ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2013 року № 813/8246/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Братичак У.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» про зобов'язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Львівській області (далі - Інспекція, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» (далі - відповідач) про зобов'язання відповідача невідкладно зупинити діяльність щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення та розміщення відходів, зупинення виконання робіт, заборону експлуатації стаціонарних джерел без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що внаслідок проведеної перевірки відповідача, були виявлені порушення вимог ст. 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», а саме: підприємством не розроблені та не погоджені паспорти на відходи, відсутній дозвіл на розміщення відходів на 2012р. та ліміт на утворення та розміщення відходів у 2012р. На підставі вказаних порушень, позивачем виданий припис №220 від 28.08.2012р. Проте, зазначив, що відповідачем вказаний припис не виконано, порушення норм законодавства не усунено. Окрім того, зазначив, що Інспекцією проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства, якою встановлено, що на підприємстві відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст.ст. 7, 10, 11, 33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». За результатами перевірки винесено припис №446-06 від 20.03.2013р., який відповідачем не був виконаний. На підставі наведеного, просить зупинити діяльність відповідача щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення та розміщення відходів, здійснення викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами, заборонити експлуатацію стаціонарних джерел.
Зазначив, що зупинення виконання робіт, відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», допускається тільки на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю, з наступних підстав.
Інспекцією відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Львівській області від 20.08.2013р. №694 та ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» проведено планову перевірку ТОВ «Стрийські ковбаси» дотримання вимог природоохоронного законодавства, за наслідками якої складено акт №1288/06/1224 від 28.08.2012р.
Перевіркою встановлено порушення вимог ст. 7, 10, 11, 33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», а саме: на підприємстві відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами; порушено вимоги ст. 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», а саме: підприємством не розроблені та не погоджені паспорти на відходи, відсутній дозвіл на розміщення відходів на 2012р. та ліміт на утворення та розміщення відходів у 2012р., також не вирішується питання збору та утилізації використаної тари та упаковки згідно постанови КМУ від 26.07.2001р. №915.
На підставі акту перевірки №1288/06/1224 від 28.08.2012р. винесено припис від 28.08.2012р. №220, яким зобов'язано відповідача: розробити план організаційно-технічних заходів з усунення недоліків в термін 10 днів з дня отримання припису, подавати статистичну звітність форми №1, отримати дозвіл на розміщення та лімітне утворення та розміщення відходів до 28.11.2012р., розробити та погодити у встановленому порядку паспорти на всі відходи підприємства до 28.11.2012р., забезпечувати приймання та утилізацію використаних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходилась продукція підприємства, або укласти угоду з відповідними організаціями на їх збирання та утилізацію до 28.11.2012р., здійснювати збір та утилізацію використаної тари, отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря до 28.11.2012р.
В період з 06.03.2013р. по 20.03.2013р. проведено перевірку виконання вимог припису від 28.08.2012р. №220, за результатами якої складено акт №446/06/508 від 20.03.2013р. Актом встановлено не виконання всіх пунктів припису, що призвело до порушення ст.20-2, ст. 40 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
За наслідками перевірки, на підставі акту №446/06/508 від 20.03.2013р., Інспекцією виданий припис №446-06 від 20.03.2013р. з метою усунення виявлених під час перевірки недоліків та порушень природоохоронного законодавства.
На підставі наказу від 08.10.2013р. №675-і/п та направлення на перевірку від 09.10.2013р. №2040, Інспекцією проведено перевірку на відповідність дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами якої складено акт №2040/06/1697.
Перевіркою встановлення невиконання усіх пунктів припису Інспекції №446-06 від 20.03.2013р.
На підставі вказаного акту, Інспекцією виданий припис №2040/06/960-06 від 25.10.2013р., яким зобов'язано відповідача розробити план організаційно-технічних заходів з усунення недоліків в термін 10 днів з дня отримання припису, отримати дозвіл на розміщення та лімітне утворення та розміщення відходів до 25.12.2013р., розробити та погодити у встановленому порядку паспорти на всі відходи підприємства до 25.12.2013р., вести журнал первинного обліку відходів з моменту отримання припису, укласти угоду на збір та утилізацію тари та упаковки, дотримуватись законодавства при передачі, транспортуванні та утилізації відходів, отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря до 25.12.2013р.
При вирішенні спору по суті суд керувався наступними нормами законодавства.
Згідно з ст. 1 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998р. №187/98-ВР (із внесеними змінами та доповненнями) (далі - Закон №187/98-ВР) відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними.
Цим же Законом встановлено, що є заходами, діями поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення. Обов'язки суб'єкта господарювання з приводу поводження з відходами передбачені ст. 17 Закону.
Державному обліку та паспортизації підлягають в обов'язковому порядку всі відходи, що утворюються на території України і на які поширюється дія цього Закону (ст.32 Закону Закон №187/98-ВР).
Згідно ст. 26 Закону Закон №187/98-ВР, з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється, зокрема, вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Відповідно до ст. 34 Закону Закон №187/98-ВР, відповідальність суб'єкта господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, за шкоду, яка може бути заподіяна аваріями на таких об'єктах життю, здоров'ю, майну фізичних та/або юридичних осіб, підлягає обов'язковому страхуванню відповідно до закону.
Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначає Закон України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992р. №2707-XII (далі - Закон). Згідно п. 1 ч. 1 ст. 10 цього Закону, підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Відповідно до частин 6, 7 статті 11 Закону, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. До першої групи належать об'єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
У статті 12 Закону, господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до ст. 50 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоду навколишньому природному середовищу, може бути припинена за рішенням суду.
Внаслідок проведених планових перевірок ТОВ «Стрийські ковбаси», Інспекцією виявлено порушення вимог ст. 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», а саме: підприємством не розроблені та не погоджені паспорти на відходи, відсутній дозвіл на розміщення відходів на 2012р. та ліміт на утворення та розміщення відходів у 2012р., на підприємстві відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст.ст. 7, 10, 11, 33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Відповідач зазначених вище обставин не заперечив, заперечень з приводу даного позову не подав.
Враховуючи наведені обставини справи та норми законодавства суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати здійснені позивачем (суб'єктом владних повноважень) з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 183-2 КАС України, суд -
постановив:
Позов задовольнити повністю.
Зупинити діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» (код ЄДРПОУ - 36895259, вул. Галицька, буд. 7а, м. Стрий, Львівська область) щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення та розміщення відходів.
Зупинити бездозвільне розміщення та безлімітне утворення та розміщення відходів Товариством з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» (код ЄДРПОУ - 36895259, вул. Галицька, буд. 7а, м. Стрий, Львівська область).
Зупинити виконання робіт Товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» (код ЄДРПОУ - 36895259, вул. Галицька, буд. 7а, м. Стрий, Львівська область) щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме: цеху обвалювання м'яса, ковбасного цеху, цеху упакування м'ясних виробів, холодильних камер глибокої заморозки, які знаходяться за адресою: вул.Заводська, 27а, с. Дуліби, Стрийський район, Львівська область, без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Заборонити експлуатацію стаціонарних джерел (цеху обвалювання м'яса, ковбасного цеху, цеху упакування м'ясних виробів, холодильних камер глибокої заморозки), яка здійснюється Товариством з обмеженою відповідальністю «Стрийські ковбаси» (код ЄДРПОУ - 36895259, вул. Галицька, буд. 7а, м. Стрий, Львівська область) без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Відповідно до ч. 8 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 25.11.2013 року.
Суддя Братичак У.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35510376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні