Ухвала
від 06.11.2013 по справі 5008/1279/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Адреса: 88000, м.Ужгород, вул.Коцюбинського, 2-а тел.: 61-72-21


УХВАЛА

"06" листопада 2013 р. Справа № 5008/1279/2011

За заявою Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, код ЄДРПОУ 14312950), в інтересах якого діє ліквідаційна комісія в особі голови ліквідаційної комісії - Градюка Олександра Івановича

про банкрутство Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, код ЄДРПОУ 14312950).

Суддя О.С.Йосипчук

Представники:

від заявника: Солдатов Є.Г., представник за довіреністю

від ліквідатора: Градюк О.І. - ліквідатор ВАТ „Берточ"

Суть спору: Розгляд заяви Державного агентства резерву України в частині визнання кредиторських вимог в сумі 433426,64 грн. пені.

Державне агентство резерву України звернулося до суду із заявою про визнання його кредиторських вимог до Відкритого акціонерного товариства „Берточ" в межах справи про банкрутство № 5008/1279/2011.

У поданій заяві свої вимоги до божника Державне агентство резерву України обґрунтовувало, зокрема тим, що оскільки відбулося вибуття матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, щодо яких не забезпечено збереження, з підстав зазначених в акті перевірки від 27.04.2007р., то даним боржником підлягає відшкодуванню їх вартість, яка становить суму 706 219,18 грн. Тому, відповідно до вимог п.10 ст. 14 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" даний боржник зобов'язаний додатково відшкодувати штраф у розмірі 100 відсотків вартості виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності, що складає суму 490 951,42 грн., а також пеню з вартості відсутнього їх обсягу за кожний день до повного повернення матеріальних цінностей, яка становить нараховану суму 433 426,64 грн.

Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 17.04.2013р. заяву Державного агентства резерву України про визнання кредиторських вимог у сумі 1 630 597,24 грн., задоволено частково та визнано Державне агентство резерву України кредитором Відкритого акціонерного товариства „Берточ" з вимогами у сумі 490951,42грн. В іншій частині заявлених кредиторських вимог відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 27.05.2013р. зазначену ухвалу господарського суду Закарпатської області скасовано в частині відмови в задоволенні кредиторських вимог щодо штрафних санкцій та постановлено нове рішення в цій частині: визнати Державне агентство резерву України кредитором ВАТ „Берточ" з вимогами у сумі 490951,42 грн. штрафу. В іншій частині ухвалу господарського суду Закарпатської області залишено без змін.

За наслідками розгляду касаційної скарги Державного агентства резерву України Вищим господарським судом України постанову Львівського апеляційного господарського суду від 27.05.2013 та ухвалу господарського суду Закарпатської області від 27.05.2013 у справі № 5008/1279/2011 в частині відмови у визнанні кредиторських вимог Державного агентства резерву України в сумі 433426,64 грн. пені скасовано. Справу в цій частині передано на новий розгляд до господарського суду Закарпатської області де автоматизованою системою документообігу суду по даній справі у вказаній частині визнано суддю Йосипчука О.С.

Ухвалою суду від 21.08.2013р. справу в згаданій частині кредиторських вимог прийнято до провадження.

У попередньому судовому засіданні оголошувалася перерва у відповідності до ст. 77 ГПК України.

Заявник в судовому засіданні просить задоволити заяву в повному обсязі з підстав, вказаних ним у письмових поясненнях від 01.11.2013р. Підставами для стягнення пені заявник вказує незабезпечення боржником збереження матеріальних цінностей державного резерву. Стверджує, що розрахунок пені здійснювався від суми відсутнього обсягу вартості матеріальних цінностей за кожен день до повного їх повернення, у відповідності до п. 10 ст. 14 ЗУ "Про Державний матеріальний резерв".

Ліквідатор у даному судовому засіданні заперечує вимоги заявника, посилаючись, при цьому, на викрадення, що на його думку, звільняє боржника від відповідальності у вигляді пені. Власні висновки ліквідатор аргументує доказами порушення кримінальної справи по факту крадіжки.

Проаналізувавши наявні у справі доказові матеріали та заслухавши пояснення заявника та ліквідатора, суд

Встановив:

Факт несанкціонованого зменшення матеріальних цінностей мобілізаційного резерву Частиною 4 ст. 11 ЗУ "Про державний матеріальний резерв" передбачено, що підприємства, установи і організації всіх форм власності, яким встановлені мобілізаційні та інші спеціальні завдання, зобов'язані забезпечити розміщення, зберігання, своєчасне освіження, заміну, а також відпуск матеріальних цінностей із державного резерву згідно із зазначеними завданнями власними силами.

Статтею 2 Закону України "Про державний матеріальний резерв" визначено поняття відповідального зберігання матеріальних цінностей державного резерву - зберігання закладених до державного резерву матеріальних цінностей у постачальника (виробника) або одержувача (споживача) без надання йому права користуватися цими матеріальними цінностями до прийняття у встановленому порядку рішення про відпуск їх з державного резерву.

Як вбачається із матеріалів заяви, факт відсутності у ВАТ "Берточ" матеріальних цінностей мобілізаційного резерву у відповідних вимірних одиницях, встановлений Актом перевірки від 27.04.2007р., що також відображено у таблиці 2 розділу 4 даного Акту перевірки.

Ринкові ціни вартості відсутніх матеріальних цінностей державного (мобілізаційного) резерву, станом на 27.04.2007р. зазначені у службовій записці № 0.62/93 від 24.11.2011р.та загальна їх вартість з ПДВ на 27.04.2007р. становить 490951,42грн., що зазначено у таблиці поданої заяви.

У статті 12 Закону закріплено, що державний резерв матеріальних цінностей є недоторканним і може використовуватися лише за рішенням Кабінету Міністрів України.

Відповідно до п. 10 ст. 14 Закону України "Про державний матеріальний резерв", у разі незабезпечення збереження матеріальних цінностей державного резерву, в тому числі, самовільного відчуження, з юридичних осіб, на відповідальному зберіганні яких перебувають ці цінності, стягується штраф у розмірі 100 відсотків вартості виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності (самовільного відчуження), а також пеня з вартості відсутнього їх обсягу за кожний день до повного повернення матеріальних цінностей.

Згідно з п. 21 "Порядку формування, розміщення та проведення операцій з матеріальними цінностями державного резерву", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1129 від 08.10.1997 року, ціни на матеріальні цінності, що закладаються та відпускаються з державного резерву, визначаються Держкомрезервом виходячи з оптових цін, що діють на час закладення або відпуску, кон'юнктури ринку, термінів зберігання, якості продукції, а в разі проведення конкурсу - за цінами конкурсу на кожну партію конкретної продукції.

Постановою Верховної Ради України від 20.02.1996 року № 57-96-ВР доручено Держкомрезерву України та його територіальним органам здійснювати перевірку стану зберігання матеріальних ресурсів державного резерву в юридичних осіб, на зберіганні яких вони знаходяться (далі - відповідальні зберігачі).

Перевірка проводиться уповноваженими представниками Держкомрезерву України або його територіальних органів за участю працівників відповідального зберігача.

За результатами перевірок складаються акти, з якими обов'язково ознайомлюються керівник і головний бухгалтер відповідального зберігача, підписи яких скріплюються печаткою.

У разі відмови цих посадових осіб від підписання акта перевірки на ньому уповноваженим представником Держкомрезерву України або його територіальних органів робиться відповідний запис.

У випадку виявлення фактів самовільного відчуження (використання, реалізації) матеріальних ресурсів до відповідальних зберігачів застосовуються фінансові санкції в судовому порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2002 N 532 "Про Порядок відшкодування підприємствам, установам та організаціям витрат, пов'язаних з відповідальним зберіганням матеріальних цінностей державного резерву" передбачено, що зберігач зобов'язаний: вживати заходів для належного зберігання цінностей відповідного виду; відшкодовувати втрату, нестачу цінностей та їх пошкодження з використанням продукції відповідного асортименту і належної якості у 5-денний термін після виявлення втрати, нестачі або пошкодження.

Одже, враховуючи вищевикладене та встановлений Постановами Львівського апеляційного господарського суду від 27.05.2013р. і Вищого господарського суду України від 23.07.2013р. факт незабезпечення боржником збереження матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, вимоги кредитора слід визнати підставними.

Заперечення ліквідатора з посиланнями на факт порушення кримінальної справи, що є підставою для звільнення боржника від відповідальності у вигляді стягнення пені, відхиляється судом, оскільки у відповідності до вимог ст. 35 ГПК України обов'язковим для господарського суду є лише вирок суду з кримінальної справи, що набрав законної сили.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 23-25, 31, 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1 . Заяву Державного агентства резерву України про визнання кредиторських вимог у сумі 433 426,64 грн. пені задоволити повністю.

Копію даної ухвали надіслати заявнику та ліквідатору боржника, учасникам.

Суддя О.С.Йосипчук

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення06.11.2013
Оприлюднено12.11.2013
Номер документу34732524
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5008/1279/2011

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Карпинець В.І.

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Карпинець В.І.

Ухвала від 06.11.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 10.10.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 24.09.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 21.08.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Постанова від 23.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 12.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 27.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

Ухвала від 08.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні