УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 вересня 2013 р.Справа № 816/3678/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Кононенко З.О.
Суддів: Бондара В.О. , Донець Л.О.
за участю секретаря судового засідання Губарь А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фінансової інспекції в Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 11.07.2013р. по справі № 816/3678/13-а
за позовом 5-тої міської клінічної лікарні
до Державної фінансової інспекції в Полтавській області
про скасування пункту вимоги,
ВСТАНОВИЛА:
5-а міська клінічна лікарня м. Полтави звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фінансової інспекції в Полтавській області (далі по тексту також відповідач) про визнання вимог, викладених в пункту 1 Вимог Державної фінансової інспекції в Полтавській області від 11 червня 2013 року за вих. №16-04-3-14/4049 "Про усунення виявлених ревізією порушень та недоліків" незаконними та протиправними, скасування пункту 1 вимоги Державної фінансової інспекції в Полтавській області від 11 червня 2013 року за вих. №16-04-3-14/4049 "Про усунення виявлених ревізією порушень та недоліків".
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 11.07.13 позов задоволено.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а саме, ст. 85, 116 Бюджетного Кодексу України.
Письмових заперечень на апеляційну скаргу до суду першої інстанції не надійшло.
Колегія суддів, заслухавши суддю доповідача, пояснення представників відповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріли справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Державною фінансовою інспекцією в Полтавській області, відповідно до пункту 1.2.2.1 плану контрольно-ревізійної роботи на ІІ квартал 2013 року, на підставі направлень від 08 травня 2013 року №№407, 408, 409 та від 16 травня 2013 року №449, у період з 14 травня 2013 року по 31 травня 2013 року проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Лікарні за період з 01 квітня 2009 року по 30 квітня 2013 року.
За наслідками ревізії складено акт від 31 травня 2013 року №04-21/263, в якому, окрім іншого, зазначено, що ревізією питання відшкодування орендарями, підрядниками, іншими юридичними особами вартості спожитих комунальних послуг та повноти їх відновлення, проведеної суцільним способом за грудень 2012 року та січень - квітень 2013 року, встановлено, що в порушення вимог пунктів 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, частини другої статті 85, частини 28 статті 116 Бюджетного кодексу України Лікарнею безпідставно покрито за рахунок власних коштів витрати сторонніх юридичних осіб (Вищого державного навчального закладу "Українська медична стоматологічна академія") на оплату комунальних послуг загалом в розмірі 9 679 грн. (в т.ч., за грудень 2012 року - 2 214 грн., за січень - квітень 2013 року - 7 465 грн.).
Вищезазначене порушення вплинуло на фактичні видатки по КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" загалом в розмірі 9 679 грн.
Не погоджуючись із зазначеними доводами контролюючого органу, позивачем 04 червня 2013 року за вих. №04-11/452 подано письмові заперечення на Акт ревізії /а.с. 39-40/.
За наслідками розгляду даних заперечень, відповідачем підготовлено висновки, затверджені першим заступником начальника Державної фінансової інспекції в Полтавській області Добринською Л.В. 10 червня 2013 року, якими зазначені заперечення відхилено у повному обсязі /а.с. 42-44/.
З огляду на виявлені в ході проведення планової виїзної ревізії порушення, Державною фінансовою інспекцією в Полтавській області головному лікарю Лікарні ОСОБА_2 надіслано вимогу від 11 червня 2013 року №16-04-3-14/4049 "Про усунення виявлених ревізією порушень та недоліків", пунктом 1 якої зобов'язано позивача:
- при укладенні договорів про спільну діяльність з Вищим державним навчальним закладом України "Українська медична стоматологічна академія" дотримуватися вимог пунктів 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №228, частини другої статті 85, частини 28 статті 116 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року №2456-IV в частині заборони цим Кодексом планування та здійснення видатків, не віднесених до місцевих бюджетів;
- привести угоду про співробітництво від 01 січня 2011 року, яку укладено між Лікарнею та Академією у відповідність до вимог частини другої статті 4, частини другої статті 8 Бюджетного кодексу України;
- відповідно до чинного законодавства забезпечити повернення до місцевого бюджету України кошти в сумі 9 679 грн., які сплачені за спожиті комунальні послуги кафедрами Академії (сторонньої юридичної особи), як таких, що суперечать нормам Бюджетного кодексу України. У разі необхідності вказане питання вирішити в судовому порядку /а.с. 93-94/.
Задовольняючі позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що 5-ю міською клінічною лікарнею не було допущено порушень вимог чинного законодавства в бюджетній сфері.
Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1.5 Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 05 червня 1997 року №174, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 липня 1997 року за №245/2049 витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково-дослідного процесів здійснюються за рахунок коштів на утримання відповідного вищого медичного закладу освіти III, IV рівнів акредитації (закладу післядипломної освіти, науково-дослідного інституту), а витрати, пов'язані з утриманням матеріально-технічної бази - за рахунок коштів лікувально-профілактичного закладу.
Зазначене Положення затверджено з метою поліпшення організації та якості спільної роботи органів охорони здоров'я, вищих медичних закладів освіти ІІІ, ІV рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти та лікувально-профілактичних закладів охорони здоров'я у сфері підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців, підвищення ефективності науково-дослідної роботи і впровадження її результатів у практику охорони здоров'я.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19 січня 2011 року №148-р "Питання зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни" зобов'язано Міністерство охорони здоров'я України у шестимісячний строк привести у відповідність з вимогами Бюджетного кодексу України Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я, зокрема, щодо фінансування таких закладів одночасно з державного та місцевих бюджетів /підпункт 2 пункту 8 вказаного розпорядження/.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Деякі питання діяльності вищих медичних навчальних закладів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту" від 11 січня 2012 р. № 4-р зобов'язано Голову Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голів обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій взяти під особистий контроль питання розміщення кафедр, лабораторій, центрів та інших структурних підрозділів державних вищих медичних навчальних закладів у комунальних і державних закладах охорони здоров'я.
Відповідно до пункту 2 зазначеного розпорядження рекомендовано органам місцевого самоврядування продовжити роботу із забезпечення взаємодії комунальних закладів охорони здоров'я з державними вищими медичними навчальними закладами та їх структурними підрозділами у вирішенні питань розміщення, функціонування структурних підрозділів державних вищих медичних навчальних закладів, а також питань підготовки медичних кадрів та надання медичної допомоги населенню.
Відповідно до пункту 3 зазначеного розпорядження доручено Міністерству освіти і науки, молоді та спорту разом з Міністерством фінансів і Міністерством охорони здоров'я опрацювати питання щодо фінансування університетських клінік, які є структурними підрозділами вищих медичних навчальних закладів, у тому числі за рахунок бюджетних коштів, передбачених вищим медичним навчальним закладам для надання спеціалізованої консультативної амбулаторно-поліклінічної та стоматологічної допомоги населенню.
Як вбачається із матеріалів справи, 5-а міською клінічною лікарнею м. Полтави 09 січня 2012 року з Вищим державним навчальним закладом України "Українська медична стоматологічна академія" укладено угоду про спільну діяльність №22, за умовами якої сторони зобов'язуються спільно діяти з організації навчально-наукового та лікувально-діагностичного процесів з метою підготовки кадрів для закладів охорони здоров'я всіх форм власності, спільно проводити навчально-виховний процес з використанням нових форм і методів навчання, досягнень медичної науки і практики охорони здоров'я, навчання студентів, лікарів-інтернів, клінічних ординаторів, аспірантів, підготовки магістрів медицини, післядипломної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації медичних кадрів, у тому числі, працівників Лікарні /а.с. 124-127/.
Лікарнею, з метою забезпечення якісного науково-педагогічного процесу, для розміщення кафедр Академії виділено приміщення загальною площею 59,4 кв.м.
Пунктом 3.1 даної угоди визначено, що витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково-дослідного процесів здійснюються за рахунок коштів Академії, а витрати, пов'язані з утриманням матеріально-технічної бази за рахунок Лікарні /а.с. 126/.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності дій позивача по сплаті вартості комунальних послуг, спожитих Академією, загалом в розмірі 9 679 грн., оскільки зазначені дії здійснені на підставі угоди про співпрацю, укладеної між позивачем та вказаним навчальним закладом та Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Полтавській області залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 11.07.2013р. по справі № 816/3678/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Кононенко З.О. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Донець Л.О. Кононенко З.О.
Повний текст ухвали виготовлений 16.09.2013 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34638407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні