Рішення
від 06.04.2009 по справі 17/53
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/53

УКРАЇНА

Господарський суд

Чернігівської області

14000, м. Чернігів, пр-т Миру, 20, тел. 77-99-18

Іменем України

Р І Ш Е Н Н Я

       «06 »квітня 2009 року                                                                        Справа №17/53

За ПОЗОВОМ: Прокурора Козелецького району в інтересах держави в особі Козелецької районної державної адміністрації

   17000, Чернігівська область, смт. Козелець, вул. Комсомольська, 27

ТРЕТЯ ОСОБА НА СТОРОНІ ПОЗИВАЧА, ЯКА НЕ ЗАЯВЛЯЄ САМОСТІЙНИХ ВИМОГ НА ПРЕДМЕТ СПОРУ: Управління з контролю за використанням та охороною земель у Чернігівській області

   14000, м. Чернігів, вул. П'ятницька, 11-а          

До ВІДПОВІДАЧА: Товариства з обмеженою відповідальністю „Інвестиційна компанія „Олінвест”

   03049, м. Київ, вул. Курська, 15

Про  припинення права користування земельною ділянкою

 Суддя Кушнір І.В.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

Від Позивача: не з`явився;

Від Третьої особи на стороні Позивача: Таран Є.І. –провідний спеціаліст, дов.№1740/01-23  від 31.12.08р.

Від Відповідача: не з`явився.

У розгляді справи прийняв участь старший прокурор відділу прокуратури Чернігівської області Козакова І.М. посвідчення №133 від 05.09.07р.          

СУТЬ СПОРУ:

          Прокурором Козелецького району в інтересах держави в особі Козелецької районної державної адміністрації заявлено позов до Товариства з обмеженою відповідальністю  „Інвестиційна компанія „Олінвест” про припинення права користування земельною  ділянкою.

          До початку судового засідання 06.04.09р. від Позивача надійшло клопотання про слухання справи без участі його представника в зв`язку з зайнятістю його в іншому суді, яким позов підтримано в повному обсязі.

          Відповідач відзив на позов не надав, явки представника в судове засідання не забезпечив, ухвали про порушення провадження у справі та про відкладення розгляду справи, надіслані Відповідачу рекомендованими листами за адресою, зазначеною Прокурором в позовній заяві:  03049, м. Київ, вул. Курська, 15-Д  та  адресою, яка зазначена в договорі купівлі-продажу від 15.10.03р.: 03049, м. Київ, вул. Курська, 15, повернулися без вручення адресату з відміткою: „організація за зазначеною адресою не значиться”.

          Згідно листа відділу державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації від 13.03.09р. за №717/02 Товариство з обмеженою відповідальністю „Інвестиційна компанія „Олінвест” зареєстроване за адресою: 03049, м. Київ, вул. Курська, 15, ідентифікаційний код 21600619. Документів щодо припинення юридичної особи Відповідача до органу реєстрації надходило.  

          З викладеного вбачається, що процесуальні документи були направлені судом Відповідачу за місцем його державної реєстрації.

За таких обставин, суд вважає, що не перебування Відповідача за місцем його державної реєстрації та, як наслідок, неможливість направлення в засідання свого представника і ненадання відзиву, не перешкоджають розгляду справи по суті.

           Справа розглядається за наявними в ній матеріалами на підставі ст.75 Господарського процесуального кодексу України.

          Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши пояснення Прокурора, представника Позивача та Третьої особи, суд,

В С Т А Н О В И В:

          Відповідно до ч.1, абз.2 ч. 4 ст.9 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель” від 19 червня 2003 року N963-IV:

«Державний контроль за використанням та охороною земель у системі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель і її територіальні органи.

Державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок.»

Згідно ст.10 даного Закону, державні інспектори   у   сфері   державного   контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

·          безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності  та користуванні юридичних і фізичних осіб,  перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

·          давати обов'язкові  для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і  дотримання  вимог  законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень;

·          складати акти  перевірок  чи  протоколи  про  адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку  до відповідних органів матеріали перевірок  щодо  притягнення  винних осіб до відповідальності.

Згідно п.1. Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 25.12.2002 року №1958:

„Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель (Держземінспекція) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Держкомзему і йому підпорядковуєтеся.”

          Відповідно абз.3 п.3. даного Положення:

«Основними завданнями Держземінспекції є:

- організація та здійснення державного контролю за використанням і охороною земель.»

Згідно абз.2,3 п.п.1, п.п.2 п.4 даного Положення:

«4. Держземінспекція відповідно до покладених на неї завдань:

1) організує і здійснює державний контроль за:

- дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства;

     2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам.»

          31 травня 2006 року державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель Чернігівської області було проведено перевірку щодо дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельних ділянок, в ході якої встановлено, що ТОВ „Інвестиційна компанія „Олінвест” на підставі рішення 3 сесії 23 скликання Козелецької районної ради від 15.09.1998р. отримала в постійне користування земельну ділянку площею 4,3 га (державний акт на право користування землею ІІ-ЧН №001242 від 02.02.99р.). Земельну ділянку надано для обслуговування будівель і споруд мотелю „Три сестри”. На час перевірки землі використовуються не за призначенням (не використовуються взагалі).           За наслідками перевірки складений акт перевірки дотримання земельного законодавства від 31.05.2006р.

          23.10.2008 року Чернігівським міжрайонним відділом з контролю за  використанням та охороною земель Відповідачу було надіслано клопотання про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, проте надані документи останнім надані не були.

          24 жовтня 2008 року державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Чернігівської області було проведено аналогічну перевірку, в результаті  якої встановлено, що вищезазначена земельна ділянка за цільовим призначенням не використовується  (не використовується взагалі), будівлі та споруди знаходяться в аварійному стані, виникає загроза для життя людей в зв'язку з демонтажем будівель, земельна ділянка заросла бур'янами та самотніми деревами, про що складено відповідний акт від 24.10.08р.

          В ході перевірки, проведеної 25 листопада 2008 року, також було встановлено, що Відповідачем земельна ділянка за цільовим призначенням не використовується (не використовується взагалі), будівлі та споруди знаходяться в аварійному стані, частина їх стихійно демонтована. Сама територія забруднена відходами від демонтажу будівлі, а також засмічена побутовими відходами на площі 0,10 га. Територія заросла багаторічними бур'янами, чагарниковою рослинністю, рештки будівлі є потенційно небезпечними для населення, особливо для дітей, внаслідок вільного доступу. За наслідками перевірки складений акт перевірки дотримання земельного законодавства від 25.11.2008р.

В ході перевірки, проведеної 04 березня 2009 року, також було встановлено, Відповідачем земельна ділянка за цільовим призначенням не використовується (не використовується взагалі), будівлі та споруди знаходяться в аварійному стані, земельна ділянка заросла бур'янами і чагарниками, на земельній ділянці розміщені стихійні сміттєзвалища.

За наслідками перевірки складений акт перевірки дотримання земельного законодавства від 04.03.2009р.

За результатами перевірки 04.03.09р. був складений припис №202524 на ім`я керівника ТОВ ІК „Олінвест”, який був надісланий Відповідачу рекомендованими листами за адресами: 03049, м. Київ, вул. Курська, 15-Д  та  03049, м. Київ, вул. Курська, 15, тобто за місцем державної реєстрації Відповідача, проте повернувся без вручення з відміткою, що дане товариство за вищевказаними адресами не зареєстровано.

В ході перевірки, проведеної 03 квітня 2009 року, також було встановлено, Відповідачем земельна ділянка за цільовим призначенням не використовується (не використовується взагалі), будівлі та споруди знаходяться в аварійному стані, земельна ділянка заросла бур'янами і чагарниками, на земельній ділянці розміщені стихійні сміттєзвалища. Вимоги припису №202524 від 04.03.09р. не виконані, порушення земельного законодавства не усунуті.

За наслідками перевірки складений акт перевірки дотримання земельного законодавства від 03.04.2009р.

За результатами перевірки 03.04.09р. був складений припис №202608 на ім`я керівника ТОВ ІК „Олінвест”.

Згідно ч.3 ст.1 Земельного кодексу України:

«Використання власності на землю не може завдавати шкоди правам і свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.»

          Відповідно до п.п. „а”, „б” ч.1 ст. 96 Земельного кодексу України:

Землекористувачі зобов'язані:

„а) забезпечувати використання землі за цільовим призначенням;

б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля.”

Згідно ст.1 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель” від 19 червня 2003 року N963-IV:

„Невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням –невикористання земельної ділянки,  крім  реалізації науково обґрунтованих проектних рішень,  або фактичне використання земельної ділянки,  яке не відповідає  її  цільовому  призначенню, встановленому  при  передачі  земельної  ділянки  у  власність  чи наданні  в  користування,  в  тому  числі  в   оренду,   а   також недодержання  режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).”

          Згідно  ст.143  Земельного кодексу України:

              „Примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється  у судовому порядку у разі:

              а) використання  земельної  ділянки  не за цільовим призначенням;

б)неусунення допущених порушень законодавства (забруднення земель радіоактивними і хімічними речовинами,  відходами, стічними водами, забруднення    земель  бактеріально-паразитичними  і карантинно-шкідливими організмами,  засмічення земель забороненими рослинами,  пошкодження і знищення родючого шару ґрунту,  об'єктів інженерної    інфраструктури   меліоративних   систем,  порушення встановленого   режиму   використання    земель,  що  особливо охороняються,  а також використання земель способами, які завдають шкоди здоров'ю  населення)  в  терміни,  встановлені   вказівками спеціально   уповноважених  органів  виконавчої  влади  з  питань земельних ресурсів.”

Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідачем не надано суду належних, допустимих та достатніх доказів, які підтверджують використання ним спірної земельної ділянки за цільовим призначенням та усунення допущених порушень земельного законодавства.

Враховуючи, що припис про усунення порушень земельного законодавства був надісланий Відповідачу за місцем його державної реєстрації, про зміну якого Відповідач не повідомив відповідний реєстраційний орган, суть виявлених порушень земельного законодавства та їх наслідки, судом не може бути визнана відсутньою підстава примусового припинення права постійного користування Відповідача на земельну ділянку  у судовому порядку, передбачена п. „б” ст.143  Земельного кодексу України, з підстав не отримання Відповідачем припису про усунення порушень земельного законодавства.

Згідно п.12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу до   розмежування   земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих  у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому  цього пункту) в межах населених  пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

          Згідно матеріалів справи спірна земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту на території Кіптівської сільської ради.

          Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

                 Відповідно до ч.2 ст.49 Господарського процесуального кодексу судові витрати мають бути покладені на Відповідача.

           Керуючись  ст.ст.96,143, розділом Х Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст.33, 49, 75, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

         

В И Р І Ш И В:

          1.Позов задовольнити повністю.

          2.Припинити право Товариства з обмеженою відповідальністю „Інвестиційна компанія „Олінвест” (03049, м. Київ, вул. Курська, 15, ідентифікаційний код 21600619) постійного користування земельною ділянкою площею 4,3 га, наданого згідно державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ЧН №001242 від 02.02.99р. для обслуговування будівель і споруд мотелю „Три сестри”, який знаходиться за адресою: 17000,Чернігівська область, Козелецький район, с. Кіпті, вул. Слов`янська, 68-а.

          3.Зазначену земельну ділянку площею 4,3 га передати в розпорядження Козелецької районної державної адміністрації (17000, Чернігівська область, смт. Козелець, вул. Комсомольська, 27).

          4.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю  „Інвестиційна компанія „Олінвест” (03049, м. Київ, вул. Курська, 15, ідентифікаційний код 21600619, р/р26507311674 в АБ  „Національні інвестиції”, МФО 300498) в доход Державного бюджету України (р/р31111095700002 в ГУДКУ у Чернігівській області, МФО 853592, код платежу 22090200, код 22825965) 85 грн.  державного мита.

                 Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

                5.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю  „Інвестиційна компанія „Олінвест” (03049, м. Київ, вул. Курська, 15, ідентифікаційний код 21600619, р/р26507311674 в АБ  „Національні інвестиції”, МФО 300498) в доход Державного бюджету України (р/р31214259700002 в ГУДКУ у Чернігівській області, МФО 853592, код платежу 22050000, код 22825965) 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

                Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

                                        

Суддя                                                              І.В. Кушнір

 

06.04.09  

        

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення06.04.2009
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3466798
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/53

Ухвала від 15.06.2020

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 01.06.2020

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 20.05.2020

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Павленко Є.В.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Павленко Є.В.

Ухвала від 30.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Павленко Є.В.

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Ухвала від 18.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні