cpg1251
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
У Х В А Л А
07 жовтня 2013 року Справа № 811/2927/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Толстовій О.І., розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтракт - Н" до відділу Держземагентства в Олександрівському районі Кіровоградської області, товариства з обмеженою відповідальністю "АПК "Ніка", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, ОСОБА_1, про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроконтракт - Н" звернулося до суду з позовом до відділу Держземагентства в Олександрівському районі Кіровоградської області, товариства з обмеженою відповідальністю "АПК "Ніка" про зобов'язання вчинити певні дії.
Позов мотивовано тим, що між ТОВ "Агроконтракт-Н" та ОСОБА_2 03.12.07 укладено договір оренди земельної ділянки за НОМЕР_1 площею 6,06 га на території Родниківської сільської ради Олександрівського району Кіровоградської області терміном на 10 років. Після смерті ОСОБА_2 право власності на вказану земельну ділянку перейшло до ОСОБА_1, яка всупереч умовам договору від 03.12.07, передала її у користування ТОВ "АПК "Ніка", уклавши з ним договір оренди земельної ділянки, який зареєстрований відділом Держкомзему у Олександрівському районі Кіровоградської області, про що позивачу стало відомо у вересні 2013 року. Посилаючись на норми Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі", Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, Порядку ведення поземельної книги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.09 №1021, ст.654 ЦК України, позивач стверджує, що відповідач при реєстрації у Книзі реєстрації договорів оренди, укладених між фізичними особами та ТОВ "АПК Ніка", не перевірив, чи право оренди на ці земельні ділянки зареєстровано чи ні, внаслідок чого й здійснив повторну реєстрацію договорів оренди цих же земельних ділянок, внаслідок чого виникла ситуація, за якої одну й ту ж земельну ділянку реально передано в оренду різним орендарям. З цих підстав просить суд зобов'язати відповідача - відділ Держземагентства в Олександрівському районі Кіровоградської області - скасувати державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки, укладеного між ОСОБА_1 та ТОВ "АПК Ніка" земельної ділянки НОМЕР_1 площею 6,06 га, котра розташована в с.Родниківка Олександрівського району Кіровоградської області.
Ухвалою суду від 26.09.13 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1.
У попередньому судовому засіданні 07.10.13 спір в порядку, передбаченому ч.3 ст.111 КАС України, не врегульовано, тому суд перейшов до підготовки справи до судового розгляду.
Як вбачається з матеріалів справи, спір в частині позовних вимог до ТОВ "АПК "Ніка" не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства з таких підстав.
Відповідно до частин 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
За змістом пунктів 1, 7 частини 1 статті 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частинами 1, 2 статті 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Зі змісту позову вбачається, що позивач обґрунтовує позовні вимоги порушенням своїх прав укладенням та державною реєстрацією спірного договору оренди земельної ділянки, яка вже перебуває у користуванні позивача за раніше укладеним та нині чинним договором оренди землі.
Відтак, суд прийшов до висновку, що спір між позивачем та ТОВ "АПК Ніка", ОСОБА_1 щодо користування земельною ділянкою та законності укладеного договору оренди землі виник у сфері цивільно-правових відносин, не є публічно-правовим, а тому юрисдикція адміністративних судів, що встановлена статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, на нього не поширюється. Зважаючи на суб'єктний склад сторін, вказаний спір має розглядатись в порядку цивільного судочинства судом загальної юрисдикції.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Воднораз, суд вважає, що рішення у даній адміністративній справі в частині позовних вимог, звернутих до відділу Держземагенства в Олександрівському районі Кіровоградської області, може вплинути на права та обов'язки товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромислова компанія "Ніка", з яким ОСОБА_1 укладено спірний договір оренди землі, про спонукання скасувати державну реєстрацію якого пред'явлено позов.
Згідно з частинами 2, 3 статті 53 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача у будь-який час до закінчення судового розгляду, якщо рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням осіб, які беруть участь у справі. Якщо адміністративний суд при прийнятті позовної заяви, підготовці справи до судового розгляду або під час судового розгляду справи встановить, що судове рішення може вплинути на права і обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору. Питання про вступ до участі у справі третіх осіб вирішується ухвалою.
У ході підготовки справи до судового розгляду проведено наступні дії: уточнено позовні вимоги та заперечення відповідача проти адміністративного позову; з'ясовано питання про склад осіб, які братимуть участь у справі; визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору і які з них визнаються сторонами, а які належить доказувати; з'ясовано, якими доказами сторони можуть обґрунтовувати свої доводи чи заперечення.
Згідно з пунктами 3, 4 частини 1 статті 121 КАС України за наслідками підготовчого провадження суд у порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду постановляє ухвалу про: закриття провадження у справі; закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду.
З урахуванням наведеного, керуючись ст.ст. 53, 111, 121, 157, 160, 165, 186, 254 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Закрити провадження у справі в частині позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтракт - Н" до товариства з обмеженою відповідальністю "АПК "Ніка" про зобов'язання вчинити певні дії.
2. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Агропромислова компанія "Ніка" (Кіровоградський район, с.Обознівка, вул. Польова, буд.2)
3. Закінчити підготовче провадження у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтракт-Н" до відділу Держземагентства в Олександрівському районі Кіровоградської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, ОСОБА_1, товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромислова компанія "Ніка", про зобов'язання вчинити певні дії.
4. Призначити справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 21 жовтня 2013 року об 11:00 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40, 6 поверх, зал судових засідань №5.
5. Справа розглядатиметься і вирішуватиметься суддею Черниш О.А. одноособово.
6. У судове засідання викликати сторони та третіх осіб.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Ухвала суду в частині закриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 5-денний строк з дня її отримання її копії, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
В решті ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О. А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2013 |
Оприлюднено | 06.11.2013 |
Номер документу | 34482864 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні