Справа № 2-а-912/08
Справа №
2-а-912/08
Категорія 73
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2008
року Кіровоградський окружний адміністративний
суд
у
складі: головуючого - судді Ясенової Т.І.
при секретарі - Турік Л.С.
за участю представників сторін:
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду
в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом Світловодської об'єднаної
державної податкової інспекції до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про
припинення підприємницької діяльності, -
ВСТАНОВИВ:
Світловодська об'єднана державна податкова інспекція
звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просить припинити
підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на
те, що на порушення
вимог п.2 ст.9 Закону України „Про систему оподаткування”, якою
передбачено, що платники податків і
зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових
органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші
документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів), відповідачем більше одного року не подано до органу
державної податкової інспекції
декларації про доходи, бухгалтерську звітність та інші документи і
відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
В судовому засіданні представник позивача підтримав
позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час
і місце судового розгляду повідомлений належним чином, що підтверджується
відмітками в рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення.
Причини неявки суду не повідомив, письмових заперечень по суті позовних вимог
не подано.
Зважаючи на викладене, а також на те, що в справі є
достатні матеріали, які свідчать про права та взаємовідносини сторін, суд
визнав можливим розгляд справи у відсутності відповідача.
Суд, вислухавши доводи представника позивача, дослідивши
письмові докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з
наступних підстав.
Згідно п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адміністративної
юрисдикції - переданий на вирішення
адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін
є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи
службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
В ідповідно до ст.4 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХІІ, державна податкова
адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці
Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції у
районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні
та об'єднані державні податкові інспекції є органами виконавчої влади.
Отже, в розумінні
п.1 ч.1 ст.3 КАС України спір, який виник між сторонами по даній справі, є публічно-правовим і підсудний
Кіровоградському окружному адміністративному суду.
Відповідно до п.3 ст.10 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні” контроль за
своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів,
податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з
обчисленням податків, інших платежів
покладено на податкові інспекції.
Права органів державної податкової інспекції закріплені
ст.11 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні”, зокрема, п.17 ч.1 цієї статті встановлює право
державної податкової інспекції
звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною
заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької
діяльності.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб,
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідний обов'язок закріплює і ч.1 ст.13 Закону України „Про державну податкову
службу в Україні”, відповідно до якої посадові особи органів державної
податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших
нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян,
підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи
державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм
права.
Таким чином, чинним законодавством надано право
Світловодській об'єднаній державній податковій інспекції на звернення до суду з адміністративним
позовом про скасування державної реєстрації фізичної особи-підприємця.
Судом встановлено, що фізична особа - підприємець
ОСОБА_1 зареєстрований у виконавчому
комітеті Світловодської міської ради 14.08.2006р. за №24460000000002281, що
підтверджується актом Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції
№16/1720 від 21.08.2008р. (а.с. 3).
Згідно того ж акту остання податкова звітність подана
фізичною
особою-підприємцем ОСОБА_1. до органу державної податкової служби, а
саме звіт суб'єкта малого підприємництва фізичної особи - платника єдиного
податку за четвертий квартал 2006 року за вх.№19998 від 18.10.2006р.
Відповідно до довідки Світловодської об'єднаної
державної податкової інспекції №731 від 20.08.2008р. станом на 20.08.2008р.
відповідач не має заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)
(а.с. 4).
Відповідно до ч.1 ст.42 Конституції України кожен має
право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. При цьому ст.67
Конституції України встановлює, що кожен
зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах встановлених
законом.
Статтею 9 Закону України „Про систему оподаткування” від
25.06.1991р. №1251-ХІІ передбачено обов'язок платників податків і зборів
(обов'язкових платежів) вести бухгалтерський
облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і
забезпечувати її зберігання у терміни,
встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів
(обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно ч.4 ст.14 Декрету Кабінету міністрів України „Про
прибутковий податок з громадян” від 26.12.1992р. №13-92 громадяни, які
займаються підприємницькою діяльністю, надають податковому органу декларації за
наслідками кожного звітного кварталу, а також звітного року.
Статтями 2 - 3 Закону України “Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” від 15.05.2003р. №775-IV
встановлюється, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації
юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно - правовими актами, прийнятими
відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію
всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності
та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
З викладеного вбачається, що даний
закон є спеціальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулювання
правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та
фізичних осіб - підприємців, у тому числі й порядку та підстав припинення
державної реєстрації підприємницької діяльності суб'єкта господарювання.
Відповідно до ст. 46 Закону України „Про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” державна реєстрація
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця крім іншого проводиться у разі: постановлення
судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи -
підприємця.
Підставами для постановлення судового рішення про
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, у тому
числі, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових
декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,
крім випадків, встановлених статтею 72 цього
Кодексу.
Враховуючи, викладені обставини, зокрема той факт, що відповідач протягом періоду, що перевищує
один рік, не звітує до податкових органів, суд дійшов висновку, що позовні
вимоги є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами та підлягають
задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.49 Закону України „Про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” суд, який постановив
рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця,
в день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному
реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи - підприємця для внесення до
Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення
підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Отже копія постанови,
в день набрання нею законної сили, має бути направлена Державному
реєстратору Світловодської міської ради Кіровоградської області.
Згідно п.15 ст.4 Декрету КМУ „Про державне мито” від
21.03.1991р. №7-93 Світловодська
об'єднана державна податкова інспекція звільняється від сплати державного мита.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких
позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Зважаючи на викладене, судові витрати підлягають
компенсації за рахунок Державного бюджету України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 94,
159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити підприємницьку діяльність фізичної
особи-підприємця ОСОБА_2 (ідентифікаційний код:НОМЕР_1 зареєстрована за
адресою: АДРЕСА_1, 27500).
Судові витрати компенсувати за рахунок Державного
бюджету України.
Після набрання постановою законної сили, копію постанови
направити Державному реєстратору Світловодської міської ради Кіровоградської
області для виконання вимог ст.49 Закону України „Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний
адміністративний суд шляхом подачі в
10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення
постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з
дня складення в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і
поданням після цього протягом 20
днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Кіровоградського
окружного
адміністративного суду
Т.І. Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2008 |
Оприлюднено | 18.05.2009 |
Номер документу | 3569151 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні