Ухвала
від 11.12.2013 по справі 805/13134/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Аканов О.О.

Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2013 року справа №805/13134/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Бишова М.В.,

секретар судового засідання Корадо А.А.,

за участю представника позивача Орлова В.В.,

представника відповідача Дмитроняк А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року по адміністративній справі №805/13134/13-а за позовом комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування пункту 5 вимоги від 15.04.2013 року № 23-13/1125,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач просив скасувати пункт 5 вимоги Державної фінансової інспекції «Про вжиття заходів за результатами ревізії» від 15.04.2013 року № 23-13/1125.

В обґрунтування позову зазначив, що підставою для прийняття вимоги службовими особами відповідача є проведення завищених витрат на оплату праці внаслідок завищення виплати доплати за збільшення обсягу виконаних робіт на суму 10361,52 грн. КЕКВ 1111 КФКВ 080201, що є порушенням ст. 30, ст. 94 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971, ст.1 р.1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (із змінами), п. 33 ст.116 Бюджетного Кодексу України від 38.07.2010 № 2456-УІ, п. 2.15 «Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 24.05.1995 року № 88.

Проте вимога є незаконною та необґрунтованою, оскільки ОСОБА_5 виконувала у повному обсязі свої посадові обов'язки згідно посадової інструкції медичної сестри приймального відділення, що підтверджується певними первинними документами: рапортами обліку робочого часу і графіком роботи загального лікарняного штату за відповідний період.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року позов задоволено.

Скасовано пункт 5 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції «Про вжиття заходів за результатами ревізії» від 15.04.2013 року № 23-13/1125.

Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що вибірковою ревізією з питань наявності фактів оплати труда за невідпрацьований час, відповідачем встановлені випадки, коли ОСОБА_5, як медична сестра приймального відділення, не здійснювала обов'язки, покладені на неї, передбачені п.п.2.3. посадової інструкції медичної сестри приймального відділення, що підтверджується журналом обліку прийому хворих в стаціонар ф.№001/о, журналом обліку хворих на педекульоз, обліку огляду хворих на коросту за певні періоди. Фактично прийом хворих здійснювала молодша медична сестра, що підтверджено її підписами у вищезазначених журналах.

Таким чином, за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року позивачем проведені завищені витрати на оплату праці внаслідок завищення виплати доплати за збільшення обсягу виконаних робіт на суму 10361,52 грн.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" зареєстроване як юридична особа, є установою охорони здоров'я, яка заснована на власності територіальної громади міста, та прийнята у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебуває в управлінні Донецької обласної ради. Управління ЄПТД здійснює облдержадміністрація. Місцезнаходження установи: вул.Комуністична, 3, м. Єнакієве, Донецька область; ідентифікаційний код 01990499.

З 22.03.2013 року по 15.04.2013 року Єнакіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією в Донецькій області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" за період з 01.10.2010 по 28.02.2013, про що складений акт від 15.04.2013 № 11, яким встановлено, що при дослідженні журналу обліку прийому хворих в стаціонар ф.№001/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2012, журналу обліку огляду хворих на педекульоз, обліку огляду хворих на коросту за період з 01.07.2012 по 31.12.2012 встановлені деякі випадки коли ОСОБА_5, як медична сестра приймального відділення, не здійснювала обов'язків, які встановлені п.2.3 посадової інструкції на медичну сестру приймального відділення. Фактично прийом хворих здійснювала молодша медична сестра, що підтверджено її підписами у вищезазначених журналах. (а.с.34)

За результатами акту ревізії від 15.04.2013 прийнята вимога про вжиття заходів за результатами ревізії від 15.04.2013 № 23-13/1125, за пунктом 5 якої зазначене наступне:

Ревізією встановлено, що за період з 01.07.2012 по 31.12.2012 позивачем проведені завищені витрати на оплату праці внаслідок завищення виплати доплати за збільшення обсягу виконаних робіт на суму 10361,52 грн. КЕКВ 1111 КФКВ 080201, що є порушенням ст. 30, ст. 94 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971, ст.1 р.1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (із змінами), п. 33 ст.116 Бюджетного Кодексу України від 38.07.2010 № 2456-УІ, п. 2.15 «Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 24.05.1995 року № 88, у зв'язку з чим зобов'язано позивача вжити заходи щодо повного відшкодування порушення на загальну суму 10361,52 грн. за рахунок винних осіб, в іншому випадку провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум.(а.с.69)

Тобто, фінансовою інспекцією зроблено висновок, що за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року установою здійснено завищення витрат на оплату праці внаслідок завищення виплати доплати за збільшення обсягу виконаних робіт на суму 10361,52 грн. відносно ОСОБА_5, як медична сестра приймального відділення, оскільки фактично працювала молодша медична сестра приймального відділення.

Відповідно до посадової інструкції молодшої медичної сестри приймального відділення з медичної роботи КЛПУ «Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве» ОСОБА_6 передбачені завдання та обов'язки: під керівництвом чергової медичної сестри відділення виконувати заходи, спрямовані на додержання санітарно-протиепідемічного режиму (санітарна обробка хворих, прибирання приміщень а інвентарю тощо); допомагати медичній сестрі, яка надає хворому допомогу, здійснювати медичний догляд за хворим; регіструвати хворих в стацжурналі, супроводжувати або транспортувати хворих в відділення (а.с.134-135)

На підставі посадової інструкції медичної сестри приймального відділення КЛПУ «Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве» ОСОБА_5 зобов'язана: вимірювати температуру тіла, артеріальний тиск, заміряти зріст, вагу проводити огляд на наявність педікульозу, корости. Дані огляду записувати в історію хвороби; вести необхідну облікову медичну документацію у відділенні. (а.с.136-138)

З рапортів на погодинні роботи за період з липня 2012 по грудень 2012 року вбачається, що ОСОБА_5 працювала як головна медична сестра і молодша медична сестра приймального відділення (а.с.105-132)

Графіки роботи співробітників загальнолікарняного штату за період з липня 2012 по грудень 2012 свідчать, що ОСОБА_5 працювала як головна медична сестра займана ставка - 1,0 і молодша медична сестра приймального відділення займана ставка - 0,5 (а.с.123,125,127,129,131,133)

Журнал огляду хворих на коросту за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року має такі графи, як «№п/п», «дата», «П.І.Б.», «рік народження», «виявлено», «підпис медичної сестри». Журнал прошито і скріплено печаткою позивача (а.с.139-156)

Журнал огляду хворих на педікульоз за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року має такі графи, як «№п/п», «дата», «П.І.Б.», «рік народження», «виявлено», «підпис медичної сестри». Журнал прошито і скріплено печаткою позивача (а.с.156-172)

Журнал обліку прийому хворих в стаціонар за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року має графи: «№п/п», «госпіталізація хворого», «П.І.Б. хворого», «дата народження», «постійне місце проживання або адреса родичів, близьких, № телефону», «яким закладом направлений або ким доставлений хворий», «відділення в яке госпіталізований хворий», «№ карти стаціонарного хворого (історії пологів)», «діагноз закладу, який направив хворого», «заключний діагноз при виписці», «виписаний, переведений в іншій стаціонар (вписати і вказати дату, куди переведений)», «причини відмови та об'єктивний стан хворого», «примітка». Жу3рнал прошито і скріплено печаткою позивача. (а.с.173-207)

На підставі ст.4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Згідно ч.2 ст.15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Статтею 30 Кодексу Законів України про працю передбачено, що працівник повинен виконувати доручену йому роботу особисто і не має права передоручати її виконання іншій особі, за винятком випадків, передбачених законодавством.

На підставі ст.94 Козексу Законів України про працю заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначаються цим Кодексом, Законом України "Про оплату праці" та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст.1 Закону України «про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.

Відповідно до п.33 ст.116 Бюджетного Кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме порушення встановлених вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів.

Надані позивачем первинні документи, а саме: посадові інструкції молодшої медичної сестри приймального відділення, медичної сестри приймального відділення, рапорти на погодинні роботи за період з липня 2012 року по грудень 2012 року, графіки роботи співробітників загально лікарняного штату за вказаний період часу, журнали обліку хворих на коросту, педікульоз, обліку прийому хворих в стаціонар за період з 01.07.2012 року по 31.12.2012 року свідчать про виконання своїх посадових обов'язків ОСОБА_5 та спростовують доводи відповідача, що остання не здійснювала своїх обов'язків, а фактично прийом хворих вела молодша медична сестра, що підтверджено її підписами у вищезазначених журналах.

Крім цього, яку правильно зазначив суд першої інстанції, журнал огляду хворих на коросту і журнал огляду хворих на педікульоз містить тільки графу «підпис», але не містить графу «прізвища, ім'я та по батькові». Також в журналі обліку прийому хворих в стаціонар взагалі відсутні графи «П.І.Б. медичної сестри» і «підпис медичної сестри», тому висновки відповідача в пункті 5 вимоги від 15.04.2013 року № 23-13/1125, які ґрунтуються тільки на підписах в зазначених журналах, без врахування інших документів бухгалтерського обліку з цього питання, є безпідставними та необґрунтованими.

На підставі викладеного, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини по справі, судове рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року по адміністративній справі №805/13134/13-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року по адміністративній справі №805/13134/13-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.

У повному обсязі ухвала складена до 12 грудня 2013 року.

Суддя-доповідач І.Д. Компанієць

Судді В.А. Шальєва

М.В. Бишов

Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено13.12.2013
Номер документу35915005
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування пункту 5 вимоги від 15.04.2013 року № 23-13/1125

Судовий реєстр по справі —805/13134/13-а

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 22.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Постанова від 22.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні