Ухвала
від 11.11.2013 по справі 810/6068/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

11 листопада 2013 року № 810/6068/13-а

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши в м.Києві позовну заяву ОСОБА_1 до Барахтівської сільської ради Васильківського району, Київської області, Управління Держземагенства у Васильківському районі Головного управління Держзамагенства у Київській області, 3-ті особи: Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району, Фермерське господарство "Галинка" про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Барахтівської сільської ради Васильківського району, Київської області, Управління Держземагенства у Васильківському районі Головного управління Держзамагенства у Київській області, 3-ті особи: Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району, Фермерське господарство "Галинка" про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

У позовних вимогах позивач просить суд: Визнати протиправним та скасувати Рішення Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області № 8 від 31 січня 2003 року; Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель; Зобов'язати Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель що розташована за адресою: АДРЕСА_1.

Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у справі за даним позовом суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 4 та 6 ч.1 ст. 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства та чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом .

Що стосується позовних вимог про визнання протиправними дії Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку та зобов'язання Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку, яка належить позивачу, адміністративний позов в частині зазначених позовних вимог подано з додержанням вимог статей 104-106 Кодексу адміністративного судочинства України, позов підсудний Київському окружному адміністративному суду, підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяв та відмови у відкритті провадження у справі - відсутні.

Спір, що виник між ОСОБА_1 та Управлінням Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області, згідно зі ст.17, ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, належить до компетенції адміністративних судів та має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.

Отже, суд вважає за необхідне відкрити провадження в часині позовних вимог, заявлених до Управлінням Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області.

Що стосується позовних вимог, заявлених до Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з приписами пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно - правовий спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти, відповідно, зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

Частиною другою статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Так, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (частина друга статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Зі змісту позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що позивач оскаржує рішення Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області від 31 січня 2003 року за №8 щодо надання в оренду земельної ділянки Фермерському господарству "Галинка" , частка якої знаходиться у межах земельної ділянки, що належить позивачу.

Позивач вважає, що винесення органом місцевого самоврядування оскаржуваного рішення порушує його право власності позивача на земельну ділянку.

Таким чином, звернення позивача до суду з даною позовною вимогою обумовлено відновленням порушеного права володіння земельною ділянкою, частина якої передана органом місцевого самоврядування за оскаржуваним рішеннями ФГ "Галинка".

За таких обставин, суд дійшов висновку, що між сторонами існує спір про право, оскільки предмет спору стосовно скасування рішення про передачу у оренду земельної ділянки безпосередньо пов'язаний із реалізацією права власності на земельну ділянку та нерухоме майно, що в свою чергу виключає розгляд вказаних вимог в порядку адміністративного судочинства.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 19.05.2011 у справі № К-10525/08 та 11.10.2011 у справі № К-9411/09.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що органи державної влади, їхні посадові чи службові особи набувають статусу суб`єктів владних повноважень у розумінні статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України під час здійснення ними владних управлінських функцій у конкретних правових відносинах, у разі, якщо вони наділені повноваженнями владно керувати поведінкою інших суб'єктів у цих правовідносинах, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи таких владних органів.

До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин в силу приписів статті 12 Земельного кодексу України належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад.

Таким чином, Барахтівська сільська рада Васильківського району Київської області при здійсненні повноважень власника землі є не суб`єктом владних повноважень у розумінні приписів Кодексу адміністративного судочинства України, а рівноправним суб`єктом земельних відносин, у зв`язку з чим позовні вимоги, пов`язані із реалізацією права власності на земельну ділянку, мають цивільно - правовий характер.

Така ж правова позиція висвітлена Верховним Судом України у постанові від 16.03.2010 у справі № 21-2087во09, прийнятої за результатами розгляду заяви про перегляд судових рішень з підстав, передбачених пунктом 1 частини першої статті 237 цього Кодексу.

Частиною першою статті 244 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Суд звертає увагу позивача на те, що згідно з частиною першою статті 15 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

Зі змісту вказаної норми вбачається, що вимога про визнання за особою права, якщо це право не визнається або оспорюється іншою особою, розглядається за правилами цивільного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у даній справі в частині позовних вимог, заявлених до Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області про скасування рішення №8 від 31 січня 2003 року.

Керуючись статтями 11, 22, 106, 107,109 110, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Дерземагенства у Київській області про визнання протиправними дії щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку та зобов'язання присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку, яка належить позивачу Справа розглядатиметься одноособово суддею Лиска І.Г. .

Запропонувати відповідачу у строк до 26 листопада 2013 року подати суду письмові заперечення проти позову та докази на їх підтвердження.

В порядку підготовки справи до судового розгляду: витребувати від позивача: оригінали доданих до позову документів; інформацію про те, коли позивачу стало відомо про відмову у присвоєнні кадастрового номера на земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель та надати суду відповідні докази.

В порядку підготовки справи до судового розгляду витребувати від відповідача: оригінали та належним чином завірені копії документів, на підставі яких позивачу було відмовлено у присвоєнні кадастрового номера на земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель, копію звернень позивача або КП "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" щодо присвоєння кадастрового номера на земельну ділянку, відповіді на вказані звернення та докази їх направлення позивачу або КП "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району".

Закінчити підготовче провадження.

Призначити справу до судового розгляду на 26 листопада 2013 року о 12:00.

Судове засідання відбуватиметься в приміщенні Київського окружного адміністративного суду (адреса: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, 2-й під'їзд, 10-й поверх).

Викликати для участі в судовому засіданні сторони (їх представників).

Копію ухвали суду разом із інформацією про їхні процесуальні права та обов'язки надіслати сторонам. Відповідачу надіслати копію адміністративного позову та додані до нього документи згідно переліку, зазначеному в додатку до позову.

Ухвала, в частині відкриття провадження у справі оскарженню не підлягає.

Відмовити у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог, заявлених до Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області про скасування рішення №8 від 31 січня 2003 року.

Ухвала в частині відмови у відкритті провадження набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу в частині відмови у відкритті провадження подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя: Лиска І.Г.

І Н Ф О Р М А Ц І Я

про права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі,

встановлені Кодексом адміністративного судочинства України

Відповідно до ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які беруть участь у справі, мають рівні процесуальні права і обов'язки. Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки. Особи, які беруть участь у справі, мають право: 1) знати про дату, час і місце судового розгляду справи, про всі судові рішення, які ухвалюються у справі та стосуються їхніх інтересів; 2) знайомитися з матеріалами справи; 3) заявляти клопотання і відводи; 4) давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення; 5) подавати докази, брати участь у дослідженні доказів; 6) висловлювати свою думку з питань, які виникають під час розгляду справи, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам; 7) подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб; 8) знайомитися з технічним записом та журналом судового засідання і подавати письмові зауваження до них; 9) робити із матеріалів справи виписки, знімати копії з матеріалів справи, одержувати копії судових рішень; 10) оскаржувати судові рішення у частині, що стосується їхніх інтересів; 11) користуватися іншими процесуальними правами, наданими їм цим Кодексом. Особи, які беруть участь у справі, можуть за власний рахунок додатково замовити та отримати в суді засвідчені копії документів і витяги з них.

Крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право змінити підставу або предмет адміністративного позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову в будь-який час до закінчення судового розгляду. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову й у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, відповідач має право визнати адміністративний позов повністю або частково, подати заперечення проти адміністративного позову.

Сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії адміністративного процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі.

Суд не приймає відмови позивача від адміністративного позову, визнання адміністративного позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35314096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/6068/13-а

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Постанова від 13.12.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні