ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
05 листопада 2013 року справа № 919/520/13
За заявою Публічного акціонерного товариства «ОТП Банк» (01601, м. Київ, вул.Жилянська,43 ідентифікаційний номер 21685166),
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» (ідентифікаційний номер 33948983; 99003, м.Севастополь, вул. Сафронова, 12)
про банкрутство
Суддя О.С. Погребняк
За участю представників:
Ініціюючий кредитор (ПАТ "ОТП Банк") - Глушенко М.П., довіреність від 02.09.2013;
Боржник (ТОВ "Росенергосервіс") - не з'явився;
Розпорядник майна (Арбітражний керуючий Пустовалова Л.Є.) - Пустовалова Л.Є., паспорт серії НОМЕР_1 від 04.06.1999, виданий Бахчисарайським РВ ГУМВС України в Криму;
Державна податкова інспекція у Ленінському районі Головного управління мін доходів у м. Севастополі (ДПІ у Ленінському районі ГУМД у м. Севастополі) - Горошко М.О., довіреність № 185/9/10-039
Кредитор (ОСОБА_5) - ОСОБА_5, паспорт серії НОМЕР_2 від 21.03.2009, виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі.
встановив:
Публічне акціонерне товариство "ОТП Банк" звернулося до господарського суду міста Севастополя із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Росенергосервіс".
Заяву вмотивовано неспроможністю ТОВ "Росенергосервіс" виконати свої грошові зобов'язання перед заявником у сумі 1584462,40 грн.
Для виконання повноважень розпорядника майна для участі у справі про банкрутство боржника автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство визначено арбітражного керуючого Пустовалову Людмилу Євгенівну, ліцензія НОМЕР_3 від 29.09.2010.
Ухвалою від 17.05.2013 прийнято до розгляду заяву ПАТ "ОТП Банк" про порушення справи про банкрутство ТОВ "Росенергосервіс".
Ухвалою суду від 13.06.2013 порушено провадження у справі про банкрутство, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, визнано безспірні грошові вимоги ПАТ "ОТП Банк" в розмірі 547770,40 грн., введено процедуру розпорядження майном боржника строком на 115 календарних днів, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Пустовалову Л.Є., призначено дату попереднього засідання, а також зобов'язано розпорядника майна, з метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснити офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство в офіційних друкованих органах (газетах "Голос України" або "Урядовий кур'єр").
З матеріалів справи вбачається, що оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Росенергосервіс" та прийняття протягом 30 днів з дня опублікування оголошення заяв кредиторів було розміщено в № 128 (5628) газети «Голос України» від 13.07.2013.
Ухвалою від 10.09.2013 було затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» (ідентифікаційний номер 33948983; 99003, м.Севастополь, вул. Сафронова, 12) в наступному складі: перша черга задовлення: Публічне акціонерне товариство «ОТП Банк» - 5735,00 грн.;Публічне акціонерне товариство «Енергетична компанія «Севастопольенерго» - 1147,00 грн.; ОСОБА_5 - 1147,00 грн.; друга черга задоволення: Севастопольське міське відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 610,17 грн; третя черга задоволення: Державна податкова інспекція в Ленінському районі Головного управління Міндоходів у м.Севастополі - 66375,27 грн.; четверта черга задоволення: Публічне акціонерне товариство «ОТП Банк» - 547770,40 грн.; Публічне акціонерне товариство «Енергетична компанія «Севастопольенерго» - 1284,27 грн.; ОСОБА_5 - 373261,08 грн.; шоста черга задоволення: Публічне акціонерне товариство «ОТП Банк» - 5769,34 грн.; Державна податкова інспекція в Ленінському районі Головного управління Міндоходів у м.Севастополі - 30010,00 грн.; окремо внесено до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» забезпечені грошові вимоги Публічного акціонерного товариства «ОТП Банк» в сумі 1 029 222,62 грн. (предмет забезпечення - трьохкімнатна квартира, загальною площею 168,90 кв.м., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1).
Цією ж ухвалою встановлено дату підсумкового засідання, на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про припинення провадження у справі про банкрутство або ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду.
Присутній у судовому засіданні розпорядник майна боржника надав суду пояснення щодо застосування у відношенні боржника подальших судових процедур банкрутства, вважає за доцільне, за наслідками проведеного фінансового аналізу діяльності боржника, припинити процедуру розпорядження майном та визнати боржника банкрутом і відкрити ліквідаційну процедуру.
Представники кредиторів проти введення процедури ліквідації боржника не заперечували.
Вислухавши пояснення присутніх у судовому засіданні учасників провадження, дослідивши обставини справи суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для продовження процедури розпорядження майном та наявність правових підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури виходячи з наступного.
Згідно з частиною 2 статті 22 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", процедура розпорядження майном боржника вводиться строком на сто п'ятнадцять календарних днів і може бути продовжена господарським судом за вмотивованим клопотанням розпорядника майна, комітету кредиторів або боржника не більше ніж на два місяці.
Згідно з частиною 3 статті 27 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень:
ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону;
ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником;
постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;
ухвалу про припинення провадження у справі про банкрутство;
ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку , визначеного цим Законом.
Так, ухвалою суду від 13.06.2013 процедуру розпорядження майном боржника введено строком на 115 календарних днів, тобто до 05.10.2013, ухвалою суду строк розпорядження майном боржника було продовжено на місяць (до 05.11.2013).
Відповідно до частин 1 статті 37 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Судом встановлено, що 30.09.2013 відбулися збори кредиторів ТОВ «Росенергосервіс», на яких було обрано комітет кредиторів у складі:
1. Державної податкової інспекції у Ленінському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі (66 голосів);
2. Публічного акціонерного товариства «ОТП Банк» (547 голосів);
3. ОСОБА_5 (373 голосів).
Головою комітету кредиторів було обрано ПАТ «ОТП - Банк».
Рішенням комітету кредиторів від 05.11.2013, оформленим протоколом №4 було вирішено клопотати перед Господарським судом міста Севастополя про визнання боржника банкрутом та введення відносно нього процедури ліквідації, враховуючи те, що підприємством не велась підприємницька діяльність з 2007 року і до теперішнього часу.
При цьому, комітет кредиторів вирішив клопотати перед господарським судом про призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Пустовалової Л.Є.
Як роз'яснив Пленум Верховного Суду України у своїй постанові № 15 від 18.12.2009 „Про судову практику у справах про банкрутство", рішення зборів кредиторів чи комітету кредиторів не може визнаватися господарським судом недійсним, оскільки за своєю правовою природою не є актом юридичної особи, державного чи іншого органу. Суд повинен давати оцінку цим рішенням та враховувати їх резолюції у прийнятті судових актів у справі, якщо такі рішення відповідають приписам чинного законодавства (пункт 57 Постанови).
Судом установлено, що рішення комітету кредиторів боржника про визнання боржника банкрутом, відкриття відносно нього ліквідаційної процедури та призначення арбітражного керуючого Пустовалової Л.Є. ліквідатором боржника прийняте абсолютною більшістю голосів членів комітету кредиторів та в межах компетенції, наданої комітету кредиторів частиною восьмою статті 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За викладених обставин, рішення комітету кредиторів, оформлене протоколом № 4 від 05.11.2013, відповідає приписам законодавства, у зв'язку з чим має бути враховано судом.
Стосовно визнання боржника банкрутом та введення відносно нього ліквідаційної процедури суд зазначає наступне.
Процедура ліквідації застосовується у випадках, якщо після виявлення кредиторів, затвердження реєстру вимог кредиторів та створення комітету кредиторів, до суду не надійшло пропозицій щодо санації боржника або укладення мирової угоди. Такої ж правової позиції дотримується Верховний Суд України (приміром, постанова від 13.12.2005 у справі № 6/215-8/115).
Відповідно до абзацу третього частини першої статті 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Згідно з частиною четвертою статті 205 Господарського кодексу України, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів, він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.
Системний аналіз наведених правових норм дозволяє зробити висновок, що відкриття ліквідаційної процедури щодо суб'єкта господарювання вимагає встановлення судом неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги конкурсних кредиторів.
Частиною 4 статті 27 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що у разі якщо комітетом кредиторів у межах строку дії процедури розпорядження майном не прийнято жодного з передбачених цією статтею рішень, господарський суд протягом п'яти днів після закінчення процедури розпорядження майном боржника за наявності ознак банкрутства приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, якщо інше не передбачено цією статтею.
Вирішуючи питання про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури суд враховує наступні обставини:
- 05.11.2013 граничний строк процедури розпорядження майном закінчується, правові підстави для його продовження відсутні;
- комітет кредиторів боржника, у межах строку дії процедури розпорядження майном не прийняв жодного рішення, передбаченого статтею 27 закону;
- відсутність фактичної підприємницької діяльності з 2007 року по теперішній час;
- об'єктивна неможливість розпорядника провести аналіз фінансово-господарської діяльності боржника у зв'язку з ненаданням звітів до відділу статистики, органів ДПІ та ПФУ колишніми керівниками боржника;
Будь-яких порушень вимог чинного законодавства з боку розпорядника майна або неналежне виконання ним своїх обов`язків, передбачених частиною 3 статті 22 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" судом не виявлено.
Частиною 10 статті 23 Закону встановлено, що фізичні особи та/або юридичні особи, які бажають взяти участь у санації боржника (далі - інвестори), можуть подати розпоряднику майна заяву про участь у санації боржника та свої пропозиції щодо санації боржника (план санації тощо).
Законом про банкрутство на розпорядника майна не покладений обов`язок щодо пошуку інвесторів та не встановлено механізму їх пошуку.
Станом на 05.11.2013 пропозицій щодо санації боржника на адресу суду або розпорядника не надходило.
З урахуванням викладеного та враховуючи фактичні обставини справи, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Статтею 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;
строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;
скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;
виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
На підставі викладеного, керуючись статтями 8, 27, 37, 38 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтями 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
постановив:
1. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» (ідентифікаційний номер 33948983; 99003, м.Севастополь, вул. Сафронова, 12) та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого Пустовалової Л.Є.
2. Визнати боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» (ідентифікаційний номер 33948983; 99003, м.Севастополь, вул. Сафронова, 12) банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 (дванадцять) місяців.
4. Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «Росенергосервіс» (ідентифікаційний номер 33948983; 99003, м.Севастополь, вул. Сафронова, 12) - арбітражного керуючого Пустовалову Людмилу Євгенівну (Свідоцтво НОМЕР_4 від 09.08.2012, адрес: АДРЕСА_2).
5. Господарську діяльність банкрута завершити закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо.
6. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав;
7. Встановити, що у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.
8. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
9. Встановити, що відомості про фінансове становище банкрута перестали бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.
10. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
11. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном.
12. Зобов'язати ліквідатора здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Повідомлення про визнання боржника. банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).
13. Зобов`язати ліквідатора надати суду по готовності звіт та ліквідаційний баланс.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Копію постанови направити на адресу боржника, кредиторів, ліквідатора, державного органу з питань банкрутства, комітету кредиторів боржника.
Суддя підпис О.С. Погребняк
Згідно з оригіналом
помічник судді І.О. Кузьміна 05.11.2013
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34602054 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Погребняк Олексій Станіславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні