УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2013 р.Справа № 820/4711/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бершова Г.Є.
Суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.07.2013р. по справі № 820/4711/13-а
за позовом Приватного підприємства фірма "Вертикаль"
до Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби
про визнання дій незаконними,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Приватне підприємство фірма "Вертикаль" (далі ППФ "Вертикаль"), звернулось до суду з адміністративним позовом до Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просить визнати протиправними дії Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби з проведення зустрічної звірки Приватного підприємства фірми "Вертикаль" (код ЄДРПОУ 30291169) щодо документального підтвердження господарських відносин з ПП "Укрросстрой 2006" (код ЄДРПОУ 34264956), з ТОВ "Генбудінвест" (код ЄДРПОУ 37318658), з ТОВ "Аркада - Т" (код ЄДРПОУ 33676769) за період з 01.06.2012 року по 31.12.2012 року, за наслідками якої складений акт від 08.05.2013 року №2093/22-207/30291169.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.07.13р. позов задоволено.
Визнано протиправними дії Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби з проведення зустрічної звірки Приватного підприємства фірми "Вертикаль" (код ЄДРПОУ 30291169) щодо документального підтвердження господарських відносин з ПП "Укрросстрой 2006" (код ЄДРПОУ 34264956), з ТОВ "Генбудінвест" (код ЄДРПОУ 37318658), з ТОВ "Аркада - Т" (код ЄДРПОУ 33676769) за період з 01.06.2012 року по 31.12.2012 року, за наслідками якої складений акт від 08.05.2013 року №2093/22-207/30291169.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій посилаючись на прийняття оскаржуваного рішення з порушенням норм процесуального права, просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову постанову якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник позивача та представник відповідача у судове засідання апеляційної інстанції не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження.
У відповідності до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги, письмових заперечень, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що Приватне підприємство фірма "Вертикаль" (далі за текстом - ППФ "Вертикаль") зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 25.02.1999 року. На податковому обліку ПП фірма "Вертикаль" знаходиться в Індустріальній МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС з 11.03.1999 року за № 147. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 29700259 ППФ "Вертикаль" є платником податку на додану вартість з 01.05.2005 року.
08.05.2013р. відповідачем у відповідності до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України проведена зустрічна звірка щодо документального підтвердження господарських відносин з ПП "Укрростстрой 2006" (код ЄДРПОУ 34264956), з ТОВ "Генбудінвест" (код ЄДРПОУ 37318658), з ТОВ "Аркада - Т" (код ЄДРПОУ 33676769) за період з 01.06.2012р. по 31.12.2012р. Зазначена зустрічна звірка була проведена на підставі отриманого від відділу податкової міліції висновку щодо нереальності здійснення господарських операцій від 23.04.2013р.
За результатами проведеної зустрічної звірки складено акт №2093/22-207/30291169 від 08.05.2013р., яким встановлено порушення позивачем:
- п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення складу податкового кредиту з податку на додану вартість всього у сумі 175 285, 27 грн., у тому числі за червень 2012 року на суму 8 358,52 грн., за липень 2012 року на суму 28 886, 68 грн., за серпень 2012 року на суму 33 333,33 грн., за вересень 2012 року на сумі 74 013, 38 грн., за жовтень 2012 року на суму 8 838, 40 грн., за листопад 2012 року на суму 9 991, 96 грн., за грудень 2012 року на суму 11 863,00 грн.;
- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 257 819, 26 грн. в тому числі за червень 2012 року на суму 7 859, 74 грн., за липень 2012 року на суму 57 799, 19 грн., за серпень 2012 року на суму 44 042, 80 грн., за вересень 2012 року на сумі 48 022, 26 грн., за жовтень 2012 року на суму 45 545, 09 грн., за листопад 2012 року на суму 26 413, 26 грн., за грудень 2012 року на суму 28 136,92 грн.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Так, відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платників податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі за текстом - Порядок № 1232 від 27.12.2010 року).
Відповідно до п.2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 визначені підстави для проведення зустрічних звірок, а саме встановлено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Пунктом 3 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року встановлено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем відповідачем надана копія запиту Індустріальної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС від 09.04.2013 року № 3863/10/22.2-14 "Про надання пояснень та їх документального підтвердження", із тексту якого вбачається, що відповідачем у ньому не зазначено жодної з підстав, передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України для направлення такого запиту, що є обов'язковою складовою письмового запиту про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань.
Разом з тим, у вказаному запиті зазначено, що витребовується інформація у зв'язку із встановленням сумнівності у факті здійснення операцій (наявність актів перевірок інших ДПС по контрагентам підприємства та розбіжностей згідно Бази "Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів"). Проте, на вимогу суду відповідачем не надано ані доказів наявності актів перевірок інших ДПС по контрагентам підприємства, ані доказів наявності розбіжностей згідно Бази "Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів".
З огляду на викладене, колегія суддів зауважує, що податковим органом було складено вказаний вище запит з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України.
Пунктом 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року встановлено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Вимоги щодо оформлення запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Проте, доказів наявності у податкового органу первинних документів по взаємовідносинам ППФ "Вертикаль" з його контрагентами за період з 01.06.2012 року по 31.12.2012 року податковим органом не надано, а з акту №2093/22-207/30291169 від 08.05.2013 року вбачається, що відповідачем не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання ППФ "Вертикаль", оскільки такі документи у відповідача були відсутні.
За таких обставин колегія суддів приходить до висновку про неправомірність дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ППФ "Вертикаль", результати якої оформлені актом №2093/22-207/30291169 від 08.05.2013 року.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, не довів правомірності його дій щодо проведення зустрічної звірки Приватного підприємства фірми "Вертикаль".
Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів відзначає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги колегія суддів не приймає до уваги, оскільки викладена правова позиція не є обґрунтованою та підтвердженою матеріалами справи.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м.Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.07.2013р. по справі № 820/4711/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Бершов Г.Є. Судді Катунов В.В. Ральченко І.М.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2013 |
Оприлюднено | 22.11.2013 |
Номер документу | 35390455 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бершов Г.Є.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ізовітова-Вакім О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні