cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 52/43 12.11.13
За заявою Головного управління юстиції у м.Києві про перегляд рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. у справі № 52/43 за нововиявленими обставинами
За позовом Комунального підприємства "Ватутінськінвестбуд"
до Головного управління юстиції у м.Києві
про стягнення 216 199,70 грн.
Суддя Ярмак О.М.
Представники:
Від позивача: Стовбан Н.І.
Від відповідача (заявника): Даценко Т.М. за дов.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Рішенням Господарського суду міста Києва від 24.03.2011 року у справі № 52/43 позов КП "Ватутінськінвестбуд" задоволено, стягнуто з Головного управління юстиції у м.Києві на користь Комунального підприємства "Ватутінськінвестбуд" 86 660,01 грн. заборгованості, 2162,00 грн. державного мита та 236,00 витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. 19.04.2011р. на виконання рішення суду був виданий наказ.
14.10.2013р. через відділ діловодства суду надійшла заява Головного управління юстиції у м.Києві № 2/11/1023 від 11.10.2013р. про перегляд рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. у справі № 52/43 за нововиявленими обставинами.
Заява обґрунтована наявністю істотних для справи обставин, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Відповідач вказує, що відповідно до рішень Деснянської районної у м.Києві ради від 12.02.2008р. № 25 та від 24.06.2010р. № 14, про які не було відомо на час прийняття рішення суду від 24.03.2011р. по справі № 52/43, мінімальна орендна ставка за 1 кв.м. у місяць для центральних органів виконавчої влади, міністерств, відомств, їх територіальних відділень, інших бюджетних установ та організацій встановлена в межах витрат на утримання приміщення. Відповідно до розділу 1 «Офіси» рішення Деснянської районної у м.Києві ради від 24.06.2010 №14 «Про затвердження орендних ставок за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва» вказано, що мінімальна орендна ставка за 1 кв.м. у місяць для центральних органів виконавчої влади, міністерств, відомств, їх територіальних відділень, інших бюджетних установ та організацій встановлюється в межах витрат на утримання приміщення. Інших орендних плат для вказаної категорії орендарів не передбачено.
За результатами автоматизованого розподілу справ у Господарському суді міста Києва, вказана заява по справі № 52/43 передана для розгляду судді Ярмак О.М.
Ухвалою суду від 16.10.2013р. розгляд заяви призначено на 05.11.2013р.
05.11.2013р. через відділ діловодства суду представником позивача поданий відзив на заяву, в якому позивач просить у задоволенні заяви відповідача про перегляд рішення суду від 24.03.2011р. по справі №52/43 за нововиявленими обставинами відмовити, посилаючись на те, що рішення суду прийнято правомірно, виходячи з договірних відносин сторін, які існували між сторонами за договором № 0818 від 01.01.2010р., укладеним на підставі розпорядження Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації від 31.12.2009 року № 1229. Розрахунок орендної плати здійснювався на підставі Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади Деснянського району, затвердженої рішенням № 7 Деснянської райради від 07.12.2006 року, про що вказано в п. 3.1. вищевказаного договору. Стверджує, що рішення Деснянської районної у м. Києві ради №25 від 12.02.2008 року та № 14 від 24.06.2010р. не стосується договірних відносин, оскільки відповідач орендував приміщення по договору для розміщення нотаріальної контори, відповідно до цього було здійснено розрахунок орендної плати.
У судовому засіданні 12.11.2013р. представник відповідача подав заяву (уточнену) про перегляд рішення за нововиявленими обставини, в якій просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. у справі № 52/43, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що заява про перегляд рішення за нововиявленими обставинами підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 112 ГПК України передбачено, що господарський суд може переглянути прийняте ним судове рішення, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами, що мають істотне значення для справи і не могли бути відомі заявникові.
Підставами для перегляду судових рішень господарського суду за нововиявленими обставинами є, зокрема, істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Згідно з приписами ст. 113 ГПК України судове рішення господарського суду може бути переглянуто за нововиявленими обставинами за заявою сторони, прокурора, третіх осіб, поданою протягом одного місяця з дня встановлення обставин, що стали підставою для перегляду судового рішення. При цьому заява про перегляд судового рішення господарського суду з підстави, передбаченої пунктом 1 частини другої статті 112 цього Кодексу, може бути подана не пізніше трьох років з дня набрання судовим рішенням господарського суду законної сили.
Пленум Вищого господарського суду України у п.2 постанови № 17 від 26.12.2011 р. "Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами" роз'яснив, що до нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Необхідними ознаками існування нововиявлених обставин є, одночасна наявність таких трьох умов: по-перше, їх існування на час розгляду справи, по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи, по-третє, істотність даних обставин для розгляду справи (тобто коли врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, ніж те, яке було прийняте).
Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення. Ці обставини мають бути належним чином засвідчені, тобто підтверджені належними і допустимими доказами.
При розгляді справи № 52/43 господарським судом встановлено, що 01 січня 2010 року між Комунальним підприємством "Ватутінськінвестбуд" (орендодавець) та Головним управлінням юстиції у місті Києві (орендар) був укладений договір № 0818 про передачу майна комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва в оренду, відповідно до якого позивач на підставі розпорядження Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації від 31.12.2009р. № 1229 передав, а відповідач прийняв в оренду нежитлове приміщення за адресою: вул. Закревського, 47, загальною площею 179, 00 кв.м. для розміщення нотаріальної контори № 15.
Пунктом 3.1. договору передбачено, що за користування об'єктом оренди орендар сплачує орендодавцю орендну плату, розрахунок якої здійснюється на підставі Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади Деснянського району, затвердженої рішенням № 7 Деснянської райради від 7 грудня 2006 року, місячний розмір якої згідно з розрахунком орендної плати, що є невід'ємною частиною цього договору (додаток 1), на дату підписання договору становить 14 383,95 грн.
Додатком № 1 від 01.01.2010 року до договору № 0818 орендарю встановлена орендна ставка за користування 1 кв.м. загальної площі приміщення: 70 грн. Розмір місячної орендної плати за перший місяць оренди визначається за формулою та на момент підписання додатку становить 14 383,96 грн. (без ПДВ), ПДВ 2876,79 грн., всього 17 260,75 грн.
Як вбачається з матеріалів заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, заявник 30.09.2013р. отримав лист за вх. № 1916 Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації з доданими належним чином завіреними копіями рішень Деснянської районної у м.Києві ради від 12.02.2008р. № 25 та від 24.06.2010 №14.
Рішенням № 25 VІІ сесії Деснянської районної у місті Києві ради від 12.02.2008р. «Про внесення змін до додатку 1 до рішення № 7 IV сесії Деснянської районної у місті Києві ради V скликання від 7 грудня 2006 року «Орендні ставки за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва», відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та враховуючи рішення Київради від 26.07.07р. «Про затвердження технічної документації з грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення» були внесені зміни до додатку 1 до рішення № 7 IV сесії Деснянської районної у місті Києві ради V скликання від 7 грудня 2006 року «Орендні ставки за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва» і викладено його в новій редакції згідно з додатком до цього рішення.
Зокрема, у пункті 1.11 додатку 1 до рішення Деснянської районної у м.Києві ради від № 25 «Про внесення змін до додатку 1 до рішення № 7 IV сесії Деснянської районної у м.Києві ради скликання від 7 грудня 2006 року «Орендні ставки за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва» вказано, що мінімальна орендна ставка за 1 кв.м. у місяць для центральних органів виконавчої влади, міністерств, відомств, їх територіальних відділень, інших бюджетних установ та організацій встановлюється в межах витрат на утримання приміщення.
Відповідно до розділу 1 «Офіси» додатку № 1 до рішення Деснянської районної у м.Києві ради від 24.06.2010 №14 «Про затвердження орендних ставок за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва» вказано, що мінімальна орендна ставка за 1 кв.м. у місяць для центральних органів виконавчої влади, міністерств, відомств, їх територіальних відділень, інших бюджетних установ та організацій встановлюється в межах витрат на утримання приміщення. Інших орендних плат для вказаної категорії орендарів не передбачено.
Судом встановлено, що договір № 0818 про передачу майна комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва в оренду від 01.01.2010р. був укладений Головним управлінням юстиції у м.Києві.
Згідно пункту 1 Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 лютого 2007 року N 47/5, яке діяло на час укладення договору, Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами.
Відповідно до пунктів 13, 14 Положення, Головні управління юстиції утримуються за рахунок Державного бюджету України. Головне управління юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і свого найменування.
Тобто, встановлена п.3.1 договору та додатком № 1 до договору, ставка орендної плати не може бути застосована до Головного управління юстиції у м.Києві, яке є юридичною особою, що утримується за рахунок Державного бюджету України.
Пункт 3.1 договору є нікчемним, оскільки не відповідає Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та рішенню № 7 IV сесії Деснянської районної у місті Києві ради V скликання від 7 грудня 2006 року «Орендні ставки за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва».
Таким чином, позивачем було застосовано для відповідача розмір орендної ставки, яка не відповідає додатку 1 рішення № 7 IV сесії Деснянської районної у місті Києві ради V скликання від 7 грудня 2006 року «Орендні ставки за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади Деснянського району міста Києва», до якого на час укладання договору та на час прийняття рішення у справі № 52/43 були внесені зміни.
Наведені вище обставини не були відомі заявнику на час прийняття рішення у даній справі.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява Головного управління юстиції у м.Києві про перегляд рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. у справі № 52/43 за нововиявленими обставинами підлягає задоволенню, рішення господарського суду міста Києва від 23.04.2011р. у справі № 52/43 підлягає скасуванню.
За результатами перегляду рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. у справі № 52/43 за нововиявленими обставинами суд приймає нове рішення у справі № 52/43 про відмову у задоволенні позову.
З огляду на зазначене, керуючись ст. ст. 82-85, 112-114 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва -
ВИРІШИВ:
1. Заяву Головного управління юстиції у м.Києві про перегляд рішення Господарського суду міста Києва від 24.03.2011р. за нововиявленими обставинами задовольнити.
2. Рішення Господарського суду міста Києва Господарського суду міста Києва від 24.03.2011 року скасувати.
3. Прийняти нове рішення.
4. У задоволенні позову Комунального підприємства "Ватутінськінвестбуд" до Головного управління юстиції у м.Києві відмовити.
Суддя О.М.Ярмак
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35521317 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ярмак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні