Ухвала
від 14.11.2013 по справі 826/12390/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/12390/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Клочкова Н.В. Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Твердохліб В.А.,

суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,

за участю секретаря Погребняк М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Приватного підприємства «Алекспром» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 серпня 2013 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Алекспром» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Алекспром» (далі - Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві (далі - Відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень від 22.07.2013 року №0001962201, №0001972201 та №0001982201.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 серпня 2013 року адміністративний позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Позивача з питань дотримання вимог чинного податкового законодавства за період з 01.12.2011 року по 31.03.2012 року по взаємовідносинах з ТОВ «Онікс компані ЛТД» (код за ЄДРПОУ 37817014) та за період з 01.07.2012 року по 31.07.2012 року по взаємовідносинах з ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» (код за ЄДРПОУ 37889322), за результатами якої 03.07.2013 року складено акт №182/22-10/33297630.

В ході перевірки контролюючим органом виявлено порушення Позивачем п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198, п.201.4, п.201.6, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в результаті чого Позивачем завищено податковий кредит в сумі 73 455,53 грн по взаємовідносинах з ТОВ «Онікс компані ЛТД» в сумі 51 866,26 грн, в т.ч. в грудні 2011 року в сумі 13 326,28 грн, в січні 2012 року в сумі 6 392,18 грн, в лютому 2012 року в сумі 13 898,12 грн, в березні 2012 року в сумі 18 249,68 грн, та ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» в сумі 21 589,27 грн, в т.ч. в липні 2012 року; п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.4, п.201.6, п.201.10 ст.201 Кодексу, в результаті чого Позивачем занижено податок на додану вартість на загальну суму 51 866,26 грн, в т.ч. в грудні 2011 року в сумі 13 326,28 грн, в січні 2012 року в сумі 6 392,18 грн, в лютому 2012 року в сумі 13 898,12 грн, в березні 2012 року в сумі 18 249,68 грн; п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.4, п.201.6, п.201.10 ст.201 Кодексу, в результаті чого підлягає зменшенню від'ємне значення (19 рядок) за липень 2012 року на суму податку на додану вартість 20 391,00 грн; п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.4, п.201.6, п.201.10 ст.201 Кодексу, в результаті чого підлягає зменшенню сума бюджетного відшкодування у зменшення рядку 23.2 за липень 2012 року на суму 1 198,00 грн.

22.07.2013 року Відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №0001962201 про збільшення Позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 77 800,00 грн, в тому числі за основним платежем - 51 867,00 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями - 25 933,00 грн.;

- №0001972201 про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 20 391,00 грн;

- №0001982201 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 1 198,00 грн, в тому числі штрафні санкції - 599,00 грн.

28.11.2011 між Позивачем та ТОВ «Онікс компані ЛТД» укладено договір на комплексне обслуговування №2811, за умовами якого ТОВ «Онікс компані ЛТД» за дорученням Позивача взяло на себе зобов»язання знаходити організації виробників харчової промисловості та інші організації, які зацікавлені в придбанні склотари різних об'ємів, кришки різних діаметрів, та залучати їх до співпраці з Позивачем; зберегти існуючі взаємовідносини між Позивачем і організаціями та підприємствами харчової промисловості, які раніше працювали з Позивачем, не допустити розірвання ділових стосунків між ними; надавати консультації та роз'яснення з будь-яких питань, пов'язаних з господарською діяльністю Позивача, та безпосередньо брати участь у вирішенні різносторонніх питань господарювання Позивача, а саме: розробка договірних схем з розрахунками ризиків, участь у переговорних процесах, супроводження процесів укладання угод, в т.ч. переддоговірна діяльність, розробка проектів договорів, угод, протоколів розбіжностей тощо, юридичний супровід під час проведення переговорів з контрагентами, а також контроль над дотриманням норм чинного законодавства, своєчасного забезпечення захисту прав і законних інтересів Позивача, попередження та усунення порушень.

На підтвердження факту отримання вказаних послуг Позивачем надано копії реєстру документів за період з 28.11.2011 року по 25.04.2012 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №3012/1 від 30.12.2011 року та додаток до нього, податкову накладну №989 від 30.12.2011 року, виписки з банку по особовому рахунку, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №3101/1 від 31.01.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №952 від 31.01.2012 року, виписку з банку по особовому рахунку, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №2902/1 від 29.02.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №846 від 29.02.2012 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №1503/1 від 15.03.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №410 від 15.03.2012 року, виписки з банку по особовому рахунку, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №3003/1 від 30.03.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №956 від 30.03.2012 року, виписки з банку по особовому рахунку.

Суми податку на додану вартість по вказаним податковим накладним включені Позивачем до складу податкового кредиту у грудні 2011 року - березні 2012 року та відображені у додатку №5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до податкових декларацій з ПДВ за відповідні місяці.

Позивач стверджує, що за наслідками наданих ТОВ «Онікс компані ЛТД» послуг ним відвантажено відповідний товар на адресу ряду підприємств, процентну ставку винагороди з суми відвантаженого товару якої повинен був отримати контрагент Позивача.

Проте, Позивачем не надано доказів у підтвердження транспортування товару та наявності складу для зберігання товару, довіреності, видані відповідним особам на отримання відповідного товару.

26.03.2012 року між Позивачем та ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» укладено договір на комплексне обслуговування №2603, за умовами якого ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» взяло на себе зобов»язання за дорученням Позивача знаходити організації виробників харчової промисловості та інші організації, які зацікавлені в придбанні склотари різних об'ємів, кришки різних діаметрів, та залучати їх до співпраці з Позивачем; зберегти існуючі взаємовідносини між Позивачем і організаціями та підприємствами харчової промисловості, які раніше працювали з Позивачем, не допустити розірвання ділових стосунків між ними; надавати консультації та роз'яснення з будь-яких питань, пов'язаних з господарською діяльністю Позивача, та безпосередньо брати участь у вирішенні різносторонніх питань господарювання Позивача, а саме: розробка договірних схем з розрахунками ризиків, участь у переговорних процесах, супроводження процесів укладання угод, в т.ч. переддоговірна діяльність, розробка проектів договорів, угод, протоколів розбіжностей тощо, юридичний супровід під час проведення переговорів з контрагентами, а також контроль над дотриманням норм чинного законодавства, своєчасного забезпечення захисту прав і законних інтересів Позивача, попередження та усунення порушень.

На підтвердження отримання Позивачем вказаних послуг останнім надано копії реєстру документів за період з 01.07.2012 року по 30.08.2013 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №0716 від 16.07.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №524 від 16.07.2012 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №0724 від 24.07.2012 року та додаток до нього, податкову накладну №873 від 24.07.2012 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №0731 від 31.07.2012 року та додатку до нього, податкову накладну №1180 від 31.07.2012 року, виписку з банку по особовому рахунку.

Суми податку на додану вартість по вказаним податковим накладним включені Позивачем до складу податкового кредиту у липні 2012 року та відображені в додатку №5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до податкових декларацій з ПДВ за відповідний місяць.

Як стверджує Позивач, за наслідками наданих ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» послуг здійснено відвантаження відповідного товару на адресу ряду підприємств, процентну ставку винагороди з суми відвантаженого товару якої повинен був отримати контрагент Позивача.

Проте, Позивачем не надано доказів у підтвердження факту транспортування товару та наявності складу для його зберіганя, не надано довіреності, виданих відповідним особам на отримання відповідного товару.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що податковим кредитом є сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.

Згідно п.187.1 ст.187 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а у разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно п.198.1 ст.198 Кодексу право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності).

Пунктом 198.2 ст. 198 Кодексу визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно п.198.3 ст.198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п.201.8 ст.201 Кодексу право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Положенням п.201.10 ст.201 Кодексу визначено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів (послуг), на вимогу їх покупця, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Пунктом 198.6 статті 198 Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Відповідно ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно ч.1 ст.9 вказаного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Позивачем не надано належних та допустимих доказів у підтвердження отримання від його контрагентів відповідних послуг та використання в подальшому цих послуг у власній господарській діяльності.

Крім того, згідно протоколу допиту свідка від 28.08.2012 року, засновник ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» ОСОБА_2 показав, що до фінансово-господарської діяльності ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» він не мав ніякого відношення, документи фінансової звітності вказаного підприємства не підписував, статут не складав, у зв'язку з скрутним становищем зареєстрував вказане підприємство за грошову винагороду у розмірі 200 доларів США.

Відповідно акту «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Онікс компані ЛТД» щодо підтвердження господарських відносин із підприємствами-продавцями та підприємствами-покупцями за період з листопада - грудня 2011 року по січень - березень 2012 року» від 15.03.2013 року №531/22.4-13/37817014, складеного ДПІ у Солом'янському р-ні м.Києва ДПС, господарські операції між ТОВ «Онікс компані ЛТД» та контрагентами-постачальниками та покупцями не підтвердились, виходячи з врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності. Фінансово-господарські взаємовідносини між ТОВ «Онікс компані ЛТД» та контрагентами були фіктивними правочинами та такими, що вчинялись без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами.

Як вбачається з вироку Шевченківського районного суду м. Києва від 18 травня 2013 року у справі №761/12023/13-к, дії відповідної особи щодо придбання ТОВ «ТД ОСА» (код за ЄДРПОУ 35995417) вчинені з метою використання вказаного підприємства в злочинних схемах ухилення від сплати податків та здійснення прикриття незаконної фінансово-господарської діяльності інших суб'єктів підприємницької діяльності, зокрема, ТОВ «Онікс компані ЛТД».

З огляду на вказане, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що Позивачу послуги від ТОВ «Онікс компані ЛТД» і ТОВ «Комерційна фірма «Горизонталь» не надавалися та, відповідно, не використовувалися в його господарській діяльності, а тому у Позивача відсутні підстави віднесення відповідних сум до складу податкового кредиту.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про обґрунтованість та законність рішення суду першої інстанції про залишення без задоволення позовних вимог щодо скасування податкових повідомлень-рішень від 22.07.2013 року №0001962201, №0001972201 та №0001982201

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст.ст. 201, 202 КАС України.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Алекспром» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 серпня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді Троян Н.М.

Бужак Н.П.

Ухвала складена в повному обсязі 19 листопада 2013 року.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді: Троян Н.М.

Бужак Н.П.

Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено22.11.2013
Номер документу35419876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12390/13-а

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 27.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні