УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2013 р.Справа № 2а-1670/5828/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Присяжнюк О.В.
Суддів: Курило Л.В. , Русанової В.Б.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фінансової інспекції в Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 01.10.2012р. по справі № 2а-1670/5828/12
за позовом Державного закладу "Кобеляцька районна санітарно-епідеміологічна станція"
до Кобеляцької міжрайонної державної фінансової інспекція Полтавської області , Державної фінансової інспекції в Полтавській області Державної фінансової інспекції в Полтавській області
про визнання протиправним та часткове скасування пункту 4 вимоги,
ВСТАНОВИЛА:
Державний заклад "Кобеляцька районна санітарно-епідеміологічна станція" (далі по тексту - Кобеляцька райСЕС) звернувся до суду з позовом, в якому просив: визнати протиправним та скасувати пункту 4 вимоги Кобеляцької міжрайонної державної фінансової інспекції (відповідач-1) №01-14/978 від 15.06.2012 "Про усунення виявлених плановою виїзною ревізією порушень використання бюджетних коштів, виділених Міністерством охорони здоров'я для проведення санітарного нагляду та дезінфекційних заходів Державним закладом "Кобеляцька районна санітарно-епідеміологічна станція" Міністерства охорони здоров'я України в період з 01.07.2009 по 30.04.2012".
Ухвалою суду від 25 вересня 2012 до участі у справі у якості співвідповідача залучено Державну фінансову інспекцію в Полтавській області (далі - ДФІ в Полтавській області, відповідач-2), структурним підрозділом якої є Кобеляцька МДФІ.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2012 року по справі № 2а-1670/5828/12 позов задоволено.
Не погодившись з даною постановою суду, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій с посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та положень ст.159 КАС України, просить постанову Полтавського окружного адміністративного від 01.10.2012 р. скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивачем надано суду заперечення на апеляційну скаргу,в якій, наполягаючи на законності та обґрунтованості прийнятого рішення по даній справі, просив апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Кобеляцька райСЕС є юридичною особою, за організаційно-правовою формою-державна організація (установа, заклад), що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи від 22.10.2010 серія А00 №619629 та довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 08.11.2010 АБ №274354. Кобеляцька райСЕС є закладом санітарно-профілактичного профілю і входить до системи державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до пункту 1.1.2.1 плану контрольно-ревізійної роботи Кобеляцької міжрайонної державної фінансової інспекції на ІІ квартал 2012 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 16.05.2012 №33, від 21.05.2012 №34 та від 25.05.2012 №35 виконуючим обов'язки начальника Кобеляцької МДФІ Россохою В.О., головним державним фінансовим інспектором Кобеляцької МДФІ Рукас Н.В., проведено ревізію використання бюджетних коштів, виділених Міністерством охорони здоров'я для проведення санітарного нагляду та дезінфекційних заходів державним закладом "Кобеляцькою районною санітарно-епідеміологічною станцією" Міністерства охорони здоров'я України в період з 01.07.2009 по 30.04.2012.
За наслідками вказаної ревізії Кобеляцькою МДФІ складено акт №01-21/32 від 14.06.2012 (а.с. 37-62), яким встановлено порушення порядку використання коштів, отриманих за надані платні послуги, так як протягом перевіряємого періоду відповідно до наказів головного лікаря ДЗ "Полтавська обласна СЕС" Шаповала В.Ф. від 02.12.2004 №161 та від 30.12.2009 №236 здійснено перерахування коштів із спеціального рахунку установи (35226001000048) на рахунок ДЗ "Полтавська обласна СЕС" за рахунок зменшення доходів спеціального фонду установи. Всього за період з 01.07.2009 по 01.04.2012 установою перераховані кошти на загальну суму 2520,00 грн, чим порушено вимоги пункту 3 додатку 1 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямки використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 №629 та п.4 ст.13 Бюджетного кодексу України. За висновками ревізії, внаслідок допущеного порушення спеціальному фонду позивача завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 2520,00 грн.
На підставі виявлених порушень, які відображені в акті №01-21/32 від 14.06.2012, Кобеляцькою МДФІ пред'явлено до Кобеляцької райСЕС вимогу №01-14/978 від 15.06.2012 "Про усунення виявлених плановою виїзною ревізією порушень використання бюджетних коштів, виділених Міністерством охорони здоров'я для проведення санітарного нагляду та дезінфекційних заходів ДЗ "Кобеляцька районна санітарно-епідеміологічна станція" Міністерства охорони здоров'я України в період з 01.07.2009 по 30.04.2012", де п.4 зобов'язано позивача забезпечити повернення коштів в сумі 2520,00 грн, що незаконно перераховані до ДЗ "Кобеляцька районна санітарно-епідеміологічна станція" (а.с. 63-65).
Суд першої інстанції, задовольняючи позов, дійшов висновку про правомірності вимог позивача, які ґрунтуються на положеннях закону та підтверджені матеріалами справи.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до ст. 32 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", керівництво державною санітарно-епідеміологічною службою області, міст Києва і Севастополя здійснює головний державний санітарний лікар відповідної адміністративної території, який призначається на посаду та звільняється з посади наказом головного державного санітарного лікаря України.
Для розгляду і вирішення найважливіших питань забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби утворюється колегія державної санітарно-епідеміологічної служби України. Колегію очолює головний державний санітарний лікар України. Положення про колегію державної санітарно-епідеміологічної служби України та її персональний склад затверджує Кабінет Міністрів України за поданням головною державного санітарного лікаря України. Колегії державної санітарно-епідеміологічної служби утворюються також в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на водному, залізничному та повітряному транспорті. Колегії очолюють відповідні головні державні санітарні лікарі. Положення про ці колегії та їх персональний склад затверджує головний державний санітарний лікар України.
Відповідно до Положення про колегію Державної санітарно-епідеміологічної служби Полтавської області, затвердженого 19.12.2006 Першим заступником Міністра охорони здоров'я України Головним державним санітарним лікарем України Бережновим С.П., колегія розглядає, зокрема, проблемні питання щодо матеріально-технічного та фінансового забезпечення державної санітарно-епідеміологічної служби. Рішення колегії проводиться в життя наказом головного державного санітарного лікаря області (а.с. 14-15).
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням колегії Державної санітарно-епідеміологічної служби Полтавської області від 30.11.2009 №14/2 визнано позитивним підхід в організації процесу по консолідації коштів в санепідслужбі, які дали можливість покращити матеріально-технічну базу більшості санепідустанов області для вирішення питань по санітарно-епідеміологічному забезпеченню населення Полтавщини та доручено заступникам головного лікаря Макєєву С.Л. та Захар'євій М.А. підготувати до 30 грудня 2009 року наказ по службі для подальшого покращення матеріально-технічної бази санепідустанов області, враховуючи підсумки роботи, в тому числі за 2009 рік (проведення відрахувань коштів на рахунок ДЗ "Полтавська обласна СЕС" за рахунок зменшення спеціального фонду установ) (а.с. 13).
З матеріалів справи вбачається, що на виконання даного рішення колегії Державної санітарно-епідеміологічної служби Полтавської області головним лікарем Полтавської облСЕС прийнято наказ від 30.12.2009 №236 "Про матеріально-технічне забезпечення санітарно-епідеміологічної служби області. При цьому, наказом Полтавської облСЕС від 30.12.2009 №236 затверджено Положення про використання коштів, що надійшли в централізованому порядку (а.с. 9-10).
До прийняття вказаного наказу дані правовідносини були врегульовані наказом Полтавської облСЕС від 02.12.2004 №161 "Про матеріально-технічне забезпечення санітарно-епідеміологічної служби області" (а.с. 102).
З оглянутих судом документів слідує, що змістовна суть наказів від 02.12.2004 №161 та від 30.12.2009 №236, головні лікарі міст і районів, головні лікарі дезстанцій зобов'язані забезпечити щомісячно, до 4 числа наступного місяця, відрахування коштів на рахунок обласної санепідстанції, за рахунок надходження коштів спеціального фонду установи, згідно додатку.
Сторонами не спростовується, що Наказ головного лікаря Полтавської облСЕС від 30.12.2009 №236 не скасовано в установленому порядку, а відтак є чинним та обов'язковим для виконання позивачем. Також був обов'язковим до виконання і наказ головного лікаря від 02.12.2004 №161 до втрати ним чинності в зв'язку з прийняттям наказу від 30.12.2009 №236.
На виконання зазначених наказів позивачем зі спеціального рахунку перераховано у 2009-2011 роках кошти в загальній сумі 2520,00 грн на рахунок обласної санепідстанції на централізовані заходи.
На підставі наведених фактів, колегія суддів доходить висновку про виконання позивачем наказів органу вищого рівня, які є обов'язковими до виконання підлеглими структурними підрозділами і підтверджується наступним. .
Згідно пункту 1.3 статуту ДЗ "Полтавська обласна санітарно-епідеміологічна служба", затвердженого наказом МОЗ України від 28.02.2006 №87, Полтавська облСЕС відносно усіх інших санепідзакладів та установ Полтавської області є провідним закладом санітарно-епідеміологічної служби України у межах Полтавської області, а також у межах своєї компетенції виконує функції навчального, методичного, координаційного та консультаційного центру (витяг з статуту, а.с. 98-100).
Крім того, зі змісту статуту ДЗ "Полтавська обласна санітарно-епідеміологічна станція" також вбачається, що головний санітарний лікар області, зокрема: здійснює загальне керівництво і контроль за діяльністю міських і районних санепідзакладів; затверджує кошторис витрат підпорядкованих санепідзакладів Полтавської області, розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису та ін.
Положення зафіксовані у Статуті, дають підстави вважати, що головний лікар Кобеляцької райСЕС безпосередньо підпорядковується головному лікарю ДЗ "Полтавська облСЕС" і накази останнього для Кобеляцької райСЕС є обов'язковими.
Більш того, головний лікар ДЗ "Полтавська облСЕС" розпоряджається бюджетними коштами загального та спеціального фонду, що формується за рахунок виконання робіт, надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до затвердженого кошторису та згідно із законодавством України, тобто останній є розпорядником коштів, в тому числі спеціального фонду, вищого рівня, ніж головний лікар Кобеляцької райСЕС.
Правилами ч.9 ст.51 Бюджетного кодексу України передбачено, що якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.
Якщо такої заборгованості немає, розпорядник бюджетних коштів спрямовує 50 відсотків коштів на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, і 50 відсотків коштів - на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.
У такому разі розпорядник бюджетних коштів здійснює перерозподіл обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом бюджету для проведення видатків за цими зобов'язаннями із спеціального фонду бюджету.
З урахуванням наведених норм у поєднанні з порядоком обласного значення щодо перерозподілу коштів спецфонду для матеріально - технічного забезпечення санепідемустанов області, які не забезпечені бюджетними коштами або їх власних надходжень не вистачає для організації належної матеріально-технічної бази, не вбачається розбіжностей між таким порядком та вимогами Бюджетного кодексу України.
Відтак, перерахування Кобеляцька райСЕС коштів на консолідований рахунок ДЗ "Полтавська облСЕС" із вищевказаною метою та на виконання перелічених вище розпорядчих актів вищої установи (наказів від 02.12.2004 №161 та від 30.12.2009 №236), яка є розпорядником цих коштів вищого рівня, не є порушенням, встановленим відповідачем у акті ревізії.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Бюджетного кодексу України бюджет може складатися із загального та спеціального фондів.
Згідно ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України встановлено, що власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.
Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи: перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством; друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.
У складі першої групи виділяється, зокрема, підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю.
Власні надходження бюджетних установ використовуються (з урахуванням частини дев'ятої статті 51 цього Кодексу), зокрема, на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (за рахунок надходжень підгрупи 1 першої групи).
Матеріалами справи підтверджено, що бюджетні кошти були перераховані та використані згідно наказів по облсанепідстанції від 02.12.2004 №161 та від 30.12.2009 №236 з ДЗ "Кобеляцька райСЕС", з метою поліпшення та розвитку матеріально-технічної бази Кобеляцької райСЕС, а саме: на участь Кобеляцької райСЕС у проведенні 2 Всеукраїнського з'їзду працівників Державної санепідслужби України та проведенні конференції, на придбання звітно-облікових форм для здачі річного звіту, телефонних довідників, посвідчень про атестацію медичних працівників, для друку організаційних планів, для визначення технічного стану дезкамери Кобеляцької райСЕС (а.с. 130).
З огляду на викладене, суд першої інстнації прийшов до висновку, що Кобеляцька райСЕС, перераховуючи кошти в сумі 2520,00 грн зі спеціального фонду на рахунок ДЗ "Полтавська обласна СЕС" для здійснення централізованого матеріально-технічного забезпечення санітарно-епідеміологічної служби області, не порушувала вимог частини 4 статті 13 Бюджетного кодексу України.
Колегія суддів погоджується із зазначеними висновками суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Полтавській області залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 01.10.2012р. по справі № 2а-1670/5828/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Присяжнюк О.В. Судді Курило Л.В. Русанова В.Б.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2013 |
Оприлюднено | 11.12.2013 |
Номер документу | 35851972 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні