ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2013 року справа № 823/333/13-а
м. Черкаси
15 год. 23 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Паламар П.Г.,
при секретарі Овсієнко О.І.,
за участю представника позивача Трояна Ю.О. - за довіреністю, представника відповідача ОСОБА_2 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Головного управління Міндоходів у Черкаській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансової санкції, -
ВСТАНОВИВ:
11 лютого 2013 року до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області (далі - позивач, РУ Департаменту САТ ДПС України в Черкаській області) до фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (далі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій.
Позовні вимоги позивач мотивує тим, що 10.12.2012 року в магазині «Корона», розташованому за адресою: Черкаська область, м. Кам'янка, вул. Леніна, 46, посадовими особами Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області, проведено фактичну перевірку відповідача з питань додержання суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства України у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, за результатами якої складено акт від 10.12.2012 року № 413/21-3/НОМЕР_1. Даним актом встановлено порушення державної дисципліни цін щодо встановлення розміру мінімальних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.
На підставі вищевказаного акту перевірки позивачем 21 грудня 2012 року, винесено рішення № 230201-2306-192 про застосування фінансових санкцій в сумі 5 000 грн.
Ухвалою суду від 04 грудня 2013 року замінено позивача в адміністративній справі № 823/333/13-а Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в Черкаській області на Головне управління Міндоходів у Черкаській області.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив у його задоволенні відмовити повністю, оскільки посадовими особами позивача не дотримано порядку проведення фактичної перевірки та відсутні підстави для її проведення. Представник позивача, також, зазначив що акт від 10.12.2012 року № 413/21-3/НОМЕР_1 складено з порушення вимог чинного законодавства, а тому даний акт не може бути підставою для накладення штрафних санкцій.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що 10.12.2012 року начальником РУ Департаменту САТ ДПС України у Черкаській області Олійником Д.В. виданий наказ № 478 про проведення фактичної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 з питань дотримання чинного податкового законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів з 10 грудня 2012 року по 19 грудня 2012 року, виконання якого доручено головному державному податковому ревізору-інспектору відділу ліцензування та контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів РУ Департаменту САТ ДПС України у Черкаській області Жвавому Є.В. та старшому державному податковому інспектору відділу ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами Дігтяренку Є.В.
Відповідно до наказу та направлення № 237 від 10.12.2012 року на проведення фактичної перевірки з 10.12.2012 року по 19.12.2012 року працівниками Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області проведена фактична перевірка позивача щодо дотримання вимог чинного законодавства у сфері виробництва, зберігання та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Перевірка проведена відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі по тексту - Закон України № 481) та Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" зі змінами та доповненнями (далі по тексту - Закон України № 265) й інших нормативно-правових актів, які регулюють ліцензування, виробництво, обіг, зберігання спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів.
За результатами перевірки посадовими особами позивача складено акт від 10.12.2012 року № 413/21-3/НОМЕР_1 у пункті 13 якого зазначено, що перевіркою встановлено порушення державної дисципліни щодо встановлення розміру мінімальних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, що підтверджено фактом продажу однієї пляшки горілки «Златогор Пшенична» виробництва ТОВ «Золотоніський ЛГЗ «Златогор» (дата розливу 24.04.12р., місткість 0,7 дм 3 , вміст етилового спирту 40% об.) за ціною 39 грн. 00коп., яка нижча від мінімальних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва встановленого Постановою КМУ "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" від 30.10.2008 року № 957 (зі змінами та доповненнями).
21.12.2012 року на підставі акту перевірки позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій за № 230201-2306-192, яким до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5 000 грн., передбачені абзацом 13 ч. 2. ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі - Закон України № 481).
Згідно зі ст. 1 ПКУ Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 75.1.3. ст. 75 Податкового кодексу України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до п. 80.1. ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
У відповідності до п. 80.2. ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки.
Перевірка може проводитись, зокрема: у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, виробництва та обігу підакцизних товарів ( п.п. 80.2.2. п. 80.2. ст. 80 ПК України), а також у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (п.п. 80.2.5 п. 80.2. ст. 80 ПК України).
Згідно абзацу 13 ч. 2 ст. 17 Закону України № 481/95-ВР до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.
Пунктом 6.17 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.10.2011 за № 1289 передбачено право позивача звертатися до суду з позовами, в тому числі про стягнення із суб'єктів господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Згідно п. 10 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 02.06.2003 р. N 790 у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Частина 5 ст. 17 Закону № 481/95-ВР передбачає, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що посадові особи Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області діяли на підставах та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на несплату відповідачем фінансових санкцій, застосованих до відповідача згідно рішення № 230201-2306-192 від 21.12.2012 року.
Вказане рішення було предметом судового розгляду по справі №823/93/13-а. Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2013 року у справі № 823/93/13-а, у задоволенні адміністративного позову фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби у Черкаській області про визнання нечинними та скасування рішення відмовлено повністю. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2013 року постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2013 року у справі № 823/93/13-а, залишено без змін.
Отже, правомірність прийняття рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу, підтверджене в судовому порядку.
Відповідно до частини 1 статті 71, частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу; обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно частини 5 статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) у дохід бюджету через Головне управління Міндоходів у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, буд. 235, ідентифікаційний код 38715330) фінансові санкції у сумі 5 000 (п'ять тисяч) грн.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у порядку ст.186 КАС України.
Суддя П.Г. Паламар
Повний текст постанови виготовлений 09 грудня 2013 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 13.12.2013 |
Номер документу | 35878326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні