Рішення
від 19.03.2009 по справі 14/255
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/255

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

19.03.09                                                                                           Справа№ 14/255

За позовом: товариства з обмеженою відповідальністю “Трансконтинент”, м.Львів

До відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю “Торговий дім “Софі”, м.Львів

про стягнення   1 436 517,57 грн.

Суддя  Кітаєва С.Б.

При секретарі Хороз І.Б.

Представники:

від позивача: Нікулін О.В. - представник

від відповідача:  не з”явився

            Зміст ст.ст.20, 22 ГПК України представнику  позивача роз‘яснено.

Суть позову:

Позов заявлено Товариством з обмеженою відповідальністю “Трансконтинент”, м.Львів, до Товариства з обмеженою відповідальністю “Торговий дім “Софі”, м.Львів, про стягнення 1 436 517,57 грн. заборгованості, в тому числі : 1 358 380,00 грн основного боргу; 16 412,20 грн, що складають три проценти річних; 59 225,37 грн. інфляційних; 2 500,00 гнр витрат на правову допомогу, сплачені за подання позовної заяви до суду держмито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Ухвалою від 19.12.2008 року порушено провадження у справі та призначено розгляд справи на 27.01.2009 року. Ухвалу про порушення провадження у справі відповідач отримав 29.12.2008 року, що підтверджується поштовими повідомленнями за №№ 3905480 та 3905502 про вручення рекомендованої поштової кореспонденції. В судове засідання 27.01.2009 року відповідач явку повноважного  представника не забезпечив, відзиву, витребовуваних документів не подав; клопотання від відповідача  до суду не надходили.  Ухвалою від 27.01.2009 року розгляд справи відкладено на 11.02.2009 року . Ухвала про  відкладення розгляду справи отримана  відповідачем 02.02.2009 року, що підтверджується  поштовим повідомленням за № 3971130. В судове засідання 11.02.2009 року відповідач не забезпечив явку повноважного представника, відзиву,  витребовуваних документів не подав, заперечень на позов не висловив, з клопотаннями , заявами до суду не звертався. Позивачем подано пояснення до позовної заяви за № 01/30 від 30.01.09 року та докази скерування зазначеного пояснення з відкорегованим конкретизованим розрахунком відповідачу. Із врахуванням наведеного, клопотання позивача, з метою повного та всебічного з”ясування обставин справи, суд вбачав за доцільне відкласти розгляд справи, строки вирішення спору продовжити. Ухвалою від 11.02.2009 року розгляд справи відкладено на 25.02.09 року.  Вимоги до сторін висвітлено в зазначеній ухвалі.  Відповідач отримав  ухвалу від 11.02.2009 року  16.02.09 р , що підтверджується  поштовим повідомленням за № 4012846 про вручення кореспонденції.  23.02.2009 року в канцелярію суду від позивача поступило Уточнення позовних вимог за вих № 01/20 від 20.02.2009 року, з доказами скерування  примірника зазначеного уточнення відповідачу  В додаток позивачем подано до справи  додаткові докази в обгрунтування обставин, наведених в уточненні позовних вимог. Відповідач в черговий раз явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, відзиву, заперечень на позов не надав, клопотань, заяв до суду по даній справі не надсилав. Враховуючи подання позивачем достатньо  великого за обсягом  пакету додаткових документів  неподання відповідачем відзиву на позов із врахуванням  уточнень позовних вимог та пояснень, які  поступили від позивача під час слухання справи, ухвалою від 25.02.09 року розгляд справи було відкладено на 19.03.09 р.  Зазначена ухвала отримана відповідачем 02.03.2009 року, що підтверджується повідомленням за № 4048468, про вручення рекомендованої поштової кореспонденції

19.03.2009 року позивач забезпечив явку повноважного представника в засідання, який подав заяву  про зменшення позовних вимог та відповідний  конкретизований розрахунок до зазначеної заяві.  З підстав, наведених в заяві позивачем проведено перерахунок нарахувань, а саме 3 % річних та інфляційних, відповідно  просить стягнути з відповідача 1 374 602,75 грн заборгованості, з них : 1 358 380,00 грн. основного боргу; три проценти річних в сумі 1 563,06 грн; 12 159,69 грн. інфляційних; 2500,00 грн. витрат на правову допомогу, сплачене  держмито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Відповідач в засідання явку повноважного представника не забезпечив, відзиву, витребовуваних документів не подав, позовні вимоги не заперечив. Клопотання , заяви від відповідача до суду не надходили.

Відповідно до ст.75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Відповідно до ст.85 ГПК України , за письмовою згодою представника позивача, в засіданні оголошено вступну та резолютивну частини прийнятого по справі рішення.

          Розглянувши матеріали справи , суд встановив наступне.

 Між ТзОВ “Трансконтинент” та ТзОВ “Торговий дім “Софі” було укладено Договір № 34 купівлі-продажу транспортних засобів від 09 липня 2007 року ( далі Договір № 34). На підставі Договору № 34 Продавець (Позивач) зобов”язався поставити та передати у власність Покупця ( Відповідача) сідлові тягачі, вантажні автомобілі  та напівпричепи ( Товар), а Покупець (Відповідач) зобов”язався прийняти товар та оплатити його на підставі виставлених рахунків-фактур.

 Найменування товару, який поставлявся Покупцю (Відповідачу) було наведено у рахунках-фактурах та накладних.

  Покупцю (Відповідачу) на підставі Договору № 34 було поставлено та передано товар на загальну суму 5 932 800,00 грн, про що свідчать первинні бухгалтерські документи, а саме рахунки-фактури, видаткові накладні, акти прийому-передачі автотранспортних засобів та довіреності відповідача на отримання ТМЦ. Передача товару відбувалася наступними партіями :

       13.07.2007 року передано товар:

-рахунок-фактура № СТ-034, видаткова накладна № РН-000034, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 187 000,00 грн;

-рахунок-фактура № СТ-035, видаткова накладна № РН-000035, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 125 000,00 грн;

-рахунок-фактура № СТ-036, видаткова накладна № РН-000038, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 99000,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯНЮ № 484768 від 13.07.2007 року.

                20.07.2007 року передано товар :

        -рахунок-фактура № СТ-039, видаткова накладна № РН-000039, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 141 000,00 грн;

        -рахунок-фактура № СТ-040, видаткова накладна № РН-000040, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 100 000,00 грн;

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯНЮ № 484835 від 20.07.2007 року.

                01.08.2007 року передано товар :

           -рахунок-фактура № СТ-044, видаткова накладна № РН-000044, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 50 000,00 грн;

Факт отримання підтверджується довіреністю серії ЯНЮ № 484968 від 01.08.2007 року.

               06.08.2007 року передано товар :

          -рахунок-фактура № СТ-045, видаткова накладна № РН-000045, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 140 000,00 грн;

           -рахунок-фактура № СТ-046, видаткова накладна № РН-000046, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 76 200,00 грн.

Факт отримання підтверджується довіреністю серії ЯНЮ № 485028 від 06.08.2007 року.

              20.08.2007 року передано товар :

           -рахунок-фактура № СТ-051, видаткова накладна № ЛНА-000011, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 90 000,00 грн;

           - рахунок-фактура № СТ-052, видаткова накладна № РН-000052, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 70 000,00 грн;

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії НБВ №594331 від 20.08.2007 року.

             29.08.2007 року передано товар :

  -рахунок-фактура № СТ-053, видаткова накладна № РН-000053, акт прийому передачі автотранспортного засобу на суму 148500,00 грн;

   -рахунок-фактура № СТ-054, видаткова накладна № РН-000054, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 84 600,00 грн;

    -рахунок-фактура № СТ-056, видаткова накладна № РН-000056 , акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 52500,00 грн;

    -рахунок-фактура № СТ-057, видаткова накладна № РН-000057, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 60 000,00 грн;

Факт отримання товару підтверджується  довіреністю серії НБВ № 594449 від 29.08.2007 року.

               05.09.2007 року передано товар :

             -рахунок-фактура № СТ-055, видаткова накладна № РН-000055, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 62 100,00 грн;

            -рахунок-фактура № СТ-060, видаткова накладна № РН-000060, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 140 400,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії НБВ № 594540 від 05.09.2007 року.

            25.09.2007 року передано товар :

           -рахунок-фактурва № СТ-063 , видаткова накладна № РН-000063, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 146 700,00 грн;

           -рахунок-фактура № СТ-064, видаткова накладна № РН-000064, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 58 500,00 грн

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії НБВ №594748 від 25.09.2007 року.

            08.10.2007 року передано товар :

         -рахунок-фактура № СТ-071, видаткова накладна № РН-000071, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 128 700,00 грн;

         -рахунок-фактура № СТ-072, видаткова накладна № РН-000072, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 127 200,00 грн;

         -рахунок-фактура № СТ-073, видаткова накладна № РН-000073, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 39 600,00 грн

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОГ № 592582 від 08.10.2007 року.

             16.10.2007 року передано товар :

         -рахунок-фактура № СТ-075, видаткова накладна № РН-000075, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 42 000,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОГ № 592582 від 08.10.2007 року.

           02.11.2007 року передано товар :

       -рахунок-фактура № СТ-080, видаткова накладна № РН-000080, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 137 700,00 грн;

       -рахунок-фактура № СТ-081, видаткова накладна № РН-000081, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 64800,00 грн;

       -рахунок-фактура № СТ-082, видаткова накладна № РН-000082, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 48 000,00 грн;

       -рахунок-фактура № СТ-083, видаткова накладна № РН-000083, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 173 100,00 грн;

       -рахунок-фактура № СТ-084, видаткова накладна № РН-000084, акт прийому-передачі  автотранспортного засобу на суму 148200,00 грн;

       -рахунок-фактура № СТ-085, видаткова накладна № РН-000085, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 119 100,00 грн;

        -рахунок-фактура № СТ-086, видаткова накладна № РН-000086, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 76 200,00 грн

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОГ № 592913 від 02.11.2007 року.

              14.11.200 року передано товар :

 -рахунок-фактура № СТ-088, видаткова накладна № РН-000088, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 176 700,00 грн;

  - рахунок-фактура № СТ-089, видаткова накладна № РН –000089, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 52200,00 грн;

            -рахунок-фактура № СТ-090, видаткова накладна № РН-000090, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 149 400,00 грн;

            -рахунок-фактура № СТ-092, видаткова накладна № РН-000092, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 48 000,00 грн;

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762054 від 13.11.2007 року.

             29.11.2007 року передано товар :

          -рахунок-фактура № СТ-093, видаткова накладна № РН-000093, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 168 000,00 грн;

          -рахунок-фактура № СТ-094, видаткова накладна № РН-000094, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 48 000,00 грн;

           -рахунок-фактура № СТ-095, видаткова накладна № РН-000095, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 162 900,00 грн;

           -рахунок-фактура № СТ-096, видаткова накладна № РН-000096, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 76 800,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762248 від 29.11.2007 року.

            06.12.2007 року передано товар :

           -рахунок-фактура № СФ-097, видаткова накладна № РН-000097, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 137 100,00 грн;

           -рахунок-фактура № СФ-098, видаткова накладна № РН-000098, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 60 000,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-099, видаткова накладна № РН-000099, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 76 500,00 грн;

           -рахунок-фактура № СФ-100, видаткова накладна № РН-000100, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 154 200,00 грн;

           -рахунок-фактура № СФ-101, видаткова накладна № РН-000101, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 125 400,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-102, видаткова накладна № РН-000102, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 64 200,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-103, видаткова накладна № РН-00013, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 58 200,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762349 від 06.12.2007 року.

          12.12.2007 року передано товар :

         -рахунок-фактура № СФ-106, видаткова накладна № РН-000104, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 162 900,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ-109, видаткова накладна № РН-000107, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 55 200,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ-107, видаткова накладна № РН-000105, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 150 300,00 грн;

         -рахунок-фактура № СФ-108, видаткова накладна № РН-000106, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 34 800,00 грн;

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762426 від 12.12.2007 року.

           29.12.2007 року передано товар :

         -рахунок-фактура № СФ-111, видаткова накладна № РН-000109, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 78 000,00 грн;

         -рахунок-фактура № СФ-112, видаткова накладна № РН-000110, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 173 700,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-113, видаткова накладна № РН-000111, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 45 900,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-114, видаткова накладна № РН-000112, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 158100,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-115, видаткова накладна № РН-000113, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 34 200,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-116, видаткова накладна № РН-000114, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 167 700,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-117, видаткова накладна № РН-000115, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 67 200,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-118, видаткова накладна № РН-000116, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 159 600,00 грн;

          -рахунок-фактура № СФ-119, видаткова накладна № РН-000117, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 151 500,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762601 від 25.12.2007 року.

         Наведені вище документи підтверджують, що в період з 13.07.2007 року по 29.12.2007 року Покупцю (Відповідачу) передано Позивачем (Продавцем) товару на загальну суму 5 932 800,00 грн.

         Покупцем  здійснено оплати за прийнятий товар на суму 4 996 200,00 грн, про що свідчать банківські виписки,  наявні у справі, а саме : від 10.07.07 р на суму 100 000,00 грн; від 12.07.07 р на суму 150000,00 грн; від 19.07.07 р на суму 160 000,00 грн; від 25.07.07 р на суму 160 000,00 грн;  від 03.08.07 р на суму 52 000,00 грн; від 07.08.07 р на суму 20 000,00 грн; від 13.08.07 р на суму 276 200,00 грн; від 17.08.07 р на суму 50 000,00 грн; від 22.08.07 р на суму 50 000,00 грн; від 23.08.07 р на суму 60 000,00 грн; від 30.08.07 р на суму 200 000,00 грн; від 11.09.07 р на суму 350 000,00 грн; від 20.09.07 р на суму 110 000,00 грн; від 28.09.07 р на суму 93 000,00 грн; від 12.10.07 р на суму 200 000,00 грн; від 18.10.07 р на суму 130 000,00 грн; від 30.10.07 р на суму 100 000,00 грн; від 05.11.07 р на суму 150 000,00 грн; від 12.11.07 р на суму 70 000,00 грн; від 13.11.07 р на суму 200 000,00 грн; від 19.11.07 р на суму 150 000,00 грн; від 21.11.07 р на суму 300 000,00 грн; від 23.11.07 р на суму 150 000,00 грн; від 27.11.07 р на суму 300 000,00 грн; від 03.12.07 р на суму 200 000,00 грн; від 04.12.07 р на суму 200 000,00 грн; від 05.12.07 р на суму 150 000,00 грн; від 06.12.07 р на суму 200 000,00 грн; від 07.12.07 р на суму 15 000,00 грн; від 10.12.07 р на суму 135 000,00 грн; від 14.12.07 р на суму 80 000,00 грн; від 18.12.07 р на суму 70 000,00 грн; від 19.12.07 р на суму 130 000,00 грн; від 20.12.07 р на суму 35 000,00 грн; від 25.12.07 р на суму 200 000,00 грн

     Отже, протягом 2007 року, на підставі Договору № 34 купівлі-продажу транспортних засобів від 09.07.2007 р, Продавець (Позивач) поставив та передав товар на загальну суму  5 932 800,00 грн,  а Покупець (Відповідач) прийняв товар на вказану суму та провів оплату в сумі 4 996 200,00 грн. Залишок боргу по оплаті отриманого в 2007 році товару становив 936 600,00 грн. Цей факт відображений і в Акті звірки розрахунків,що знаходиться в справі, з якого вбачається, що сальдо станом на 01.01.2008 року становило  936 600,00 грн.

       04 січня 20089 року між ТзОВ “Трансконтинент” та ТзОВ “Торговий дім “Софі” було укладено Договір № 01-2008 купівлі-продажу. На підставі умов Договору Продавець (Позивач) зобов”язався поставити та передати у власність Покупця (Відповідача) сідлові тягачі, вантажні автомобілі та напівпричепи (Товар), а Покупець (Відповідач) зобов”язався прийняти товар та оплатити його на підставі виставлених рахунків-фактур.

        Найменування товару, який поставлявся Покупцю (Відповідачу) було наведено у рахунках-фактурах та накладних.

       Покупцю (Відповідачу) на підставі Договору № 01-2008 було поставлено та передано товар на загальну суму 1 863 780,00 грн, про що свідчать первинні бухгалтерські документи , а саме рахунки-фактури, видаткові накладні, акти прийому-передачі автотранспортних засобів та довіреності відповідача на отримання ТМЦ.

       Передача товару відбулася наступними партіями.

       21.01.2008 року передано товар:

     -рахунок-фактура № СФ-0000001, видаткова накладна № РН-0000001, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 180 000,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-0000002, видаткова накладна № РН-0000002, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 180 000,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-0000003 , видаткова накладна № РН-0000003, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 78 000,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 762848 від 18.01.2008 року.

        26.02.2008 року передано товар :

       -рахунок-фактура № СФ-015 , видаткова накладна № РН-015, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 133 200,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ –016, видаткова накладна № РН-016, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 155 400,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-017, видаткова накладна № РН-017, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 78 000,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-018, видаткова накладна № РН-018, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 78 000,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-019, видаткова накладна № РН-019, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 132 900,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ-020, видаткова накладна № РН-020, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 47 820,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ-021, видаткова  накладна № РН-021, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 147 720,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ-022, видаткова накладна № РН-022, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 73 440,00 грн;

        -рахунок-фактура № СФ –023, видаткова накладна № РН-023, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 77 100,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯООН № 763246 від 25.02.2008 р

       19.03.2008 року передано товар :

      - рахунок-фактура № СФ-027, видаткова накладна № РН-027, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 142 800,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-028, видаткова накладна № РН-028, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 193 800,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-029, видаткова накладна № РН-029, акт прийому-перкедачі автотранспортного засобу на суму 91 200,00 грн;

       - рахунок-фактура № СФ-031, видаткова накладна № РН-031, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 74 400,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯОН № 763444 від 19.03.2008 р.

         Таким чином, в період з 21.01.2008 р по 19.03.2008 року Покупцю (Відповідачу) передано товару на загальну суму 1 863 780,00 грн. Покупцем в свою чергу здійснено оплати за прийнятий товар на суму 2 000 000,00 грн, що підтверджується банківськими виписками, що у справі, а саме : від 11.01.08 р на суму 250 000,00 грн; від 16.01.08 р на суму 100 000,00 грн; від 18.01.08 р на суму 100 000,00 грн; від 23.01.08 р на суму 150 000,00 грн; від 06.02.08 р на суму 200 000,00 грн; від 07.02.08 р на суму 100 000,00 грн; від 15.02.08 р на суму 300 000,00 грн; від 18.02.08 р на суму 150 000,00 грн; від 28.02.08 р на суму 50 000,00 грн; від 17.03.08 р на суму 300 000,00 грн; від 19.03.08 р на суму 300 000,00 грн.

         Отже, протягом 2008 року на підставі Договору № 01-2008 року купівлі-продажу від 04.01.2008 року Продавець (Позивач) поставив та передав товар на загальну суму 1 863 780,00 грн, а Покупець (Відповідач)прийняв товар на вказану суму та провів оплату в розмірі 2 000 000,00 грн.

         В процесі господарської діяльності між ТзОВ “Трансконтинент” та ТзОВ “Торговий Дім “Софі” було укладено договір № 02-2008  купівлі-продажу від 26 березня 2008 року. Відповідно до умов зазначеного Договору  “Продавець” зобов”язується передати у власність “Покупця” сідлові тягачі та напівпричепи, а “Покупець” зобов”язується прийняти товар та оплатити його на підставі Специфікації, викладеної у Додатку № 1 до даного Договору.

         Покупцю (Відповідачу) на підставі Договору було поставлено та передано товар на загальну суму 3 723 000,00 грн, про що свідчать первинні бухгалтерські документи, а саме рахунки-фактури, видаткові накладні, акти прийому-передачі автотранспортних засобів та довіреності на отримання ТМЦ.

        Передача товару відбулась наступними партіями :

       18.04.2008 року передано товар :

      -рахунок-фактура № СФ-036, видаткова накладна № РН-036, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 235 800,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-037, видаткова накладна № РН-037, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 51 600,00 грн.

Факт отримання підтверджується довіреністю серії ЯОН № 763709 від 14.04.2008 року.

        05.05.2008 року передано товару :

      -рахунок-фактура № СФ-041, видаткова накладна № РН-041, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 147 000,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-042, видаткова накладна м№ РН-042, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 187 500,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-043, видаткова накладна № РН-043, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 156 000,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-044, видаткова накладна № РН-044, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 114 600,00 грн;

       -рахунок-фактура № СФ-045, видаткова накладна № РН-045, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 67 800,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-046, видаткова накладна № РН-046, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 82 500,00 грн

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯПВ № 879835 від 05.05.2008 року.

         30.05.2008 року передано товар :

     -рахунок-фактура № СФ-050, видаткова накладна № РН-050, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 159 000,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-051, видаткова накладна № РН-0051, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 168 000,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-052, видаткова накладна № РН-052, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 162 900,00 грн;

     -рахунок0фактура № СФ-053, видаткова накладна № РН-053, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 82 800,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-054, видаткова накладна № РН-054, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 78 300,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-055, видаткова накладна № РН-055, акт прийому-перелдачі автотранспортного засобу на суму 151 200,00 грн.

Факт отримання товарі підтверджується довіреністю серії ЯПВ № 932115 від 05.05.2008 року.

         20.06.2006 року передано товар :

      -рахунок-фактура № СФ-060, видаткова накладна № РН-060, акт прийому-передачі транспортного засобу на суму 145 200,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-061, видаткова накладна № РН-061, акт прийому-передачі  на суму 66 000,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯПВ № 932361 від 20.06.2008 року.

      11.07.2008 року передано товар :

    -рахунок-фактура № СФ-064, видаткова накладна № РН-064, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 165 000,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-065 , видаткова накладна № РН-065, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 165 000,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-066, видаткова накладна № РН-066, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 178 200,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-067, видаткова накладна № РН-067, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 159 600,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-068, видаткова накладна № РН-068, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 159 600,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-069, видаткова накладна № РН-069, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 62 400,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-070, видаткова накладна № РН-070, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 79 500,00 грн;

    -рахунок-фактура № СФ-071, видаткова накладна № РН-071, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 79 500,00 грн

    -рахунок-фактура № СФ-072, видаткова накладна № РН-072, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 72 600,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-073, видаткова накладна № РН-073, акт прийому-передачі автотранспортного  засобу на суму 79 500,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯПВ № 932594 від 11.07.2008 року.

     26.08.2008 року передано товару :

     -рахунок-фактура № СФ-081, видаткова накладна № РН-081, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 62 700,00 грн;

      -рахунок-фактура № СФ-082, видаткова накладна № РН-082, акт прийому-передачі автотранспортного засобу  на суму 51 600,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-083, видаткова накладна № РН-083, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 183 600,00 грн;

     -рахунок-фактура № СФ-084, видаткова накладна № РН-0084, акт прийому-передачі автотранспортного засобу на суму 168 000,00 грн.

Факт отримання товару підтверджується довіреністю серії ЯПД № 087786 від 26.08.2008 року.

     Таким чином , в період з 18.04.2008 р по 26.08.2008 року Покупцю (Відповідачу) передано товару на загальну суму 3 723 000,00 грн. Покупцем, в свою чергу здійснено оплати за отриманий товар на суму 3 165 000,00 грн, що підтверджують наявні у справі банківські виписки, зокрема: від 02.04.08 р на суму 500 000,00 грн; від 04.04.08 р на суму 100 000,00 грн; від 10.04.08 р на суму 100 000,00 грн; від 16.04.08 р на суму 100 000,00 грн; від 08.05.08 р на суму 100 000,00 грн; від 15.05.08 р на суму 150 000,00 грн; від 21.05.08 р на суму 200 000,00 грн; від 05.06.08 р на суму 200 000,00 грн; від 13.06.08 р на суму 400 000,00 грн; від 19.06.08 р на суму 150 000,00 грн; від 02.07.08 р на суму 150 000,00 грн; від 10.07.08 р на суму 150 000,00 грн; від 30.07.08 р на суму 250 000,00 грн; від 31.07.08 р на суму 150 000,00 грн; від 13.08.08 р на суму 100 000,00 грн; від 27.08.08 р на суму 200 000,00 грн; від 29.08.08 р на суму 100 000,00 грн; від 15.10.08 р на суму 30 000,00 грн; від 20.10.08 р на суму 35 000,00 грн. Як вбачається з банківської виписки від 02.04.2008 року , Покупець перерахував суму в розмірі 10 000 000,00 грн. Однак, як вбачається з листа № 18/663 від 02.04.2008 року , Покупець помилково перерахував на рахунок Позивача суму в розмірі 9 500 000,00 грн, які були повернуті Покупцю на підставі вказаного вище документа.

Таким чином, Позивачем відпущено Відповідачу товару на суму 11 519 380,00 грн, зокрема :

-відповідно до Договору № 34 відпущено товару на суму 5 932 800,00 грн;

-відповідно до Договору № 01-2008 відпущено товару на суму 1 863 780,00 грн;

-відповідно до Договору № 02-2008 відпущено товару на суму 3 723 000,00 грн

В загальному Покупцем (Відповідачем) оплачено 10 161 200,00 грн, зокрема : в період з 10.07.2007 р до 25.12.2007 р суму в розмірі 4 996 200 грн; в період з 11.01.2008 р до 19.03.2008 р –2 000 000,00 грн, в період з 02.04.2008 р до 20.10.2008 р –3 165 000,00 грн.

Відтак, залишок основного боргу складає суму в розмірі 1 358 180,00 грн ( 11 519 380,00 грн –10 161 200,00 грн = 1 358 180,00 грн).

Зазначена сума боргу, як вже зазначалось вище, підтверджена Відповідачем в Акті звірки взаємних розрахунків ( наявному у справі) , у якому виведено на користь Позивача  сальдо  в сумі 1 358 380,00 грн, станом на  01.11.2008 року. .

        18 листопада 2008 року Позивач скерував Відповідачу Вимогу за № 1117/04 від 17.11.2008 року на суму основного боргу 1358 380 грн; 3 % річних в сумі 12082,83 грн; інфляційних в сумі 14942,18 грн. Зазначена вимога отримана Відповідачем 20.11.2008 року , що підтверджується наявною у справі  копією поштового повідомлення за № 7597513 про вручення рекомендованої поштової кореспонденції.  Однак, зазначену вимогу Відповідач не розглянув,  розрахунку з Позивачем за отриманий товар не провів, що й стало підставою  для звернення  Позивача з даним позовом до суду.         

       У відповідності до ст.509 ЦК України ( ст.173 ГК України) зобов”язанням є правовідношення , в якому одна сторона (боржник) зобов”язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію ( передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші, тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов”язку.

      У відповідності до ст.11 ЦК України, цивільні права та обов”язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов”язки.

      Статтею  174 ГК України визначено, що господарські зобов”язання виникають, зокрема, безпосередньо з господарського договору, інших угод, передбачених законом, а також з угод не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать, а також внаслідок подій, з якими закон пов”язує настання правових наслідків у сфері господарювання.

      Згідно ст.175 ГК України майнові зобов”язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України     

      Згідно зі ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов”язання або одностороння зміна його умов не допускаються, якщо інше не встановлено договором або законом.

      У відповідності до вимог ст.526 ЦК України ( ст.193 ГК України) –зобов”язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.       

      Порушенням зобов”язання, відповідно до ст.610 ЦК України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов”язання ( неналежне виконання).

      Згідно  з ч.1 ст.530 ЦК України якщо у зобов”язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

       За змістом ч.2 ст.530 ЦК України, якщо  строк (термін) виконання боржником обов”язку не встановлений або визначений моментом пред”явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов”язок у семиденний строк від дня пред”явлення вимоги, якщо обов”язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

      Вимога Позивача про  стягнення 1 358 380,00 грн. основного боргу, за поставлений, однак не оплачений товар, документально обґрунтована і підлягає до задоволення.

       Відповідно до ст.625 ЦК України, Позивачем правомірно нараховано Відповідачу 3 % річних та інфляційні нарахування. Відповідно до Заяви про зменшення позовних вимог, яка подана в засіданні 19.03.09 р ( Заява № 01/19 від 19.03.2009 р) Позивач здійснив нарахування 3 % річних і інфляційних , враховуючи  приписи ч.2 ст.530 ЦК України та  дату отримання Відповідачем вимоги  про здійснення розрахунків за отриманий товар. Відповідно до відкорегованого розрахунку, який доданий до Заяви про зменшення позовних вимог, 3 % річних нараховані в сумі 1 563,06 грн та інфляційні в сумі 12 159,69 грн  нараховані за період з 27.11.2008 року до 11.12.2008 р.

       Вимоги Позивача про стягнення нарахованих інфляційних і 3 % річних , згідно Заяви про зменшення позовних вимог, та доданого до неї розрахунку, підлягають задоволенню.               

       Згідно ст.599 ЦК України, ст.202 ГК України зобов”язання припиняється його виконанням, проведеним належним чином.         

       В силу ст.216 ГК України, учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених кодексом, іншими законами та договором.

      Згідно із ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов”язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

      Відповідно до ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов”язання, на вимогу кредитора зобов”язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір не встановлений договором або законом.       .

      Позов підлягає до задоволення в сумі 1 358 380,00 грн  основного боргу; 1 563,06 грн –3 % річних; 12 159,69 грн –інфляційних нарахувань.

Судові витрати покладаються на відповідача, , відповідно до ст.49 ГПК України.  Окрім того, на відповідача покладається відшкодування витрат позивача на юридичну допомогу в розмірі 2500,00 грн,  підтвердженням яких є платіжне доручення  № 14 від 10.12.2008 року на зазначену суму; договором  № 41 від 10.12.2008 року.

        У відповідності з п.4 ч.3 ст.29 Конституції України та ст..33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

        Відповідач доводи Позивача не спростував, докази належного виконання зобов”язань за зазначеними договорами суду не надав.

       На підставі наведеного, керуючись ст..ст.1, 2, 32,33,34,36, 43,49,.82,84,85,116 ГПК України, суд-

                                                  ВИРІШИВ:

1. Уточнені позовні вимоги задоволити.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Торговий Дім “Софі” (юр.адреса :м.Львів, вул..Городоцька,359, код ЄДРПОУ 30994948) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Трансконтинент” ( юр.адреса : м.Львів, вул..Золота,25 , кім.40, код ЄДРПОУ 33169697)  1 358 380,00 грн. основного боргу; 1 563,06 грн –3 % річних, 12 159,69 грн –інфляційних;  13 721,03 грн. держмита; 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу 2 500,00 грн. витрат позивача на правову допомогу.

3. Наказ видати відповідно до ст..116 ГПК України.

    

Суддя                                                                                             Кітаєва С.Б.        

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення19.03.2009
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3465212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/255

Ухвала від 29.07.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Нікітенко С. В.

Постанова від 11.07.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 18.06.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

Ухвала від 02.03.2010

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Рішення від 10.07.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 21.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 29.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні