4/351
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" березня 2009 р. Справа № 10/251
м. Чернівці 13-00 год.
За позовом Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до товариства з обмеженою відповідальністю “Аверс”, м. Сторожинець Чернівецької області
про стягнення санкцій у сумі 1538,66 грн.
Суддя Т.І. Ковальчук
Секретар судового засідання Марущак І.В.
Представники:
Від позивача –Берекета А.О., дов. від 12.01.2009 р. № 04-2/11
Від відповідача –Козяр Н.В., дов. від 18.11.2008 р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарських санкцій і пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2007 р. у сумі 1538,66 грн., у тому числі 1445,00 грн. адміністративно-господарські санкції та 93,66 грн. пені.
Провадження у справі відкрито ухвалою від 02.10.2008 р. (суддя Проскурняк О.Г.) розпорядженням голови господарського суду Чернівецької області Желіка Б.Є. від 28.11.2008 р. справу передано до провадження судді Ковальчук Т.І.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що позивачем не виконано вимоги Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, проведеною перевіркою виявлено, що при нормативі працевлаштування одного інваліда на підприємстві відповідача в 2007 р. середньооблікова чисельність штатних працюючих інвалідів становила 0,5 чоловіка, в зв'язку з чим відповідач зобов'язаний був самостійно в строк до 15.04.2008 р. сплатити адміністративно-господарські санкції у сумі 1445,00 грн., однак не сплатив зазначену суму, за що йому нараховано пеню в сумі 93,66 грн.
Відповідач надав заперечення, в яких позов не визнав з тих підстав, що норматив працевлаштування одного інваліда в 2007 році ним дотримано, робоче місце створено, інваліда працевлаштовано, чинним законодавством не передбачено, що працівник-інвалід повинен відпрацювати повний календарний рік, тому висновки позивача в акті перевірки суперечать Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, окрім того, позивачем було складено два акти перевірки від 18.09.2008 р.: один у присутності керівника відповідача, щодо якого він надав своїй дочці Козяр Н.В. повноваження зробити заперечення, та другий акт, складений з іншою сумою санкцій, без підпису керівника відповідача та без заперечень, чим було порушено порядок проведення перевірки, через що акт, на який посилається позивач, є неналежним доказом.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, пояснив, що дійсно 18.09.2008 р., проводячи перевірку ТОВ “Аверс”, відділенням Фонду у присутності керівника товариства було складено акт перевірки, у якому сума санкцій помилково була визначена в розмірі 2890 грн., однак керівник цей акт не підписав, усно доручивши своїй дочці Козяр Н.В. надати на акт заперечення, враховуючи, що письмових повноважень на такі дії Козяр Н.В. оформлено не було, позивачем було складено другий акт з такими ж результатами перевірки, але з правильно розрахованою санкцією і направлено відповідачеві, як це передбачено установленим порядком.
Представник відповідача позов не визнала, пояснила, що товариством дотримано норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 р., норматив вважається виконаним у разі якщо інваліда працевлаштовано, а не коли він пропрацював цілий рік, акт, на який посилається позивач, є неналежним доказом, оскільки отриманий з порушенням встановленого порядку проведення перевірки.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні відносини між сторонами, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Так, у відповідності до ч. 1 ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі –Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Зі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007 рік видно, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ТОВ “Аверс” складала 10 чоловік, отже, згідно наведеного положення Закону норматив працевлаштування інвалідів у 2007 р. для відповідача складав 1 робоче місце (а.с. 29).
З цього ж звіту вбачається, що при кількості інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до Закону, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність становила 1 чол.
16-18 вересня 2008 р. позивачем проводилася перевірка ТОВ “Аверс” щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 р. Первісно позивачем у присутності керівника ТОВ “Аверс” Герило В.Й. було складено акт, у якому, окрім іншої інформації, зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників –інвалідів за 2007 р. склала 0,5 чол., а саме інвалід ІІ групи Салій А.Д. відпрацював у 2007 році лише 6 місяців –з 01.07.2007 р. по 30.12.2007 р. (а.с. 25). Щодо факту роботи Салія А.Д. лише протягом другої половини 2007 р. між сторонами спору немає.
Зазначений акт містить висновок перевірки про порушення ТОВ “Аверс” встановленого на 2007 рік нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, розмір санкції та пені станом на 18.09.2008 р. відповідно 2890,00 грн. та 180,34 грн, які товариство повинно в зв'язку з цим сплатити до відділення Фонду, акт підписаний керівником ТОВ “Аверс” із запереченнями.
Позивачем також складено ще один акт перевірки від 16-18 вересня 2008 р., ідентичний за змістом наведеному акту з однією відмінністю –штрафна санкція визначена в сумі 1445,00 грн., а пеня в сумі 90,17 грн., цей акт керівником ТОВ “Аверс” не підписано (а.с. 7).
Ч. 1 ст. 20 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно ч.ч. 2 та 4 цієї статті Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1767 затверджено Порядок сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів (далі –Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку підприємства щороку не пізніше 1 лютого подають до відділень Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою, затверджується наказом Міністерства праці України за поданням Фонду та погоджується з Держкомстатом.
Згідно з п. 3.3.3 Інструкції зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України, затвердженої наказом Міністерства статистики України № 171 від 07.07.95 за погодженням з Міністерством економіки України, Міністерством праці України, Міністерством фінансів України, середньооблікова чисельність працівників з початку року обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та ділення одержаної суми на кількість місяців за період з початку року, тобто відповідно 12.
Таким же чином визначається середньооблікова кількість штатних працівників- інвалідів, тому з урахуванням, що інвалід Салій А.Д. працював на підприємстві відповідача у 2007 році лише півроку, норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році відповідачем дійсно виконано лише наполовину (0,5 чол.).
Заперечення відповідача проти другого акту позивача судом приймаються, однак ці заперечення не спростовують того факту, що норматив відповідачем виконано лише наполовину і це доводиться першим актом, який відповідач підписав із запереченнями.
Оцінюючи доводи відповідача щодо порушення позивачем Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70, суд не вбачає таких порушень, які б стали підставою для відмови у задоволенні позову.
Оскільки відповідачем не виконано вимог Закону щодо забезпечення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом січня-червня 2007 року, адміністративно-господарська санкція повинна розраховуватися виходячи з нормативу 0,5 і складатиме 1445,00 грн. згідно розрахунку позивача (а.с. 5). У зв'язку з несплатою цієї суми відповідачем до 15.04.2008 р. пеня протягом періоду з 16.04.2008 р. по 24.09.2008 р. становить 93,66 грн.
Не спростовують позовних вимог також посилання представника відповідача на той, факт, що Сторожинецьким районним судом Чернівецької області закрито справу про притягнення керівника ТОВ “Аверс” до адміністративної відповідальності за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Як видно з постанови Сторожинецького районного суду від 29.12.2008 р. по справі № 3-10376 справу закрито у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративних санкцій, а не в зв'язку з відсутністю в діях Герило В.Й. відповідного адміністративного правопорушення.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з відповідача також належить стягнути судовий збір в доход Державного бюджету.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 17, 94, 160-163, 167, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Аверс” (м. Сторожинець Чернівецької області, вул. Чернівецька, 3/2, ідентифікаційний код 21439697):
- на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 87-Г, реквізити для зарахування УДК в м. Чернівці р/р 31214230700002 код 23246436 МФО 856135, банк отримувача ГУДК в Чернівецькій області, призначення платежу *; 101) адміністративно-господарські санкції в сумі 1445, 00 грн. та пеню в сумі 93,66 грн.,
- 15,39 грн. судового збору в доход Державного бюджету України (стягувач –Державна податкова інспекція у м. Сторожинець).
Порядок апеляційного оскарження
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
У судовому засіданні 23.03.09 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови підписано 24.03.2009 р.
Суддя Ковальчук Т.І.
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3464590 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні