Ухвала
від 23.01.2018 по справі 813/6249/13-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

відвід суддів

23.01.2018 м. Київ К/9901/5173/18 813/6249/13-а Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Анцупової Т.О., Стародуба О.П. , розглянувши заяви про самовідвід суддів у справі за касаційною скаргою Приватного підприємства "ОККО-Нафтопродукт" на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2015 у справі №813/6249/13-а (876/14978/13) за позовом Приватного підприємства "ОККО-Нафтопродукт" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові Головного управління Міндоходів, про скасування податкових повідомлень-рішень, -

УСТАНОВИВ:

Касаційна скарга надіслана до Вищого адміністративного суду України поштовим відправленням від 09.04.2015.

15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд та набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017

Відповідно до пунктів 4, 7 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII (далі - КАС України) зміни до цього Кодексу вводяться в дію з урахуванням таких особливостей: касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу (підпункт 4); заяви і скарги, зазначені в підпунктах 1, 3 - 6 цього пункту, передаються відповідно до Касаційного адміністративного суду, Великої Палати Верховного Суду за розпорядженням керівника апарату суду, до якого подані такі заяви і скарги, протягом тридцяти днів з дня набрання чинності цією редакцією Кодексу (підпункт 7).

У зв'язку з цим, за наслідками автоматизованого розподілу судової справи, касаційну скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: Кравчука В.М. (судді-доповідача), суддів Анцупової Т.О., Стародуба О.П., про що складено протокол від 17.01.2018.

До відкриття провадження за касаційною скаргою суддею-доповідачем Кравчуком В.М., суддями Анцуповою Т.О., Стародубом О.П. заявлено самовідводи, які обґрунтовані порушенням порядку визначення суддів для розгляду справи, встановленого статтею 31 КАС України, а саме, без урахування спеціалізації.

Частиною 1 статті 31 КАС України передбачено, що визначення судді, а в разі колегіального розгляду - судді-доповідача для розгляду конкретної справи здійснюється Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою під час реєстрації документів, зазначених в частині другій статті 18 цього Кодексу, а також в інших випадках визначення складу суду на будь-якій стадії судового процесу, з урахуванням спеціалізації та рівномірного навантаження для кожного судді, за принципом випадковості та в хронологічному порядку надходження справ.

Розділом 3 рішення зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 06.12.2017 року №5 "Про утворення судових палат Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, визначення спеціалізації суддів і судових палат, їх кількісного складу" встановлено, що судді Верховного Суду у складі Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав спеціалізуються на розгляді таких категорій адміністративних справ:

1.1. Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту (розділ 4 Класифікатора).

1.2. Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері економіки (крім спорів щодо митної справи; зовнішньоекономічної діяльності;

спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту) (розділ 5 Класифікатора, крім пункту 5,2).

1.3. Справи зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування (розділ 6 Класифікатора).

1.4. Справи зі спорів з приводу охорони навколишнього природного середовища (розділ 7 Класифікатора).

1.5. Справи зі спорів з приводу реалізації державного регулювання ринків фінансових послуг (пункт 9.4 розділу 9 Класифікатора).

1.6. Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики (крім спорів щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування) (розділ 10 Класифікатора, крім пункту 10.1).

1.7. Справи зі спорів щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, а також справи про дострокове припинення повноважень народного депутата України (розділ 13 Класифікатора).

1.8. Інші справи (розділ 14 Класифікатора).

Як вбачається з касаційної скарги та доданих до неї матеріалів, предметом оскарження у касаційному порядку є рішення судів попередніх інстанцій, які стосувались вирішення спору з приводу скасування податкових повідомлень - рішень.

Рішенням Ради суддів адміністративних судів України від 31.10.2013 №114 затверджено Класифікатор категорій адміністративних справ та Методичні роз'яснення до нього.

У преамбулі Методичних роз'яснень до Класифікатора категорій адміністративних справ зазначено, що на його основі визначається спеціалізація суддів (судових палат) адміністративних судів із розгляду справ, розподіляються справи між суддями, ведеться звітність судів про судовий розгляд справ, здійснюється систематизація та узагальнення судової практики, визначаються навантаження на суддів та складність справ, спеціалізація суддів із надання методичної допомоги суддям судів нижчого рівня тощо. В основу класифікації категорій адміністративних справ може бути покладено такі класифікаційні ознаки: предмет оскарження (індивідуальний акт, нормативний акт, адміністративний договір); зміст спірних відносин; вид суб'єкта владних повноважень - сторони судового процесу; предмет захисту. При цьому як головну може бути обрано і одну з наведених ознак, і одночасно декілька.

Таким чином, касаційна скарга не відноситься до тієї категорії адміністративних справ, на розгляді яких спеціалізується Судова палата з розгляду справ щодо захисту соціальних прав спеціалізуються на розгляді таких категорій адміністративних справ Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, до складу якої входять, у тому числі, судді Кравчук В.М., Анцупова Т.О., Стародуб О.П..

Отже, розподіл касаційної скарги здійснено без урахування спеціалізації, що свідчить про порушення порядку визначення колегії суддів для її розгляду, встановленого статтею 31 КАС України.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 36 КАС України, суддя не може брати участі в розгляді адміністративної справи і підлягає відводу (самовідводу) у разі порушення порядку визначення судді для розгляду справи, встановленого статтею 31 цього Кодексу.

За правилами частини 1 статті 40 КАС України, питання про самовідвід судді може бути вирішено як до, так і після відкриття провадження у справі.

Тому, заяви суддів Кравчука В.М., Анцупової Т.О., Стародуба О.П. про самовідвід підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 31, 36, 39, 40 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити заяви суддів Кравчука В.М., Анцупової Т.О., Стародуба О.П. про самовідвід.

2. Відвести суддів Кравчука В.М., Анцупову Т.О., Стародуба О.П. від участі у розгляді касаційної скарги Приватного підприємства "ОККО-Нафтопродукт" на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2015 у справі №813/6249/13-а (876/14978/13) за позовом Приватного підприємства "ОККО-Нафтопродукт" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові Головного управління Міндоходів, про скасування податкових повідомлень-рішень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач В.М. Кравчук

Суддя Т.О. Анцупова

Суддя О.П. Стародуб

Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено25.01.2018
Номер документу71766400
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —813/6249/13-а

Ухвала від 23.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 17.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 31.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні