Постанова
від 30.10.2013 по справі 805/13416/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2013 р. Справа № 805/13416/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Волгіної Н.П.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50 Гвардійської дивізії, б. 17, адміністративну справу

за позовом Обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації

до виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації (далі - позивач, ДЮСШ, спортивна школа), звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою про скасування рішення виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - відповідач, ВД ФСС ТВП) № 20 від 6 лютого 2013 року «Про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій».

В обґрунтування заявлених позовних вимог у позові зазначено наступне.

16 листопада 2012 року відповідачем по справі проведено перевірку цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати в Обласній комплексній дитячо-юнацькій спортивній школі управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації (далі - позивач, школа, ОКДЮСШ) за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року. Відповідно до висновків комісії перевіркою не цільове використання коштів Фонду не встановлено.

Відповідно до акту про результати позапланової перевірки використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення в спортивній школі від 25 січня 2013 року виявлено неправомірне використання (не за цільовим призначенням) з порушенням порядку використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (Фонду), а саме - коштів Фонду у сумі 15 749,00 грн, витрачених на придбання двигуна для човна Mercury МЕ5М та надувного човна Колібрі КМ-280. Зазначені двигун та човен були придбані позивачем відповідно до договору № 18/4 від 18 квітня 2012 року, сплачені 27 квітня 2012 року - 15 000,00 грн та 22 травня 2012 року - 749,00 грн. Відповідно до накладної б/н від 18 квітня 2012 року двигун та човен отримано 18 квітня 2012 року.

Позапланова перевірка, як зазначено у Акті, проводилась на підставі п.п. і п. 3.7 розділу. ІІІ Порядку проведення перевірок одержувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 30 (далі - Порядок № 30), Результатів комплексної ревізії Донецького обласного відділення фонду соціального з тимчасової втрати працездатності та листа Виконавчої дирекції Фонду від 22 січня 2013 року № 05-31-126 «Про правомірність витрат з коштів Фонду на придбання спортивного інвентарю та обладнання».

Відповідно до п.п. і п. 3.7 розділу III Порядку позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення отримувача страхових коштів, в тому числі, у разі, якщо орган Фонду вищого рівня виявляє порушення, які були допущені при проведенні попередньої перевірки органом Фонду нижчого рівня, у зв'язку із чим не підтверджено правомірність та цільове використання страхових коштів їх отримувачами та проводиться перевірка щодо правомірності дій посадових осіб органу Фонду. Відповідно до зазначеного пункту, позапланова перевірка здійснюється у випадку, коли попередньою перевіркою через допущені помилки не підтверджено правомірність та цільове використання страхових коштів. Натомість, позапланова перевірка позивача була проведена через те, що правомірність використання цільових коштів була встановлена. Таким чином, позапланова перевірка була проведена безпідставно.

Проведеною позаплановою перевіркою встановлено, що двигун та човен були придбанні не для вихованців ДЮСШ, а для тренерів, що, за висновками перевіряючи, суперечить п. 2.5.5 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 31 липня 2012 року № 44 (далі - Порядок № 44).

На підставі безпідставної позапланової перевірки використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення в ДЮСШ від 25 січня 2013 року відповідачем прийнято Рішення № 20 від 6 лютого 2013 року про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно, та застосовано фінансові санкції.

26 лютого 2013 року позивач подав скаргу на спірне Рішення.

Відповідно до Рішення відповідача від 19 березня 2013 року № 197 про результати розгляду скарги, ДЮСШ відмовлено у її задоволенні.

14 травня 2013 року КДЮСШ звернулось з листом № 01-4/77 до Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту України стосовно висновків Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за результатами позапланової перевірки використання страхових коштів Фонду щодо цільового використання коштів позивачем.

Відповідно до листа Міністерства молоді та спорту України № 1/789 від 31 травня 2013 року, адресованого Виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Виконавчій дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, за результатами розгляду листа ДЮСШ № 01-4/77 від 17 травня 2013 року, придбання ДЮСШ човна та двигуна не суперечить п. 2.5.5 Порядку № 44 (а.с. 30-31).

Частиною 1 ст. 48 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» від 24 грудня 1993 року № 3808-XII передбачено, що матеріально-технічне забезпечення сфери фізичної культури і спорту здійснюється шляхом придбання та використання фізкультурно-спортивного спорядження та обладнання, іншого майна, призначеного для занять фізичною культурою і спортом.

Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України «Про позашкільну освіту» спортивно-юнацька школа є позашкільним навчальним закладом.

Пунктом 15 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 5 листопада 2008 року № 993 (далі - Положення № 993) передбачено, що навчально-тренувальна та спортивна робота спортивної школи проводиться за навчальними програмами з видів спорту, що затверджуються Мінсім'ямолодьспортом.

Пунктом 29 Положення № 993 передбачено, що вихованці спортивної школи мають право на безпечні та нешкідливі умови для навчання.

Пунктом 32 цього Положення передбачено, що тренери-викладачі мають право на забезпечення індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи.

Таким чином, придбання ДЮСШ човна та двигуна здійснено для проведення навчально-тренувального процесу, тобто, в інтересах вихованців спортивної школи, а, отже, не суперечить п. 2.5.5 Порядку № 44.

На підставі вищевикладеного, позивач просить скасувати рішення Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20 від 6 лютого 2013 року «Про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій (а.с. 4-6).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року задоволено клопотання Обласної Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду із даним позовом (а.с. 209-210).

Представники позивача Кірпулянський К.Л., Кірпулянська Г.В., Реутова Є.С. до суду з'явились, не заперечували проти розгляду справи у порядку письмового провадження, про що 30 жовтня 2013 року надали суду відповідну заяву. Крім цього, у заяві зазначили про підтримання позовних вимог в повному обсязі (а.с. 215).

Представник відповідача Гончарова В.А. до суду з'явилась, не заперечувала проти розгляду справи у порядку письмового провадження, про що також зазначила у відповідній заяві (а.с. 234).

В матеріалах справи містяться заперечення відповідача, в яких зазначено наступне (а.с. 184-186).

25 січня 2013 року спеціалістом виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі наказу від 24 січня 2013 року № 08-од та згідно направлення № 54 від 24 січня 2013 року з відома директора позивача Кірпулянського К.Л., в присутності головного бухгалтера позивача Коростовської О.В., у відповідності до п. 7 ст. 11, ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", п.п. "і" п. 3.7 Розділу ІІІ Порядку проведення перевірок одержувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження її результатів, була проведена позапланова перевірка правомірності витрат коштів Фонду на придбання у квітні 2012 року надувного човна та двигуна для човна в Обласній комплексній дитячо-юнацькій спортивній школі.

Плановою перевіркою цільового використання коштів Фонду за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року встановлено, що за рахунок коштів ФССзТВП відповідно до договору від 18 квітня 2012 року № 18\4 та спеціфікації № б/н від 18 квітня 2012 року позивачем було придбано двигун для човна Mercury МЕ5М та надувний човен Колібрі КМ-280 на загальну суму 15 749,00 грн, які оприбутковані школою на субрахунку 105 "Транспортні засоби" в меморіальному ордері № 6 (Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами) та відповідно до вимоги від 18 квітня 2012 року матеріальні цінності передано матеріально-відповідальній особі для використання у навчально-тренувальному процесі. Передача відображена у меморіальному ордері № 9 (Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів).

Під час комплексної ревізії Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведеної Виконавчою дирекцією Фонду, головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведено позапланова перевірку по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення з питань необхідності підтвердження в період фінансування отримувачем страхових коштів надання відповідних соціальних послуг, а також наявності та кількості осіб, яким надаються ці послуги за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року (акт від 3 грудня 2012 року). В акті ревізії зазначено, що відповідно до договору від 18 квітня 2012 року № 18\4, укладеним з суб'єктом підприємницької діяльності ОСОБА_6 та специфікації № б/н від 18 квітня 2012 року, позивачем придбано двигун для човна Мегсuгу МЕ5М на суму 12 189,00 грн та надувний човен Колібрі КМ-280 на суму 3 560,00 грн, сума витрат склала 15 749,00 грн. Відповідно до накладної від 18 квітня 2012 року № б\н, основні засоби отримано від постачальника та оприбутковані на субрахунку 105 «Транспортні засоби» в меморіального ордеру № 6 (Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами, Журнал -Головна за квітень 2012 року). Відповідно до вимоги від 18 квітня 2012 року матеріальні цінності передано матеріально-відповідальній особі для використання у навчально-тренувальному процесі, передача відображена у меморіальному ордері № 9 (Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів).

За результатами комплексної ревізії ДОВ ФССзТВП листом від 23 січня 2013 року № 05-31-126 Виконавчою дирекцією Фонду запропоновано провести позапланову перевірку позивача у зв'язку із не дотриманням останнім умов часткового фінансування у частині придбання спортивного інвентарю та обладнання для вихованців ДЮСШ, визначених Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 26 травня 2010 року № 16 (далі - Порядок № 16), а саме - придбання двигуна для човна та надувного човна.

Перевіркою встановлено, що відповідно до договору від 18 квітня 2012 року № 18\4 сума витрат на придбання двигуна для човна Мегсuгу МЕ5М на суму 12 189,00 грн та надувного човна Колібрі КМ-280 склала 15 749,00 грн. Відповідно до накладної від 18 квітня 2012 року б\н, основні засоби отримано від постачальника та оприбутковані на субрахунку 105 «Транспортні засоби». На надувний човен Колібрі КМ-280 вартістю 2 560,0 грн заведено інвентарну картку обліку основних засобів № 14 від 18 квітня 2012 року та присвоєно інвентарний номер 10530001, на двигун для човна Mercury МЕ5М вартістю 12 189,0 грн заведено - інвентарну картку обліку основних засобів № 15 від 18 квітня 2012 року та присвоєно інвентарний номер 10530002. На підстави заяви відповідно до вимоги від 18 квітня 2012 року матеріальні цінності передано матеріально-відповідальній особі тренеру-викладачу ОСОБА_7 для використання у навчально-тренувальному процесі.

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-III за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік здійснюється утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл в порядку та на умовах, визначених правлінням Фонду.

Згідно з пунктом 2.5.5 Порядку № 16 за рахунок коштів Фонду передбачено витрати (часткове фінансування) на придбання ДЮСШ спортивного інвентарю, спортивного обладнання, спортивної форми та спортивного взуття (крім універсальної спортивної форми та взуття індивідуального призначення) для вихованців в обсягах, необхідних для проведення навчально-тренувального процесу.

Пунктом 2.6 Порядку № 16 передбачено, що придбання спортивного інвентарю, спортивного обладнання, спортивної форми та спортивного взуття за рахунок коштів Фонду здійснюється ДЮСШ відповідно до законодавства.

Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 4 лютого 2010 року № 258 затверджено Положення про порядок забезпечення вихованців, спортсменів, учнів та тренерів спортивних шкіл усіх типів, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності і спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю спортивним одягом, спортивним спеціальним взуттям, спортивним інвентарем індивідуального користування та терміни його використання (далі - Положення № 258).

Відповідно до п. 2 цього Положення придбання спортивної екіпіровки та інвентарю здійснюється відповідно до чинного законодавства України з виділених асигнувань на зазначені цілі згідно Переліком спортивного одягу та взуття загального використання та переліком спортивного, спортивного спеціального взуття, спортивного інвентарю індивідуального користування для забезпечення вихованців, спортсменів, учнів та тренерів спортивних шкіл усіх типів, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої майстерності і спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю (далі - Перелік).

Відповідно до цього Переліку для відділень спортивних шкіл з веслування академічного, з веслування на байдарках і каное та з веслування слалом передбачено забезпечення спортивним інвентарем у вигляді човнів супровідних з мотором тренерів цих шкіл.

Таким чином, кошти Фонду у сумі 15 749,00 грн, які витрачені на придбання двигуна для човна Mercury МЕ5М та надувного човна Колібрі КМ-280, використані неправомірно (не за цільовим призначенням) з порушенням порядку використання коштів Фонду.

На підставі вищевикладеного, відповідач просить відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі (а.с. 184-187).

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи наведене вище, берузи до уваги приписи ч. 4 ст. 122 КАС України суд приходить до висновку, що справа може бути розглянута та вирішена на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження.

При прийнятті рішення по справі суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені ст. 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Згідно ч. 3 ст. 10 цього Закону Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та здійснює діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням.

Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Статутом Фонду може бути передбачено створення виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Згідно до пунктів 2, 3, 4 ч. 1 ст. 13 вказаного Закону Виконавча дирекція Фонду здійснює оперативне розпорядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду; здійснює матеріальне забезпечення та надає соціальні послуги за цим Законом; забезпечує цільове використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Таким чином, відповідач по справі є органом виконавчої влади, який здійснює повноваження, покладені на нього Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Позивач по справі - Обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 25331206) є юридичною особою, зареєстрована 28 квітня 2001 року виконавчим комітетом Донецької міської ради, організаційна-правова форма за КОПФГ - комунальний заклад, номер запису про вкочення відомостей до ЄДР - 1 266 120 0000 015098, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію Серії А00 № 312995 та довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 180-183).

Відповідно до Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженою Постановою Кабінету міністрів України № 993 позивач є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю - закладом фізичної культури і спорту, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту.

Згідно Статуту позивача, спортивна школа є комунальним позашкільним навчальним закладом спортивного профілю, заснованим на спільній власності територіальних громад, селищ, міст, що знаходяться в управлінні Донецької обласної ради. Відповідно до рішення Донецької обласної ради від 20 грудня 2007 року № 5/13-383 є правонаступником Комунального позашкільного навчального закладу «Обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 3». Управління Обласною комплексною дитячо-юнацькою спортивною школою в межах повноважень, визначених відповідним рішенням обласної ради, здійснює облдержадміністрація, Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерство освіти і науки України (а.с. 56-69).

Як встановлено під час розгляду справи, 18 квітня 2012 року між позивачем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 був укладений договір купівлі продажу № 18/4, відповідно до якого фізична особа-підприємець ОСОБА_6 (продавець за договором) продав, а позивач (покупець по договору) купив двигун для човна Mercury ME 5M - 1 одиниця вартістю 12 189,00 грн та надувний човен "Колибри" КМ-280 - 1 одиниця вартістю 3 560,00 грн (а.с. 32-35).

Відповідно до накладної № б/н від 18 квітня 2012 року вартість човного мотору Mercury МЕ5М та надувального човна Колібрі КМ-280 склала 15 749,00 грн (а.с. 36). Зазначені мотор та човен отримані позивачем та оприбутковані на субрахунку 105 «Транспортні засоби» та передані матеріально-відповідальній особі тренеру-викладачу ОСОБА_7 (а.с. 94-95, 97-101).

Згідно довідки позивача № 01-12/62 від 8 квітня 2013 року, копія якої міститься в матеріалах справи (а.с. 97) оплата за отриманий товар здійснювалась за рахунок коштів спеціального фонду бюджету, отриманих від Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності згідно угоди від 15 лютого 2012 року № 55 та затвердженого кошторису на 2012 рік. Зазначене не оспорюється відповідачем по справі.

Як встановлено під час розгляду справи, на підставі наказу № 891 від 12 листопада 2012 року та направлення № 177 від 12 листопада 2012 року контрольно-ревізійним відділом Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено планову перевірку цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року, за результатами якої складено акт від 16 листопада 2012 року, яким не цільове використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не встановлено (а.с. 7-15).

25 січня 2013 року Виконавчою дирекцією Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі головного спеціалісту контрольно-ревізійного відділу Федоренко Д.Ю. на підставі наказу № 08-од від 24 січня 2013 року та направлення № 54 від 24 січня 2013 року (а.с. 243-246) була проведена позапланова перевірка правомірності витрат позивачем коштів Фонду на придбання у квітні 2012 року надувного човна та двигуна для нього, про що складено акт. Зазначеним актом встановлено, що кошти Фонду у сумі 15 749,00 грн, витрачені на придбання двигуна для човна Mercury ME5M та надувного човна "Колибри" КМ-280, використані не за цільовим призначенням, з порушенням порядку використання коштів Фонду, тобто, неправомірно (а.с. 16-20, ).

Вважаючи висновки перевірки необґрунтованими, позивач 31 січня 2013 року (вих. № 01-12/11) надіслав на адресу Фонду заперечення до акту про результати позапланової перевірки використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення в Обласній комплексній дитячо-юнацькій спортивна школі від 25 січня 2013 року (а.с. 21).

6 лютого 2013 року на підставі перевірки відповідачем прийнято спірне рішення № 20 про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно, та застосування фінансових санкцій, яке направлено позивачу із супровідним листом № 05-07-292 від 6 лютого 2013 року (а.с. 78-82).

Не погодившись із цим рішенням позивач 26 лютого 2013 року (вих. № 01-12/28) на ім'я директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бондаря О.В. направив скаргу, в якій просив скасувати рішення в повному обсязі, як неправомірне (а.с. 22-23).

За результатами розгляду скарги Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 19 березня 2013 року винесено рішення № 197, яким в задоволенні скарги позивача відмовлено (а.с. 24-26).

27 березня 2013 року (вих. № 05-31-342) виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повторно направила спортивній школі Рішення про розгляд скарги № 197 від 19 березня 2013 року (а.с.84-86).

28 березня 2013 року позивачем направлено Президенту федерації України веслування на байдарках і каное лист № 01-12/43, у якому висловлено прохання про надання роз'яснення щодо правомірності висновків фонду, викладених в спірному рішенні (а.с. 130-131).

24 квітня 2013 року Обласною комплексною дитячо-юнацької спортивною школою направлено Міністру молоді та спорту України Сафіулліну Р.С. лист № 01-4/70, у якому також просить надати роз'яснення щодо правомірності висновків фонду, викладених в спірному рішенні (а.с. 133-134).

17 травня 2013 року Обласною комплексною дитячо-юнацької спортивною школою повторно направлено Міністру молоді та спорту України лист № 01-4/77 з прохання надати роз'яснення щодо правомірності висновків фонду, викладених в спірному рішенні (а.с. 27-28).

31 травня 2013 року першим заступником Міністра молоді та спорту України Глущенком С.В. позивачу надано відповідь № 1/788, відповідно до якої Міністерство вважає, що наявність у спортивній школі маломірного спортивного судна дає можливість, в першу чергу, запобігти нещасним випадкам на воді, а придбання спортивною школою цього спортивного інвентарю не суперечить п. 2.5.5. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31 липня 2012 року № 44 (а.с. 29-31).

Отримавши відповіді від адресатів, позивач 29 липня 2013 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом про оскарження спірного рішення. Справі присвоєно номер 805/11336/13-а (а.с. 167-170).

Ухвалою суду від 5 серпня 2013 року позовна заява позивача була залишена без руху (а.с. 171-172).

Ухвалою суду від 3 вересня 2013 року позовна заява повернута позивачу у зв'язку із не усуненням недоліків (а.с. 174).

Як було встановлено судом під час розгляду питання щодо визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду та відображено в ухвалі суду від 10 жовтня 2013 року (а.с. 176-179, 209-210), неусунення позивачем недоліків позовної заяви мало місце з об'єктивних причин - тривалим відрядженням директора спортивної школи зі збірною командою України з сучасного п'ятиборства на чемпіонаті світу у Тайвані (республіка КНР). За поясненням Кірпулянського К.Л. про повернення на його адресу поштою позовної заяви він дізнався у телефонному режимі на початку вересня. Не отримавши протягом декількох днів ухвали суду про повернення позову (відповідно до відмітки у адміністративній справі № 805/11336/13-а копію ухвали від 3 вересня 2013 року представник позивача отримав у приміщенні суду лише 9 жовтня 2013 року, а.с. 175), представником ДЮСШ 16 вересня 2013 року був поданий новий позов, позовні вимоги якого є предметом розгляду у даній справі.

Статею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірними питаннями у даній справі є, по-перше, правомірність/неправомірність проведення відповідачем 24 січня 2013 року позапланової перевірки позивача за умови встановлення попередньою перевіркою факту правомірності використання коштів Фонду на придбання двигуна (мотора) для човна Mercury ME5M та надувного човна "Колибри" КМ-280, та, по-друге, висновок відповідача про неправомірне використання позивачем (використання не за цільовим призначенням) коштів Фонду у сумі 15 749,00 грн, витрачених на придбання зазначених вище човного мотору (двигуна) та надувного човна для тренувального процесу.

Правовідносини, які є предметом даного спору, регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-III (далі - Закон № 2240-III ), Законом України «Про фізичну культуру і спорт» від 24 грудня 1993 року № 3808-XII (далі - Закон № 3808-XII), Положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 5 листопада 2008 року № 993 (далі - Положення № 993), Порядком проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, затвердженим Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22 грудня 2010 № 30, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011 року за № 394/19132, Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (діяв до 1 січня 2013 року), затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 травня 2010 року № 16, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 червня 2010 за № 419/17714 (далі - Порядок № 16), Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31 липня 2012 року № 44 (діє з 1 січня 2013 року), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 серпня 2012 р за № 1429/21741; Положенням про порядок забезпечення вихованців, спортсменів, учнів та тренерів спортивних шкіл усіх типів, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності і спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю спортивним одягом, спортивним спеціальним взуттям, спортивним інвентарем індивідуального користування та терміни його використання, затвердженим Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 4 лютого 2010 року № 258, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 березня 2010 року за № 251/17546.

Відповідно до п. 1.1 Порядку № 30 (Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів) зазначений Порядок встановлює механізм проведення перевірок, у тому числі, дитячо-юнацьких спортивних шкіл щодо використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, цільового призначення їх отримувачами відповідно до ст. 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", а також прийняття рішень про повернення страхових коштів до бюджету Фонду у разі їх неправомірного (нецільового) використання та їх оскарження.

Як зазначено у позовній заяві, позивач вважає проведену 25 січня 2013 року спеціалістом виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності позапланову перевірку неправомірною з тих підстав, що як вбачається з акту перевірки (а.с. 16-20), однією з підстав її проведення зазначений п.п. "і" п. 3.7 розділу ІІІ Порядку № 30. Але, як зазначено у позовній заяві, зазначеним пунктом Порядку № 30 передбачено, що позапланові перевірки проводяться, в тому числі, у разі, якщо орган Фонду вищого рівня виявляє порушення, які були допущені при проведенні попередньої перевірки органом Фонду нижчого рівня, у зв'язку із чим не підтверджено правомірність та цільове використання страхових коштів їх отримувачами та проводиться перевірка щодо правомірності дій посадових осіб органу Фонду, тобто, позапланова перевірка здійснюється у випадку, коли попередньою перевіркою через допущені помилки не підтверджено правомірність та цільове використання страхових коштів. Натомість, позапланова перевірка позивача була проведена через те, що попередньою перевіркою (плановою) була встановлена саме правомірність використання цільових коштів позивачем при придбанні надувного човна та двигуна для човна. Таким чином, на думку позивача позапланова перевірка була проведена безпідставно, а тому є неправомірною.

Надаючи оцінку правомірності/неправомірності проведення зазначеної перевірки, суд зазначає наступне.

16 листопада 2012 року відповідачем по справі проведено перевірку цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати в Обласній комплексній дитячо-юнацькій спортивній школі управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року. Відповідно до висновків комісії перевіркою не цільове використання коштів Фонду не встановлено.

Як зазначено у акті позапланової перевірки позивача від 25 січня 2013 року та не оспорюється сторонами по справі, під час комплексної ревізії Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведеної Виконавчою дирекцією Фонду, головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведено позапланова перевірку по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення з питань необхідності підтвердження в період фінансування отримувачем страхових коштів надання відповідних соціальних послуг, а також наявності та кількості осіб, яким надаються ці послуги за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року, встановлено, що придбання позивачем двигуна для човна Мегсuгу МЕ5М на суму 12 189,00 грн та надувного човна Колібрі КМ-280 на суму 3 560,00 грн, отриманих від постачальника та оприбуткованих на субрахунку 105 «Транспортні засоби» не відповідає умовам часткового фінансування Фондом у частині придбання спортивного інвентарю та обладнання для вихованців ДЮСШ, визначених Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 26 травня 2010 року № 16. За результатами комплексної ревізії Виконавчою дирекцією Фонду запропоновано провести позапланову перевірку позивача у зв'язку із не дотриманням умов часткового фінансування у частині придбання спортивного інвентарю та обладнання для вихованців ДЮСШ.

Згідно абз. 7 Розділу 2 цього Порядку позаплановою перевіркою є перевірка, яка не передбачена у плані контрольно-ревізійної роботи органу Фонду і проводиться за наявності підстав, визначених цим Порядком.

Відповідно до пп. «і» п. 3.7 Порядку № 30 позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення отримувача страхових коштів, зокрема, у разі якщо орган Фонду вищого рівня виявляє порушення, які були допущені при проведенні попередньої перевірки органом Фонду нижчого рівня, у зв'язку з чим не підтверджено правомірність та цільове використання страхових коштів їх отримувачами та проводиться перевірка щодо правомірності дій посадових осіб органу Фонду.

Згідно цього ж пункту під час проведення позапланових перевірок з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки, із зазначенням підстави у направленні на проведення такої перевірки.

Як встановлено під час розгляду справи та підтверджується матеріалами справи, у грудні 2012 року була проведена комплексна ревізія Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведеної Виконавчою дирекцією Фонду, головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проведено позапланова перевірку по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення з питань необхідності підтвердження в період фінансування отримувачем страхових коштів надання відповідних соціальних послуг, а також наявності та кількості осіб, яким надаються ці послуги за період з 1 січня 2012 року по 1 жовтня 2012 року (акт від 3 грудня 2012 року). В акті ревізії зазначено, що відповідно до договору від 18 квітня 2012 року № 18\4, укладеним з суб'єктом підприємницької діяльності ОСОБА_6 та специфікації № б/н від 18 квітня 2012 року, позивачем придбано двигун для човна Мегсuгу МЕ5М на суму 12 189,00 грн та надувний човен Колібрі КМ-280 на суму 3 560,00 грн, сума витрат склала 15 749,00 грн. Відповідно до накладної від 18 квітня 2012 року № б\н, основні засоби отримано від постачальника та оприбутковані на субрахунку 105 «Транспортні засоби» в меморіального ордеру № 6 (Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами, Журнал -Головна за квітень 2012 року). Відповідно до вимоги від 18 квітня 2012 року матеріальні цінності передано матеріально-відповідальній особі для використання у навчально-тренувальному процесі, передача відображена у меморіальному ордері № 9 (Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів). За результатами комплексної ревізії ДОВ ФССзТВП листом від 23 січня 2013 року № 05-31-126 Виконавчою дирекцією Фонду запропоновано провести позапланову перевірку позивача у зв'язку із не дотриманням останнім умов часткового фінансування у частині придбання спортивного інвентарю та обладнання для вихованців ДЮСШ, визначених Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 26 травня 2010 року № 16 (далі - Порядок № 16), а саме - придбання двигуна для човна та надувного човна (а.с. 235-243).

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку про відсутність порушень з боку відповідача п.п. "і" п. 3.7 розділу ІІІ Порядку № 30 при проведенні позапланової перевірки позивача 25 січня 2013 року.

При вирішенні питання щодо правомірності використання позивачем коштів Фонду у сумі 15 749,00 грн на придбання двигуна для човна Mercury ME5M та надувного човна "Колибри" КМ-280, які використовуються позивачем під час тренувальних заходів у школі, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 48 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» матеріально-технічне забезпечення сфери фізичної культури і спорту здійснюється шляхом будівництва та використання спортивних споруд, створення, придбання та використання фізкультурно-спортивного спорядження та обладнання, іншого майна, призначеного для занять фізичною культурою і спортом. Центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту визначає нормативи матеріально-технічного забезпечення сфери фізичної культури і спорту в Україні.

Пунктом 55 Положення № 993 (Про дитячо-юнацьку спортивну школу) передбачено, що фінансування спортивної школи здійснюється в установленому порядку за рахунок коштів засновника (власника) та/або відповідного бюджету, фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, інших джерел.

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік здійснюється утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл в порядку та на умовах, визначених правлінням Фонду.

Згідно з пунктом 2.5.5 Порядку № 16 та п. 2.5.5 Порядку № 44 за рахунок коштів Фонду передбачено витрати (часткове фінансування) на придбання ДЮСШ спортивного інвентарю, спортивного обладнання, спортивної форми та спортивного взуття (крім універсальної спортивної форми та взуття індивідуального призначення) для вихованців в обсягах, необхідних для проведення навчально-тренувального процесу.

Пунктом 2.6 Порядку № 16 передбачено, що придбання спортивного інвентарю, спортивного обладнання, спортивної форми та спортивного взуття за рахунок коштів Фонду здійснюється ДЮСШ відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 13 ст. 48 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання - це спортивна форма (спеціальний одяг та взуття), спортивні снаряди (апарати), інвентар і апаратура для обладнання спортивних споруд та обслуговування спортивних заходів.

Згідно Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 4 лютого 2010 року № 258 затверджено Положення про порядок забезпечення вихованців, спортсменів, учнів та тренерів спортивних шкіл усіх типів, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності і спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю спортивним одягом, спортивним спеціальним взуттям, спортивним інвентарем індивідуального користування та терміни його використання.

Відповідно до п. 2 цього Положення придбання спортивної екіпіровки та інвентарю здійснюється відповідно до чинного законодавства України з виділених асигнувань на зазначені цілі згідно з Переліком спортивного одягу та взуття загального використання та переліком спортивного, спортивного спеціального взуття, спортивного інвентарю індивідуального користування для забезпечення вихованців, спортсменів, учнів та тренерів спортивних шкіл усіх типів, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої майстерності і спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю (далі - Перелік). Згідно цього Переліку для відділень спортивних шкіл з веслування академічного, з веслування на байдарках і каное та з веслування слалом передбачено забезпечення спортивним інвентарем у вигляді човнів супровідних з мотором тренерів цих шкіл.

Згідно п.п. 5, 7 Положення № 258 спортивна екіпіровка та інвентар видаються вихованцям, спортсменам, учням та тренерам спортивних шкіл згідно із заявою тренера або особи, яка призначена відповідальною за проведення навчально-тренувальної роботи та спортивних заходів. Вихованці, учні, спортсмени та тренери спортивних шкіл у разі вибуття (звільнення) повертають одержаний раніше спортивний інвентар індивідуального багаторазового користування, термін використання якого не закінчився, в належному стані.

Відповідно до п. 57 Положення № 993 (Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу) матеріально-технічна база спортивної школи включає, крім іншого, обладнання, транспортні засоби, зокрема, спеціалізовані для навчально-тренувальної та спортивної роботи.

Згідно абз. 2 п. 15 Положення № 993 основними формами навчально-тренувальної роботи є групові навчально-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, медико-відновні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань.

Пунктом 32 цього Положення передбачено, що тренери-викладачі мають право на забезпечення індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи.

Згідно абз. 1 п. 25 цього Положення, спортивна школа виходячи із своїх фінансових можливостей має право проводити відповідно до вимог законодавства навчально-тренувальні збори для підготовки команд, спортсменів до місцевих, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань та організовувати спортивно-оздоровчі табори із забезпеченням вихованців, крім іншого, забезпечення безпеки вихованців під час навчально-тренувального процесу відповідно до порядку та норм, затверджених Мінмолодьспортом, та інших нормативних актів.

Абзацем 5 п. 29 зазначеного Положення також передбачена обов'язковість створення для вихованців спортивної школи безпечних та нешкідливих умови для навчання.

Відповідно до звіту спортшколи за 2011 та 2012 роки (Форма 5-ФК), одним з відділенням за видами спорту у позивача є відділення з веслування на байдарках та каное (а.с. 199-205).

Як вбачається з Навчальної програми для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та училищ олімпійського резерву "Веслування на байдарках і каное та веслувальний слалом", яка ухвалена Федерацією каное України при Міністерстві України у справах сім'ї, молоді та спорту та затверджена заступником Міністра України у справах сім'ї, молоді та спорту у 2007 році, однією з особливостей веслування є відсутність безпосереднього контакту тренера зі спортсменами під час занять на воді. Тому, обираючи місце знаходження тренера під час занять, враховується можливість не тільки керування вихованцями та вирішення завдань навчання й тренування, але й надання допомоги у небезпечних випадках. Відповідно до Розділу 2.5 "Забезпечення безпеки при проведенні навчально-тренувальних занять на природних водоймищах"), відповідальність при проведенні навчально-тренувальних занять у природному середовищі покладається на тренерсько-викладацький склад, які зобов'язані максимально забезпечити заходи безпеки при проведенні тренувальних занять у природному середовищі. До заходів безпеки зазначеною програмою віднесено: інструктаж учнів під час їх знаходження на тренуванні; уважний догляд берегової лінії (вхід та вихід з води); тренування учнів обов'язково у рятівних жилетах; чітке визначення часу, місця, завдань тренування для кожної групи, а також обов'язковий супровід тренера на маломірному моторному судні (катері) під час тренувань (а.с. 225-229).

Аналогічні вимоги містяться і у Навчальній програмі для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю "Веслування академічне", яка ухвалена Федерацією академічного веслування України при Міністерстві України у справах сім'ї, молоді та спорту (Розділ 2.2 "Засади організації навчально-тренувального процесу"), під час навчально-тренувальних занять на воді відповідальність за безпеку покладається на тренерсько-викладацький склад (а.с. 230-233).

Таким чином, проведення тренувальних занять у відділеннях шкіл з веслувальних видів спорту заборонено здійснювати навчально-тренувальний процес без супроводу вихованців тренерами-викладачами під час тренувальних занять на воді. Під час проведення тренувальних занять тренеру-викладачу необхідно здійснювати контроль за руховою діяльністю вихованця-весляра, дозуванням за часом проходження відрізків відстані, або виконання певних вправ на воді. Супровід вихованців тренерами-викладачами при групових зайняттях з веслування може здійснюватись виключно на маломірних моторних суднах, обладнаних спеціальним рятувальним інвентарем та обладнанням (рятівні жилети, рятівні круги, засоби першочергової допомоги тощо).

Враховуючи наведене вище, наявність у спортивній школі маломірного спортивного судна викликана виключно необхідністю запобігти нещасним випадкам на воді під час тренувань з веслування.

Як вже зазначалось вище, пунктом 2.5.5 Порядку № 16 (та п. 2.5.5 Порядку № 44) передбачені витрати (часткове фінансування) за рахунок коштів Фонду на придбання ДЮСШ спортивного інвентарю, спортивного обладнання, спортивної форми та спортивного взуття (крім універсальної спортивної форми та взуття індивідуального призначення) для вихованців в обсягах, необхідних для проведення навчально-тренувального процесу.

Беручи до уваги висновок суду щодо обов'язкової наявності у спортивній школі, у складі якої є відділення з веслування, маломірного спортивного судна за для запобігання нещасним випадкам на воді з вихованцями під час тренувань, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача щодо неправомірності витрат позивача коштів Фонду в сумі 15 749,00 грн на придбання двигуна для човна Mercury ME5M та надувного човна "Колибри" КМ-280, які використовуються позивачем під час тренувальних заходів у школі, з підстав того, що здійснення цих витрат, за висновками відповідача, суперечить пункту 2.5.5 Положення № 16.

Згідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, за своїм внутрішнім переконанням, проаналізувавши наведені вище норми права, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача про скасування рішення виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20 від 6 лютого 2013 року «Про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій». Відповідно, адміністративний позов Обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації підлягає задоволенню.

На підставі викладеного вище, керуючись ст. 2, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації до виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення - задовольнити.

Скасувати рішення виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20 від 6 лютого 2013 року «Про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій».

Стягнути з Державного бюджету України на користь Обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 25331206) витрати по сплаті судового збору у розмірі 236,24 грн.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини прийняті та підписані 30 жовтня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складений 4 листопада 2013 року.

Суддя Волгіна Н.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35320191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13416/13-а

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні