Вищий адміністративний суд україни
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"23" жовтня 2013 р. м. Київ К/800/31175/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
судді - доповідача Мироненка О.В.
суддів - Сороки М.О.
Чумаченко Т.А.
при секретарі - Боровику Ю.В.
за участю представників: позивача - Бугая Д.В., Скорика М.М., відповідачів (Державної фінансової інспекції в Херсонській області) - Ляха В.І., Щербенка В.В., Стрельченка М.Л., представника Генеральної прокуратури України - Чубенка В.В.
розглянувши у відкритому засіданні адміністративну справу за позовом ПАТ "Чорнобаївське" до Державної фінансової інспекції в Херсонській області, Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної адміністрації, треті особи: Херсонська обласна державна адміністрація, прокурор Херсонської області про визнання нечинними та скасування рішень, встановлення відсутності компетенції за касаційними скаргами Державної фінансової інспекції в Херсонській області та Заступника прокурора Одеської області на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року,
В С Т А Н О В И Л А :
У січні 2012 року позивач звернувся в суд із позовом до Контрольно-ревізійного управління в Херсонській області (правонаступником якого є Державна фінансова інспекція в Херсонській області), Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи - Херсонської обласної державної адміністрації та прокуратури Херсонської області про визнання нечинним та скасування рішення контрольно-ревізійного управління в Херсонській області про заподіяння збитків державному бюджету діями службових осіб ПАТ «Чорнобаївське», яке викладене в акті від 11.11.2011 року № 07-18/29 позапланової ревізії Херсонської обласної державної адміністрації з питання правомірності отримання у період 2005-2011 років ПАТ «Чорнобаївське» державних коштів в якості фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів. Визнання нечинним та скасування рішення про необхідність усунення Херсонською обласною державною адміністрацією порушень, викладене у вимозі від 07.12.2011 року № 21-07-12-15 та вимозі від 28.12.2011 року № 200-677/1479-13 Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації до ПАТ «Чорнобаївське» про повернення коштів, встановлення відсутності компетенції у службових осіб Контрольно-ревізійного управління в господарської діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2012 року відмовлено в задоволенні позову.
Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, представники ПАТ «Чорнобаївське» звернулися із скаргами до суду апеляційної інстанції щодо скасування зазначеного вище рішення.
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року апеляційні скарги представників ПАТ «Чорнобаївське» задоволено частково, постанову суду першої інстанції скасовано та ухвалено нову постанову, якою позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Контрольно-ревізійного управління в Херсонській області по зазначенню в акті позапланової ревізії Херсонської обласної державної адміністрації з питання правомірності отримання у періоді 2005-2011 років СПП ЗАТ «Чорнобаївське» державних коштів в якості фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів від 11.11.2011 року № 07-18/29 висновків про заподіяння збитків державному бюджету діями службових осіб ПАТ «Чорнобаївське».
Визнано протиправною та скасовано вимогу Контрольно-ревізійного управління в Херсонській (області від 07.12.2011 року № 21-07-12-15/7111 «Про усунення порушень», пред'явлену Херсонській обласній державній адміністрації на підставі акту позапланової ревізії Херсонської обласної державної адміністрації з питання правомірності отримання у періоді 2005-2011 років СПП ЗАТ «Чорнобаївське» державних коштів в якості фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів від 11.11.2011 року № 07-18/29.
Визнано протиправною та скасовано вимогу Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації від 28.12.2011 року № 200-677/1479-13 «Про повернення коштів», пред'явлену публічному акціонерному товариству «Чорнобаївське».
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із постановою суду апеляційної інстанції, Державна фінансова інспекції в Херсонській області та Заступник прокурора Одеської області звернулися із касаційними скаргами до Вищого адміністративного суду України, в яких просять скасувати судове рішення, залишивши постанову суду першої інстанції в силі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши доповідь судді, дослідивши матеріали справи та перевіривши наведені в скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційні скарги не підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що в період з 11.10.2011 року по 04.11.2011 року Контрольно-ревізійним управлінням в Херсонській області, відповідно до постанови Апеляційного суду міста Києва від 29.09.2011 року було проведено позапланову ревізію Херсонської обласної державної адміністрації з питання правомірності отримання у періоді 2005-2011 років СПП ЗАТ «Чорнобаївське» державних коштів в якості фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів.
За результатами проведеної ревізії складено акт від 11.11.2011 року № 07-18/29 про виявлені порушення, на підставі якого контрольно-ревізійним управлінням в Херсонській області сформовано вимогу Херсонській обласній державній адміністрації від 07.12.2011р. № 21-07-1215/711 «Про усунення порушень» (т. 1 а.с. 11-32).
Відповідно до вимоги від 07.12.2011 року Головному управлінню агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації необхідно усунути порушення, виявлені ревізією, шляхом відображення дебіторської заборгованості в бухгалтерському обліку зазначеного Управління за ПАТ «Чорнобаївське» у сумі 66 007 576.33 грн. та в сумі 24 492 451,92 грн., та провести претензійно-позовну роботу з одержувачем фінансової підтримки щодо повернення зазначених коштів (т. 1 а.с. 34).
28.12.2011 року Головним управлінням агропромислового розвитку Херсонської ОДА було надіслано керівнику підприємства СПП ЗАТ «Чорнобаївське» вимогу № 200-677/1479-13 «Щодо повернення коштів», в якій зазначено про необхідність підприємству повернути до Державного бюджету суму незаконно отриманих бюджетних коштів у розмірі 66 007 576,33 грн., як компенсація відсотків по кредитній лінії № 864 від 14.04.2008 року та 24 492 451,92 грн. - по кредитному договору від 26.10.2007 року № 010/05-05/126 (т. 1 а.с. 33).
Суд апеляційної інстанції, в своєму рішенні вірно зазначив про те, що в ході проведеної ревізії Херсонської обласної державної адміністрації з питання правомірності отримання у періоді 2005-2011 років СПП ЗАТ «Чорнобаївське» (далі - Товариство) державних коштів в якості фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів контрольно-ревізійним управлінням в Херсонській області було встановлено: - порушення п. 7 Порядку № 126, п.п. 3 п. 3 Порядку № 153 та п.п. 4 п. 3 Порядку № 794, внаслідок надання СПП ЗАТ «ЧорпоОаівське» до обласної комісії даних, що не містять інформації щодо походження обладнання для будівництва птахофабрики, а саме - заводу виробника такого обладнання, у зв'язку з чим, Товариству за користування кредитними коштами за договором не відновлюваної кредитної лінії від 14.04.2008 р. № 864, укладеним з ВАТ «Державний Ощадбанк України» залученими на придбання обладнання іноземного виробництва. Безпідставно компенсовано відсотків за рахунок державного бюджету України на загальну суму 66 007 576,33 грн., чим нанесено шкоду (збитки) державному бюджету за 2008-2010 роки на зазначену суму; - порушуючи п. 5, 7, 8, 10, 11 Порядку № 794, за відсутності повного комплекту юку ментів по кредитному договору від 27.10.2007 р. № 010/05-05/126, укладеному із ТОВ КБ «Фінансова ініціатива», обласною комісією комплект документів не повернено Товариству у триденній строк, а прийнято рішення визнати переможцем конкурсу СПП ЗАТ «Чорнобаївське», включити до реєстру підприємств - позичальників, які мають право па отримання компенсації відсоткової ставки, внаслідок чого Товариству безпідставно перераховано компенсації відсотків у сумі 24 492 451,92 грн., чим нанесено шкоду (збитки) спеціальному фонду державного бюджету за 2010 рік на зазначену суму; - порушуючи п. 5, 12 Порядку №794 ПАТ Чорнобаївське» зайво компенсовано відсотків за рахунок державного бюджету України на загальну суму 12 824 731,57 грн. у зв'язку поданням посадовими особами СПП ЗАТ «Чорнобаївське» у 2010 році до Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації недостовірних даних про фактичні витрати з будівництва, а саме: зустрічною звіркою не підтверджено цільове використання кредитних коштів залучених на оплату вартості будівельних робіт на ділянці промислового стада по генпідряднику ТОВ «МонолітТрансБуд» на загальну суму 118 640 950,03 грн. з ПДВ, та на оплату вартості проектно-вишукувальної, науково-технічної продукції по будівництву птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області по проектувальнику Кооперативно державному проектно-вишукувальному інституту «Донецьк-Агропроект» на загальну суму 975 004,8 грн. з ПДВ, а тому банком кредитором ТОВ КБ «Фінансова ініціатива» безпідставно включено суму 119 615 954,83 грн. в довідку про суму фактично сплачених позичальником відсотків за користування кредитом за 2010 рік та визначено суму, що підлягає відшкодуванню Товариству за рахунок бюджетних коштів в завищеному розмірі, чим нанесено шкоди (збитків) і спеціальному фонду державного бюджету за 2010 рік на суму 12 824 73 1,57 грн.
Судом також встановлено, що 26.10.2007 р. між СПП ЗАТ «Чорнобаївське» а банком ТОВ КБ «Фінансова ініціатива» було укладено кредитний договір № 010/05-05/126, предметом якого є відкриття Банком позичальнику невідновлюваної кредитної лінії для будівництва птахофабрики, зі сплатою відсотків за користування кредитом у розмірі 14 відсотків річних (т. 2 а.с. 98-101).
В свою чергу, 14.04.2008 року СПП ЗАТ «Чорнобаївське» було укладено з ВАТ «Державний ощадний банк України» договір не відновлюваної кредитної лінії № 864, предметом якого є надання кредиту для часткової оплати вартості поставленого майна та наданих послуг за контрактами № 1001 від 16.11.2007 року, № 1002 від 16.11.2007 року, №1003 від 16.11.2007 року, укладеними між постачальником (покупцем) та ТОВ «Станіславська торгова компанія», та пов'язаних з реалізацією інвестиційного проекту «Будівництво птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області (т. 1 а.с. 185-193).
Також, суд встановив, що в поданих Товариством документах, за якими нараховано компенсації відсотків по кредитному договору № 010/05-05/126 від 27.10.2007 року, встановлено лише наявність схематичного плану земельної ділянки, розташованої на території Наддніпрянської селищної ради, що знаходиться в користуванні СПП ЗАТ «Чорнобаївське».
Ухвалюючи рішення, суд апеляційної інстанції вірно вказав на те, що механізм використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду, що спрямовуються Мінагрополітики для часткової компенсації відсоткової ставки за залученими підприємствами агропромислового комплексу у банках коротко-, середньо- та довгостроковими кредитами та позиками, середньо- та довгостроковими кредитами та позиками в іноземній валюті, використаними на пріоритетні напрями розвитку агропромислового комплексу регулюється Порядком використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2010 року №794 (далі (Порядок № 794).
Згідно п.6 зазначеного вище Порядку, для здійснення компенсації за кредитами Мінагрополітики утворює комісію з питань надання державної підтримки підприємствам агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів (далі - комісія Мінагрополітики).
З метою визначення переліку підприємств агропромислового комплексу для отримання права на компенсацію за кредитами Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольська міська держадміністрації утворюють конкурсні комісії (далі - конкурсні комісії), до складу яких входять представники головних управлінь агропромислового органів державної статистики, фінансових органів, органів державної контрольно-ревізійної і державної податкової служб, які очолюють відповідно заступник Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, заступник Голови облдержадміністрації з питань агропромислового комплексу, заступник голови Севастопольської міськдержадміністрації.
В свою чергу, позичальники для отримання права на компенсацію подають до конкурсних комісій заявку за встановленою Мінагрополітики формою і перелік документів, встановлений п. 8 Порядку № 794.
При цьому, сільськогосподарські підприємства, які залучили кредити для будівництва та реконструкції тваринницьких і птахівничих комплексів та виробничих об'єктів сільськогосподарського призначення, а також підприємства агропромислового комплексу, які залучили кредити для будівництва і реконструкції виробничих об'єктів, подають до конкурсних комісій проектно-кошторисну документацію на проведення будівництва чи реконструкції приміщень і документацію на відведення земельних ділянок під будівництво.
Позичальники для отримання права на компенсацію за коротко-, середньо- та довгостроковими кредитами, залученими у 2006-2009 роках, подають до конкурсних комісій заявку і документи, зазначені у пункті 8 цього Порядку, та проходять конкурсний відбір на загальних умовах відповідно до цього Порядку.
Відповідно до п. 7 Порядку, конкурсні комісії розпочинають прийом заявок на участь у конкурсі та документів, що додаються до них, у день публікації інформаційного повідомлення про порядок та умови проведення конкурсу, а закінчують за два робочих дні до початку проведення останнього засідання конкурсної комісії.
Подані документи перевіряються секретарем конкурсної комісії та реєструються в журналі обліку, форму якого затверджує Мінагрополітики.
Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються. Документи, подані не в повному обсязі, реєструються і повертаються підприємству-позичальнику у триденний строк із зазначенням причин повернення.
Згідно п.10 Порядку, конкурсні комісії розглядають подані підприємствами-позичальниками документи, необхідні для одержання права на компенсацію, у порядку черговості їх реєстрації.
За наслідками розгляду поданих документів, конкурсною комісією приймається або позитивне або негативне рішення щодо надання права на компенсацію позичальнику.
Таким чином, перевірка наявності необхідного пакету документів, а також суті поданих документів відноситься до виключної компетенції конкурсної комісії, утвореної відповідно до Порядку № 794, до складу якої входить, зокрема, представник органу державної контрольно-ревізійної служби.
Також судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що згідно протоколу №2 засідання обласної конкурсної комісії по визначенню на конкурентних засадах підприємств агропромислового комплексу області, яким буде здійснена фінансова підтримка за рахунок коштів державного бюджету України через механізм здешевлення кредитів від 18.10.2010 року та письмових пояснень головного бухгалтера Товариства, при прийомі документів та розгляді їх на конкурсній комісії будь-яких порушень порядку подачі таких документів та повноти їх подачі встановлено не було, документи подані в повному обсязі, зареєстровані в журналі обліку реєстрації документів та розглянуті на відповідному засіданні конкурсної комісії.
За результатами розгляду поданих Товариством документів конкурсною комісією було прийнято позитивне рішення щодо надання права Товариству на компенсацію за кредитом та визначено річну суму компенсації для позичальника в межах строку дії кредитного договору, видано відповідну довідку та включено його до реєстру позичальників, які мають право на отримання компенсації за кредитами.
Відповідні документи подано до комісії Мінагрополітики, яка прийняла рішення про компенсацію Товариству відсоткової ставки, на підставі якого позивачу і була перерахована компенсація в сумі 24 492 451.92 грн.
Скасовуючи рішення, суд апеляційної інстанції вірно керувався ч.ч.1,2 ст.877 ЦК України, якими встановлено, що підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та у проектній документації та в кошторисі (проектно-кошторисній документації), якщо інше не встановлено договором будівельного підряду.
Згідно ст. 1 Закону України «Про планування і забудову територій», проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.
Судом також встановлено, що на виконання ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду про надання проектно-кошторисної документації та інших дозвільних документів на об'єкти будівництва: птахофабрика на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області ПАТ «Чорнобаївське» було надано відповідні документи, розроблені кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «Донецьк - Агропроект».
Таким чином, Товариством підтверджено наявність відповідної проектно-кошторисної документації, виготовленої кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «ДонецькАгропроект» на проведення будівництва птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області.
Ухвалюючи рішення, суд апеляційної інстанції дійшов обґрунтованого висновку в частині необгрунтованості висновку Контрольно-ревізійного Управління в Херсонській області про порушення з боку посадових осіб ПАТ «Чорнобаївське» щодо подання до обласної комісії у 2010 році недостовірних даних про наявність проектно-кошторисної документації на будівництво птахофабрики.
Щодо зайво компенсованих ПАТ «Чорнобаївське» відсотків за рахунок державного бюджету Україні на загальну суму 12 824 731,57 грн. у зв'язку з поданням посадовими особами СПП ЗАТ «Чорнобаївське» у 2010 році до Управління недостовірних даних про фактичні витрати з будівництва, колегія суддів апеляційної інстанції зазначила, що в акті ревізії зазначено, що зустрічною перевіркою не підтверджено цільове використання кредитних коштів Товариства, залучених на оплату вартості будівельних робіт на ділянці промислового стада по генпідряднику ТОВ «МонолітТрансбуд», які фактично не проводились на загальну суму 114 132 067 грн. внаслідок встановлених невідповідностей в прийнятих Товариством обсягів підрядних робіт по будівництву птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області, а саме, монтажу та, в подальшому, демонтажу 12 пташників з устаткуванням для утримання кур-несучок.
Крім того, зазначено про непідтвердженість цільового використання кредитних коштів, залучених до виконання робіт будівництва птахофабрики на 3 млн. кур-несучок на загальну суму 4 508 883,03 грн. та ненадання документів на підтвердження цільового використання кредитних коштів по виготовленню проектно-кошторисної документації на проведення будівництва птахофабрики по генпроектувальнику кооперативно-державному проектно-вишукувальному інституту «ДонецькАгропроект».
Згідно укладеного СПП ЗАТ «Чорнобаївське» та банком ТОВ КБ «Фінансова ініціатива» кредитного договору № 010/05-05/126 від 26.10.2007 року Товариству надається кредит, цільовим призначенням якого є кредитування витрат, пов'язаних з будівництвом птахофабрики, зі сплатою відсотків за користування кредитом у розмірі 14 відсотків річних.
У зв'язку із будівництвом птахофабрики СПП ЗАТ «Чорнобаївське» уклало 24.09.2007 року договір генпідряду з ТОВ «МонолітТрансБуд» на виконання будівельно-монтажних робіт (т. 2 а.с. 104-145).
Відповідно до умов вказаного договору генпідрядник виконує роботи по будівництву птахокомплексу на наступних об'єктах: 6 повнокомплектних приміщень з технологічним устаткуванням для вирощування молодняку з добового віку до 100 днів, забезпечує їх монтажні та пуско-налагоджувальні роботи; 12 повнокомплектних приміщень з технологічним устаткуванням для утримання кур-несучок з системою транспортування в приміщення яйцескладу, забезпечує їх монтаж та пуско-налагоджувальні роботи; будівля яйцескладу з системою вентиляції, забезпечує виготовлення металоконструкції та монтаж будівлі га обладнання, пусконалагоджувальні роботи обладнання.
В підтвердження дійсного виготовлення проектної документації кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «ДонецькАгропроект» позивачем було надано копії робочих креслень.
Крім того, позивачем надано акт-накладну від 27.05.2008 року № 26 здачі-приймання проектно-вишукувальної, науково-технічної продукції по» договору №] 55/07 від 17.10.2007 року, копії банківських виписок, які підтверджують перерахування Товариством коштів за проектні роботи (т. 5 а.с. 228-238).
Однак, під час технічного обстеження будівель 12 пташників в 2010 році було виявлено, що роботи по улаштуванню фундаментів не відповідають встановленим будівельним нормам та державним стандартам для даного типу грунтів, у зв'язку з чим змонтоване обладнання почало деформуватися та виготовлені фундаменти дали глибокі тріщини.
Зазначені обставини виникли у зв'язку з помилками у розробленому кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «ДонецькАгропроект» робочому проекті в частині щільності та стійкості грунтів на вказаній земельній ділянці, що підтверджено проведеною Херсонським філіалом Державного наукового-дослідного інституту «НІІпроектреконтрукції» експертизою грунтів (заключення № 33/31.05.2011р.) (т. 5 а.с. 196-227).
Вказане вище стало підставою для виконання у 2011 році робіт по демонтажу пташників, які здійснювались ТОВ «МонолітТрансБуд», що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт за 2011 рік та дефектними актами на демонтажні роботи по об'єкту «Птахофабрика на 3 млн. кур-несучок промислового стада в с. Східне Білозерського району Херсонської області. Курники 1-12».
Таким чином, ПАТ «Чорнобаївське» було замовлено у ТзОВ «Порталгруп» розроблення проекту «Птахофабрика на 5 млн. кур-несучок промстада в Білозерському районі Херсонської області», який був виконаний у 2011 році.
Тому, виконання у 2008 році робіт по будівництву та монтажу 12 пташників з технологічним обладнанням та стрічкових фундаментів, а також виконання демонтажних робіт у 2011 році підтверджується актами викопаних робіт та довідками про вартість виконаних робіт.
Із матеріалів справи також вбачається, що у 2012 році ПАТ «Чорнобаївське» звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ТзОВ «МонолітТрансБуд» про зобов'язання здійснити на користь ПАТ «Чорнобаївське» певні дії, а саме: провести роботи по демонтажу 12 пташників та технологічного обладнання і 12 стрічкових фундаментів під пташниками зони промислового стада у с. Східне Херсонської області.
При розгляді зазначеної господарської справи, судом була призначена судова будівельно-технічна експертиза, за результатами якої підтверджено факт виконання у 2008 році робіт по будівництву пташників з технологічним обладнанням та стрічкових фундаментів, а також проведення у 2011 році робіт по демонтажу здійсненого у 2008 році будівництва пташників.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 26.12.2012 року було відмовлено у задоволенні позову ПАТ «Чорнобаївське», у зв'язку з фактичним виконанням ТзОВ «МонолітТрансБуд» своїх господарських зобов'язань по договору генпідряду № 24/09/07Ч від 24.09.2007 року, а саме здійсненням робіт по будівництву 12 пташників та 12 фундаментів, здійсненням монтажу комплексів кліткового обладнання у 2008 році, а також виконанням демонтажних робіт вказаних приміщень (обладнання) та фундаментів у 2011 році.
Таким чином, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи використання ПАТ «Чорнобаївське» коштів саме на фактичне будівництво та демонтаж пташників, а також на виготовлення проектно-кошторисної документації по проекту птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада в Білозерському районі Херсонської області, розробленої генпроектувальпиком кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «ДонецькАгропроект», а також проектно-кошторисної документації по проекту «Птахофабрика на 5 млн. кур-несучок промстада в Білозерському районі Херсонської області», виготовленої у 2011 році ТзОВ «Порталгруп».
З огляду на викладене, колегія суддів касаційної інстанції погоджується із висновком суду апеляційної інстанції про те, що висновки КРУ в Херсонській області використання кредитних коштів Товариства, залучених на оплату вартості будівельних робіт на ділянці промислового стада по генпідряднику ТОВ «МонолітТрансбуд», а також використання кредитних коштів на виготовлення проектно-кошторисної документації на проведення будівництва птахофабрики по генпроектувальнику кооперативно-державному проектно-вишукувальному інституту «ДонецькАгропроект» є також необґрунтованими.
Щодо безпідставності компенсованих відсотків за рахунок державного бюджету України на загальну суму 66007576,33 грн. за договором не відновлюваної кредитної лінії від 14.04.2008 р. № 864, укладеним з ВАТ «Державний Ощадбанк України» про залучення коштів на придбання обладнання іноземного виробництва, колегія суддів звернула увагу на те, що 14.04.2008 року СПП ЗАТ «Чорнобаївське» було укладено з ВАТ «Державний ощадний банк України» договір не відновлювальної кредитної лінії № 864, предметом якого є надання кредиту для часткової оплати вартості поставленого майна та наданих послуг за контрактами № 1101 від 16.11.2007 року, № 1002 від 16.11.2007 року, № 1003 від 16.11.2007 року, укладеними між постачальником (покупцем) та ТОВ «Станіславська торгова компанія» та пов'язаних з реалізацією інвестиційного проекту «Будівництво птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області.
Додатковими договорами від 01.09.2008 р. № 2, від 07.04.2009 р. № 3, від 30.04.2009 р. № 4 та № 5 від 01.10.2010 р. до договору не відновлювальної кредитної лінії від 14.04.2008 р. № 864 внесено зміни, відповідно до яких кредит надається траншами для часткової оплати вартості поставленого майна та наданих послуг за Договорами від 27.06.2008 р. №№ 1001, 1002, 1003, укладеними між Товариством (Комітентом) та ТОВ «Станіславська торгівельна компанія» (Комісіонером) та пов'язаних із реалізацією інвестиційного проекту «Будівнищіво птахофабрики на 3 млн. кур-несучок промислового стада на території Східненської сільської ради Бєлозерського району Херсонської області» та сплатою процентів за користування кредитом в розмірі 18 відсотків річних.
Судом апеляційної інстанції були досліджені договори, укладені СПП ЗАТ «Чорнобаївське» з ТОВ «Станіславська торгівельна компанія», кредитування предмету яких здійснювалось за договором невідновлюваної кредитної лінії № 864 від 14.04.2008 року укладеного позивачем з ВАТ «Державний ощадний банк України», з яких вбачається, що позивачем придбавались повнокомплектні приміщення з технологічним устаткуванням для утримання курей-несучок, з системою транспортування яєць в приміщення яйцескладу, приміщення для зберігання посліду з технологічним устаткуванням, повпокомплектні приміщення з технологічним устаткуванням для вирощування молодняку з добового віку до 100 днів, приміщенням і технологічним устаткуванням для транспортування і зберігання посліду, а також будівля яйцескладу з системою вентиляції.
Зазначені приміщення та устаткування являють собою єдиний комплекс, який складається з приміщень для утримання та вирощування птахів та певного устаткування, необхідного для обслуговування птиці та забезпечення виконання виробничого циклу.
Виготовлення ПАТ «Чорнобаївське» проекту птахофабрики на 3млн. кур-несучок промислового стада в Білозерському районі Херсонської області та, в подальшому, на 5 млн. кур-несучок промислового стада в Білозерському районі Херсонської області, підтверджено проектною документацією, розробленою кооперативно-державним проектно-вишукувальним інститутом «ДонецькАгропроект» та проектною документацією, виготовленою ТзОВ «Порталгруп» та іншими документами.
Судом встановлено, що в акті перевірки КРУ в Херсонській області зазначено про те, що обладнання придбавалось ПАТ «Чорнобаївське» саме для будівництва птахофабрики.
Порядками № 126, 153 та 794 окремо передбачено компенсування коштів за залученими довгостроковими кредитами сільськогосподарським підприємствам для будівництва птахівничих комплексів, без застереження щодо походження обладнання, необхідного для здійснення такого будівництва.
Таким чином, колегія суддів вірно зазначила про те, що позивачем були дотримані вимоги Порядків № 126, 153 та 794 щодо отримання компенсація за кредитом, залученим відповідно до договору від 14.04.2008 року, укладеним СПП ЗАТ «Чорнобаївське» з ВАТ «Державний ощадний банк України».
Разом з тим, колегія суддів суду апеляційної інстанції обгрунтовано погодилася з висновком суду першої інстанції стосовно відсутності підстав для задоволення позовних вимог ПАТ «Чорнобаївське» щодо встановлення відсутності компетенції КРУ в Херсонській області станом на жовтень-листопад 2011 р. на проведення ревізії Херсонської ОДА, оскільки Головне контрольно-ревізійне управління України та його територіальні підрозділи продовжували здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень Державній фінансовій інспекції України та її територіальних органів до внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення КРУ в Херсонській області, а саме - до 29.12.2011 року. Тобто, станом на час проведення ревізії - у період жовтня-листопада 2011 року Контрольно-ревізійне Управління в Херсонській області продовжувало здійснювати свої повноваження щодо державного фінансового контролю, та мало компетенцію на здійснення у жовтні-листопаді 2011 року заходів контролю Херсонської ОДА.
Враховуючи вищевикладене, а також надані позивачем докази, колегія суддів апеляційного суду дійшла обґрунтованого висновку про те, що викладені в акті ревізії висновки Контрольно-ревізійного управління в Херсонській області щодо подання посадовими особами СПП ЗАТ «Чорнобаївське» до обласної комісії та Головного управління агропромислового розвитку Херсонської ОДА недостовірних документів щодо залучення кредитних коштів, пов»язаних з реалізацією інвестиційного проекту «Будівництво птахофабрики на 5 млн. кур-несучок промислового страда на території Східненської сільської ради Білозерського району Херсонської області», у зв'язку з чим державному бюджету нанесено шкоду (збитків) на загальну суму 90 500 028,25 грн., не відповідають дійсним обставинам справи та є необґрунтованими.
Оскільки, використання коштів здійснювалось позивачем відповідно до їх цільового призначення, з урахуванням вимог чинного законодавства стосовно порядку та цілей їх використання, а тому отримання Товариством компенсації відсотків по кредитним договорам, укладеним з ТОВ КБ «Фінансова ініціатива» та ВАТ «Державний ощадний банк України» є правомірним.
Таким чином, суд апеляційної інстанції, в своєму рішенні дійшов правильного висновку про те, що вимога Контрольно-ревізійного управління в Херсонській області від 07.12.2011 року № 21-07-12-15/7111 «Про усунення порушень», пред'явлена Херсонській обласній державній адміністрації, а також вимога Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації від 28.12.2011 року № 200-677/1479-13 «Про повернення коштів», пред'явлена публічному акціонерному товариству «Чорнобаївське» є неправомірною.
З огляду на викладене, постанова суду апеляційної інстанції відповідає обставинам справи наданим доказам та нормам процесуального права.
Доводи касаційних скарг висновки суду не спростовують.
Підстав для скасування судового рішення з мотивів, викладених в касаційних скаргах, не вбачається.
За правилами частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень, то суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення-без змін.
Керуючись статтями 221, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Касаційні скарги Державної фінансової інспекції в Херсонській області та Заступника прокурора Одеської області залишити без задоволення, постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення і оскарженню не підлягає.
Судді
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
Справа К/800/28318/13
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
ВСТУПНА ТА РЕЗОЛЮТИВНА ЧАСТИНИ
23 жовтня 2013 року м. Київ
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
судді - доповідача Мироненка О.В.
суддів - Сороки М.О.
Чумаченко Т.А.
при секретарі - Боровику Ю.В.
за участю представників: позивача - Бугая Д.В., Скорика М.М., відповідачів (Державної фінансової інспекції в Херсонській області) - Ляха В.І., Щербенка В.В., Стрельченка М.Л., представника Генеральної прокуратури України - Чубенка В.В.
розглянувши у відкритому засіданні адміністративну справу за позовом ПАТ "Чорнобаївське" до Державної фінансової інспекції в Херсонській області, Головного управління агропромислового розвитку Херсонської обласної адміністрації, треті особи: Херсонська обласна державна адміністрація, прокурор Херсонської області про визнання нечинними та скасування рішень, встановлення відсутності компетенції за касаційними скаргами Державної фінансової інспекції в Херсонській області та Заступника прокурора Одеської області на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року,
Керуючись статтями 221, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів -,
УХВАЛИЛА :
Касаційні скарги Державної фінансової інспекції в Херсонській області та Заступника прокурора Одеської області залишити без задоволення, постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення і оскарженню не підлягає.
Судді
| Суд | Вищий адміністративний суд України |
| Дата ухвалення рішення | 23.10.2013 |
| Оприлюднено | 01.11.2013 |
| Номер документу | 34468081 |
| Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Мироненко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні