Постанова
від 14.11.2013 по справі 822/4057/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/4057/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2013 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретаріТимчишину В. М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Тонус" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області про скасування постанови №85 від 03.10.2013 року про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Тонус" звернулося в суд з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області, в якому просить скасувати постанову №85 від 03.10.2013 року про накладення штрафу в розмірі 20646,00 грн. за порушення у сфері містобудівної діяльності.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в діях позивача відсутній будь-який склад правопорушення, а тому підстав для застосування ТОВ"Фірма"Тонус" відповідальності, передбаченої п.6 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності", яка визначає відповідальність за ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил, немає. Накладення штрафу в сумі 20646,00 грн. за порушення позивачем п.1.17 розділу 1(додаток В) ДБН України А3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва", що полягає в не заповненні граф загального журналу робіт, за суворістю не відповідає фактично вчиненому, оскільки не тягне будь-яких шкідливих наслідків для здійснення будівництва. Крім того, на думку позивача, ДБН України А3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва" мають рекомендаційний характер, а необхідні відомості відповідно до вимог Вказівок щодо ведення загального журналу робіт Додатку В ДБН України А.3.1-5-2009 щодо технологічної послідовності, строків, якості і умов виконання будівельно-монтажних робіт, містяться в загальному журналі робіт та заповнюються виконробом належним чином.

В судовому засіданні представник позивача позивні вимоги підтримала та просила суд задовольнити позов в повному обсязі, з підстав вказаних в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні та поданих письмових запереченнях просить відмовити в задоволенні позову та пояснив, що під час планової перевірки будівництва 60-ти квартирного 10-ти поверхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями для фізкультурно-оздоровчих занять по вул. Тернопільська, 34-Г в м. Хмельницькому, виявлено ряд порушень, які зазначені в акті перевірки від 26.09.2013 року. Зокрема, на титульному аркуші не вказана організація, що затвердила проект та дата затвердження проекту, відсутні записи щодо основних показників об'єкта і кошторисної вартості, не зазначені субпідрядні організації і роботи, які ними виконувалися, не ведеться відомість оцінки якості будівельно-монтажних робіт, відсутній перелік спеціальних журналів робіт. За фактом вчинення правопорушення стосовно позивача складено протокол №00468 від 27.09.2013 року та припис з вимогою усунути виявлені порушення в строк до 01.12.2013 року. Таким чином, відповідач вважає, що позивач на підставі постанови №85 від 03.10.2013 року правомірно притягнутий до відповідальності, а порушень з боку інспекції не було.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю, ідентифікаційний код 23845071, зареєстроване як юридична особа, взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 29.09.1997 року та перебуває в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Основним видом діяльності ТОВ "Фірма "Тонус" є будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі направлення Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області на здійснення планової перевірки №78 від 05.09.2013 року посадовими особами відповідача проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил Приватним підприємством "Лазуріт", вул. Ціолковського, 12/1, м. Хмельницький. За результатами перевірки складено Акт від 26.09.2013 року, яким встановлено, що замовник ПП"Лазуріт" отримав право на виконання будівельних робіт по об'єкту "Будівництво 60-ти квартирного 10-ти поверхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями для фізкультурно-оздоровчих занять, вул. Тернопільська, 34-г, м. Хмельницький" згідно зареєстрованої в Інспекції ДАБК у Хмельницькій області декларації про початок виконання будівельних робіт. Проектна документація на будівництво вищезазначеного будинку розроблена ТОВ "Хмельницькархпроект". Генеральним підрядником, відповідно до договору генпідряду №9-1/13 від 25.03.2013 року визначено ТОВ "Фірма "Тонус", а відповідальним за виконання робіт по будівництву відповідно до наказу №96-06-13 від 19.06.2013 року призначено Стьобала Олександра Володимировича. Загальний журнал робіт ведеться з порушеннями: на титульному аркуші не вказана організація, що затвердила проект та дата затвердження проекту; відсутні записи щодо основних показників об'єкта і кошторисної вартості; не зазначені субпідрядні організації і роботи, які ними виконувались; не ведеться відомість оцінки якості будівельно - монтажних робіт (таблиця 3 додатку В); відсутній перелік спеціальних журналів робіт (таблиця 4 додатку В), що порушує вимоги п.1.17 розділу 1 (додаток В) ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва".

На підставі матеріалів перевірки відповідачем складено 27.09.2013 року протокол №00468 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів з вимогою усунути виявлені порушення шляхом приведення виконавчої документації у відповідність до ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва" до 01.12.2013 року.

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області при розгляді матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності 03.10.2013 року прийнята постанова № 85 про накладення штрафу на ТОВ "Фірма "Тонус" за порушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 20646,00 грн. на підставі п.6 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації.

Пунктом 12 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 553 визначено, що посадові особи інспекції під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані: у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю.

В преамбулі Закону України «Про будівельні норми» (надалі - Закон №1704) визначено, що цей Закон визначає правові та організаційні засади розроблення, погодження, затвердження, реєстрації і застосування будівельних норм. При цьому, в ст.1 Закону зафіксовано, що державні будівельні норми - нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва.

В ст.11 Закону №1704 передбачено, що застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов'язковим для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення. Міжнародні, регіональні та національні (державні) будівельні норми, правила, стандарти інших держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Водночас, відповідно до преамбули ДБН А.3.1-5-2009 ці Норми встановлюють загальні вимоги до організації будівельного виробництва під час нового будівництва, реконструкції існуючих будівель і споруд, технічного переоснащення діючих підприємств об'єктів будь-якого призначення. Цих вимог повинні дотримуватись усі учасники будівництва, незалежно від форм власності і відомчої належності.

Відповідно до пункту 1.17 розділу 1 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва» на кожному об'єкті будівництва належить вести загальний журнал робіт за формою згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлює генпідрядник, виходячи з вимог нормативних документів щодо ведення виконавчої документації за формами, зразки яких наведено в додатку Г.

ДБН А.3.1-5-2009 затверджена форма Загального журналу робіт. Згідно Вказівок щодо ведення загального журналу робіт (Додаток 1 до ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва») встановлено, що загальний журнал робіт є основним первинним виробничим документом, який відтворює технологічну послідовність, терміни, якість і умови виконання будівельно-монтажних робіт. Пунктом 3 Вказівок визначено, що загальний журнал робіт веде особа, вiдповідальна за будівництво будівлі або споруди (виконавець робіт, старший виконавець робiт) і заповнює його з першого дня роботи на об'єкті особисто або доручає керівникам змін. Титульний лист заповнюється до початку будiвництва генеральною підрядною будівельною організацією за участю проектної організації і замовника ( п.4 Вказівок). Перелік спеціальних журналів робіт (Таблиця 4) заповнюється особою, відповiдальною за ведення загального журналу робiт (п.8 Вказівок). Пунктом 9 Вказівок визначено, що регулярні відомості про виконання робіт (з початку і до їх завершення), що включаються є основною частиною журналу. Ця частина журналу повинна вміщувати відомості про початок і закінчення роботи і віддзеркалювати хід її виконання.

Однак, як встановлено в судовому засіданні, що підтверджується доказами наданими відповідачем (фототаблицями), загальний журнал робіт ТОВ "Фірма "Тонус" не містить заповнених граф, які мають бути зазначені в даному журналі, зокрема: відсутні деякі записи, а саме не вказана організація, що затвердила проект і дата затвердження; відсутні записи щодо основних показників об'єкта, підприємства, будівлі, споруди, що будується (потужність, продуктивність, корисна площа, місткість) і кошторисної вартості; не зазначені субпідрядні організації і роботи, які ними виконуються; не заповнена відомість оцінки якості будівельно-монтажних робіт; відсутні переліки спеціальних журналів робіт.

У відповідності до п. 17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 553, у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Згідно п. 2 ч. 4 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.

Відповідно до п.6 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил - у розмірі вісімнадцяти мінімальних заробітних плат.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" від 06.12.2012 р. № 5515-VI встановлений розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2013 року - по 30.11.2013 року в розмірі 1147,00 грн.

Розмір штрафу передбачений п.6 ч.3 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" станом на день прийняття постанови № 85, тобто 03.10.2013 року, становить 20646,00 грн.

Відповідно до частин 1 та 2 ст.3 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю. Накладати штраф від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, мають право його керівник та уповноважені ним посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Заступник начальника Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Хмельницькій області 03.10.2013 року Барташук Ірина Сергіївна, повноваження якого підтверджуються наказами Державної архітектурно - будівельної інспекції №86"ТО" від 23.08.2011 року та №187 від 19.11.2012 року, при розгляді справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийняла постанову про накладення штрафу на ТОВ "Фірма Тонус" в сумі 20646,00 грн.

Суд приймає до уваги також те, що позивачем не надано суду та Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Хмельницькій області належних та допустимих доказів в спростування виявленого порушення відповідачем стосовно ТОВ "Фірма "Тонус" під час перевірки, яка оформлена актом від 26.09.2013 року.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що постанова про накладення на товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Тонус" штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 85 від 03.10.2013 року прийнята Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у Хмельницькій області на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому позовні вимоги ТОВ "Фірма Тонус" необхідно залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Тонус" до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області про скасування постанови №85 від 03.10.2013 року про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності - залишити без задоволення.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 14 листопада 2013 року 12:37

Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено18.11.2013
Номер документу35209645
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/4057/13-а

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні