cpg1251
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
« 10» грудня 2013 року справа №905/5350/13
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів:Ушенко Л.В. Богатиря К.В., Склярук О.І., при секретарі судового засідання:Федоріщевій І.О. за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача (скаржника) - не з'явився; розглянувши апеляційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області на рішення господарського судуДонецької області від 09.09.2013р.(повний текст підписано 16.09.2013р.) у справі№905/5350/13 (суддя Харакоз К.С.) за позовомГорлівської міської ради, м. Горлівка Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області про внесення змін до договору оренди землі
ВСТАНОВИВ:
Горлівська міська рада, м. Горлівка Донецької області звернулася до господарського суду Донецької області з позовною заявою до Приватного Товариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області про внесення змін до договору оренди землі від 11.04.2005р., зареєстрованого 26.04.2005р. у Горлівському міському відділі Донецької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах за №040515200143, в редакції додаткової угоди №4 від 08.12.2012р.
Рішенням господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. у справі №905/5350/13 задоволено позовні вимоги в повному обсязі.
Рішення суду мотивовано обґрунтованістю позовних вимог Горлівської міської ради щодо внесення змін до спірного договору оренди земельної ділянки в редакції вказаної додаткової угоди.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області звернулося до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. та прийняти нове рішення у даній справі про відмову в задоволенні позовних вимог Горлівської міської ради.
В обґрунтування апеляційної скарги скаржник посилається на невідповідність висновків суду першої інстанції фактичним обставинам справи та порушення судом норм матеріального права при винесені оскаржуваного рішення.
Розпорядженням голови Донецького апеляційного господарського суду від 16.10.2013р. для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючий - суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Агапов О.Л., суддя Чернота Л.Ф.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 16.10.2013р. порушено апеляційне провадження у справі, розгляд апеляційної скарги призначено на 12.11.2013р.
Через канцелярію суду від позивача - Горлівської міської ради, м. Горлівка Донецької області надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, оскільки воно є законним та обґрунтованим.
Розпорядженням голови суду від 12.11.2013р. змінено склад колегії суддів та сформовано її у складі: головуючий - суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Богатир К.В., суддя Склярук О.І.
В судове засідання 12.11.2013р. представники сторін не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про поважність причин неявки суд не повідомили.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 12.11.2013р. судовою колегією відкладено розгляд апеляційної скарги на 10.12.2013р. та витребувано додаткові документи.
Через канцелярію суду представник позивача - Горлівської міської ради, на виконання ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 12.11.2013р., надав пояснення, в яких зазначив, що міською радою не приймалося рішення про встановлення договірних коефіцієнтів, які використовуються при розрахунку орендної плати в межах міста Горлівка. Оскільки граничні розміри річної орендної плати за користування земельною ділянкою передбачені ст. 288 Податкового кодексу України, Горлівська міська рада при розрахунку орендної плати за земельні ділянки, розташовані в межах міста Горлівка, нормативну грошову оцінку яких проведено, використовує коефіцієнт 3 (трикратний розмір земельного податку), що, на думку представника позивача, є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.
Крім того, представник позивача просив апеляційну скаргу закінчити розгляд апеляційної скарги за його відсутності.
В судове засідання 10.12.2013р. представники сторін не з'явилися, про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги повідомлені належним чином.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 12.11.2013р. явка представників сторін не була визнана обов'язковою.
Враховуючи викладене, судова колегія вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників сторін за наявними у справі матеріалами.
Згідно із ст. 99 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 101 ГПК України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень, ухвал місцевого господарського суду в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду встановила наступне.
11.04.2005р., на підставі рішення міської ради №337 від 16.03.2005р, між Горлівською міською радою (далі - орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Олаф» (далі - орендар) був укладений договір оренди земельної ділянки, зареєстрований у Горлівському міському відділі Донецької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» 26.04.2005р. за №040515200143.
Відповідно до п.п. 1, 2 договору, орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Першотравнева, буд.6 у Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області. В оренду надавалася 49/50 (0,1781 га) ідеальна частка земельної ділянки від загальної площі 0,1817га у тому числі: для обслуговування адміністративних приміщень - 0,0909га, для обслуговування приміщення ринку - 0,0872га.
Земельна ділянка надавалась в оренду разом із будівлею А-IV, яка належить ТОВ «Олаф» на праві власності, згідно договору дарування №2209 від 11.12.2003р., та з іншими об'єктами інфраструктури - проїздами, проходами, площадками (п. 4 договору).
Пунктом 5 договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до довідки про грошову оцінку за №390 від 11.02.2005р. становить: 161912,00грн. (90,91грн./м 2 ) - до введення в експлуатацію; 809 536,00грн. (454,54грн./м 2 ) - після введення в експлуатацію.
Договір укладено на двадцять років (п.8 договору).
Орендна плата вноситься орендарем у вигляді грошових внесків та розмірі (п. 9 договору):
- для обслуговування адміністративних приміщень: до введення в експлуатацію - 826,37грн. у рік; після введення в експлуатацію - 4131,77грн. у рік;
- для обслуговування приміщення ринку: до введення в експлуатацію - 792,74грн. у рік; після введення в експлуатацію - 19817,94грн. у рік.
Грошова плата вноситься в розмірі: до введення в експлуатацію - 134,92грн. у місяць, після введення в експлуатацію - 1995,81грн. у місяць.
Відповідно до п. 11 договору, орендна плата вноситься щомісячно на протязі 30 календарних днів, що слідують за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Згідно із п. 13 договору, розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Цільове призначення земельної ділянки - для іншої комерційної діяльності 1.11.6 - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (п.16 договору).
Згідно із п. 36 договору, зміна його умов здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов цього договору спір вирішується у судовому порядку.
Факт передачі вказаної земельної ділянки в оренду підтверджується підписаним між сторонами актом приймання-передачі №143 від 26.04.2005р. (а.с. 9).
Документи, що підтверджують факт введення ТОВ «Олаф» в експлуатацію нерухомого майна, розташованого на орендованих ним земельних ділянках, та даних щодо розміру орендної плати, яка сплачувалась товариством на момент звернення з позовом, в матеріалах справи відсутні. На виконаннях ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 19.11.2013р. відповідачем зазначені документи також не були надані.
27.05.2011р. Горлівською міською радою було прийняте рішення №VI/9-23 «Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка», яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка (а.с. 18), проведену в червні 2008 року державним підприємством «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України» Донецькою регіональною філією, та за висновками якої, базова вартість квадратного метра земель міста Горлівка складає 127,75грн., а граничні значення коефіцієнту становлять 3,03 та 0,43 (а.с.42).
Крім того, було вирішено внести зміни до договорів оренди землі, укладених між міською радою та фізичними і юридичними особами, шляхом доповнення переліку підстав для перегляду орендної плати за землю підставою «зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки» (п. 2).
Дане рішення було оприлюднено у встановленому законодавством порядку в газеті «Вечерняя Горловка» №60(1402) від 09.06.2011р. (а.с.30).
Як вбачається з матеріалів справи, Горлівською міською радою рішення про встановлення договірних коефіцієнтів, які використовуються при розрахунку орендної плати в межах міста Горлівка не приймалося.
З метою приведення умов договору оренди землі у відповідність до вимог земельного законодавства та рішення міської ради №VI/9-23 від 27.05.2011р. Горлівська міська рада звернулась до ТОВ «Олаф» з листом вих.№02-3280 від 11.10.2012р. з пропозицією про внесення змін до договору оренди землі від 11.04.2005р. (зареєстрованого 26.04.2005р. за №040515200143) разом із проектом додаткової угоди (а.с. 14).
Відповідач на вказану пропозицію відповіді не надав, до Горлівської міської ради для укладання додаткової угоди до договору оренди землі не звернувся, у зв'язку з чим, міська рада звернулась до суду першої інстанції з позовом про внесення змін до договору оренди землі від 11.04.2005р., зареєстрованого 26.04.2005р. у Горлівському міському відділі Донецької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах, в редакції додаткової угоди №4 від 08.12.2012р. в судовому порядку, що є предметом спору у даній справі.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області не підлягає задоволенню, а резолютивна частина рішення господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. у справі №905/5350/13 підлягає зміні, з наступних підстав.
Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України «Про оренду землі»).
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки) та орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 зазначеного Закону).
Відповідно до ст. 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Аналогічні положення закріплені в ч. 4 ст. 188 Господарського кодексу України, в якій визначено, що у разі недосягнення сторонами згоди щодо зміни (розірвання) договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Таким чином, нормами законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін випадках, встановлених договором або законом.
В договорі оренди (п. 13) передбачені випадки перегляду розміру орендної плати, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції.
Згідно ст. 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і є обов'язковим платежем.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок є базовою для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно із положеннями ст. 20 Закону України «Про оренду землі», за результатами нормативної грошової оцінки землі складається технічна документація, яка затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
До виключної компетенції міської ради належить вирішення питань регулювання земельних відносин в межах міста (п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Згідно із ч. 1 ст. 59 зазначеного Закону, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1 ст. 79 зазначеного Закону).
Як вбачається з матеріалів справи, рішення Горлівської міської ради №VI/9-23 від 27.05.2011р., яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки землі, не скасовано, не визнано недійсним, набрало чинності (як регуляторний акт, було оприлюднено 09.06.2011р. в газеті «Вечерняя Горловка»). Дане рішення є підставою для перегляду розміру орендної плати та внесення змін до договору оренди землі стосовно розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки та розміру орендної плати за її користування, виходячи з нової грошової оцінки землі.
Відповідно до витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок №1641 та №1642 від 07.08.2013р., наданих Управлінням Держземагенства у м. Горлівці Донецької області, нормативна грошова оцінка земельних ділянок, які перебувають в користуванні ТОВ «Олаф» на умовах оренди та розташовані у м. Горлівка, Центрально-Міський район, вул. Першотравнева, 6, станом на 07.08.2013р. складає: за земельну ділянку площею 872,00кв.м. - 1 163 300грн., за земельну ділянку площею 909,00кв.м. - 1 212 661грн. (а.с. 28-29).
Згідно із ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
З 1.11.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків та зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні та порядок їх адміністрування.
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності визначена як обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Таким чином, орендна плата за землю має подвійну правову природу, і регулюється як цивільним, земельним, так і податковим законодавством.
Відповідно до п.п. 288.5.1, 288.5.2 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою : для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку , що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для інших земельних ділянок, наданих в оренду , - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Встановлені ст. 288 ПК України граничні розміри річної орендної плати за землю є підставою для приведення положень спірного договору оренди у відповідність із Законом.
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст. 274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Як вбачається із розрахунку розміру орендної плати за землю, який додавався до проекту додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі, здійсненого виходячи з нової нормативної грошової оцінки землі, при визначенні річної суми орендної плати позивачем був застосований мінімальний коефіцієнт 3 (3-кратний розмір земельного податку).
При цьому, згідно приписів абзацу 2 ч. 1 ст. 632 ЦК України, у випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Такими чином, оскільки зміна розміру орендної плати обумовлена як зміною нормативної грошової оцінки землі, відповідно до рішення Горлівської міської ради №IV/9-23 від 27.05.2011р., так і законодавчо встановленими (п.п. 288.5.1, 288.5.2 ПК України) ставками для обчислення розміру орендної плати за землю, то з урахуванням викладеного, апеляційна інстанція погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість вимог позивача щодо внесення змін до п.п. 5, 9, 13 спірного договору оренди землі та таблиці №1 (Розрахунок розміру орендної плати), що є додатком до договору оренди землі від 11.04.2005р. щодо розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, розміру орендної плати за користування зазначеною земельною ділянкою та доповнення підстав для зміни умов договору в редакції додаткової угоди №4 від 08.12.2012р. до договору оренди землі від 11.04.2005р.
Щодо внесення змін до п.п. 1, 2 договору оренди землі в частині уточнення об'єкту та предмету договору, а також, доповнення договору новим розділом щодо умов відчуження, передачі в заставу та внесення до статутного фонду, колегія суддів зазначає, що скаржником в апеляційній скарзі не зазначено, з яких підстав він не згоден з рішенням суду в цій частині. Фактично доводи апелянта стосуються обґрунтованості рішення суду першої інстанції в частині внесення змін до розміру орендної плати та нової грошової оцінки землі.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оренду землі», об'єкт оренди є суттєвою умовою договору. Об'єктом оренди є земельна ділянка, що передається в оренду, її кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки.
В п.п.1, 2 договору не було зазначено кадастровий номер земельної ділянки та місце її розташування, тому, з метою приведення у відповідність умов договору з приписами діючого законодавства, позивач запропонував відповідачу внести необхідні зміни до зазначених пунктів.
Запропонована позивачем редакція відповідає положенням ст.ст. 3, 15 Закону України «Про оренду землі».
Крім того, ст. 8 1 Закону України «Про оренду землі» визначено, що право на оренду земельної ділянки державної або комунальної власності не може бути відчужено її орендарем іншим особам, внесено до статного капіталу, передано у заставу, крім передбачених частиною другою цієї статті випадків.
Статтею 15 зазначеного Закону визначено (абзац 12 ч. 1), що умови передачі у заставу та внесення до статного фонду права оренди земельної ділянки є суттєвою умовою договору.
Відсутність у договорі оренди землі однієї із істотних умов, передбачених цією статтею є підставою для відмови в державній реєстрації договору, а також, для визнання недійсним договору відповідно до Закону.
Враховуючи, що дана норма (абзац 12 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі») набрала чинності з 14.10.2008р., а договір оренди землі укладений 11.04.2005р. (зареєстрований 26.04.2005р.), тому внесення змін до договору оренди землі шляхом доповнення його новим розміром «Умови відчуження, передачі у заставу та внесення до статного фонду (капіталу) права оренди земельної ділянки» обумовлене саме змінами в законодавстві і стосується суттєвих умов договору, з якими пов'язується дійсність договору оренди землі.
З урахуванням зазначеного та враховуючи, що позивач звертався до відповідача з пропозицією про внесення змін до договору оренди землі шляхом викладення в новій редакції п.п. 1, 2 договору стосовно предмету та об'єкту оренди та доповнення договору новим розділом щодо відчуження орендарем права на оренду землі, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правомірно прийняв рішення щодо задоволення вимог позивача в цій частині.
Доводи, викладені в апеляційній скарзі, не приймаються колегією суддів як безпідставні, оскільки вони не спростовують правомірність висновків суду першої інстанції, викладених в оскаржуваному рішенні, тому апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області є такою, що не підлягає задоволенню.
Одночасно, судова колегія зазначає, що прийнявши рішення про внесення змін до договору оренди землі від 11.04.2005р. в редакції додаткової угоди №4 від 08.12.2012р., суд першої інстанції зазначив в резолютивній частині рішення по тексту додаткової угоди, що вона набуває чинності після підписання сторонами та її державної реєстрації (п.7 ч. 2 додаткової угоди). Разом з тим, зміни та доповнення до вказаного договору, які вносяться рішенням суду, набирають чинності з моменту набрання цим рішенням суду законної сили, на підставі ч. 3 ст. 653 ЦК України, тому резолютивна частина рішення у даній справі підлягає зміні в цій частині. В іншій частині рішення місцевого господарського суду залишається колегією суддів без змін.
Судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги, у відповідності до ст. 49 ГПК України, покладаються на скаржника.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 91, 99, 101, 102, п. 4 ч. 1 ст. 103, п. 4 ст.104, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Олаф», м. Горлівка Донецької області на рішення господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. у справі №905/5350/13 - залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. у справі №905/5350/13 - змінити.
3. Змінити резолютивну частину рішення, а саме п. 7 абз. 2 змісту додаткової угоди №4 до договору оренди землі від 11.04.2005р., укладеного між Горлівською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Олаф», зареєстрованого 26.04.2005р. у Горлівському міському відділі Донецької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах за №040515200143, виклавши його в наступній редакції: «Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 11.04.2005р. (зареєстрованого за №040515200143) та набуває чинності з моменту набрання судовим рішенням законної сили».
4. В іншій частині рішення господарського суду Донецької області від 09.09.2013р. у даній справі залишити без змін.
5. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня прийняття постанови.
Головуючий Л.В. Ушенко
Судді К.В. Богатир
О.І. Склярук
Надруковано: 5 прим.
1 прим. -позивачу;
1 прим. - відповідачу;
1 прим. - у справу;
1 прим. - ГСДО
1 прим. - ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 11.12.2013 |
Номер документу | 35878002 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Ушенко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні