ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2013 р. Справа № 804/14553/13-а
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Серьогіної О.В.
при секретарі судового засіданняКалині В.М. за участю представника позивача Гончарова С.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Євробудінвест-Д» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Євробудінвест-Д» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення, прийняте ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на підставі Акту від 01.10.2013 року № 611/1504/34512861, № 0003331504, яким збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в загальному розмірі 149303,37 грн., з яких 124251,64 грн. - основний платіж, 25051,73 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 23.09.2008 року між Дніпропетровською міською радою та позивачем укладено договір оренди землі, пунктом 4.1. якого передбачено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі». У зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 року Податкового кодексу України, рішенням Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011 року № 216/8 встановлено розмір річної орендної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Податковим кодексом України, незалежно від мети використання. З метою приведення умов Договору до вимог чинного законодавства позивач звернувся до Дніпропетровської міської ради та 09.07.2013 року надав міському голові клопотання щодо укладення додаткового договору до Договору оренди землі від 23.09.2008 року. Крім того, жодного рішення Дніпропетровської міської ради щодо коригування орендної плати за землю та приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства не прийнято, додаткові угоди до Договору оренди землі з новим перерахунком орендної плати не укладені.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.11.2013 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні.
У судове засідання з'явився представник позивача.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що 23/10.2013 року відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003331504, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 149303,37 грн. (124251,64 грн.- основний платіж, 25051,73 грн. - штрафні (фінансові) санкції).
Зазначене податкове повідомлення-рішення винесено на підставі Акту від 01.10.2013 року № 611/1504/34512861 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Євробудінвест-Д» з питань повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.01.2011 року по 31.07.2013 року».
У вказаному акті зазначено, що 23.09.2008 року між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «Євробудінвест-Д» був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого ТОВ «Євробудінвест-Д» прийняло у строкове платне користування земельну ділянку за адресою: м, Дніпропетровськ, вул. Мечнікова, 18. Пунктом 4.1. Договору передбачено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі». Зміни в чинному законодавстві відбулись з 01.01.2011 року з набуттям чинності ПКУ. Згідно довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з урахуванням індексації, передбаченої ст. 298 ПКУ, у 2011-2013 роках нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 3206503,85 грн., а розмір земельного податку складає 32065,04 грн. ТОВ «Євробудінвест-Д» задекларована орендна плата за землю на 2011, 2012, 2013 роки лише згідно п. 288.5 ст. 288 ПКУ, без урахування коефіцієнту, визначеного п. 276.3 ст. 276 ПКУ, в розмірі 96195,28 грн. Сума орендної плати за землю за 2011 рік яка повинна бути нарахована згідно з вимогами п. 276.3 ст. 276 ПКУ, складає 144292,68 грн. Орендна плата занижена у 2011 році на 48097,40 грн., у 2012 році на 48097,40 грн., а також за січень-липень 2013 року - на 28056,84 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди,окрема, перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно та розсудливо.
Судом встановлено, що 23.09.2008 року між Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) та ТОВ «Євробудінвест-Д» (Орендар) було укладено Договір оренди землі, у відповідності з яким Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Мечнікова, 18. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1898 га, площа частки за яку справляється орендна плата становить 43,3% або 0,0822 га.
У відповідності з п. 3.1., п. 4.1., п. 4.2., п. 4.3. вказаного Договору договір укладено на п'ятнадцять років. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі».Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексації проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору.
Згідно з п. 5.2. Договору цільове призначення земельної ділянки: землі історико-культурного призначення.
Як вбачається із змісту позовної заяви, позовні вимоги обґрунтовані тим, що у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 року Податкового кодексу України, рішенням Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011 року № 216/8 встановлено розмір річної орендної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Податковим кодексом України, але, додаткові угоди до Договору оренди землі з новим перерахунком орендної плати не укладені.
Проте, статтею 21 Закону України від 06.10.1998 року № 161-XIV "Про оренду землі", в редакції чинній на час укладення позивачем Договору оренди землі від 23.09.2008 року, було визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Статтею ст. 7 Закону України від 03.07.1992 року № 2535-XII "Про плату за землю", в редакції чинній на час укладення позивачем Договору оренди землі від 23.09.2008 року, було визначено, що ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки. При визначенні розміру податку за земельні ділянки, зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими будівлями і спорудами, розташованими на територіях та об'єктах історико-культурного призначення, що не пов'язані з функціональним призначенням цих об'єктів, застосовуються такі коефіцієнти до відповідного земельного податку, встановленого частинами першою та другою цієї статті: місцевого значення - 1,5.
Зазначені правові норми втратили чинність з 01.01.2011 року згідно з Законом України від 02.12.2010 року № 2756-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України"
У відповідності зі ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом .
В свою чергу ст. 274, 276 Податкового кодексу України визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах історико-культурного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у розмірі, обчисленому відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу із застосуванням таких коефіцієнтів: місцевого значення - 1,5.
Аналіз наведених правових норм вказує на те, що з моменту укладання позивачем Договору оренди землі від 23.09.2008 року до часу виникнення спірних правовідносин алгоритм розрахунку орендної плати щодо земельної ділянки, наданої позивачу в орендне користування, не змінювався і складає трикратний розмір земельного податку, який в свою чергу становить 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, збільшений на коефіцієнт 1,5 у зв'язку з тим, що згідно з п. 5.2. Договору цільове призначення земельної ділянки - землі історико-культурного призначення.
За таких обставин є безпідставними доводи позивача про те, що у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 року Податкового кодексу України, додаткові угоди до спірного Договору оренди землі з новим перерахунком орендної плати не укладалися.
Як вбачається з матеріалів справи, нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки складає 3206509,33 грн.
З урахуванням наведених правових приписів, річна орендна плата за вказану земельну ділянку складає: (3206509,33 грн. х 1% х 1,5) х 3 = 144292,90 грн.
Проте, відповідачем річна орендна плата у 2011-2013 роках декларувалася та сплачувалась у розмірі 96195,28 грн., тобто без врахування коефіцієнту 1,5, передбаченого за користування земельною ділянкою, цільовим призначенням якої є землі історико-культурного призначення, і заниження орендної плати складає за 2011 рік - 48097,40 грн., за 2012 рік - 48097,40 грн. та за січень-липень 2013 року - 28056,84 грн., всього - 124251,64 грн.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем оскаржуване податкове повідомлення-рішення було винесено у відповідності з вимогами чинного законодавстві, доводи позовної заяви є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, а позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 158-163, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Євробудінвест-Д» залишити без задоволення.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Євробудінвест-Д» (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Мечнікова, 18, код ЄДРПОУ 34512861) на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 2687,46 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят сім гривень 46 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі - 02.12.2013 року.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2013 |
Оприлюднено | 03.12.2013 |
Номер документу | 35671635 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні