КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2013 року 810/6068/13-а
приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. Лесі Українки, 26,
час прийняття постанови : 10 год. 55 хв.
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лиска І.Г.
при секретарі Васковець М.С. ,
за участю представника позивача та представника відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області, 3-ті особи: Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", Фермерське господарство "Галинка" про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_2 з позовом до Барахтівської сільської ради Васильківського району, Київської області, Управління Держземагенства у Васильківському районі Головного управління Держзамагенства у Київській області, 3-ті особи: Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", Фермерське господарство "Галинка" про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.
У позовних вимогах позивач просив суд: Визнати протиправним та скасувати Рішення Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області № 8 від 31 січня 2003 року; Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель; Зобов'язати Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель що розташована за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області.
Ухвалою від 11 листопада 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області про визнання протиправними дії щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку та зобов'язання присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку, яка належить позивачу, у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог, заявлених до Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області про скасування рішення №8 від 31 січня 2003 року - відмовлено.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачу, на підставі рішення виконавчого комітету Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області № 3 від 25.09.1998 року була передана безкоштовно у приватну власність земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району, Київської області, загальною площею 0,414 га, з яких 164га -для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель.
Однак, він, як власник даної земельної ділянки, за наявності державного акту на право на землю від 28.12.199 року серії 1-КВ №06921223872 не може реалізовувати своє право власності, що гарантовано йому чинним законодавством України, в повному обсязі, а саме, не може нею розпоряджатися, тобто продати, подарувати тощо у зв'язку з відсутністю присвоєного їй кадастрового номеру.
З метою реалізації гарантованого йому як власнику земельної ділянки права на розпорядження нею, позивач звернувся до землевпорядної організації - Комунального підприємства «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району», уклавши при цьому договір на виконання землевпорядних та проектно-вишукувальних робіт.
На виконання умов даного договору, вказаним підприємством в 2012 році виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого підсобного господарства, які розташовані по АДРЕСА_1 на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області.
На підставі розробленої технічної документації із землеустрою Комунальне підприємство «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району» звернулося до Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області із заявою про присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці загальною площею 0,414 га, яка розташована на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області по АДРЕСА_1.
Листом від 26.03.2013 року за № 1857/01-1 вказане управління відмовило у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, що належить позивачу на праві приватної власності.
Дії Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області позивач вважає протиправними, оскільки відповідачем порушено вимоги Порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам, що затверджений 15 лютого 2010року Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів за № 168.
У судовому засіданні 04.12.2013 року позивач ОСОБА_2 та представники позивача ОСОБА_4 та ОСОБА_5 позовні вимоги підтримали, просили суд позов задовольнити, підтвердили обставини, викладені у позовній заяві.
У судове засідання 13.12.2013 року позивач не з 'явився, але забезпечив явку свого представника ОСОБА_4, яка позовні вимоги підтримала та просила суд позов задовольнити.
Відповідач проти позову заперечував, надав суду письмові заперечення на позов, в яких зазначено, що із вказаними позовними вимогами відповідач не погоджується, та вважає їх необґрунтованими та безпідставними, тому просив суд у задоволенні позову відмовити.
Обґрунтував заперечення тим, що Порядок присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам, який затверджено наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №168 від 15.02.10 (далі - Порядок №168) на порушення якого посилається позивач, скасовано згідно з наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 14.05.10 №370. Таким чином, нормативний акт положення якого, на думку позивача, порушив відповідач втратив свою чинність за два роки до надання відмови позивачу. Крім того, відповідач зазначає, що оскільки позивачем документи у відповідності до пункту 110 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.12р. №1051 до відповідача (державного кадастрового реєстратора відповідача) не подавались, підстав для проведення державної реєстрації земельної ділянки, а відповідно і присвоєння кадастрового номера цій земельній ділянці у відповідача не було.
У судовому засіданні 04.12.2013 року та 13.12.2013 року представник відповідача Рипан Д.Ю. проти задоволення позову заперечував, з підстав, зазначених у письмових запереченнях на позов, просив суд відмовити у задоволенні позову.
Треті особи - Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району, Фермерське господарство "Галинка" були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, у призначений день і час до суду треті особи не прибули, про причини неприбуття суд не повідомили, явку свого представника в судове засідання не забезпечили.
Ухвала про відкриття провадження у справі та призначення її до судового розгляду, а також повістки про виклик в судове засідання надсилались третім особам за адресою, за якою треті особи зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (стаття 93 Цивільного кодексу України, стаття 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").
Неприбуття в судове засідання третіх осіб (їх представників) без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи (ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України).
Треті особи будь-яких пояснень, заяв чи клопотань суду не надали.
Справа розглядалась судом без третіх осіб за наявними в ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши позивача, представників позивача та представника відповідача, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
На підставі рішення виконавчого комітету Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області № 3 від 25.09.1998 року позивачу була передана безкоштовно у приватну власність земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області загальною площею 0,414 га, з яких 164га -для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель.
Земельна ділянка належить ОСОБА_2 на праві приватної власності, що підтверджується державним актом на право на землю від 28.12.1999 року серії I - КВ № 06921223872, вказаний державний акт зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право приватної власності на землю за № 586.
З метою реалізації гарантованого позивачу, як власнику земельної ділянки права на розпорядження земельною ділянкою позивач звернувся до землевпорядної організації - Комунального підприємства «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району», уклавши при цьому договір про надання послуг від 8 серпня 2012 року №75.
На виконання умов даного договору Комунальним підприємством «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району» в 2012 році виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого підсобного господарства, які розташовані по АДРЕСА_1 на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області.
02.10.2012року Комунальним підприємством «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району» до відповідача було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості ) на ім'я ОСОБА_2.
Відповідачем, у відповідності до Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою КМУ від 18.08.10 №749 (нормативно-правовий акт, який був чинний на момент подачі та розгляду Техдокументації), у зв'язку із наявністю зауважень до Техдокументації та обмінного файла, складено протоколи проведення перевірки Техдокументації та обмінного файла №ПП00266082462012 та №ПП00266082472012 від 04.10.2012 р., із вказанням зауважень до Техдокументації та обмінного файла. Оскільки розробник Техдокументації - КП «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району» звернувся до відповідача щодо результатів перевірки Техдокументації та обмінного файла лише 17.01.2013 року, вказану вище Техдокументацію йому повернуто у день звернення, що підтверджується Актом приймання-передачі документації із землеустрою на доопрацювання від 17.01.2013року.
Вказані дії та рішення відповідача не оскаржуються позивачем і не є предметом даного позову, отже не досліджуються та не оцінюються судом.
18.03.2013 року, на підставі розробленої технічної документації із землеустрою Комунальне підприємство «Центр розвитку та інвестицій Васильківського району» звернулося до Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області із заявою за вх. №1405/01-3, в якій просило надати офіційну відповідь щодо перекриття зовнішніх меж згідно розробленої технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та ведення особистого селянського господарства на території Барахтівської сільської ради, АДРЕСА_1
Листом від 26.03.2013 року за № 1857/01-1 відповідач на лист щодо присвоєння номеру земельній ділянці повідомив, що згідно кадастрової карти, яка містить відомості про об'єкти Державного земельного кадастру та ведеться на програмі Національна кадастрова система земельна ділянка, площею 0,414 га, яка належить гр. ОСОБА_2 згідно державного акту на право приватної власності на землю серія І-КВ 069212 має перетин зовнішніх меж із земельною ділянкою 3221480201:01:024:0001, площею 42,9967 га. Вказаним листом також повідомлено, що відповідно абз. 3 пункту 4 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Державний земельний кадастр" у разі якщо після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру виявлені помилки у визначенні площ та/або меж земельних ділянок (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам, невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстр земель, її дійсній площі у зв'язку із зміною методів підрахунку (округлення), присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів), такі помилки за згодою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності можуть виправлені на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або за матеріалами інвентаризації земель. При цьому, позивачу повідомлено, що кожна особа має право звернутися позовом до суду, в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що передбачено статтею 3 Цивільного процесуального кодексу України.
28 травня 2013 року Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області в листі № 3693/01-1 надало інформацію КП "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" щодо земельної ділянки, яка накладається на земельну ділянку позивача.
При цьому відповідач повідомив, що відповідно до Книги записів державної реєстрації договорів оренди землі Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області на земельну ділянку площею 43,5 га на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області 14 квітня 2003 року за № 22 зареєстровано договір оренди земельної ділянки між Барахтівською сільською радою і ФГ «Галинка», дата нотаріального посвідчення договору оренди - 10 квітня 2003 року № 1191, термін дії вказаного договору - 50 років.
Позивач вважає дії Управління Держземагенства у Васильківському районі ГУ Держземагенства у Київській області щодо відмови у присвоєнні кадастрового номеру на земельну ділянку, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель є протиправними, тому звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами суд виходить з наступного.
Щодо твердження позивача про порушення відповідачем Порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам, який затверджено наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №168 від 15.02.2010 року суд зазначає наступне.
Так, позивач вказує, що процедура присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам чітко регламентована Порядком присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам, який затверджено наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №168 від 15.02.2010року та стверджує, що відповідач, в порушення вимог Порядку №168, а також ч. 2 ст. 19 Конституції України, неправомірно відмовив листом від 26.03.13 №1857/01-1 у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, яка належала позивачу на праві приватної власності відповідно до державного акту на право приватної власності на землю серія І-КВ №069212.
Вказані твердження позивача спростовуються наступним.
Відповідно до Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 14.05.2010 року №370, Головою Державного комітету України із земельних ресурсів наказано: скасувати накази Держкомзему від 22 червня 2009 року N 326 "Про деякі питання реалізації положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об'єднання земельних ділянок", від 20 листопада 2009 року N 602 "Про упорядкування обігу бланків державних актів на право власності на земельну ділянку форма яких затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 N 449", від 15 лютого 2010 N 168 "Про затвердження Порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам".
Отже, судом встановлено, що Порядок №168, скасовано згідно з Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 14.05.2010р. №370, таким чином, нормативний акт положення якого, на думку позивача, порушив відповідач втратив свою чинність за два роки до надання відмови в присвоєнні кадастрового номера позивачу.
Суд також зазначає, що правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру в 2013 році, регулюються Законом України від 07.07.2011 №3613-VІ "Про Державний земельний кадастр" (далі - Закон №№3613-VІ) та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.12р. №1051 (далі - Порядок ведення ДЗК).
У зв'язку з внесенням вищезазначених змін до земельного законодавства змінився і порядок реєстрації земельних ділянок та відповідно присвоєння кадастрових номерів.
Так, відповідно до абзацу десятого частини першої ст. 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Згідно із підпунктом два пункту 109 Порядку ведення ДЗК, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою: власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.
Відповідно до пункту 110 Порядку ведення ДЗК, для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним, висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); електронний документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки (крім випадку, передбаченого в абзаці четвертому пункту 86 цього Порядку, коли зазначається реєстраційний номер попередньої заяви або подається її копія).
Відповідно до ст.1 Закону №№3613-VІ державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.1 ст.9 Закон №№3613-VІ).
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону №3613-VІ передбачено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.
Розділом ІV цього закону визначено порядок ведення державного земельного кадастру. Так, статтею 20 цього Закону передбачено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.
Приписами статті 24 цього Закону визначено процедуру державної реєстрації земельної ділянки, яка здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
У разі надання відмови з підстави, визначеної абзацом другим частини шостої цієї статті, заявнику повідомляється найменування та адреса органу, до повноважень якого належить здійснення державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до частини 2 статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Під час судового розгляд у справи позивачем не надано суду доказів звернення до відповідача у порядку передбаченому Законом України від 07.07.2011 №3613-VІ "Про Державний земельний кадастр" та п. 110 Порядку ведення ДЗК .
Таким чином, оскільки позивачем документи у відповідності до пункту 110 Порядку ведення ДЗК до відповідача (державного кадастрового реєстратора ) не подавались, підстав для проведення державної реєстрації земельної ділянки, а відповідно і присвоєння кадастрового номера цій земельній ділянці у відповідача не було.
Отже, суд дійшов до висновку, що дії відповідача, які полягають у відмові в присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці є правомірними та вчиненні відповідно до чинного законодавства.
Крім того, у листі 26.03.2013року №1857/01-1 відповідачем позивачу було повідомлено про те, що його (вказана вище) земельна ділянка має перетин зовнішніх меж із іншою земельною ділянкою та роз'яснено (із посиланням на норми чинного законодавства - абзац другий пункту 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр») про порядок виправлення виявлених у Державному земельному кадастрі помилок. Також повідомлено, що кожна особа має право звернутися з позовом до суду, в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що передбачено статтею 3 Цивільного процесуального кодексу України.
Доказів вчинення будь-яких дій для виправлення виявлених у Державному земельному кадастрі помилок позивачем не надано, як і не надано доказів вирішення спору щодо права власності (права користування) земельною ділянкою з ФГ "Галинка" .
Надаючи оцінку позовним вимогам з урахуванням принципів верховенства права, законності, завдань адміністративного судочинства та способу захисту прав позивача, суд бере до уваги таке.
Із позовної заяви вбачається, що позивач шляхом пред'явлення данного адміністративного позову, оспорює право користування Селянського (фермерського) господарства «Галинка» земельною ділянкою, що має перетин зовнішніх меж з його земельною ділянкою.
В свою чергу судом встановлено та не заперечується сторонам, що 10 квітня 2003 року між Барахтівською сільською радою Васильківського району Київської області та Селянського (фермерського) господарства «Галинка», на підставі рішення Барахтівської сільської ради №8 від 31 січня 2003 року, було укладено Договір оренди земельної ділянки площею 43,5 га на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області , який 14 квітня 2003 року за № 22 зареєстрований в Книзі записів Державної реєстрації договорів оренди землі, дата нотаріального посвідчення договору оренди - 10 квітня 2003 року № 1191, термін дії вказаного договору - 50 років.
Доказів скасування рішення Барахтівської сільської ради №8 від 31 січня 2003 року, або розірвання Договору оренди від 10 квітня 2003 року позивачем суду не надано.
Таким чином, звернення позивача до суду обумовлено відновленням порушеного права володіння земельною ділянкою, частина якої передана органом місцевого самоврядування за оскаржуваним рішеннями ФГ "Галинка".
Отже, позивач намагається вирішити цей спір в обхід передбаченого законом порядку розв'язання цивільно-правових спорів між суб'єктами цивільного права, всупереч передбачених законом способів захисту цивільних прав, а шляхом пред'явлення адміністративного позову до суб'єкта владних повноважень, який не має жодного юридичного інтересу до предмету спору і лише здійснює державну реєстрацію.
Щодо вимог позивача про зобов'язання Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області присвоїти кадастровий номер на земельну ділянку загальною площею 0,414 га, з яких 0,164 га - для ведення особистого підсобного господарства та 0,250 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку та господарських будівель що розташована за адресою: АДРЕСА_1, на території Барахтівської сільської ради Васильківського району Київської області, то вони можуть застосовуватись лише за наявності протиправного рішення (нормативно-правового акта чи правового актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності, тобто є похідними від вимог про визнання протиправними дій відповідача, а тому відмова у задоволення первинних вимог є підставою для відмови у задоволенні і похідних від них вимог.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 цього Кодексу передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Однак, покладений на суб`єкта владних повноважень даною нормою тягар доказування правомірності своїх дій не звільняє позивача від обов`язку доказування своїх тверджень чи заперечень.
З огляду на викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а доказів понесення ним інших витрат, пов'язаних з розглядом справи суду не надано, судові витрати стягненню з позивача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
У задоволенні позову ОСОБА_2 до Управління Держземагенства у Васильківському районі Київської області, 3-ті особи: Комунальне підприємство "Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", Фермерське господарство "Галинка" про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 16 грудня 2013 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36167926 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні