Ухвала
від 26.11.2013 по справі 801/1856/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/1856/13-а

26.11.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кукти М.В.,

суддів Кучерука О.В. ,

Єланської О.Е.

секретар судового засідання Єрохіна Д.Д.

за участю сторін:

представник позивача, Прокурора м. Сімферополя- Степаненко Тетяна Олексіївна, службове посвідчення № 005771, від 25.09.12,

представник відповідача, Сімферопольської міської ради АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник третьої особи, Товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль"- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про відкладення розгляду справи,

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Євдокімова О.О. ) від 27.09.13 по справі № 801/1856/13-а

за позовом Прокурора м. Сімферополя (вул. Севастопольська 11,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95011)

до Сімферопольської міської ради АР Крим (вул. Толстого, 15,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" (вул. Гоголя, 4-А,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95011)

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.2013 адміністративний позов задоволено.

Визнано противоправним та скасовано пункт 5.23. рішення 40-ї сесії Сімферопольської міської ради 5-го скликання №645 від 16.10.2008 про надання ТОВ "Абіссаль" земельної ділянки площею 0,7215 га по вул. Толстого в м. Сімферополі в оренду стром на 5 років для будівництва багатофункціонального житлового комплексу.

Не погодившись з даною постановою суду, третя особа звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.2013 та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову Прокурора м. Сімферополя відмовити повністю.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.10.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль".

Представник позивача у судовому засіданні 26.11.2013 з апеляційною скаргою не погодився, просив постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу з мотивів, викладених в ній.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно ч.4 статті 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Сімферопольською міською радою на 40-ї сесії 5-го скликання прийнято рішення №645 "Про дозвіл розробки проектів землеустрою з відводу земельних ділянок, надання, передачі громадянам України, юридичним і фізичним особам-підприємцям земельні ділянки у власність, постійне користування, оренду в м. Сімферополь". У пункті 5.23. цього рішення ТОВ "Абіссаль" надана земельна ділянка площею 0,7215 га по вул. Толстого у короткострокову оренду строком на 5 років до 16.10.2013 для будівництва багатофункціонального житлового комплексу (а.с.10 т.1).

Як вбачається із зазначеного рішення воно було прийняте на підставі ст.ст. 99,111,118,123,124,125,126,140,141 Земельного кодексу України.

24.04.2009 між Сімферопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" укладений договір оренди земельної ділянки №499-Г.

Вислухавши сторін, вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Відповідно до ст. 38. Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Згідно зі ст. 29 Земельного кодексу України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови.

Порядок передачі земельних ділянок в оренду передбачений ст. 124 Земельного кодексу України.

Відповідно до розділу 2 Закону України "Про державний бюджет України за 2008 рік і про внесення змін у деякі законодавчі акти України" від 28.12.2007 № 107-VI(далі Закон України від 28.12.2007 № 107-VI) внесені зміни у ст. 16 Закону України "Про оренду землі", яка викладена в наступній редакції:

"Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі."; та ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України доповнена абзацами другим та третім такого змісту: "Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени (під творчі майстерні)";

Згідно прикінцевих положень Закону України від 28.12.2007 № 107-VI, розділ 2 цього Закону, що стосується зазначених внесень у Земельний кодекс України та Закон України "Про оренду землі" набрали чинності з 1 січня 2008 року.

Таким чином, з 01.01.2008 року був введений новий порядок надання в оренду земельних ділянок.

Рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 № 10рн визнано такими, що не відповідають Конституції України, положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 N 107-VI., відповідно до яких внесені зміни у земельне законодавство України в частині надання земельних ділянок на основі аукціону.

Але, відповідно до ст. 73 Закону України "Про Конституційний суд України" Конституційний Суд України приймає рішення щодо конституційності актів, зазначених у пункті 1 статті 13 цього Закону. У разі якщо ці акти або їх окремі положення визнаються такими, що не відповідають Конституції України (неконституційними), вони оголошуються нечинними і втрачають чинність від дня прийняття Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Разом з тим, 03.06.2008 Законом України N 309-VI "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України" (далі Закон України N 309-VI від 03.06.2008), внесено зміни, зокрема до ст.16 Закону України "Про оренду землі", та ст. 124 ЗК України, відповідно до яких набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, набуття права на оренду земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні). Не допускається проведення аукціонів щодо земельних ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв, у тому числі національні творчі спілки та їх члени (під творчі майстерні).

Згідно прикінцевих положень розділу 2 п. 1 Закону України N 309-VI від 03.06.2008 цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та застосовується з дня втрати чинності відповідними положеннями розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

Таким чином ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України "Про оренду землі", в редакції яка передбачена Законом України N 309-VI "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України", застосовується з 22.05.2008 тобто з моменту втрати чинності Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" з прийняттям Рішення Конституційного суду України від 22.05.2008 № 10рн.

Отже, з 01.01.2008 діяли положення зазначених статей в редакції Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", які також передбачали надання земельних ділянок в оренду на основі аукціону.

З 01.01.2008 набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, а зокрема дане положення відноситься до земельної ділянки площею 0,7215 га по вул. Толстого наданої ТОВ "Абіссаль" у короткострокову оренду строком на 5 років до 16.10.2013 для будівництва багатофункціонального житлового комплексу за рішенням Сімферопольської міської ради №645 "Про дозвіл розробки проектів землеустрою з відводу земельних ділянок, надання, передачі громадянам України, юридичним і фізичним особам-підприємцям земельні ділянки у власність, постійне користування, оренду в м. Сімферополь".

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В порядку, передбаченому ст. 72 КАС України, відповідачем не надано доказів, які б свідчили, про необґрунтованість позовних вимог.

Як випливає з Рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1/99-рп, ч.1 ст. 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Рішення відповідача від 16.10.2008 №645 "Про дозвіл розробки проектів землеустрою з відводу земельних ділянок, надання, передачі громадянам України, юридичним і фізичним особам-підприємцям земельні ділянки у власність, постійне користування, оренду в м.Сімферополь" відносно третьої особи, а саме п. 5.23 був прийнятий під час дії ст. 124 Земельного Кодексу України, яка передбачала, що набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, а тому наявні порушення відповідачем зазначеної норми Закону при наданні ТОВ "Абіссаль" земельної ділянки в оренду.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки відповідачем не надано належних та допустимих доказів того, що земельна ділянка площею 0,7215 га по вул. Толстого надана ТОВ "Абіссаль" у короткострокову оренду строком на 5 років до 16.10.2013 для будівництва багатофункціонального житлового комплексу, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, разом з тим відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

На підставі викладеного, відповідачем порушений принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, оскільки оскаржуване рішення прийнято Сімферопольською міською Радою з перевищенням повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.13 у справі № 801/1856/13-а -залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.09.13 у справі № 801/1856/13-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 02 грудня 2013 р.

Головуючий суддя підпис М.В. Кукта

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.В. Кукта

Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено06.12.2013
Номер документу35795840
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —801/1856/13-а

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 27.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні