Постанова
від 12.03.2007 по справі 10/23-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/23-НА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"12" березня 2007 р.                                                            Справа №10/23-НА

за позовом  Новоушицької центральної районної лікарні смт. Нова Ушиця    

до Державної податкової інспекції у Новоушицькому районі смт. Нова Ушиця

про скасування рішення №0000582340/0 від 04.08.2006р.

Суддя  Виноградова В.В.                    Секретар судового засідання Матущак В.В.

Представники сторін:          

позивача             Братусь З.М. –головний лікар  

                    Новіцька Л.І. –за довіреністю №67 від 01.02.2007р.

відповідача            Чайковський Т.В. – за довіреністю №156/10/10-031 від 22.01.2007р.

 

Постанова приймається 12.03.2007р., так як в судовому засіданні оголошувалась перерва.

         В судовому засіданні згідно ч.3 ст.160 КАС України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Суть спору

          Позивач звернувся до суду з позовною заявою про скасування рішення Новоушицької ОДПІ №582340/0 від 04.08.2006р. про застосування 20852,68 грн. штрафних санкцій. Вважає оспорюване рішення таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства та фактичним обставинам справи, оскільки позивач самостійно виявив порушення ведення касових операцій. Вказує, що керівництво лікарні з власної ініціативи звернулось до контрольно-ревізійного управління  для проведення  ревізії, відповідно контрольно-ревізійним відділом в Новоушицькому районі було проведено перевірку дотримання порядку ведення касових операцій в Новоушицькій центральній районній лікарні за період з 01.01.2004р. по 01.11.2005р. (акт №1 від 25.01.2006р.).

          Позивач стверджує, що податковим органом неправомірно було винесено рішення про застосування штрафних санкцій до лікарні, оскільки  контрольно-ревізійне управління лише підтвердило порушення, які були виявлені самою лікарнею. При цьому, вироком Новоушицького райсуду №1-27 від 16.08.2006р. винну у привласненні коштів особу було притягнуто до відповідальності, яка визнала свою вину і частково відшкодувала понесені збитки.

          Стверджує, що у податкового органу були відсутні підстави приймати оспорюване рішення згідно акту перевірки контрольно-ревізійного управління.

          Крім того зазначає, що штрафні санкції застосовуються до суб'єктів підприємницької діяльності, а позивач є бюджетною неприбутковою організацією.

          Вказує на пропуск строків застосування штрафних санкцій передбачених ст.250 Господарського кодексу України.

           Відповідач проти позовних вимог заперечує , вважаючи, що оспорюване рішення прийнято правомірно, за результатами проведеної контрольно-ревізійним управлінням перевірки, в ході якої встановлено несвоєчасне та неповне оприбуткування касиром готівкових коштів в касу підприємства за 2004рік у сумі 958,3грн., а також несвоєчасне, із затримкою до двох місяців, оприбуткування коштів у сумі 169,48 грн., не оприбутковано та несвоєчасно оприбутковано готівки в касі підприємства за 2005рік у сумі 2250,70 грн.

          Зазначає, що всього платником податків не оприбутковано готівки в касі у сумі 3378,48грн. Крім того, перевіркою виявлено, що касиром по касовій книзі за жовтень 2005р. проведено операції по здачі готівки в банк на загальну суму 2039,84грн. не підтверджені квитанціями до прибуткових касових ордерів, не засвідчені підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки банку. За розглядом акта перевірки рішенням ДПІ у Новоушицькому районі від 04.08.2006р. №0000582340/0 застосовано до Новоушицької районної лікарні штрафні санкції на загальну суму 20852,68 грн., в тому числі, 16892,4грн. (3378,48грн. х 5) за не оприбуткування, неповне та несвоєчасне оприбуткування у касі готівки (п'ятикратний розмір неоприбуткованої суми) та 3960,28грн. (1980,14грн. х 2) за перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі (в двократному розмірі).

          Відповідач вказує, що у позовній заяві не міститься жодних аргументів, які б свідчили про неправомірні дії відповідача в частині застосування штрафних санкцій та слугували б підставою для скасування оспорюваного рішення.

Посилається на те, що п.2.6. Положення про порядок ведення касових операцій в національній валюті в Україні (затвердж. постановою правління НБ України від 15.12.2004р. №637) передбачено, що вся готівка, що надходить до каси, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

В пункті 3.5 та 3.7 глави 3 вказаного Положення передбачено, що для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача. Приймання одержаної з банку готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами з відображенням такої касової операції в касовій книзі. Документом що свідчить про здавання виручки до банку, є відповідна квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, засвідчена підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки банку. Прибуткові касові ордери і квитанції до них, а також видаткові касові ордери і видаткові відомості мають заповнюватися бухгалтером, та зберігаються протягом установленого для зберігання документів терміну.

Посилаючись на  п.7.3 глави 7 вищевказаного положення, звертає увагу на те, що особи, які винні в порушені порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку,у разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи ДПС України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України.

Крім того, зазначає, що відповідно до ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995р. № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, тягне за собою застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу.

При цьому, відповідно до ст.2 вищезазначеного Указу штрафні санкції застосовуються до вище вказаних осіб, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.

Вважає, що докази, якими позивач обґрунтовує свої вимоги в позовній заяві, щодо скасування рішення ДПІ у Новоушицькому районі від 04.08.06р. не можуть бути підставою для його скасування, тому просить у позові відмовити.

В судовому засіданні від 01.03.2007р. надала пояснення з приводу фактів, встановлених в ході перевірки начальник контрольно-ревізійного відділу в Новоушицькому районі Яскір Р.С., яка вказала, що за заявою головного лікаря Новоушицької районної лікарні, в зв'язку з виявленими головним бухгалтером  порушеннями  з боку касира - Лозінської Т.І., контрольно-ревізійним відділом в Новоушицькому районі було проведено відповідну перевірку, за результатами якої складено акт №121-18/1 від 25.01.2006р.В акті перевірки встановлені порушення  „Положення  про  ведення  касових  операцій  у національній валюті в Україні”. Для прийняття рішення про накладення штрафних санкцій контрольно-ревізійний відділ в Новоушицькому районі направив до ДПІ у Новоушицькому районі листа від 28.07.2006р. №21-14/389 та матеріали перевірки дотримання порядку ведення касових операцій в Новоушицькій центральній районній лікарні за період з 01.01.2004р. по 01.11.2005р. та відповідні розрахунки штрафних санкцій за виявлені порушення. Вказує на те, що факти порушень були предметом дослідження під час кримінальної справи по обвинуваченню Лозінської Т.І.  

Розглядом матеріалів справи встановлено:

Контрольно-ревізійним віддділом в Новоушицькому районі КРУ в Хмельницькій області проведено перевірку дотримання порядку ведення касових операцій в Новоушицькій центральній районній лікарні , про що складено акт №121-18/1 від 25.01.2006р.

В акті зафіксовано, що в порушення  п. 3.11 «Положення  про  ведення  касових  операцій  у національній валюті в Україні»(затвердженого постановою Правління Національного банку України № 72 від 19.02.2001 року) головним бухгалтером лікарні не дотримувався порядок реєстрації прибуткових і видаткових касових ордерів та передачі їх касиру Лозінській Т.І., що призвело до несвоєчасного та неповного оприбуткування касиром готівкових надходжень по касі  за 2004р. -958,30 грн.  та в результаті порушення п. 3.10, 3.11 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні»(затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 р. № 637 ) не оприбутковано готівки за 2005 рік в сумі 2250 грн.70 коп.

Зокрема в 2004 році неоприбутковано 958 грн.30 коп. (70,64 грн. неоприбуткування коштів за надання послуг по медичному обстеженню та 887,66 грн. неоприбуткування коштів по 13 квитанціях за зубопротезування) та несвоєчасно із затримкою від 18 днів до 2-х місяців оприбутковано кошти в сумі 169,48 грн. ( 155,02 грн. за період 01.01.2004р.- 29.12.2004р., 14, 46 грн. –за 29.08.2005р. ) , в 2005р. не оприбутковано по касовій книзі готівкові надходження на загальну суму 2260 грн. 70 коп. (14,46 грн. не оприбутковані кошти по касовому ордеру №771 від 26.08.2005р, 1769,24 грн.- не оприбутковані кошти за  3-5 жовтня 2005 року, 467 грн. –не оприбутковані кошти по прибутковому ордеру №477 від 17.05.2005р.

          Крім того, в порушення п.3.5, 3.7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні ( затверджено Постановою НБУ від 15.12.2004р. №637) для виведення залишку готівки в касі  прийнято видаткові ордера про здачу готівки в банк не підтверджені документами, що свідчить про здавання виручки до банку. Касиром Лозінською Т.І. по касовій книзі за 2005р. проведено операції по здачі готівки в банк на загальну суму 2039,84 грн. не підтверджені квитанціями до прибуткових касових ордерів, засвідченими підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки банку. Зазначено, що по касовій книзі за 3-5 жовтня 2005р. відображено здачу в банк „Аваль” коштів в сумі 2214,76 грн. , з них не підтверджено квитанціями здавання виручки в банк на суму 1789,58 грн. та не проведено 424,78 грн., за 10-12 жовтня 2005р. не підтверджено квитанціями здавання виручки в банк на суму 145,84 грн., за 14-17 жовтня не підтверджено квитанціями здавання виручки в банк на суму 104,42 грн.

           Для прийняття рішення про накладення штрафних санкцій контрольно-ревізійний відділ в Новоушицькому районі направив листа від 28.07.2006р. №21-14/389 та матеріали перевірки дотримання порядку ведення касових операцій в Новоушицькій цетральній районній лікарні за період з 01.01.2004р. по 01.11.2005р. до ДПІ у Новоушицькому районі.

В даному листі зазначено, що всупереч п.3.11 „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні” № 72 від 19.02.2001року, головним бухгалтером лікарні Новіцькою Л.І. не дотримувався порядок реєстрації прибуткових і видаткових касових ордерів та передачі їх касиру Лозінській Т.І., що призвело до несвоєчасного та неповного оприбуткування касиром готівкових надходжень по касі за 2004 рік - 958 грн.30 коп. та в результаті порушення п. 3.10, 3.11 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні»затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 р. № 637 неоприбутковано готівки за 2005 рік в сумі 2250 грн.70 коп., разом за 2004-2005 роки-3209 грн. Крім того, на протязі 2004 року несвоєчасно оприбутковано отримані кошти в сумі 169 грн.48 коп.

Також, в порушення п 3.5., 3.7. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 р. № 637 для виведення залишку готівки в касі прийнято видаткові ордера про здачу готівки в банк не підтверджені документами, що свідчать про здавання виручки до банку. Касиром Лозінською Т.І. по касовій книзі за жовтень 2005 року проведено операції по здачі готівки в банк на загальну суму 2039 грн. 84 коп. - не підтверджені квитанціями до прибуткових касових ордерах, засвідченими підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки банку.

На підставі акту перевірки котрольно-ревізійного віддділу в Новоушицькому районі № 21-18/ 2004 згідно п.11 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995р. „Про застосування штрафних санкцій за прорушення норм з регулювання обігу готівки” ДПІ у Новоушицькому районі прийнято рішення від 04.08.2006р. №0000582340/0 про застосування до Новоушицької центральної районної лікарні 20852,68 грн. штрафних санкцій.

Відповідачем надано розрахунок сум штрафних санкцій застосованих до Новоушицької центральної районної лікарні. Відповідно до даного розрахунку застосовано штрафні санкції за не оприбуткування та несвоєчасне оприбуткування готівки в касі -16892,40 грн.(3378,48 грн.*5), а саме за період з  01.01.2004р. по 29.12.2004р. в розмірі 4791, 50 грн. (958,3 грн. - сума неоприбуткованої готівки * 5), за період з 03.10.2005р. по 05.10.2005р.  та за 26.08.2005р. –11253,50 грн. ( 2250,70 грн. * 5), за несвоєчасне оприбуткування готівки в касі за період з 01.01.2004р. по 29.12.2004р. -775.10 грн. ( 155,02 *5), за 29.08.2005р.-72,30 грн.( 14,46 грн.*5), за перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі за період з 03.по 05.10 2005р., 10-12.10.2005р. , 14-17.10 2005р.- 3960,28 грн.( 1980,14 грн.*2).     

Позивач, не погоджуючись з даним рішенням просить його скасувати, як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

Суду надано копію винесеного Новоушицьким районним судом  вироку від 16.08.2006р. по справі №1-27 від 2006р. по обвинуваченню Лозінської Т.І., яка працювала бухгалтером –касиром в Новоушицькій центральній районній лікарні.

Досліджуючи надані сторонами докази, наведені представниками сторін міркування та заперечення,  оцінюючи їх в сукупності, судом  приймається до уваги наступне:

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” органи державної   податкової  служби  у  випадках,  в  межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати  до  платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Указом Президента України „ Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки „ від 12 червня 1995 року   N 436/95 ( ст. 1) встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу:  за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у  двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми; штрафи в повному обсязі стягуються до державного бюджету в порядку, встановленому законодавством.

При цьому відповідно до ст. 2 даного Указу передбачені штрафні санкції застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.

Відповідно до п.5.1.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затверджено Постановою Правління Національного банку України 19.02.2001р.N72, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 березня 2001р.за N 237/5428 - надалі Положення №72 ) та  до  п.7.3  Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затверджено Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004р.№637, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005р. №4010320 - надалі Положення №637) відповідальність  за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку. У разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України.

Як вбачається з матеріалів справи податковим органом у відповідності до вищевказаних положень , за поданням контрольно-ревізійний відділу в Новоушицькому районі (від 28.07.2006р. №21-14/389)та матеріалів перевірки КРУ щодо дотримання порядку ведення касових операцій в Новоушицькій центральній районній лікарні за період з 01.01.2004р. по 01.11.2005р. прийнято рішення від 04.08.2006р. №0000582340/0 про застосування до Новоушицької центральної районної лікарні 20852,68 грн. штрафних санкцій.

Податковим органом на підставі встановлених КРУ порушень , застосовано до позивача штрафні санкції за не оприбуткування та несвоєчасне оприбуткування готівки в касі та за перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі .

В акті перевірки зафіксовано порушення п.3.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні N72 та п.п.3.10.3.11 Положення №637

Згідно вимог п.3.11 Положення №72 та п.п.3.10,3.11 Положення № 637  прибуткові та видаткові касові ордери до передавання в касу реєструються бухгалтерією в журналі реєстрації прибуткових і видаткових   касових   документів, у касових  ордерах  зазначається  підстава для їх складання і перелічуються додані до них документи

Відповідно до п. 2.10 Положення №72 та 2.6 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання  або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю  в день її надходження або видачі ( п. 4.3 Положення №637).

В акті перевірку КРУ зафіксовано, що касиром Новоушицької центральної районної лікарні в 2004р. не оприбутковано  958,30 грн. , з яких 70,64 грн. неоприбутковуваних коштів по касових ордерах № 604 від 08.06.2004р,, №1280 від 20.12.2004р. , №1278 від 20.12.2004р. та 887,66 грн. –не оприбутковані кошти по 13 квитанціях за проведене зубопротезування. Крім того, несвоєчасно із затримкою від 18 до 2-х місяців оприбутковано кошти в сумі 169,48 грн. за проведення медогляду (155,02 грн. за період 01.01.2004р.- 29.12.2004р., 14, 46 грн. –за 29.08.2005р. ).

В 2005р. касиром Лозінською Т.І. не оприбутковано по касовій книзі готівкові надходження на загальну суму 2250,70 грн. Не оприбутковано кошти  14,46 грн. по касовому ордеру №771 від 26.08.2005р., 762,60 грн. по прибутковому касовому ордеру №789 від 05.10.2005р., 11,32 грн. по прибутковому касовому ордеру №796 від 04.10.2005р., 16,06 грн. по прибутковому касовому ордеру №799 від 04.10.2005р., 121 грн. по прибутковому касовому ордеру №530 від 25.05.2005р., 150 грн. по прибутковому касовому ордеру №751 від 08.2005р., 300 грн. по прибутковому касовому ордеру №790 від 03.08.2005р. та за 3-5 жовтня в результаті допущених арифметичних помилок не оприбутковано 408,26 грн. , 4676 грн. по прибутковому касовому ордеру №477 .

Вищевказані порушення не заперечуються позивачем .Дані обставини були встановлені під час винесення вироку від 16.08.2006р. по кримінальній справі  №1-27 від 2006р.по обвинуваченню Лозінської Т.І., яка працювала бухгалтером –касиром в Новоушицькій центральній районній лікарні.

При цьому згідно ч. 4 ст. 72 КАС України вирок суду в кримінальній справі, який набрав законної сили, є обов'язковим для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.

В акті перевірки також зафіксовано порушення позивачем п.п.3.5, 3.7 Положення № 637 , а саме для виведення залишу готівки в касі прийнято видаткові ордера про здачу готівки в банк не підтверджені документами , що свідчать  про здавання виручки до банку - касиром по касовій книзі за жовтень 2005р. проведено операції по здачі готівки в банк на загальну суму 2039,84 грн. не підтверджені квитанціями до прибуткових касових ордерів , засвідченими підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки банку.

Розділом 5 Положення №637 передбачено порядок визначення строків здавання готівкової виручки (готівки)  та розрахунку ліміту в касі. Згідно п. 5.8 даного Положення Державне казначейство України самостійно визначає порядок установлення ліміту каси бюджетних установ і організацій, що ним обслуговуються. Держказначейством визначено ліміт каси позивача в розмір 100 грн. (заявка-розрахунок

Як передбачено п.3.5.Положення №637 для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача, приймання  одержаної  з  банку  готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами (прибутковим або видатковим) з відображенням такої касової операції в касовій книзі. Документом, що  свідчить  про  здавання  виручки до банку,  є відповідна квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, засвідчена підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки (штампа) банку. Документом, що свідчить про здавання виручки до банку через інкасаторів, є копія супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчена підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача. ( п.3.7 Положення).

Відповідно до п.7.19 даного Положення під час перевірки органи контролю мають брати до уваги те,  що за наявності в касі підприємства готівки, яка не підтверджена прибутковими касовими ордерами, вона вважається неоприбуткованою в касі та зараховується в дохід підприємства.

 Згідно п.7.24. у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Встановлені в ході перевірки порушення перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі позивачем не заперечуються та були встановлені під час винесення вироку від 16.08.2006р. по кримінальній справі  №1-27 від 2006р.по обвинуваченню Лозінської Т.І.

Доказів, які б спростовували висновки контролюючих органів позивачем суду не надано.

Судом приймаються до уваги заперечення позивача щодо неврахування податковим органом при прийнятті оспорюваного  рішення  вимог ст. 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст.238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими  актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів  господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

          Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами.

         Штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки підпадають під законодавче визначення адміністративно-господарської санкції та є такими санкціями за своєю юридичною сутністю.

Згідно ст.250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Враховуючи вищенаведені норми законодавства та те, що рішення про застосування  до позивача штрафних санкцій прийнято 04.08.2006р., а частина порушень вчинені позивачем до 04.08.2005р., суд вважає безпідставним застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 10756,60 грн., а саме за не оприбуткування 958,30 грн. готівки в касі за період з 01.01.2004р. по 29.12.2004р.- в розмірі 4791, 50 грн. ( 958,3*5= 4791,50 грн.) , за неоприбуткування 467 грн. готівки в касі по касовому ордеру №477 від 17.05.2005р.- в розмірі 2335 грн., за не оприбуткування 121 грн. готівки по касовому ордеру №530 від 25.05.2005р.- в розмірі 605 грн.(121*5=605 грн.), за не оприбуткування 150 грн. по касовому ордеру №751- в розмірі 750 грн . ( 150*5=750 грн.), за неоприбуткуванння 300 грн. готівки по касовому ордеру №790 від 03.08.2005р.- в розмірі 1500 грн. ( 300*5=1500 грн.), за несвоєчасне оприбуткування 155,02грн. готівки в касі за період з 01.01.2004р. по 29.01.2004р.- в розмірі 775,10 грн. ( 155,02 *5=775,10). За таких обставин рішення  ДПІ у Новоушицькому районі №0000582340/0 від 04.08.2006р.в частині застосування 10756,60 грн. штрафних санкцій підлягає скасуванню.

В решті позовних вимог необхідно відмовити.

З огляду на викладені обставини та враховуючи приписи ст.19 Конституції України та  ст.71 КАС України, позовні вимоги про скасування рішення Державної податкової інспекції у Новоушицькому районі №0000582340/0 від 04.08.2006р. підлягають частковому задоволенню, а оспорюване рішення скасуванню в частині  застосування 8343,90 грн. штрафних санкцій.

Згідно ч. 3 ст. 94 КАСУ судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому пропорційно частині задоволених вимог, при цьому враховується немайновий характер спору.

Згідно ч.1 ст. 94 цього Кодексу документально підтверджені судові витрати присуджуються з Державного  бюджету України.

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104,105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -      

                                                       

ПОСТАНОВИВ:          

         Позов Новоушицької районної лікарні смт. Нова Ушиця до            Державної податкової інспекції у Новоушицькому районі смт. Нова Ушиця про          скасування рішення №0000582340/0 від 04.08.2006р. задовольнити частково.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Новоушицькому районі смт. Нова Ушиця №0000582340/0 від 04.08.2006р. в частині застосування 10756,60 грн. штрафних санкцій.

В решті позову відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Новоушицької районної лікарні смт. Нова Ушиця , вул. Гагаріна,36 ( код 02004380) 1 грн.70 коп. ( одна гривня 70 коп.) відшкодування сплаченого судового збору.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                          В.В. Виноградова

Постанова  складена  у повному  обсязі  і   підписана    14.03.2007р.

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.03.2007
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3586112
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/23-на

Ухвала від 13.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 12.03.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 12.03.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 23.02.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні