ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2013 року № 813/6249/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої cудді - Потабенко В.А.
за участю секретаря судових засідань - Гойни Є.А.,
за участі представників сторін:
позивача - Cтупінського Я.В., згідно довіреності,
відповідача - Робейко А.А., згідно довіреності
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ПП "ОККО-Нафтопродукт" до Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові Головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень, -
в с т а н о в и в :
ПП "ОККО-Нафтопродукт" звернулося до суду з позовом до Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові ГУ Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000183400/5849 та № 0000193400/5850 від 17.04.2013 року, прийнятих за наслідками проведеної позапланової виїзної перевірки ПП "ОККО-Нафтопродукт" з питань дотримання податкового законодавства при формуванні податкового кредиту по взаєморозрахунках: за квітень-грудень 2010 року з ТзОВ "Спецкомплект 3000" (ЄДРПОУ 33099366); за квітень 2010 року-березень 2011 року з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" (ЄДРПОУ 36155407); за листопад 2010 року з ТзОВ "Омега" (ЄДРПОУ 30383448); за січень-лютий, квітень-травень 2011 року з ТзОВ "Дельта-Прінт" (ЄДРПОУ 32948301); за листопад 2011 року з ТзОВ "Сан-Кор Трейд" (ЄДРПОУ 32896290), відображених ПП „ОККО-Нафтопродукт" у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2012 року; за лютий-березень, липень, вересень 2010 року з ТзОВ "Аметист" (ЄДРПОУ 31271562), відображених ПП „ОККО-Нафтопродукт" у податковій декларації з ПДВ за лютий, березень, квітень, липень, серпень; вересень, жовтень 2010 року, липень 2011 року; за червень-серпень 2011 року з ТзОВ "Єофттрейд" (ЄДРПОУ 32382514), відображених у податковій декларації з ПДВ за червень-жовтень 2011 року та правомірності віднесення до складу витрат господарських операцій при здійсненні взаєморозрахунків з ТзОВ "Спецкомплект 3000", з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Омега", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Сан-Кор Трейд", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", оформленої актом № 206/34-00/36670361 від 03.04.2013 року.
В обґрунтування своїх вимог покликається на те, що висновки податкового органу за наслідками перевірки не відповідають фактичним обставинам фінансово-господарської діяльності позивача. Первинні бухгалтерські документи, які підтверджують факт придбання ПП "ОККО-Нафтопродукт" ТМЦ у ТзОВ "спец комплект 3000", з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Омега", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Сан-Кор Трейд", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", видані у відповідності до вимог законодавства, оформлені належним чином, а операції пов'язані з власною господарською діяльністю позивача. Крім того, позивач вважає, що податковий орган позбавлений повноважень на визнання операцій безтоварними. Відтак, позивач жодним чином не порушував норм податкового законодавства, в зв'язку з чим спірні податкові повідомлення-рішення прийнято неправомірно та такі підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та додаткових поясненнях. На підтвердження своєї позиції надав суду завірені копії первинних документів (договорів, додаткових угод, видаткових накладних, актів приймання-передачі, податкових накладних, платіжних доручень) та інших документів, що, на його думку, підтверджують правомірність формування податкового кредиту по взаємовідносинах ПП "ОККО-Нафтопродукт" із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега". Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила повністю з підстав, наведених у запереченні на адміністративний позов від 23.09.2013 року, суть якого зводиться до наступного. В ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "ОККО-Нафтопродукт" з питань дотримання податкового законодавства при формуванні податкового кредиту по взаєморозрахунках: за квітень-грудень 2010 року з ТзОВ "Спецкомплект" (ЄДРПОУ 33099366); за квітень 2010 року - березень 2011 року з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" (ЄДРПОУ 36155407); за листопад 2010 року з ТзОВ "Омега" (ЄДРПОУ 30383448); за січень-лютий, квітень-травень 2011 року з ТзОВ "Дельта-Прінт" (ЄДРПОУ 32948301); за листопад 2011 року з ТзОВ "Сан-Кор Трейд" (ЄДРПОУ 32896290), за лютий-березень, липень, вересень 2010 року з ТзОВ "Аметист" (ЄДРПОУ 31271562), за червень-серпень 2011 року з ТзОВ "Софттрейд" (ЄДРПОУ 32382514) та правомірності віднесення до складу витрат господарських операцій при здійсненні взаєморозрахунків з ТзОВ "Спецкомплект", з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Омега", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Сан-Кор Трейд", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софт-трейд" встановлено порушення п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п. 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого позивачем занижено податок на прибуток у розмірі 134340,34 грн.; п.138.1, п.138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 п.150.1 ст.150 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2-4 квартали 2011 року в сумі 124486,39 грн.; п.1.7 ст.1, п.п.7.2.1, п.п.7.2.3 п.7.2., п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.п. 14.1.181, п.п.14.1.191 ст.14 , п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.10 ст.201 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 215430,70 грн. в зв'язку з відсутністю належним чином оформлених первинних фінансово-господарських документів, що підтверджують реальність взаємовідносин з контрагентами та фактичне отримання товарів за укладеними із вище переліченими підприємствами договорами. Окрім того зазначає, що згідно Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України встановлено розбіжності по податковому кредиту ПП "ОККО-Нафтопродукт" та підприємствами, по взаємовідносинах з якими проводилась перевірка, у зв'язку з обнуленням податкових зобов'язань ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега". Також вказує на те, що вироком Приморського районного суду м. Одеси від 14.03.2013 року у справі № 522/3727/13-к за обвинуваченням в.о. директора ТОВ "Винзавод "Південні вікна" у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. ст. 358 ч. 1, 358 ч. 4 КК України, вказану особу визнано винною. В зв'язку з викладеним вважає, що надані позивачем первинні документи не підтверджують факту поставки товарів та законність відображення даних господарських операцій у податковій звітності та просила у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає до задоволення, враховуючи наступне.
ПП "ОККО-Нафтопродукт" зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради 24.09.2009 року за № 14151020000022618, форма власності - приватна, код ЄДРПОУ 36670361, місцезнаходження: 79056, м. Львів, вул. Пластова, 1, на час перевірки перебувало на обліку с СДПІ по роботі з ВПП у м. Львові ДПС.
За результатами позапланової виїзної документальної перевірки ПП "ОККО-Нафтопродукт" згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 ПК України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) з питань дотримання податкового законодавства при формуванні податкового кредиту по взаєморозрахунках: за квітень-грудень 2010 року з ТзОВ "Спецкомплект 3000" (ЄДРПОУ 33099366); за квітень 2010 року - березень 2011 року з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" (ЄДРПОУ 36155407); за листопад 2010 року з ТзОВ "Омега" (ЄДРПОУ 30383448); за січень-лютий, квітень-травень 2011 року з ТзОВ "Дельта-Прінт" (ЄДРПОУ 32948301); за листопад 2011 року з ТзОВ "Сан-Кор Трейд" (ЄДРПОУ 32896290), за лютий-березень, липень, вересень 2010 року з ТзОВ "Аметист" (ЄДРПОУ 31271562), за червень-серпень 2011 року з ТзОВ "Софттрейд" (ЄДРПОУ 32382514) та правомірності віднесення до складу витрат господарських операцій при здійсненні взаєморозрахунків з ТзОВ "Спецкомплект 3000", з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Омега", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Сан-Кор Трейд", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софт-трейд" встановлено порушення п.5.1., п.п.5.2.1 п.5.2, п.п. 5.3.9. п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997 року № 283/97-ВР (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток у розмірі 134340,34 грн., в т.ч. І квартал 2010р. в сумі 5198,385 грн., ІІ квартал 2010р. в сумі 51505,077 грн., ІІІ квартал 2010р. в сумі 30906,98 грн., IV квартал 2010р. в сумі 46729,897 грн., п.138.1, п.138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 п.150.1 ст.150 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2-4 квартали 2011р. (в тому числі за 4 квартал 2011 року) у сумі 124486,39 грн., п.1.7 ст.1, п.п.7.2.1, п.п.7.2.3 п.7.2., п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із змінами і доповненнями) та п.п. 14.1.181, п.п.14.1.191 ст.14 , п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.198.2, п.198.3 ,п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.10 ст.201 ПК України, відображені в акті перевірки №206/34-00/36670361 від 03.04.2013р., в зв'язку з чим відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №0000193400/5849 від 17.04.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання ПП "ОККО-Нафтопродукт" з податку на прибуток на 292411,82 грн., в тому числі штрафна санкція 33585,09 грн. та №0000193400/5850 від 17.04.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання ПП "ОККО-Нафтопродукт" з податку на додану вартість на 288734,18 грн., в тому числі штрафна санкція 73303,48 грн.
За наслідками адміністративного оскарження сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток змінена не була.
Підставою винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень є висновок відповідача про те, що господарські операції, які відображені позивачем в документах, а саме: з ТзОВ "Спецкомплект 3000", з ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Омега", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Сан-Кор Трейд", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софт-трейд" не мають достатньої доказовості фактичного здійснення господарських операцій, оскільки під час перевірки не встановлено факту придбання ТМЦ у названих контрагентів, до перевірки не представлено товаросупровідних документів, в тому числі товарно-транспортних накладних, шляхових листів, які б підтверджували реальне придбання платником ТМЦ від продавців; не надано документів, що підтверджують фактичне перебування відповідальних осіб позивача в місцях отримання та передачі ТМЦ, карток складського обліку та журналу довіреностей, не надано сертифікатів відповідності на придбану продукцію або інших документів, що підтверджують її якість. Окрім того згідно Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України відповідачем було встановлено розбіжності по податковому кредиту ПП "ОККО-Нафтопродукт" та підприємствами, по взаємовідносинах з якими проводилась перевірка, у зв'язку з обнуленням податкових зобов'язань ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега".
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
ПП "ОККО-Нафтопродукт" укладено із ТзОВ "Спецкомплект 3000" договори № 737 від 01.11.2009 року, № 1/2-1-10/12/03 від 01.03.2010 року, № 09/1-03-10/81 від 15.03.2010 року, № 722/КВ-126 від 15.03.2010 року, № 749 від 01.05.2010 року, № 75 від 01.04.2010 року, № 163 від 01.04.2010 року, № ССТ-50/10 НП від 15.03.2010 року за якими Продавець (ТзОВ "Спецкомплект 3000") зобов'язується передати товар у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт") відповідно до його письмово замовлення, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цих договорах. Придбана покупцем за цими договорами продукція в подальшому реалізовується через магазини роздрібної торгівлі АЗС покупця, список яких наданий суду. Асортимент продукції, яка поставляється відповідно до поданих покупцем письмових замовлень, визначається в додатках до договорів. Суми податку на додану вартість, згідно отриманих ПП "ОККО-Нафтопродукт" від ТзОВ "Спецкомплект 3000" податкових накладних за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, завірені копії яких долучені до матеріалів справи, були відображені ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість, та включено до декларацій з ПДВ за квітень 2010р. на суму ПДВ 3066,65 грн., за травень 2010р. на суму ПДВ 8625,91 грн., за червень 2010р. на суму ПДВ 6436,74 грн., за липень 2010р. на суму ПДВ 6654,57 грн., за серпень 2010р. на суму ПДВ 4282,17 грн., за вересень 2010р. на суму ПДВ 2502,94 грн., за жовтень 2010р. на суму ПДВ 981,46 грн., за листопад 2010р. на суму ПДВ 3536,62 грн., за грудень 2010р. на суму ПДВ 542,58 грн. Отримання товару згідно умов договорів оформлювалося шляхом підписання накладних, а факт проведення оплати підтверджується завіреними установою банку платіжними дорученнями за відповідний період, копії яких долучені до матеріалів справи. В свою чергу валові витрати на придбання товарів у ТзОВ "Спецкомплект 3000" відображені в періоді придбання з коригуванням через приріст (убуток) балансової вартості запасів до моменту реалізації таких товарів. В декларації за півріччя та 9 місяців 2010 року та 2010 рік ПП "ОККО-Нафтопродукт" віднесено до складу валових витрат та відображено у рядку 04.1. "витрати на придбання товар (робіт, послуг), крім визначених у 04.11": за 2 кв. 2010 року - 97080,10 грн., за 3 кв. 2010 року - 61889,80 грн., за 4 кв. 2010 року - 25303,30 грн.
Крім того, ПП "ОККО-Нафтопродукт" укладено із ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" договір купівлі-продажу товарів № ССТ-135/10НП від 05.04.2010 року, відповідно до умов якого Продавець (ТзОВ "Винзавод "Південні вікна") зобов'язується передати товар у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт") відповідно до його письмово замовлення, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цьому договорі. Придбана покупцем за цим договором продукція буде в подальшому реалізовуватися через магазини роздрібної торгівлі покупця. Асортимент продукції, яка поставляється відповідно до поданих покупцем письмових замовлень, визначається в додатку № 1 до цього договору. Суми податку на додану вартість, згідно отриманих від ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" податкових накладних за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, березень 2011р., завірені копії яких долучено до матеріалів справи, відображено ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних, додатках 5 до податкової декларації з податку на додану вартість. В податкових деклараціях з податку на додану вартість та додатках № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість взаєморозрахунки між ПП "ОККО-Нафтопродукт" та ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" відображено наступним чином: за квітень 2010 р. на суму ПДВ 22,36 грн., за травень 2010р. на суму ПДВ 892,91 грн., за червень 2010р. на суму ПДВ 3421,4 грн., за липень 2010р. на суму ПДВ 2838,85 грн., за серпень 2010р. на суму ПДВ 4468,93 грн., за вересень 2010р. на суму ПДВ 5039,84 грн., за жовтень 2010р. на суму ПДВ 3390,66 грн., за листопад 2010р. на суму ПДВ 4952,31 грн., за грудень 2010р. на суму ПДВ 5227,58 грн., за січень 2011р. на суму ПДВ 4545,13 грн., за лютий 2011р. на суму ПДВ 2985,46 грн., за березень 2011 р. на суму ПДВ 1191,24 грн. Отримання товару згідно умов договору оформлювалося шляхом підписання накладних, а факт проведення оплати підтверджується завіреними установою банку платіжними дорученнями за відповідний період, завірені копії яких долучені до матеріалів справи. Витрати на придбання товару у згаданого підприємства відображено в періоді придбання з коригуванням через приріст (убуток) балансової вартості запасів до моменту реалізації таких товарів. В декларації за 2010 рік віднесено до складу валових витрат та відображено у рядку 04.1. "витрати на придбання товар (робіт, послуг): 2 кв. 2010 року 21683,36 грн., 3 кв. 2010 року 61738,12 грн., 4 кв. 2010 року 67852,85 грн., 1 кв. 2011 року 43609,19 грн.
Також ПП "ОККО-Нафтопродукт" проведено взаєморозрахунки із ТзОВ "Омега", які відбулись на підставі договору купівлі-продажу товарів № О/2-1-10/39 від 04.08.2010 року, згідно умов якого Продавець (ТОВ "Омега") зобов'язується передати товар у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт") відповідно до його письмово замовлення, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цьому договорі. Придбана покупцем за цим договором продукція буде в подальшому реалізовуватися через магазини роздрібної торгівлі покупця. Датою поставки (передачі у власність) Продукції і переходу права власності на Продукцію (та усіх ризиків, пов'язаних з ним) від Продавця до Покупця вважається дата фактичного отримання Покупцем (його уповноваженим представником) Продукції в складських приміщеннях чи в іншому вказаному Покупцем (його уповноваженим представником) місці, що підтверджується підписами Покупця та Продавця у видатковій накладній. Продавець повинен власними силами та за власний кошт доставляти Продукцію у складські приміщення своєчасно, у відповідній кількості, асортименті та належної якості. Перелік складських приміщень у яких буде здійснюватись передача товару, вказаний в додатку № 2 до цього договору. Керуючись умовами укладеного Договору № О/2-1-10/39 від 04.08.2010 року, сторони погодили наступний перелік складських приміщень у яких здійснюється передача у власність продукції: м. Львів, вул. Городоцька, 355. Акт поставки товару за вказаним договором підтверджується:
- декларацією на перевезення вантажу через ТОВ "Рабен Україна" на склад м. Львів, вул. Городоцька, 355, в тому числі: декларація перевезення вантажу (номер вантажу 832000357 доставка 03.11.2010 року) через ТОВ "Рабен Україна" на склад м. Львів, вул. Городоцька, 355, декларація перевезення вантажу (номер вантажу 832000398 доставка 10.11.2010 року) через ТОВ "Рабен Україна" на склад м. Львів, вул. Городоцька, 355;
- актами прийому-передачі від 03.11.2010р. і від 11.11.2010р. товару на зберігання на складі за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 355 (замовник - ПП "ОККО-Нафтопродукт", виконавець - ТОВ "Універсальна логістична компанія");
- сертифікатами відповідності/свідоцтвами про визнання з додатками, виданими Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики Державна система сертифікації УкрСЕПРО (ua1.094.0049665-10 від 02.06.2010 року товар автошампунь, автошампунь з воском тощо та ua1.094.0049675-10 від 02.06.2010 року товар промивка радіатора, очисник двигуна тощо);
- рішенням №510/5-4335 від 03.06.2010 року Держпідприємство "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" Держспоживстандарту України щодо товару - очисник дизельних форсунок, очисник інжектора, очисник карбюратора тощо.
Приймання та зберігання товару в складських приміщеннях за адресою: м. Львів, вул. Городоцька,355, проводилось на замовлення ПП "ОККО-Нафтопродукт" ТОВ "Універсальна логістична компанія" згідно умов укладеного договору № 0/2-2-10/69 надання послуг від 12.08.2010 року, за умовами якого Виконавець (ТОВ "Універсальна логістична компанія") зобов'язується за плату надавати послуги Замовнику (ПП "ОККО-Нафтопродукт"), а Замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх. Послуги, які надаються Виконавцем полягають в наступному:
- приймання на складських приміщеннях, що вказані в цьому договорі, товарів, придбаних Замовником в третіх сторін і доставлених третіми особами у зазначені складські приміщення;
- забезпечення зберігання товару, отриманих Виконавцем;
- повернення товару зі зберігання Замовникові у визначених цим договором місцях торгівлі (магазинах) Замовника, з доставкою товарів Виконавцем до таких місць. Перелік місць торгівлі встановлюється сторонами;
- прийняття Виконавцем на зберігання товару від Замовника у визначених місцях торгівлі Замовника, з подальшою доставкою та зберіганням на складі Виконавця;
- передача Виконавцем третім особам (постачальникам) Замовника, товарів отриманих Виконавцем від Замовника у місцях торгівлі Замовника;
- оформлення документів щодо руху та наявності Товарі Замовника на зберіганні у Виконавця, ведення обліку і відображення даних про Товари Замовника, у електронних базах даних Замовника, до яких Виконавцю надається право доступу;
- контроль кількісних і якісних показників товару, які передаються третіми особами (постачальниками) Замовникові, під час їх приймання Виконавцем на складське зберігання від третіх осіб (постачальників);
- виконавець вправі за цим Договором надавати інші послуги Замовнику. Опис таких послуг, порядок їх надання, ціна та вартість узгоджується сторонами окремо у формі відповідного додатку до цього Договору. Факт надання таких послуг підтверджується підписаними двома сторонами на актах наданих послуг.
Приймання товарів на зберігання від постачальників Замовника, повернення Товарів постачальникам Замовника та надання послуг зберігання здійснюється Виконавцем у складських приміщеннях Виконавця (склади), що розташовані за адресами:
- м. Львів, вул. Городоцька, 355;
- м. Вінниця, вул. Карла Маркса, 38.
Суми податку на додану вартість, згідно отриманих від ТзОВ "Омега" податкових накладних за листопад 2010 року, відображено ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за листопад 2010 року на суму ПДВ 18 752,69 грн. Валові витрати, які виникли при придбанні товарів у ТОВ "Омега" (код ЄДРПОУ 30383448) відображені в періоді придбання з коригуванням через приріст (убуток) балансової вартості запасів до моменту реалізації таких товарів. В декларації за 2010 рік віднесено до складу валових витрат та відображено у рядку 04.1. "витрати на придбання товар (робіт, послуг)" за 4 квартал 2010 року в сумі 93763,44 грн.
Крім того, ПП "ОККО-Нафтопродукт" було отримано від ТОВ "Дельта-Прінт" рахунки-фактури на попередню оплату за пломби, а саме: рахунок-фактура № СФ-0072 від 25.01.2011 року, № СФ-0099 від 02.02.2011 року. На підставі отриманих рахунків було здійснено попередню оплату. Факт отримання товару підтверджується видатковими накладними №РН-0077 від 02.02.2011 року, №РН-0088 від 08.02.2011 року, №РН-0275 від 28.04.2011 року, №РН-0289 від 06.05.2011 року. За вказаними документами ПП "ОККО-Нафтопродукт" придбало у власність для господарських потреб пломби та шпагат. Суми податку на додану вартість, згідно отриманих від ТзОВ "Дельта-Прінт" податкових накладних, завірені копії яких долучені до матеріалів справи, за січень, лютий, квітень, травень 2011 року, відображено ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість та даним декларацій з ПДВ за лютий 2011 року на суму ПДВ 155,75 грн., за квітень 2011р. на суму ПДВ 98,93 грн., за травень 2011р. на суму ПДВ 44,9 грн. Факт проведення ПП "ОККО-Нафтопродукт" оплати за отримані товари підтверджується завіреними установою банку платіжними дорученнями за відповідний період, завірені копії яких долучені до матеріалів справи. Валові витрати на придбання запасів у ТзОВ "Дельта-Прінт" були відображені в періоді придбання з коригуванням через приріст (убуток) балансової вартості запасів до моменту використання. В декларації за 1 квартал 2011 року віднесено до складу валових витрат та відображено у рядку 04.1. "витрати на придбання товар (робіт, послуг), крім визначених у 04.11 1 кв. 2011 року 778,75 грн.
Крім того, ПП "ОККО-Нафтопродукт" проведено взаєморозрахунки із ТзОВ "Сан-Кор Трейд" відповідно до договору купівлі-продажу № 965 від 20.10.2011 року. Так, згідно умов даного договору та додатків до нього Продавець (ТзОВ "Сан-Кор Трейд") зобов'язується передати у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт"), а Покупець зобов'язується прийняти та оплати на умовах, що передбачені цим договором наступний Товар: горіх волоський без шкарлупи українського походження врожаю 2011 року та горіх волоський в шкарлупі українського походження врожаю 2011 року. Товар поставляється окремими партіями. Партією Товару вважається така його кількість, яка зазначається у відповідному Додатку до цього Договору. Додатки становлять невід'ємну частину даного Договору. Податок на додану вартість нараховується в порядку визначеному чинним законодавством. Розрахунки за даним договором проводяться в безготівковій формі, шляхом перерахування Покупцем грошових коштів на розрахунковий рахунок Продавця. Датою оплати (часткової оплати) Товару є надходження грошових коштів на рахунок Продавця. Продавець зобов'язується зберігати товар Покупця до моменту його фактичного вивозу, на власних складах протягом 90 днів з дня передачі Покупцеві, що підтверджується актом приймання-передачі товару. Вартість зберігання врахована у вартість відповідної партії Товару. Поставка товару відбувається на умовах EXW (в редакції ІНКОТЕРМС 2000 року). Право власності на товар переходить до Покупця з моменту підписання сторонами акту приймання - передачі. Якість горіха волоського в шкарлупі та без шкарлупи відповідає ДСТУ 16833-71,16832-71. Умови поставки - EXW - Херсонська обл., м. Херсон, вул.Нафтовиків,10 (згідно ІНКОТЕРМС 2000). Згідно умов договору Продавець передав, а Покупець прийняв у власність товар відповідно до актів приймання-передачі: № 25 від 10.11.2011р. та №26 від 10.11.2011р. Вказаний товару був оплачений ПП "ОККО-Нафтопродукт" шляхом безготівкового перерахунку грошових коштів, що підтверджується долученими до матеріалів справи завіреними установою банку платіжними дорученнями від 24.11.2011р., 29.11.2011р., 29.11.2011р., 30.11.2011р. та 30.11.2011р.
В подальшому придбаний у ТзОВ "Сан-Кор Трейд" товар реалізовано по Договору комісії № 2010/16 від 20.10.2011 р., укладеним з ТзОВ "Ріад" (Комісіонер) (код ЄДРПОУ 31574092), відповідно до умов якого комітент (ПП "ОККО-Нафтопродукт") доручає Комісіонерові здійснити реалізацію на експорт (шляхом укладання відповідних зовнішньоекономічних контрактів) товарів, визначених в специфікаціях та актах-приймання передачі Товару, якій належить Комітенту на праві власності товар передається Комісіонерові. За належне виконання доручення, Комітент сплачує Комісіонеру комісійну плату. Усі витрати Комісіонера, зроблені ним у зв`язку з виконанням своїх обов`язків відшкодовуються з сум комісійної, отриманої Комісіонером. Товар (горіх волоський в шкарлупі українського походження врожаю 2011 року та горіх волоський без шкарлупи українського походження врожаю 2011 року) було передано Комісіонеру на умовах EXW - Херсонська область, м. Херсон, вул. Нафтовиків, 10 згідно актів прийому-передачі товару на комісію. Факт передачі товару на комісію та його подальшої реалізації підтверджується актами прийому-передачі товару до Договору комісії №2010/16 від 20.10.2011 року, фітосанітарними сертифікатами №75/22-005/ВА-163821 від 11.11.2011 року №75/22-005/ВА-163822 від 11.11.2011 року, №75/22-005/ВА-163823 від 11.11.2011 року, ТТН міжнародного зразку (CRM) №1173713 з відміткою Херсонської митниці від 23.11.2011 року, CRM №0273306 з відміткою Херсонської митниці від 23.11.2011 року, CRM №960963 з відміткою Херсонської митниці від 23.11.2011 року, завірені копії яких долучені до матеріалів справи.
До матеріалів справи долучено завірені копії податкових накладних, виписаних ТзОВ "Сан-Кор Трейд" від 10.11.2011 року на суму 278 850,00 та від 10.11.2011 року на суму 44100,00 грн. ПП "ОККО-Нафтопродукт" було включено зазначені податкові накладні у податковий кредит та відображено у податковій декларації з податку на додану вартість згідно "Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", який був затверджений наказом ДПА України №41 від 25.01.2011 року та зареєстрований в Міністерстві юстиції України №197/18935 від 16.02.2011 року (який діяв протягом 2011 року). В подальшому 08.05.2012 року, в зв'язку з виявленням помилки, ПП "ОККО-Нафтопродукт" було подано до податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2011 року уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додаванням розшифровки зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5) за допомогою якого було усунуто помилку. Після усунення помилки ПП "ОККО-Нафтопродукт" відобразило податкові накладні, виписані ТзОВ "Сан-Кор Трейд" у податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2012 року.
Витрати на придбання товарів у ТОВ "Сан-Кор Трейд" (код ЄДРПОУ 32896290) відображені в періоді реалізації таких товарів. Так, в декларації за 2-4 квартали 2011 року віднесено до складу витрат та відображено у рядку 05.1. "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" зокрема, за 4 квартал 2011 року в сумі 269125,00 грн.
ПП "ОККО-Нафтопродукт" проведено взаєморозрахунки із ТзОВ "Аметист" відповідно до договорів купівлі-продажу товарів № 1/1-1-09/19-10 від 01.10.2009 року, № 109 від 19.10.2009 року, № 67/09 від 01.12.2009 року, № КВ-9 від 01.11.2009 року, № 0/2-1-10/65 від 01.08.2010 року. Так, за цими договорами Продавець (ТОВ "Аметист") зобов'язується передати товар у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт") відповідно до його письмово замовлення, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цьому договорі. Придбана покупцем за цим договором продукція буде в подальшому реалізовуватися через магазини роздрібної торгівлі покупця. Датою поставки (передачі у власність) Продукції і переходу права власності на Продукцію (та усіх ризиків, пов'язаних з ним) від Продавця до Покупця вважається дата фактичного отримання Покупцем (його уповноваженим представником) Продукції в складських приміщеннях чи в іншому вказаному Покупцем (його уповноваженим представником) місці, що підтверджується підписами Покупця та Продавця у видатковій накладній. Продавець повинен власними силами та за власний кошт доставляти Продукцію у складські приміщення своєчасно, у відповідній кількості, асортименті та належної якості. Перелік складських приміщень у яких буде здійснюватись передача товару, вказаний в додатках до договорів, завірені копії яких долучені до матеріалів справи. Також до матеріалів справи долучені завірені копії накладних, що підтверджують факт поставки та платіжних доручень, що підтверджують факт здійснення оплат за поставлений товар.
Суми податку на додану вартість, згідно отриманих від ТзОВ "Аметист" податкових накладних за лютий, березень, липень, вересень 2010 р. відображено ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних. Вказані суми відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість, уточнюючим розрахункам до податкових декларацій з податку на додану вартість та даним декларацій з ПДВ за лютий 2010р. на суму ПДВ 1853,39 грн. (для визначення строку давності та його застосування відповідно до ст. 102 Податкового Кодексу України слід зазначити, що до податкової декларації з ПДВ за лютий 2010р. було подано уточнюючі розрахунки від 02.04.2010р. № 9000835597, від 08.04.2010р. №9000899731, від 20.04.2010р. №9001275483) , за березень 2010 року на суму ПДВ 2211,13 грн., за квітень 2010р. на суму ПДВ 113,69 грн., за липень 2010р. на суму ПДВ 3736,81 грн., за серпень 2010р. на суму ПДВ 155,01 грн., за вересень 2010р. на суму ПДВ 12754,38 грн., за жовтень 2010р. на суму ПДВ 364,31 грн., за липень 2011р. на суму ПДВ 355,78 грн. Витрати ПП "ОККО-Нафтопродукт" на придбання товарів у ТОВ "Аметист" (код ЄДРПОУ 31271562) відображені в періоді придбання з коригуванням через приріст (убуток) балансової вартості запасів до моменту реалізації таких товарів. В декларації за 1 квартал, півріччя та 9 місяців 2010 року та 2010 рік віднесено до складу валових витрат та відображено у рядку 04.1. "витрати на придбання товар (робіт, послуг), крім визначених у 04.11: за 1 кв. 2010 року - 20793,54 грн., за 2 кв. 2010 року - 87256,85 грн.
Крім того, судом на підставі матеріалів справи встановлено, що ПП "ОККО-Нафтопродукт" проведено взаєморозрахунки із ТзОВ "Софттрейд" відповідно до договору купівлі-продажу товарів № 02/-1-11/97 від 04.04.2011 року. Згідно Договору № 02/-1-11/97 від 04.04.2011 року, Продавець (ТОВ "Софттрейд") зобов'язується передати товар у власність Покупця (ПП "ОККО-Нафтопродукт") відповідно до його письмово замовлення, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цьому договорі. Придбана покупцем за цим договором продукція буде в подальшому реалізовуватися через магазини роздрібної торгівлі покупця - АЗС. Датою поставки (передачі у власність) продукції і переходу права власності на продукцію (та усіх ризиків, пов'язаних з ним) від Продавця до Покупця вважається дата фактичного отримання Покупцем (його уповноваженим представником) продукції в складських приміщеннях чи в іншому вказаному Покупцем (його уповноваженим представником) місці, що підтверджується підписами Покупця та Продавця у видатковій накладній. Продавець повинен власними силами та за власний кошт доставляти продукцію у складські приміщення своєчасно, у відповідній кількості, асортименті та належної якості. Відповідно до додатку № 2 до Договору № 02/-1-11/97 купівлі-продажу товарів від 04.04.2011 року, сторони погодили наступний перелік складських приміщень у яких здійснюється передача у власність продукції: м. Львів, вул. Городоцька, 355; м. Вінниця, вул. К.Маркса, 38.
Відповідно до договору надання послуг, укладеного між ТзОВ "Універсальна логістична компанія" та ПП "ОККО-Нафтопродукт" № 0/1-2-11/56 від 15 березня 2011 року Виконавець (ТОВ "Універсальна логістична компанія") зобов'язується за плату надавати послуги Замовнику (ПП "ОККО-Нафтопродукт"), а Замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх. Послуги, які надаються Виконавцем полягають в наступному:
- приймання на складських приміщеннях, що вказані в цьому договорі, товарів, придбаних Замовником в третіх сторін і доставлених третіми особами у зазначені складські приміщення;
- забезпечення зберігання товару, отриманих Виконавцем;
- повернення товару зі зберігання Замовникові у визначених цим договором місцях торгівлі (магазинах) Замовника, з доставкою товарів Виконавцем до таких місць. Перелік місць торгівлі встановлюється Сторонами;
- прийняття Виконавцем на зберігання товару від Замовника у визначених місцях торгівлі Замовника, з подальшою доставкою та зберіганням на складі Виконавця;
- передача Виконавцем третім особам (постачальникам) Замовника, товарів отриманих Виконавцем від Замовника у місцях торгівлі Замовника;
- оформлення документів щодо руху та наявності товарі Замовника на зберіганні у Виконавця, ведення обліку і відображення даних про товари Замовника, у електронних базах даних Замовника, до яких Виконавцю надається право доступу;
- контроль кількісних і якісних показників товару, які передаються третіми особами (постачальниками) Замовникові, під час їх приймання Виконавцем на складське зберігання від третіх осіб (постачальників);
- виконавець вправі за цим договором надавати інші послуги Замовнику. Опис таких послуг, порядок їх надання, ціна та вартість узгоджується сторонами окремо у формі відповідного додатку до цього договору. Факт надання таких послуг підтверджується підписаними двома сторонами актами наданих послуг, завірені копії яких долучено до матеріалів справи.
Суми податку на додану вартість, згідно отриманих від ТзОВ "Софттрейд" податкових накладних за червень 2011р., липень 2011р., серпень 2011 р., які зазначено в таблиці 16 відображено ПП "ОККО-Нафтопродукт" у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість та даним декларацій з ПДВ за червень 2011р. на суму ПДВ 6391,39 грн., за липень 2011р. на суму ПДВ 28004,14 грн., за серпень 2011р. на суму ПДВ 6284,4 грн., за вересень 2011р. на суму ПДВ 2253,33 грн., за жовтень 2011р. на суму ПДВ 2469,36 грн.
Витрати на придбання товарів у ТОВ "Софттрейд" (код ЄДРПОУ 32382514) відображені в періоді реалізації таких товарів. В декларації за 2 та 2-3 та 2-4 квартали 2011 року віднесено до складу витрат та відображено у рядку 05.1. "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)": за 2 квартал 2011 року в сумі 44303,76 грн.; за 3 квартал 2011 року в сумі 182709,35 грн.
Відповідно до п.152.1. ст.152 ПК України, податок на прибуток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі ст.149 цього кодексу.
Згідно ст.149 ПК України податковою базою для цілей цього розділу визнається грошове вираження прибутку як об'єкта оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього кодексу, з урахуванням положень ст.ст.135-137 та 138-143 цього кодексу.
Згідно п.п. 134.1.1. п.134.1 ст.134 ПК України об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі ст.ст.135-137 цього кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі ст.ст.138-143 цього кодексу, з урахуванням правил, встановлених ст.152 цього кодексу.
Склад витрат та порядок їх визнання передбачений ст.138 ПК України, витрати, що не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку, визначені ст.139 цього Кодексу. Так, відповідно до п. 138.1 ст. 138 ПК України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:
- витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:
- інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;
- крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Згідно п. 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Пунктом 138.8 ст. 138 ПК України визначено, що собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).
До складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку (п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138).
Згідно п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу. Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення.
Відповідно до п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
У відповідності до пп. "а" п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг, тобто обов'язковою умовою виникнення права на формування податкового кредиту є сплата податку на додану вартість у ціні придбаного або виготовленого товару чи послуг.
Не відносяться до податкового кредиту, згідно з пунктом 198.6. цієї статті, суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Слід зазначити, що податковим органом під час проведення перевірки не встановлено, що представлені податкові накладні, виписані ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега", на підставі яких ПП "ОККО-Нафтопродукт" віднесено суми до податкового кредиту, не відповідають вимогам ст. 201 Податкового кодексу України.
Не заслуговують на увагу посилання відповідача на вирок Приморського районного суду м. Одеси від 14.03.2013 року у справі № 522/3727/13-к за обвинуваченням виконуючого обов'язки директора ТОВ "Винзавод "Південні вікна" у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. ст. 358 ч. 1, 358 ч. 4 КК України, як на підставу стверджувати про безтоварність правочину між ПП "ОККО-Нафтопродукт" та ТОВ "Винзавод "Південні вікна" в зв'язку з підписанням договору № ССТ-135/10НП від 05.04.2010 року, супровідних документів та податкових накладних особою, що не мала на це повноважень, оскільки з вказаного вироку не вбачається проведення дослідження та встановлення в рамках кримінального провадження фактів підробки посадовими особами ТОВ "Винзавод "Південні вікна" чи іншими особами документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин із ПП "ОККО-Нафтопродукт". В той же час відповідно до ст. 72 КАС України для адміністративного суду є обов'язковим вирок суду, який набрав законної сили, в питаннях чи мало місце діяння, чи вчинене воно цією особою (аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21.12.2011 у справі № К/9991/31743/11).
Що ж стосується посилань відповідача на наявність акта ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТзОВ "Cпецкомплект 3000" (код ЄДРПОУ 33099366) за період діяльності з 11.06.2007р. по 02.10.2012р." від 12.10.12 №841/2240/33099366", акта ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської обл. ДПС "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Винзавод "Південні вікна", код ЄДРПОУ 36155407, щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.04.2009 по 31.03.2012" від 28.09.12 № 1848/2240/36155407, акта ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТзОВ "Омега" (код за ЄДРПОУ 30383448) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за липень, листопад 2010 року" від 21.11.12 №966/3-22-70-30383448, акта ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської обл. ДПС "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Дельта-Прінт", податковий номер 32948301, щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків їх реальності та повноти відображення в за період з 01.01.2011 року по 31.05.2012 рік" від 10.08.12р. №714/2204/32948301, акта ДПІ у Київському районі м. Одеси Одеської області ДПС "Про результати позапланової документальної виїзної позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Сан-Кор Трейд", код за ЄДРПОУ 32896290 з питань правових відносин з сільськогосподарським підприємством "Харьковпчелопродукт" у формі ТзОВ, код за ЄДРПОУ 31555462 за період листопад 2011 року" від 27.03.2012 №187/22-34/32896290/21, акта ДПІ м. Дніпропетровська "Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "Аметист" (код ЄДРПОУ 31271562) з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість під час здійснення фінансово - господарських відносин з підприємствами ТзОВ "АРТ" (код ЄДРПОУ 31321068) за березень 2010 р., ПП "Креаре" (код ЄДРПОУ 36571583) вересень 2010 р., ТОВ "Суперпак" (код ЄДРПОУ 36571612) вересень 2010 р., ТОВ "Кінг" (код ЄДРПОУ 32280960) березень 2010 р., ТОВ "Вега Прім" (код ЄДРПОУ 33669196) березень, липень 2010 р., ТОВ "Еко-пром-інвест" (код ЄДРПОУ 34059303) лютий 2010 р." від 19.03.12 №24/23-4/31271562, акта ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС "Про результати документальної невиїзної перевірки ТзОВ "СОФТТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 32382514) з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських відносин за період з 01.06.2011року по 31.07.2011 року" від 14.11.2011 року №1471/23-3/32382514 та акта "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СОФТТРЕЙД" (код за ЄДРПОУ 32382514) щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ "ДЕГРАНД ЛТД" (код ЄДРПОУ 37401850) за серпень 2011 року" від 26.11.2012р. №5124/22-4/32382514, що стали підставою для обнулення податкових зобов'язань вказаних підприємств, слід зазначити, що сама лише наявність вищеперлічених актів податкових органів не може слугувати доказом безтоварності господарських операцій та не обґрунтовує наявності будь-яких порушень податкового законодавства з боку покупця за договорами, укладеними зі згаданими підприємствами. Суд вважає, що під час здійснення контролю за правомірністю формування платником податку витрат та податкового кредиту підлягає перевірці фактичне придбання товару чи отримання послуги. При здійсненні такого контролю податковому органу необхідно перевіряти факт укладення та виконання відповідних договорів саме між особою, яка поставила товар і склала податкові накладні, та особою, яка отримувала товар і сформувала витрати та податковий кредит. Названі вище акти свідчать лише про неможливість проведення перевірки зазначених платників податків, а причини, за яких їх складено, жодним чином не стосуються та не впливають на договірні зобов'язання, що виникли між ПП "ОККО-Нафтопродукт" та ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега", оскільки відповідно до ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому позивач не може нести відповідальності за можливі протиправні дії інших юридичних осіб.
Як випливає зі змісту ч 1 ст. 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (презумпція правомірності). Таким чином єдиною підставою вважати правочин нікчемним є його недійсність, встановлена законом, а не актами податкової перевірки. Податковим органом не надано суду жодних судових рішень, якими б визнавалися недійсними договори, укладені ПП "ОККО-Нафтопродукт" із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега". Натомість слід зауважити, що можлива (але не підтверджена податковим органом належними доказами) безтоварність фінансово-господарських операцій з поставки товарів між третіми особами та контрагентами ПП "ОККО-Нафтопродукт", якщо така і мала місце, не має відношення до поставок товару такими контрагентами до ПП "ОККО-Нафтопродукт". Факт поставки товарів позивачу підтверджується достатніми первинними документами, оформленими у відповідності до вимог законодавства. В зв'язку з цим не можна вважати наявність актів про неможливість проведення зустрічних звірок чи інших документів податкового органу, в тому числі тих, якими досліджено і надано оцінку операціям продавця з третіми особами, підставою для висновку про безтоварність операцій за умови наявності усіх належним чином оформлених первинних бухгалтерських документів. Відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом. Встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість повинно здійснюватися на основі дослідження таких факторів, як рух активів у процесі здійснення господарської операції. Оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом. При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів. Дана позиція повністю узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в листі від 02.06.2011р №742/11/13-11 "Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України".
Згідно ст.180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України - господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
Надані позивачем договори із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега", а також із ТзОВ "Ріад" та ТзОВ "Універсальна логістична компанія" підписані уповноваженими особами та скріплені печатками, при їх укладенні сторони досягли згоди щодо всіх істотних умов договору, а, тому, такі договори створюють, змінюють та припиняють правовідносини між позивачем та його контрагентами.
Судом в ході розгляду справи встановлено, що оплата отриманого позивачем товару здійснювалась ним шляхом перерахування безготівкових коштів на рахунки ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега", що не заперечується податковим органом і підтверджується долученими до матеріалів справи завіреними копіями платіжних доручень.
Усе вищенаведене підтверджує, що господарські операції позивача з ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега" є реальними та підтверджуються необхідними документами. Суд вважає необґрунтованими твердження відповідача про відсутність документів, які підтверджують факт транспортування товару від постачальників до покупця, а саме товарно-транспортних накладних та шляхових листів, оскільки, як випливає із умов укладених ПП "ОККО-Нафтопродукт" договорів із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист" усі витрати щодо транспортування та передачі товару до місця поставки покладаються на продавця. Згідно ст. 664 Цивільного кодексу України обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар; надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. В зв'язку з цим на ПП "ОККО-Нафтопродукт", як на покупця за вказаними договорами, не могло бути покладено обов'язку з оформлення та зберігання шляхових листів транспортних засобів, якими здійснювалася доставка. Така доставка проводилася силами та за рахунок відповідно ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Аметист". Натомість згідно умов укладених договорів із вказаними підприємствами факт належної доставки товару та отримання його покупцем підтверджується підписаними видатковими накладними, завірені копії яких долучені до матеріалів справи. Товар згідно умов таких договорів доставлявся безпосередньо в точки роздрібної торгівлі на АЗС, що експлуатуються ПП "ОККО-Нафтопродукт", перелік яких був визначений додатками до договорів.
Судом також не беруться до уваги твердження представника СДПІ у м. Львові про відсутність у ТзОВ "Винзавод "Південні вікна" зберігати одночасно велику партію товару та відсутність дозволу на виробництво, оскільки під час проведення перевірки податковим органом не досліджувалось питання можливості купівлі-продажу ТМЦ, які виготовлялись іншими суб'єктами господарювання.
Не заслуговують на увагу також твердження позивача про відсутність на момент проведення перевірки документів, що підтверджують якість продукції, отриманої ПП "ОККО-Нафтопродукт" за договорами, укладеними із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега". Так, згідно п.п. 14.1.36. п.14.1 ст.14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено господарську операцію як дію або подію, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є виключно первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, в той час як сертифікат на продукцію не є первинним бухгалтерським документом в розумінні вказаного Закону а, відтак, здійснення господарських операцій, їх бухгалтерський облік та зв'язок таких господарських операцій з господарською діяльністю платника податків не ставиться в залежність від наявності чи відсутності сертифікатів відповідності на продукцію. Згідно п.44.1. ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
В свою чергу Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку (який є основою будь-якого іншого обліку) господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Відповідно до ст.1 зазначеного Закону, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Таким чином підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення таких господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Зазначена позиція суду узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною у листі останнього від 02.06.2011 №742/11/13-11.
Як вбачається зі змісту акту перевірки №206/34-00/36670361 від 03.04.2013р., ПП "ОККО-Нафтопродукт" були надані всі первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій купівлі-продажу товарів. Вказані документи були також досліджені в рамках судового розгляду даної справи. Надані позивачем первинні документи, що підтверджують поставку товару за договорами, укладеними ПП "ОККО-Нафтопродукт" із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега" містять усі реквізити, передбачені ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, а, відтак, є первинними документами - письмовими свідоцтвами, що фіксують та підтверджують господарські операції купівлі-продажу товару.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем при визначенні податкового зобов'язання з податку на прибуток та податку на додану вартість дотримані були не в повній мірі, що, в свою чергу, зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За наслідками розгляду справи суд погоджується з твердженнями позивача про відсутність порушення ним норм податкового законодавства, описаних в акті перевірки від 03.04.2013 року №206/34-00/36670361.
Висновки відповідача про безтоварність та нереальність укладених позивачем з ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега" договорів не є обґрунтованими, не знайшли свого підтвердження зібраними у справі належними та допустимими доказами та ґрунтуються на припущеннях.
Водночас, доказування не може базуватись на припущеннях в силу ст.ст. 69-70 КАС України.
Враховуючи наведене, в суду відсутні правові підстави вважати правомірними спірні податкові повідомлення-рішення, якими ПП "ОККО-Нафтопродукт" збільшено податкове зобов'язання з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах із ТзОВ "Спецкомплект 3000", ТзОВ "Винзавод "Південні вікна", ТзОВ "Дельта-Прінт", ТзОВ "Аметист", ТзОВ "Софттрейд", ТзОВ "Сан-Кор Трейд" та ТзОВ "Омега".
На підставі наведеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а спірні податкові повідомлення-рішення - скасуванню.
Відповідно до ст. 94 КАС України, на користь позивача слід стягнути з Державного бюджету України 2294 грн. 00 коп. судового збору, сплаченого при подачі позову до суду.
Керуючись ст. ст. 2, 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої Державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПС № 0000183400/5849 та № 0000193400/5850 від 17.04.2013 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "ОККО-Нафтопродукт" (ЄДРПОУ: 36670361, місцезнаходження: 79056, м. Львів, вул. Пластова, 1) 2294 грн. 00 коп. сплаченого при подачі позову до суду судового збору.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 05.11.2013 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2013 |
Оприлюднено | 19.11.2013 |
Номер документу | 35295088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні