Постанова
від 11.11.2013 по справі 804/13288/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2013 р. Справа № 804/13288/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Барановського Р. А. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Ремтехснаб" до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними наказу та дій, -

ВСТАНОВИВ :

Приватне підприємство"Ремтехснаб" звернулось до суду із адміністративним позовом до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області у якому просить:

визнати протиправним наказ Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області від 27.08.2013 року №209 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства «Ремтехснаб» (код ЄДРПОУ 24246190) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України під час здійснення взаємовідносин з суб'єктами господарської діяльності за лютий, травень та жовтень 2012 року»;

визнати протиправними дії Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області, по проведенню на підставі наказу Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області від 27.08.2013 року № 209 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства «Ремтехснаб» (код ЄДРПОУ 24246190) документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства «Ремтехснаб» (код ЄДРПОУ 24246190) за період лютий, травень, жовтень 2012 року;

визнати протиправними дії Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області, по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства «Ремтехснаб» (код ЄДРПОУ 24246190) за періоди грудень 2011 року, березень, квітень, червень, липень, серпень 2012 року згідно Акту Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області від 10.09.13 №528/22-01/24246091 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства «Ремтехснаб» (код за ЄДРПОУ 24246190), з питань дотримання вимог податкового законодавства під час взаємовідносин з суб'єктами господарської діяльності за період, лютий, травень, жовтень 2012 року».

Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача. Позивач зазначає, що листи ДПІ від 18.06.12 № 4724/10/321 «Про надання документів та письмових пояснень», від 23.06.13 №8177/10/152 «Про надання документів та письмових пояснень», від 22.07.13 №890/10/04-81-15-01 «Повідомлення про податковий ризик» оформлені неналежним чином, а саме: зміст вказаних запитів не містить викладення жодних фактів порушення позивачем вимог податкового чи іншого законодавства та відсутні посилання на підстави надіслання такого запиту, визначені п.73.3 Податкового кодексу України.

Відповідач надав до суду заперечення на адміністративний позов на основі того, що Криворізькою центральною ОДПІ при складання запитів дотримано всіх вимог відповідно до ст. 73,3 ПКУ.

Дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне.

З 28.08.13 по 03.09.13 працівниками Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції головного управління міндоходів у Дніпропетровській області в приміщенні податкового органу проводилась документальна позапланова невиїзна перевірка позивача.

Позапланову невиїзну перевірку приватного підприємства "Ремтехснаб" (код ЄДРПОУ 24246190) з питання дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з суб'єктами господарювання за лютий, травень та жовтень 2012 року проведено згідно вимог згідно з 20.1.4 п.20.1 ст. 20, абз. 1, 3, 5 п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України та на підставі наказу Криворізької центральної ОДПІ від 27.08.2013 №209 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки приватного підприємства "Ремтехснаб" (код ЄДРПОУ 24246190)» та повідомлення від 27.08.2013 № 132/2224246190, яке вручено до початку проведення перевірки провідному інженеру підприємства ОСОБА_3 28.08.2013.

Таким чином, Криворізькою центральною ОДПІ дотримано вимоги п. 78 4 ст. 78 ПКУ стосовно правомірності проведення документальної позапланової перевірки ПП "Ремтехснаб".

Директору ПП "Ремтехснаб" Кірюхову MB. направлено запит про надання документів та письмових пояснень від 18.06.2012 №4724/10/231, від 18.06.2013 №8177/10/152, 22.07.2013 №890/10/04-81-15-01

Підставою для надання запиту слугувала отримана податкова інформація.

Листи отримано головним бухгалтером підприємства Шутько Є.Д., що засвідчено її власним підписом.

Отже, Криворізькою центральною ОДНІ при складання запитів дотримано всіх вимог відповідно до ст. 73,3 ПКУ

Підпунктом 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначене, що органи державної податкової служби: мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному ним Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 73.3 ст.73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертитьсь до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державно; податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації Підсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;

для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

у разі проведення зустрічної звірки;

в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо йото надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня. що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом), У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, однією з обставин ініціювання перевірки є випадок, коли платник податків не надає пояснення та документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Зазначена норма передбачає надання платником податків пояснень та документів на їх підтвердження, при цьому не обмежує кількість запитів контролюючого органу.

У наданих до перевірки товарно-транспортних накладних: не вказано номер дорожнього листа вантажного автомобіля перевізника, відсутні відмітки про час прибуття, вибуття простою вантажно-розвантажувальних операцій, а також маса брутто.

Крім того, до перевірки не надано маршрутний лист складання якого передбачено п.28.3 Наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», договори оренди складських приміщень з ПрАТ ІнГЗК.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Присутність платника податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Так, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України 75.1.2. документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної га іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальна позапланова невиїзна перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Згідно п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Згідно п.79.3 ст.79 Податкового кодексу України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Так, ст.78 Податкового кодексу України визначені обставини проведення документальної позапланової виїзної перевірки однією з яких є відповідно до п.п.78.1.1 и.78.1 ст.78 Податкового кодексу України:: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, коні роль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

З огляду на викладене, проведення відповідачем документальної позапланової невиїзної перевірки позивача на підставі наказу на проведення перевірки від 27.08.13р. № 209, повідомлення про проведення перевірки від 27.08.13р. №132/22/24246190, вручених 28.08.13 року є правомірним. Тому, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено12.12.2013
Номер документу35870035
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/13288/13-а

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 11.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 11.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні