Постанова
від 21.10.2013 по справі 812/5470/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 жовтня 2013 року Справа № 812/5470/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Качуріної Л.С.,

при секретарі: Якимчук В.В.

в присутності сторін:

від позивача: Самгін С.О., довіреність від 17.11.2012 року,

від відповідача: Божинов І.Б., довіреність № 05-10-4 від 02.01.2013 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» до Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання нечинним рішення № 17 від 25.03.2013 року, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» до Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому позивач просить:

- визнати нечинним рішення № 17 від 25.03.2013 року про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» грошових коштів у розмірі 14 310,44 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 25.03.2013 року по 07.09.2013 року ОСОБА_3, який перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Завод Прогрес 2000», було здійснено виплати по тимчасовій непрацездатності на підставі лікарняних листків № № 397976, 303715, 730451, 731170, 731699, 714457.

ОСОБА_3 перебував на лікарняному у зв'язку з отриманням тілесних ушкоджень внаслідок неправомірних дій третіх осіб.

У період з 01.03.2013 року по 13.03.2013 року Алчевською міською виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено планову перевірку виконання вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами зумовленими похованням, в частині правильності використання коштів Фонду Товариством з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» за період з 01.12.2011 року по 01.01.2013 року.

За результатами перевірки відповідачем було складено акт від 13.03.2013 року, згідно якого ОСОБА_3 отримав неправомірно допомогу у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, під час отримання травми останній перебував в стані алкогольного сп'яніння.

25.03.2013 року відповідачем було прийнято рішення № 17 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» фінансових санкцій у розмірі 4770,15 грн. - штраф 50% від неправомірно витрачених страхових коштів та про повернення позивачем до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 9540, 29 грн. неправомірно витрачених коштів.

Позивач не згоден з цим рішенням, оскільки, на думку позивача,ТОВ «Завод Прогрес 2000» правомірно було здійснено виплати за лікарняними листами ОСОБА_3 не зважаючи на те, що останній під час отримання травми перебував в стані алкогольного сп'яніння. Так позивач зазначив, що ОСОБА_3 отримав травму не у зв'язку з перебуванням його в стані алкогольного сп'яніння, а внаслідок неправомірних дій третіх осіб, тому вимоги п. 5 ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» на цей випадок не поширюються.

У судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги та просив визнати нечинним рішення Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.03.2013 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в частині, в якій встановлено обов'язок Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» повернути кошти витрачені на виплату соціальної допомоги ОСОБА_3 на суму 9343, 05 грн., а також нараховані на цю суму штрафні санкції на суму 4671,53 грн., на загальну суму 14014, 58 грн.

У судове засідання прибув представник відповідача, який заперечував проти задоволення позовних вимог пояснивши, що відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» допомога по тимчасовій непрацездатності не надається у разі тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій пов'язаних з таким сп'янінням.

Під час розгляду питання про призначення або відмову у призначенні ОСОБА_3 допомоги по тимчасовій непрацездатності позивачем не було проведено розслідування невиробничої травми, що сталася з ОСОБА_3 25.03.2013 року з метою встановлення обставин та причин її отримання.

Так, представник відповідача зазначив, що позивачем не було відібрано у ОСОБА_3 письмові пояснення з приводу причин та обставин, за яких він отримав невиробничу травму 25.03.2013 року. Позивачем було прийнято рішення про призначення ОСОБА_3 допомоги по тимчасовій непрацездатності лише на підставі листків непрацездатності без урахування обставин того, що травма ОСОБА_3 була отримана в стані алкогольного сп'яніння, що позбавляє його права на отримання допомоги.

На підставі вищевикладеного, представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та Застрахованих осіб (випрофспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб). Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг. Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію (уповноваженого) із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, яке затверджується правлінням Фонду.

Згідно ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» допомога по тимчасовій непрацездатності не надається:

1) у разі одержання застрахованою особою травм або її захворювання при вчиненні нею злочину;

2) у разі навмисного заподіяння шкоди своєму здоров'ю з метою ухилення від роботи чи інших обов'язків або симуляції хвороби;

3) за час перебування під арештом і за час проведення судово-медичної експертизи;

4) за час примусового лікування, призначеного за постановою суду;

5) у разі тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням;

6) за період перебування застрахованої особи у відпустці без збереження заробітної плати, творчій відпустці, додатковій відпустці у зв'язку з навчанням.

Судом встановлено, що у період з 01.03.2013 року по 13.03.2013 року Алчевською міською виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено планову перевірку виконання вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами зумовленими похованням, в частині правильності використання коштів Фонду Товариством з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» за період з 01.12.2011 року по 01.01.2013 року.

За результатами перевірки відповідачем було складено акт від 13.03.2013 року, згідно якого позивачем у порушення вимог п. 5 ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» - тимчасова непрацездатність у зв'язку з невиробничою травмою в стані алкогольного сп'яніння було здійснено виплату за лікарняними листами ОСОБА_3 на загальну суму 9343,05 грн.

14.03.2013 року ТОВ «Завод Прогрес 2000» було видано наказ № 29-к про утримання з заробітної плати ОСОБА_3 щомісячно 25% від посадового окладу суму у розмірі 9343,05 грн., яка була виплачена останньому за лікарняними листами № № 397976, 303715, 730451, 731170, 731699, 714457 (а. с. 42).

25.03.2013 року Алчевською міською виконавчою дирекцією було прийнято рішення № 17 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Згідно рішення № 17 від 25.03.2013 року відповідачем було застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» фінансові санкції у розмірі 4770,15 грн. - штраф 50% від неправомірно витрачених страхових коштів та зобов'язано позивача повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 9540, 29 грн. неправомірно витрачених коштів (а. с. 7).

Однак, рішенням Алчевського міського суду Луганської області від 15.04.2013 року визнано недійсним наказ № 29-к від 14.03.2013 року по ТОВ «Завод Прогрес 2000» в частині, що визначає утримання із заробітної плати ОСОБА_3 суми 9343,05 грн. отриманих за лікарняними листами.

Під час розгляду справи, судом було встановлено, що у період з 25.03.2013 року по 07.09.2013 року ОСОБА_3, перебував на лікарняному, що підтверджується листками непрацездатності № № 397976, 303715, 730451, 731170, 731699, 714457.

Згідно рішення Алчевського міського суду Луганської області від 15.04.2013 року зазначено, що згідно листа старшого слідчого СВ Алчевського МВ ГУМВС України в Луганській області Удовиченко Н.В. за № 1111 від 21.03.2013 року отримання потерпілим ОСОБА_3 тілесного ушкодження стали слідством неправомірних дій відносно нього групи невстановлених осіб, а не станом алкогольного сп'яніння останнього (а. с. 11).

Суд вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 5 ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» допомога по тимчасовій непрацездатності не надається у разі тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням; однак ОСОБА_3 отримав

тілесні ушкодження внаслідок неправомірних дій відносно нього групи невстановлених осіб, а не у зв'язку зі знаходження його у стані алкогольного сп'яніння.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно із частиною 1 статті 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001 р. N 2240 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Обов'язкова наявність акта розслідування нещасного випадку невиробничого характеру при призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності внаслідок травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, чинним законодавством не передбачена.

У разі потреби, комісія із соціального страхування організації сама з'ясовує обставини та причини нещасного випадку, що стався з працівником і приймає рішення про призначення або відмову у призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності, що фіксується у протоколі засідання комісії. При цьому, акт за формою НТ (невиробничий травматизм) комісія не складає, оскільки це не є її компетенцією.

Якщо на день призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності розслідування вже було проведено відповідно до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 р. N 270 "Про затвердження порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру", і складено акт за формою НТ, то комісія із соціального страхування використовує його при вирішенні питання щодо призначення та виплати допомоги.

Згідно із пунктом 5 частини 2 статті 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 р. N 2240-III страхувальник зобов'язаний допускати посадових осіб органів Фонду до перевірок правильності використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок.

Отже, у разі виникнення питань щодо призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності у зв'язку з травмою, не пов'язаною з виконанням трудових обов'язків, за вимогою працівників Фонду, які здійснюють перевірку, комісією із соціального страхування надається протокол засідання комісії щодо прийняття даного рішення або ж акт за формою НТ у разі, якщо його було складено.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 21 жовтня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 28 жовтня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 72, 94, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» до Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання нечинним рішення № 17 від 25.03.2013 року, задовольнити у повному обсязі.

Визнано нечинним рішення Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.03.2013 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в частині, в якій встановлено обов'язок Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» повернути кошти витрачені на виплату соціальної допомоги ОСОБА_3 на суму 9343, 05 грн., а також нараховані на цю суму штрафні санкції на суму 4671,53 грн., на загальну суму 14014, 58 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Прогрес 2000» (код ЄДРПОУ 37824435) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 143,10 грн. (сто сорок три грн.10 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 28 жовтня 2013 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено08.11.2013
Номер документу34559216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5470/13-а

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Постанова від 21.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні