Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-9893/12/0170/8
23.10.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Цикуренка А.С.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О. ) від 03.06.13 у справі № 2а-9893/12/0170/8
за позовом Сімферопольського слідчого ізолятора Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в АР Крим (бул.Леніна,4,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95006)
до Державної фінансової інспекції в АР Крим (бульвар Леніна, 5/7,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95006)
про визнання незаконними дії, визнання незаконними та скасування п. 5 і 4 вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.06.13 позовні вимоги Сімферопольського слідчого ізолятора Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в АР Крим до Державної фінансової інспекції в АР Крим про визнання незаконними дій, визнання незаконними та скасування п. 5 і 4 вимог - задоволені частково.
Визнаний протиправним та скасований пункт 4 письмових вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 07.05.12р. № 01-08-14-14/4355.
В решті позовних вимог відмовлено.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Сімферопольського слідчого ізолятора Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (ЄДРПОУ 08563853) 32,19 грн. (тридцять дві гривні 19 коп.) витрат зі сплати судового збору шляхом їх безспірного списання з рахунку суб'єкта владних повноважень - Державної фінансової інспекції в АР Крим (ЄДРПОУ 20703979).
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.06.13 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідно до п.1.3.1.2 Плану контрольно-ревізійної роботи КРУ в АР Крим на 4 квартал 2011 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 27.12.2011 року № 1332, від 10.01.2012р. № 1 ревізорами Державної фінансової інспекції в АР Крим проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в Сімферопольському СІЗО Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в АР Крим за період з 01.01.2009р. по 31.12.2011р.
За результатами перевірки складений акт ревізії № 08-21/16 від 30.03.2012р. (надалі - акт ревізії) (том 1 а.с.9-21).
Судом встановлено, що ревізію проведено з 28.12.2011 року по 23.03.2012 року у відповідності до питань програми та робочого плану з відома начальника Сімферопольського слідчого ізолятора Сало Дмитра Володимировича та начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності Лук’янової Олени Юріївни.
Не погодившись з результатами ревізії Сімферопольський СІЗО направив на адресу Державної фінансової інспекції в АР Крим заперечення за актом ревізії фінансово-господарської діяльності № 08/21-16 від 30.03.2012р., які зареєстровані 10.04.2012р. за №21/1079 (том 1 а.с.25).
У відповідь на заперечення Державною фінансовою інспекцією в АР Крим супровідним листом від 28.04.2012р. за № 01-08-14-14/4167 позивачу було направлено висновок від 28.04.2012р., яким підтверджені висновки акту ревізії № 08/21-16 від 30.03.2012р. (том 1 а.с.111-116).
На підставі акту ревізії № 08/21-16 від 30.03.2012р. Державною фінансовою інспекцією в АР Крим було надіслано Сімферопольському СІЗО письмові вимоги щодо усунення порушень виявлених в ході ревізії від 07.05.2012 року за № 01-08-14-14/4355 (далі - Письмові вимоги № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р.) (том 1 а.с.22-24).
Письмові вимоги № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. Державної фінансової інспекції в АР Крим містять 14 пунктів.
Позивач не погодився з висновками контролюючого органу, викладеними у пунктах 4 та 5 письмових вимог № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. Державної фінансової інспекції в АР Крим, а саме:
- в п. 4 письмових вимог № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. зазначено, що в порушення вимог постанови КМУ "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" від 09.03.2006 №268 безпідставно проведено видатки з оплати праці на підвищення посадових окладів за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими на загальну суму 143401,38 грн. та, як наслідок, завищено видатки по нарахуванню та виплаті надбавки за вислугу років на суму 28486,27 грн. та надбавки за високі досягнення у праці на загальну суму 58295,58 грн. та зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів на суму 80737,46 грн.";
- в п. 5 письмових вимог № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. зазначено, що ревізією дотримання законодавства при вставленні надбавок та доплат встановлено, що в 2009 та періоді січень - квітень 2010 року при встановленні, нарахуванні та виплаті працівникам Слідчого ізолятора, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу, обслуговуючому персоналу (водіям, завідуючій складом, робітникам котельної, коменданту тощо) нараховувалась та виплачувалась надбавка за безперервну роботу, яка не передбачена постановою КМУ "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" від 30.08.2002 №1298, ні наказом ДДУПВП "Про впорядкування умов оплати праці працівників Державної кримінально-виконавчої служби України, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу" від 11.11.05р. № 184, ні іншими нормативними документами, що призвело до переплати зазначеним категоріям працюючих заробітної плати на загальну суму 18436,79 грн. та зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів на суму 6379,13 грн.
Перевіряючи висновки контролюючого органу, викладеними у пунктах 4 письмових вимог № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. Державної фінансової інспекції в АР Крим, судова колегія зазначає наступне.
Як встановлено Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України № 268 від 09.03.2006р. "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" зі змінами та доповненнями (у редакції, що діяла на час проведення ревізії, далі - Постанова № 268), затверджені схеми посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Апарату Верховної Ради України, апарату Національного центру з питань євроатлантичної інтеграції України, Рахункової палати України, апарату Ради національної безпеки і оборони України, апарату Вищої ради юстиції, секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Державної судової адміністрації, Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, апарату Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, центральних органів виконавчої влади, державних колегіальних органів, урядових органів державного управління, їх територіальних органів, місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Рахункової палати Автономної Республіки Крим, виборчої комісії Автономної Республіки Крим, міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, органів прокуратури, судів та інших органів державної влади, згідно з додатками 1 - 47, 55, а також розміри надбавок за ранг державного службовця, дипломатичний ранг, спеціальне звання та окладів осіб начальницького складу податкової міліції за спеціальні звання та класний чин згідно з додатками 56 - 59.
Відповідно до пункту 3 Постанови № 268, Кабінетом Міністрів України постановлено виплачувати працівникам органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови:
1) надбавку за знання та використання в роботі іноземної мови: однієї європейської - у розмірі 10, однієї східної, угро-фінської або африканської - 15, двох і більше мов - 25 відсотків посадового окладу;
2) доплату за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності - у розмірі відповідно 5 і 10 відсотків посадового окладу;
3) надбавку за почесне звання "заслужений" - у розмірі 5 відсотків посадового окладу;
4) надбавку за вислугу років державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування у відсотках до посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг і залежно від стажу державної служби, служби в органах місцевого самоврядування в таких розмірах: понад 3 роки - 10, понад 5 років - 15, понад 10 років - 20, понад 15 років - 25, понад 20 років - 30, понад 25 років - 40 відсотків.
Доплата за науковий ступінь та надбавка за почесне звання виплачуються працівникам, якщо їх діяльність збігається за профілем з науковим ступенем або почесним званням.
П.1 Постанови КМУ від 09.03.06р. № 268 затверджено схеми посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців конкретних державних органів із зазначенням цих схем у додатках до цього пункту, а також розміри надбавок за ранг державного службовця, дипломатичний ранг, спеціальне звання та класний чин. Пунктом 3 Постанови КМУ від 09.03.2006 № 268 передбачено виплачувати надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, за почесне звання "заслужений", за вислугу років та доплату за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності.
П.п.1,3 Постанови КМУ від 09.03.2006 № 268 не регулюють питання щодо встановлення посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців кримінально - виконавчої системи, і тому не можуть застосовуватись відносно позивача. Крім того, дані пункти не містять заборони щодо підвищення посадових окладів працівників установ кримінально - виконавчої системи, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу.
Відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" зі змінами та доповненнями (у редакції, що діяла на час проведення ревізії, далі - Постанова № 1294), умови оплати праці державних службовців та інших працівників бюджетної сфери визначаються відповідно до умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, установ, закладів та організацій відповідних галузей бюджетної сфери.
Наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.10.2004р. за № 1312/9911, зі змінами та доповненнями (далі - Наказ № 190) затверджений Порядок підвищення посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ Державної кримінально-виконавчої служби, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу, за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах (далі - Порядок).
Абзацом 2 п. 2 Наказу № 190 визначено, що з 1 грудня 2004 року встановлені розміри підвищення посадових окладів (тарифних ставок) працівникам за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах, відповідно до зазначеного Порядку.
Відповідно до п. 3 Порядку, підвищення посадових окладів (тарифних ставок) здійснюється працівникам, які займають штатні посади в таких установах та на їх підприємствах (у тому числі при роботі на умовах сумісництва): кримінально-виконавчих установах; спеціальних виховних установах; слідчих ізоляторах.
Працівникам, які перебувають у штатах підприємств установ і утримуються за рахунок їх коштів, підвищення посадових окладів (тарифних ставок) за особливі умови праці можуть установлюватися з урахуванням цього Порядку та статті 97 Кодексу законів про працю України і статті 15 Закону України "Про оплату праці".
Згідно п. 4 Порядку підвищення посадових окладів (тарифних ставок) працівників за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, які тримаються у слідчих ізоляторах, установлюються наказами начальників установ Державної кримінально-виконавчої служби.
Колегією суддів встановлено, що при підвищенні посадових окладів позивач керувався саме наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190.
З матеріалів справи вбачається, що згідно з наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190, Сімферопольським СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі було винесено наказ № 1 о/с від 08.01.2009р. по особовому складу, яким було підвищено посадові оклади за умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах і перебувають у лікувально-трудових профілакторіях з 01.01.2009 року (том 1 а.с.67-73).
Також, згідно з наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190 Сімферопольським СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі було винесено наказ № 1 о/с від 13.01.2010р. по особовому складу, яким було підвищено посадові оклади за умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах і перебувають у лікувально-трудових профілакторіях з 01.01.2010 року (том 1 а.с.55-61).
Судом встановлено, що згідно з наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190, Сімферопольським СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі було винесено наказ № 1 о/с від 01.01.2011р. по особовому складу, яким було підвищено посадові оклади за умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах і перебувають у лікувально-трудових профілакторіях з 01.01.2011 року (том 1 а.с.62-66).
Таким чином встановлено, що у 2009, 2010, 2011 роках Сімферопольським СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим на підставі наказу Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190 було підвищено посадові оклади за умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах і перебувають у лікувально-трудових профілакторіях працівникам, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу.
Судовою колегією ретельно досліджені копії посадових інструкцій працівників Сімферопольського СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу (том 1 а.с.74-97, 145-148).
З урахуванням викладеного, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції, що Сімферопольським СІЗО Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі було правомірно підвищено посадові оклади працівникам, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу, за умови праці, пов'язані з роботою із засудженими та особами, що тримаються у слідчих ізоляторах і перебувають у лікувально-трудових профілакторіях на підставі наказу Державного департаменту України з питань виконання покарань від 03.10.2004р. № 190 та наказів по установі за 2009-2011 роки.
Аналіз наведених норм та обставин, дає судовій колегії право на висновок про протиправність пункту 4 письмових вимог № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р., про порушення позивачем вимог постанови КМУ "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" від 09.03.2006 №268 та безпідставне проведення видатків з оплати праці на підвищення посадових окладів за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими на загальну суму 143401,38 грн. та, як наслідок, завищення видатків по нарахуванню та виплаті надбавки за вислугу років на суму 28486,27 грн. та надбавки за високі досягнення у праці на загальну суму 58295,58 грн. та зайво проведення нарахувань на заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів на суму 80737,46 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті пункту 4 письмових вимог від 07.05.12 № 01-08-14-14/4355 діяв в межах та у спосіб, які не передбачені чинним законодавством. Зазначені дії є протиправними та необґрунтованими, що призводить до порушення прав позивача.
Судова колегія вважає, що суд першої інстанції здійснив вірний аналіз діючого законодавства та дійшов вірного висновку щодо задоволення позовних вимогу цієї частині.
Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування пункт 5письмових вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 07.05.12р. № 01-08-14-14/4355, судова колегія вважає необґрунтованими з огляду на наступне.
Нормами пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002р. № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (у редакції, що діяла на час проведення ревізії, далі-Постанова №1298) та підпункту 3.1.3 наказу Державного департаменту України з питань виконання покарань від 11.11.2005р. №184 "Про впорядкування умов оплати праці працівників Державної кримінально-виконавчої служби України, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу" (далі - Наказ №184) встановлені надбавки працівникам:
а) у розмірі до 50 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки) за: високі досягнення у праці; виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання); складність, напруженість у роботі.
Граничний розмір зазначених надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 відсотків посадового окладу.
У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначені надбавки скасовуються або зменшуються;
б) за почесні звання України, СРСР, союзних республік СРСР "народний" - у розмірі 40 відсотків, "заслужений" - 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати);
в) за спортивні звання "заслужений тренер", "заслужений майстер спорту" - у розмірі 20 відсотків, "майстер спорту міжнародного класу" - 15 відсотків, "майстер спорту" - 10 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).
Надбавки за почесні та спортивні звання встановлюються працівникам, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним почесним або спортивним званням. За наявності двох або більше звань надбавки встановлюються за одним (вищим) званням. Відповідність почесного або спортивного звання профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається керівником установи або організації;
г) за знання та використання в роботі іноземної мови: однієї європейської - 10, однієї східної, угро-фінської або африканської - 15, двох і більше мов - 25 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).
З вищенаведеного вбачається, що Постанова №1298 та Наказ №184 не передбачають надбавок за безперервну службу.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що відповідачем обґрунтовано було визначено в акті ревізії порушення позивачем норм Постанови №1298 та Наказу №184, таким чином пункт 5 вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим № 01-08-14-14/4355 від 07.05.2012р. винесено відповідачем правомірно та обґрунтовано.
Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що позовні вимоги про визнання незаконними дій відповідача з приводу включення до акту № 28-21/16 від 30.03.2012 р. "п.5 Штатна дисципліна. Оплата праці працівників та нарахування на заробітну плату" щодо збільшення посадових окладів, в тому числі за особливі умови праці, пов'язані з роботою із засудженими, встановлення, нарахування та виплати працівникам Сімферопольського слідчого ізолятору, які не мають спеціальних звань рядового і начальницького складу надбавки за безперервну роботу, не підлягають задоволенню, оскільки акт ревізії не містить норм права, тобто не є нормативно - правовим актом, він не містить приписів обов'язкового характеру, не встановлює прав та обов'язків позивача, тобто не є актом індивідуальної дії, а, отже, за своєю правовою природою названий акт є виключно доказовим документом та не може порушувати прав або інтересів перевіряємої особи, тобто не є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні приписів Кодексу адміністративного судочинства України.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в АР Крим - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.06.13 у справі № 2а-9893/12/0170/8 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2013 |
Оприлюднено | 30.10.2013 |
Номер документу | 34428418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні