Ухвала
від 20.11.2013 по справі 801/8691/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/8691/13-а

20.11.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Мунтян О.І.

при секретарі судового засідання Щербініні О.О.

за участю сторін:

представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод"- Борецька Ольга Геннадіївна, довіреність № б/н від 25.01.13

представник відповідача, Головного управління Міндоходів в АР Крим- Лук'янець Олена Юріївна, довіреність № 1172/9/10.1-14 від 22.08.13

представник третьої особи, Міністерства доходів і зборів України- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши матеріали справи № 801/8691/13-а за апеляційною скаргою Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О. ) від 04.10.13 у справі № 801/8691/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод" (вул. Амурська, 35,Амурське,Красногвардійський район, Автономна Республіка Кр,97055)

до Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. О. Невського, буд.29,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95006)

третя особа: яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача

Міністерство доходів і зборів України (пл. Львівська, 8,Київ,04655)

про визнання протиправним рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.10.13 у справі № 801/8691/13-а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод" до Головного управління Міндоходів в АР Крим, третя особа: яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерство доходів і зборів України про визнання протиправним рішення - задоволено.

Визнані протиправними дії Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим по оформленню матеріалів виїзної фактичної повірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод" з порядку дотримання вимог ч. 18 ст. 18 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995р. "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" актом перевірки від 06.09.2013р. № 5/21.1/37349361.

В іншій частині в задоволенні позову відмовлено.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод" (ЄДРПОУ 37349361; 97055, АР Крим, Красногвардійський район, с. Амурське, вул. Амурська, б. 35) судовий збір в розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири грн. 41 коп.) шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим (ЄДРПОУ 38710437; 95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. О.Невського, б. 29).

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що позивач отримав ліцензію на виробництво алкогольних напоїв 30.05.2011р., отже після 01.01.2010р., тому доводи щодо використання 10 % спирту етилового є неправомірними та такими, що порушують норми чинного законодавства. На думку апелянта, позивачем порушено ліцензійні умови на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, а не порядок імпорту чи експорту зазначених спиртів. В даному випадку встановлене порушення з боку позивача не має жодного відношення до його зовнішньоекономічної діяльності з його контрагентами в розумінні Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність".

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління Міндоходів в АР Крим.

Третя особа в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду сповіщений належним чином та своєчасно.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що третя особа викликався в судове засідання, але в суд не з'явився, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представника третьої особи.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Октябрський коньячний завод" (далі - ТОВ "Октябрський коньячний завод") є юридичною особою, яка зареєстрована Красногвардійською районною державною адміністрацією АР Крим 01.04.2011р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 333289, довідкою АБ № 554506 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відділу статистики у Красногвардійському районі ГУ статистики в АР Крим (а.с.9, 10).

Відповідно до довідки АБ № 554506 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відділу статистики у Красногвардійському районі ГУ статистики в АР Крим основними видами діяльності позивача є: дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв; роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; оптова торгівля напоями; виробництво інших недистильованих напоїв із зброджуваних продуктів; виробництво виноградних вин.

30.05.2011р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отримана ліцензія Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України на виробництво алкогольних напоїв серії АВ № 541625, термін дії якої з 30.05.2011р. по 30.05.2016р. та додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 002344, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на виробництво:

- ДСТУ 4805:2007 Виноматеріали оброблені. Технічні умови (столові).

- ДСТУ 4804:2007 Виноматеріали для шампанського України та вин ігристих. Технічні умови.

- ДСТУ 4645:2006 Виноматеріали коньячні. Загальні технічні умови.

- ДСТУ 4396:2005 Виноматеріали виноградні для закладки на витримку. Загальні технічні умови (столові).

- ДСТУ 4700:2006 Коньяки України. Технічні умови. Ординарні. Три зірочки. Чотири зірочки. П'ять зірочок (а.с.11, 12).

24.06.2011р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отриманий додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 002426, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на використання знаків для товарів і послуг (а.с.13); 07.11.2013р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отриманий додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 002620, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на виробництво ДСТУ 4700:2006 Коньяки України. Технічні умови. Ординарний чотири зірочки "Октябрський". Марочні групи: "Софія Кримська", "Престиж Криму". Марочні групи ДС: "Гранд метр" ("GRAND METR") та дозвіл на використання знаків для товарних послуг (а.с.14).

28.11.2011р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отриманий додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 002712, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на виробництво ДСТУ 4700:2006 Коньяки України. Технічні умови. Ординарний п'ять зірочок: "Ікар" марочний групи КВВЯ: "Атей" та дозвіл на використання знаків для товарних послуг (а.с.15).

04.01.2012р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отриманий додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 002751, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на виробництво ДСТУ 4700:2006 Коньяки України. Технічні умови. Марочний групи КС: "ОК'ВІН" ("OK'VIN") (а.с.16).

12.10.2012р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" отриманий додаток до ліцензії № 535 серії ПВ № 003245, яким ТОВ "Октябрський коньячний завод" надано дозвіл на використання знаків для товарних послуг (а.с.17).

05.04.2013р. позивач надіслав на адресу Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в АРК повідомлення від 05.04.2013р. №188, в якому повідомив, що вважає за можливе керуватися ч.18.ст.18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та використання ТОВ "Октябрський коньячний завод" у виробництві коньяку спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні із виноматеріалів, вироблених із вітчизняної сировини у перерахунку на абсолютний алкоголь не менш 10% з 01.04.2013р. є правомірним (а.с.7-8).

На дане повідомлення Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в АРК направило позивачу листа від 08.04.2013р. №2876/108, в якому повідомило про те, що ТОВ "Октябрський коньячний завод" отримано ліцензію на виробництво алкогольних напоїв №535 30 травня 2011 року. Таким чином у своїй діяльності позивач повинен дотримуватися положень ч.18 ст.18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (а.с.5).

Посадовими особами Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим у період з 27.08.2013р. по 05.09.2013р. на підставі направлень від 21.08.2013р. № 4/21.1, № 5/21.1, виданих ГУ Міндоходів в АР Крим, відповідно до наказу № 453 від 21.08.2013р. та листа Міністерства доходів і зборів України від 29.07.2013р. № 13395/7/99-99-21-17 на підставі вимог пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ, Закону України від 19.12.1995р. № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", проведена виїзна фактична перевірка з порядку дотримання вимог ч.18 ст. 18 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995р. "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ТОВ "Октябрський коньячний завод" (код ЄДРПОУ 37349361) з 01.04.2013р., про що складено акт № 5/21.1/37349361 від 06.09.2013р. (а.с.54-62).

Перевірку проведено з відома та у присутності директора ТОВ "Октябрський коньячний завод" Жданова Д.О. та головного бухгалтера Ісламової Е.Д.

У журналі реєстрації перевірок ТОВ "Октябрський коньячний завод" вчинено запис від 27.08.2013р. під № 27.

Перевіркою встановлено недотримання ТОВ "Октябрський коньячний завод" вимог ст. 18 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995р. "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо використання у виробництві коньяків України з 01 квітня 2013 року не менш 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, виробленого в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини. Відсотковий вміст вітчизняних спиртів коньячних та купажів коньяків, вироблених з вітчизняних коньячних спиртів, у ординарних коньяках України ТОВ "Октябрський коньячний завод" склав 10 %.

У період з 01.04.2013р. по 26.08.2013р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" здійснював купажування, обробку коньяків України та їх розлив.

Станом на 01.04.2013р. залишок коньячних спиртів у коньячному цеху складав 8970,39 дал б.с, отримано спирту коньячного витриманого по імпорту 31331,26 дал б.с. Від перезакладки надійшло 530,11 дал. б.с. Витрачено на купажування коньяку України 31780,24 дал б.с, з них спирту коньячного витриманого вітчизняного виробництва 836,38 дал б.с, спиртів імпортних 30934,86 дал б.с. На перезакладку коньячних спиртів витрачено 530,11 дал. б.с, відібрано лабораторією - 0,06 дал б.с. Залишок спирту коньячного станом на 26.08.2013р. складав 8521,35 дал б.с. (а.с.58).

В акті перевірки зазначено (а.с.59), що аналіз актів купажування, технологічних журналів, журналів кількісного обліку, матеріальних звітів показав, що у коньячному цеху у період, що підлягав перевірці, здійснювалось купажування ординарних коньяків України та їх зберігання.

Станом на 01.04.2013р. залишок коньяків України у незавершеному виробництві складав 48809,44 дал /20345,52 дал б.с. За перевіряємий період надходження купажів коньяків України склало:

- від перезакладки купажів коньяків України та згідно з актами переведення 3602,12 дал/1457,72 дал б.с;

- вироблено купажів коньяків України ординарних 85582,32 дал/34382,15 дал б.с.

Витрати склали:

- відібрано лабораторією та на сертифікацію - 10,76 дал/4,37 дал б.с;

- на перезакладку купажів коньяків України згідно з актами переведення 3057,02 дал/1239,68 дал б.с;

- на відвантаження іншим підприємствам на промислове переробляння 5500 дал /2200 дал б.с

- на виготовлення купажів коньяку України - 6838,77 дал/2819,95 дал б.с.

- на розлив - 78256,82 дал/31503,77 дал б.с.

Залишок купажів коньяків України станом на 26.08.13р. склав 44330,51дал/18417,62 дал б.с.

Посадовими особами контролюючого органу за результатами аналізу купажних актів встановлено, що відсотковий вміст вітчизняних спиртів коньячних та купажів коньяків, вироблених з вітчизняних коньячних спиртів, у купажах ординарних коньяків України склав 10 %, що відображено в акті перевірки (а.с.60).

Також в акті перевірки зазначено, що ТОВ "Октябрський коньячний завод" здійснювало розлив ординарних та марочних коньяків. Марочних коньяків за період з 01.04.13р. по 26.08.13р. розлито 11776 пляшок місткістю 0,5 дм3 (588,8 дал/242,6 дал б.с).

Розлив ординарних коньяків України здійснювався з купажів коньяків, які були вироблені до 01.04.13р. та після 01.04.13р. У відповідності до купажних актів при купажуванні даних коньяків були використані спирти коньячні вітчизняного виробництва та купажі коньяків України, вироблені з вітчизняних коньячних спиртів, відсотковий вміст яких у коньяках склав 10 %. Підприємством за перевіряємий період розлито ординарного коньяку України 1556867 пляшок (59084,4 дал/23753,35 дал б.с.).

Всього за період з 01.04.13р. по 26.08.13р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" було вироблено коньяків 2036155 пляшок різної місткості (59673,2 дал/23995,95 дал б.с.).

В ході перевірки встановлено, що виробничу діяльність ТОВ "Октябрський коньячний завод" розпочало на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв № 535 від 30.05.2011р.

З урахуванням викладеного, враховуючи дату отримання ліцензії, контролюючим органом зроблено висновок про те, що свою діяльність підприємство повинно здійснювати у відповідності до ч. 17 ст. 18 Закону України від 19.12.1995р. № 481/95-ВР, а саме: використовувати при виробництві коньяків 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини (а.с.61).

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч. 17 ст. 18 Закону України від 19.121995р. № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" зі змінами та доповненнями (у редакції з 11.08.2013р., яка діяла на момент проведення перевірки, далі - Закон № 481) встановлено, що норми цього Закону щодо використання у виробництві коньяку не менше 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, у перерахунку на абсолютний алкоголь, починають застосовуватися з 1 січня 2010 року, а для суб'єктів господарювання, які до цієї дати отримали ліцензії на виробництво коньяку, - з 1 січня 2017 року з урахуванням норм частини вісімнадцятої цієї статті.

Згідно ч. 18 ст.18 Закону №481 встановлено, що суб'єкти господарювання, які до 1 січня 2010 року отримали ліцензії на виробництво коньяку, використовують у виробництві коньяку спирт коньячний власного виробництва або спирт коньячний, викурений в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, у перерахунку на абсолютний алкоголь, не менше: 10 відсотків - з 1 квітня 2013 року; 15 відсотків - з 1 січня 2014 року; 20 відсотків - з 1 січня 2015 року; 25 відсотків - з 1 січня 2016 року; 30 відсотків - з 1 січня 2017 року.

Акт перевірки № 5/21.1/3739361 від 06.09.2013р. не містить переліку та аналізу господарських угод, укладених позивачем з контрагентами на придбання спирту коньячного та купажів коньяків, в результаті використання яких в процесі виробництва коньяку ТОВ "Октябрський коньячний завод" виробляв готову продукцію.

Контролюючим органом в акті перевірки зазначено, що ТОВ "Октябрський коньячний завод" повинно здійснювати свою діяльність у відповідності до ч. 17 ст. 18 Закону України від 19.121995 р № 481/95-ВР, а саме: використовувати при виробництві коньяків 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини.

Вказаний висновок зроблений контролюючим органом виходячи з того, що позивачем отримана ліцензія на виробництво алкогольних напоїв № 535 від 30.05.2011р., тобто після встановленої Законом №481 дати 01.01.2010р., з якої починають застосовуватися норми щодо використання у виробництві коньяку не менше 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, у перерахунку на абсолютний алкоголь.

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 4, предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "Гранд Метр" в емальованих ємностях та бочках в кількості 24027,37 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 1091380,06 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з моменту підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.22).

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 5, предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "Престиж" в емальованих ємностях та бочках в кількості 7872,04 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 125554,90 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з моменту підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.23).

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 6, предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "Софія Кримська" в емальованих ємностях та бочках в кількості 9251,85 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 592763,85 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з моменту підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.24).

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 7, предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "Атей" в емальованих ємностях та бочках в кількості 401,78 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 16033,07 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з момент у підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.25).

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 48 предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "Ікар" в емальованих ємностях та бочках в кількості 2691,15 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 103123,25 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з момент у підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.26).

14.07.2011р. між ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Договір купівлі - продажу № 9, предметом якого згідно п. 1 є придбання покупцем у продавця купажу коньяку "ОКВІН" в емальованих ємностях та бочках в кількості 647,90 дал. Порядок розрахунків визначений частиною 2 Договору, згідно якого Покупець сплачує Продавцю за вказане майно 29911,67 грн. протягом 14 діб з моменту підписання даного Договору та набуває права власності на вищевказане майно з момент у підписання акті прийому-передачі. Термін дії Договору згідно п. 6.3 - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим Договором (а.с.27).

24.11.2011р. між брокером товарної біржі "Сімферопольська", який діяв від імені ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод" на підставі Договору доручення № 05/11 від 07.11.2011р. (Продавець) та ТОВ "Октябрський коньячний завод" (Покупець) був укладений Біржовий договір купівлі - продажу б/н, предметом якого згідно п. 1.1 є придбання покупцем у продавця наступної продукції:

- спирту коньячний 1982 р. закладки (в бочках) у кількості 988,2 дал. водного спирту (621,34 абсолютного спирту) вартістю 45000,00 грн.;

- спирту коньячний 1985 р. закладки (в емальованих ємностях) у кількості 1663,7 дал. водного спирту (1066,94 абсолютного спирту) вартістю 55000,00 грн.;

- спирту коньячний 1985 р. закладки (в бочках) у кількості 1400,0 дал. водного спирту (875,84 абсолютного спирту) вартістю 55000,00 грн.;

- спирту коньячний 2009 р. закладки (в бочках) у кількості 364,1 дал. водного спирту (235,91 абсолютного спирту) вартістю 15000,00 грн.;

- спирту коньячний 2010 р. закладки (в емальованих ємностях) у кількості 170,0 дал. водного спирту (328,53 абсолютного спирту) вартістю 20000,00 грн.;

- купажний коньяк (в бочках) у кількості 1403,66 дал. водного спирту (574,36 абсолютного спирту) вартістю 40000,00 грн.

Сума Договору відповідно до п. 1.4 склала 240000,00 грн.

Вказана угода зареєстрована Сімферопольською товарною біржею 24.11.2011р. за № 105 (а.с.28). Отримання вказаної продукції підтверджується наданим суду актом приймання-передачі продукції від 05.12.2011р.

Придбаний ТОВ "Октябрський коньячний завод" за вказаними Договорами купівлі-продажу спирт коньячний, викурений в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, склав у перерахунку на абсолютний алкоголь 10 % у виробництві позивачем коньяку.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Октябрський коньячний завод" були укладені контракти на імпорт коньячних спиртів 3-річної та 5-річної витримки з ТОВ "Марнискарі" (Грузія), Winning Invest & Trade Ltd (Великобританія) на імпорт коньяку з Грузії - ТОВ "Гугулі" (Грузія), Agrovin Bulboaca (Молдова).

Так, 08.02.2013р. позивачем укладено контракт №08/02/2013 з ТОВ "Марнискарі" (Грузія), предметом якого є зобов'язання передати у власність покупця коньячний спирт, в асортименті та кількості, по якісним характеристикам, стандартам, строкам поставки, згідно додатків, які є невід'ємною частиною контракту, що кореспондує з обов'язком покупця прийняти та оплатити отриманий товар.

У перевіряємий період з 01.04.2013р. по 28.08.2013р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" для виробництва купажів коньяку були використані імпортовані коньячні спирти з Грузії, а саме Спирт коньячний 5-річної витримки, імпортований з Грузії ТОВ "Марнискарі", що підтверджується наступними документами:

- вантажні митні декларації від 02.04.2013р. та від 20.03.2013 р., інвойс № 03 від 12.03.2013 р., інвойс № 08 від 29.03.2013 р., вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/004756 від 16.04.2013 р. з додатком, вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/004694 від 15.04.2013 р. з додатком, висновок експерта О-214 від 16.04.2013 р., висновок експерта О-214/1 від 18.04.2013р. (а.с.94-105);

- вантажна митна декларація від 17.05.2013р., інвойс №16 від 14.05.2013р., вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/007240 від 12.06.2013р. з додатком, висновок експерта О-320 від 30.05.2013р. (а.с.106-112);

- вантажна митна декларація від 05.05.2013р., інвойс № 17 від 23.05.2013р., вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/007503 від 18.06.2013 р. з додатком, висновок експерта О-376 від 20.06.2013 р. (а.с.11318).

У перевіряємий період з 01.04.2013р. по 28.08.2013р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" для виробництва купажів коньяку були використані імпортовані коньячні спирти з Грузії, а саме Спирт коньячний 5-річної витримки, імпортований з Грузії виробник ТОВ "Гугулі" на підставі угод №1 від 26.102012р. та №17/05/13 від 15.04.2013р. з Winning Invest & Trade Ltd (Великобританія), що підтверджується наступними документами:

- вантажна митна декларація від 05.06.2013р. на спирт вагою брутто 22888 кг., інвойс на спирт вагою 22888 кг, вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/007671 від 21.06.2013р. з додатком, висновок експерта О-385 від 22.06.2013р. (а.с.119-125);

- вантажна митна декларація № 562 від 08.06.2013р., інвойс на спирт загальною вагою 42745 кг, вантажна митна декларація ІМ40/ДТ 6000/80000/2013/007658 від 21.06.2013 р. з додатком, висновок експерта О-359 від 11.06.2013р., висновок експерта О-359/1 від 11.06.2013р. (а.с.126-133);

- вантажна митна декларація № 354 від 05.07.2013р., вантажна митна декларація №333 від 05.07.2013р., інвойс № 3 від 03.06.2013р., вантажна митна декларація ІМ40/ДТ 6000/80000/2013/008827 від 24.07.2013р. з додатком, висновок експерта О-421/1 від 10.07.2013р., висновок експерта О-421/2 від 10.07.2013р. (а.с.134-142);

- вантажна митна декларація № 710 від 06.07.2013р., вантажна митна декларація №700 від 06.07.2013р.,вантажна митна декларація № 354 від 06.07.2013р., вантажна митна декларація № 333 від 06.07.2013р., інвойс № 5 від 07.06.2013р., вантажна митна декларація 600080000/2013/008828 від 24.07.2013р. з додатком, висновок експерта О-421 від 10.07.2013р., висновок експерта О-421/1 від 10.07.2013р., висновок експерта О-421/2 від 10.07.2013р., висновок експерта О-421/3 від 10.07.2013р. (а.с.143-157);

- вантажна митна декларація від 01.07.2013р., інвойс № 9 від 27.06.2013р., вантажна митна декларація ІМ40/ДТ 600080000/2013/009081 від 01.08.2013р. з додатком, висновок експерта О-451/2 від 25.07.2013р., (а.с.158-163);

- вантажна митна декларація № 767 від 20.07.2013р., вантажна митна декларація №793 від 20.07.2013р., інвойс № 8 від 25.06.2013р., вантажна митна декларація ІМ40/ДТ 600080000/2013/009098 від 01.08.2013р. з додатком, висновок експерта О-451 від 24.07.2013р., висновок експерта О-451/1 від 24.07.2013р. (а.с.164-172).

17.05.2013р. позивачем укладено контракт №17/05/2013 з ТОВ "Марнискарі" (Грузія), предметом якого є зобов'язання передати у власність покупця коньячний спирт, в асортименті та кількості, по якісним характеристикам, стандартам, строкам поставки, згідно додатків, які є невід'ємною частиною контракту, що кореспондує з обов'язком покупця прийняти та оплатити отриманий товар.

У перевіряємий період з 01.04.2013р. по 28.08.2013р. ТОВ "Октябрський коньячний завод" для виробництва купажів коньяку були використані імпортовані коньячні спирти з Молдови, а саме Спирт коньячний 3-річної витримки, імпортований з Молдови Agrovin Bulboaca, що підтверджується наступними документами:

- вантажна митна декларація № 000213 від 11.06.2013р. на імпорт спирту об'ємом 21539,50 л, рахунок-фактура № 12 від 31.05.2013р. на загальну суму 44754,33 долл США, рахунок-фактура № 13 від 31.05.2013р. на загальну суму 44754,33 долл США, вантажна митна декларація ІМ40/ДЕ 6000/80000/2013/007620 з додатком на спирт об'ємом 21539,50 л, вантажна митна декларація ІМ 40/ ДЕ 600080000/2013/007621 з додатком на спирт об'ємом 21539,50 л, висновок експерта О-381 від 23.06.2013р., висновок експерта О-381/1 від 24.06.2013р. (а.с.83-93).

Придбаний ТОВ "Октябрський коньячний завод" за вказаними документами у ТОВ "Марнискарі" (Грузія), Winning Invest & Trade Ltd (Великобританія), Agrovin Bulboaca (Молдова) спирт коньячний склав у перерахунку на абсолютний алкоголь 20 % у виробництві позивачем коньяку.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що отриманий за вказаними документами у ТОВ "Марнискарі" (Грузія), Winning Invest & Trade Ltd (Великобританія), Agrovin Bulboaca (Молдова) спирт коньячний розцінюється як спирт коньячний власного виробництва або спирт коньячний, викурений в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, у перерахунку на абсолютний алкоголь в розумінні частини 18 ст.18 Закону № 481/95-ВР, виходячи з наступного.

Згідно абз. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України № 959-ХІІ від 16.04.1991р. Про зовнішньоекономічну діяльність" зі змінами та доповненнями (далі - Закон №959) господарська діяльність - це будь-яка діяльність, в тому числі підприємницька, пов'язана з виробництвом і обміном матеріальних та нематеріальних благ, що виступають у формі товару.

Статтею 7 Закону № 959 визначені основи регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється згідно з принципами, визначеними у статті 2 цього Закону, з метою:

- забезпечення збалансованості економіки та рівноваги внутрішнього ринку України;

- стимулювання прогресивних структурних змін в економіці, в тому числі зовнішньоекономічних зв'язків суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України;

- створення найбільш сприятливих умов для залучення економіки України в систему світового поділу праці та її наближення до ринкових структур розвинутих зарубіжних країн (ч. 1 ст. 7 Закону № 959).

Частиною 6 ст. 7 Закону № 959 визначено, що на території України згідно з цим Законом запроваджуються такі правові режими для іноземних суб'єктів господарської діяльності:

- національний режим, який означає, що іноземні суб'єкти господарської діяльності мають обсяг прав та обов'язків не менший, ніж суб'єкти господарської діяльності України. Національний режим застосовується щодо всіх видів господарської діяльності іноземних суб'єктів цієї діяльності, пов'язаної з їх інвестиціями на території України, а також щодо експортно-імпортних операцій іноземних суб'єктів господарської діяльності тих країн, які входять разом з Україною до економічних союзів;

- режим найбільшого сприяння, який означає, що іноземні суб'єкти господарської діяльності мають обсяг прав, преференцій та пільг щодо мит, податків та зборів, якими користується та/або буде користуватися іноземний суб'єкт господарської діяльності будь-якої іншої держави, якій надано згаданий режим, за винятком випадків, коли зазначені мита, податки, збори та пільги по них встановлюються в рамках спеціального режиму, визначеного нижче. Режим найбільшого сприяння надається на основі взаємної угоди суб'єктам господарської діяльності інших держав згідно з відповідними договорами України та застосовується у сфері зовнішньої торгівлі;

- спеціальний режим, який застосовується до територій спеціальних економічних зон згідно із статтею 24 цього Закону, а також до територій митних союзів, до яких входить Україна, і в разі встановлення будь-якого спеціального режиму згідно з міжнародними договорами за участю України відповідно до статті 25 цього Закону.

Нормами ч. 7 ст. 7 Закону № 959 визначено, що в Україні згідно з цим Законом запроваджуються такі правові режими для товарів, що імпортуються з держав - членів Світової організації торгівлі (далі - СОТ):

- національний режим, який означає, що стосовно імпортованих товарів походженням з держав - членів СОТ надається режим не менш сприятливий, ніж для аналогічних товарів українського походження щодо податків, зборів, встановлюваних законами та іншими нормативно-правовими актами правил та вимог до внутрішнього продажу, пропозиції до продажу, купівлі, транспортування, розподілу або використання товарів, а також правил внутрішнього кількісного регулювання, які встановлюють вимоги щодо змішування, переробки або використання товарів у певних кількостях чи пропорціях;

- режим найбільшого сприяння, який стосується мита, правил його справляння, правил і формальностей у зв'язку з імпортом і означає, що будь-яка перевага, сприяння, привілей чи імунітет, які надаються стосовно будь-якого товару, що походить з будь-якої держави, повинні негайно і безумовно надаватися аналогічному товару, який походить з території держав - членів СОТ або держав, з якими укладено двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння.

Законом України № 250-VI від 10.04.2008р. "Про ратифікацію Протоколу про вступ України до Світової організації торгівлі" ратифіковано Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі, підписаний у м. Женеві 5 лютого 2008 року, відповідно до п. 1 частини 1 якого з набранням чинності цим Протоколом згідно з пунктом 8 Україна приєднується до Угоди про СОТ відповідно до статті XII цієї Угоди й стає членом СОТ.

Пунктом 2 Протоколу встановлено, що угодою про СОТ, до якої приєднується Україна, є Угода про СОТ, у тому числі пояснювальні примітки до цієї Угоди, уточнена, змінена або іншим чином модифікована такими юридичними документами, які, можливо, набрали чинності до дати набрання чинності цим Протоколом. Цей Протокол, який уключає зобов'язання, зазначені в пункті 512 Звіту Робочої групи, є невід'ємною частиною Угоди про СОТ.

Згідно Прикінцевих положень Закону України № 250-VI від 10.04.2008р. "Про ратифікацію Протоколу про вступ України до Світової організації торгівлі" Протокол набирає чинності на тридцятий день, який настає після дня, в який він був прийнятий Україною.

Згідно з листом Міністерства закордонних справ України від 23.04.2008 N 72/13-612/1-1066 "Щодо набрання чинності Протоколом про вступ України до СОТ" Генеральним директором СОТ 16 травня 2008 року визначено датою набрання Протоколом чинності та відповідно набуття Україною членства у Світовій організації торгівлі.

З набранням чинності Протоколом Україна приєдналася до Марракеської Угоди про заснування Світової організації торгівлі, невід'ємними частинами якої є угоди та пов'язані з ними правові документи, включені до її додатків. Однією з таких угод є Угода про торговельні аспекти прав інтелектуальної власності (ТРІПС).

Таким чином, суд зазначає, що Україна з 16.05.2008р. є членом Світової організації торгівлі (СОТ) та повинна дотримуватися норм зазначеної Угоди про СОТ.

Країни Грузія та Молдова є членами СОТ: Грузія з 14.06.2000р., Молдова з 26.07.2001р.

Відповідно до пункту 1 та пункту 5 статті ІІІ (національний режим щодо внутрішнього оподаткування та регулювання) Генеральної угоди з тарифів та торгівлі (ГАТТ 1947), яка є частиною Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994, а, відтак, невід'ємною частиною Угоди про СОТ, сторони визнають, що внутрішні податки й інші внутрішні збори та закони, правила та вимоги, які стосуються внутрішнього продажу, пропозиції до продажу, купівлі, транспортування, розподілу чи використання товарів, а також правила внутрішнього кількісного регулювання, які встановлюють вимоги щодо змішування, переробки чи використання товарів у певних кількостях чи пропорціях, не повинні застосовуватися до імпортованих чи вітчизняних товарів таким чином, щоб створювати захист для вітчизняного виробництва.

Жодна сторона не повинна встановлювати чи застосовувати будь-які правила внутрішнього кількісного регулювання щодо змішування, переробки чи використання товарів у певних кількостях чи пропорціях, які вимагають, прямо чи опосередковано, що будь-яка певна кількість або частка будь-якого товару, який є предметом регулювання, повинна постачатися із вітчизняних джерел. Більш того, жодна сторона не повинна будь-яким іншим чином застосовувати правила внутрішнього кількісного регулювання таким чином, щоб це суперечило принципам, викладеним у пункті 1.

Як вбачається із пункту 4 статті ІІІ ГАТТ 1947 товарам, що походять з території будь-якої сторони, імпортованим на територію будь-якої іншої сторони, повинен надаватися режим не менш сприятливий, ніж режим, який надається подібним товарам національного походження, щодо всіх законів, правил та вимог, які стосуються внутрішнього продажу, пропозиції до продажу, купівлі, транспортування, розподілу чи використання товарів. Положення цього пункту не повинні перешкоджати застосуванню диференційованих внутрішніх зборів за транспортування, які залежать винятково від економічних умов експлуатації транспортних засобів, а не від національного походження товару.

15.04.1994р. підписано багатосторонню Угоду про пов'язані з торгівлею інвестиційні заходи (ТРІМ), сферою застосування якої згідно ст.1 цієї угоди зазначено, що ця Угода застосовується до інвестиційних заходів, пов'язаних тільки з торгівлею товарами.

З огляду на положення пункту 331 Звіту Робочої групи Україна застосовує Угоду ТРІМс з моменту вступу до СОТ без перехідного періоду та без будь-якої дискримінації як до імпорту з усіх країн - членів СОТ, так і до вітчизняних товарів.

За таких підстав, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що Україною надано національний режим імпортованому товару походженням з держав - членів СОТ, який означає, що стосовно таких товарів надається режим не менш сприятливий, ніж для аналогічних товарів українського походження щодо податків, зборів, встановлюваних законами та іншими нормативно-правовими актами правил та вимог до внутрішнього продажу, пропозиції до продажу, купівлі, транспортування, розподілу або використання товарів, а також правил внутрішнього кількісного регулювання, які встановлюють вимоги щодо змішування, переробки або використання товарів у певних кількостях чи пропорціях.

Таким чином, використаний у даному випадку позивачем у власному виробництві коньяків спирт коньячний, імпортований з держав - членів СОТ, зокрема, Великобританії, Грузії та Молдови, згідно норм міжнародного права та чинного в Україні законодавства має такі ж самі товарні позиції, як і спирт коньячний власного виробництва або спирт коньячний, викурений в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини.

У частині 1 статті 15 Закону України "Про міжнародні договори в Україні", встановлено, що чинні міжнародні договори України підлягають сумлінному дотриманню Україною відповідно до норм міжнародного права.

Згідно з частиною 1 статті 19 Закону України "Про міжнародні договори України", чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства. Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.

Відповідно до статті 26 Віденської конвенції про право міжнародних договорів 1969 року (прийнята 23.05.1969 року, до якої Україна приєдналась 14.04.1986 року, ратифікована 14.05.1986 року, набрала чинності 13.06.1986 року), кожен чинний договір є обов'язковим для його учасників і повинен ними добросовісно виконуватись.

Статтею 27 Віденської конвенції встановлено, що учасник не може посилатись на положення свого внутрішнього права як на виправдання для невиконання ним договору.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що у зв'язку з наданням Україною національного режиму імпортованому товару походженням з держав-членів СОТ, у даному випадку спирту коньячному походженням з Грузії та Молдови, ТОВ "Октябрський коньячний завод" має право використовувати його при виробництві коньяку замість встановленого Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" обсягу (від "не менше 10" до "не менше 30" відсотків, в залежності від встановленого терміну) спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, та витриманого не менше трьох років, у перерахунку на абсолютний алкоголь, та таке використання не суперечитиме Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Таким чином, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що зважаючи на те, що ТОВ "Октябрський коньячний завод" під час виробництва коньяку за перевіряємий період використано 10 % спирту коньячного, придбаного за Договорами купівлі-продажу у ЗАТ "Октябрський вино-коньячний завод", викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, та 20 % спирту коньячного походженням з Грузії та Молдови, які є членами СОТ, якому в Україні надано статус товару з національним режимом, що прирівнюється до використання спирту коньячного власного виробництва в розумінні ч.18 ст.18 Закону №481, то ТОВ "Октябрський коньячний завод" під час виробництва коньяку за перевіряємий період використало не менш 30 % спирту коньячного власного виробництва та спирту коньячного, викуреного в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини, у перерахунку на абсолютний алкоголь, як того вимагають норми частин 17 та 18 статті 18 Закону № 481.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки є неправомірним висновки Головного управління Міндоходів в АРК, викладених в акті № 5/21.1/37349361 від 06.09.2013р., про недотримання ТОВ "Октябрський коньячний завод" вимог ст. 18 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995р. "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо використання у виробництві коньяків України з 01 квітня 2013 року не менш 30 відсотків спирту коньячного власного виробництва або спирту коньячного, виробленого в Україні з виноматеріалів, вироблених з вітчизняної сировини.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст. 195; ст. 196; ст. 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів в АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.10.13 у справі № 801/8691/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 25 листопада 2013 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис О.І. Мунтян

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2013
Оприлюднено28.11.2013
Номер документу35567528
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8691/13-а

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні