ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
(в частині позовних вимог)
10 грудня 2013 року м. Київ№ 826/16226/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомФізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до ДПІ у Дніпровському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а також визнання протиправними дій,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 з позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, в якому, з урахуванням прийнятої судом заяви від 30.10.2013 р., позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.04.2013 № 0004481720, відповідно до якого позивачу визначено грошове зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» у розмірі 72 840 грн. за основним платежем та на 13 610 грн. за штрафними санкціями.
Окрім того , позивачем заявлено вимогу про визнання протиправними дій ДПІ, що виразились у встановленні в акті перевірки нікчемності правочинів , укладених СПД ОСОБА_1 із ТОВ «Укрдім», ТОВ «ТВК «Град», ТОВ «Кітіллар», ТОВ «Елтекс-ЛТД» та ТОВ «Торг Вест Лайт». В обґрунтування останнього, позивач зазначає, що жодним законом податковому органу не надано права визнавати договори нікчемними.
В судове засідання 05.12.2013 р. позивач не з'явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі. У зв'язку з погодженням відповідача відносно розгляду справи в письмовому провадженні, на підставі ч. 4 ст. 122 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи суд вбачає, що крім оскарження податкового повідомлення-рішення, позивачем також оскаржуються по суті висновки акту перевірки , де зазначено про встановлення нікчемних правочинів по операціям між позивачем та його контрагентами за період грудень 2010 р., квітень - грудень 2011 р.
Як зазначено у постановах Верховного Суду України від 24.09.2013 р. № 21-255а13 (номер рішення в ЄДРСР 34180770) та від 10.09.2013 р. № 21-237а13 (номер рішення в ЄДРСР 33770792) акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні статті 17 КАС України, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася, тому його висновки не можуть бути предметом спору . Відсутність спірних відносин, в свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб'єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу, а тому оцінка акта (в тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки) може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення , прийнятого на підставі такого акта, або у випадку можливого використання такого акта, як доказу вчинення правопорушення при розгляді відповідного спору.
З урахуванням правової позиції Вищого адміністративного суду України , яка висловлена у судових рішеннях: від 30.10.2013р. у справі № 2а-7250/11/1370 (К/800/21027/13; номер рішення в ЄДРСР 34532232), від 26.06.2013 р. у справі № 2а-9698/11/2070 (К/9991/36525/12; номер рішення в ЄДРСР 32145604), слід зазначити, що процедурні дії податкового органу з проведення перевірки не мають самостійного правового значення, оскільки не являють собою остаточне волевиявлення владного суб'єкта, саме по собі проведення перевірки не створює для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав. А відтак розглядувані дії податкового органу не підпадають під дію пункту 1 частини другої статті 17 КАС та не можуть бути предметом розгляду в адміністративному суді. З огляду на наведене, ВАС України у відповідних випадках прийшов до висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі.
Враховуючи наведене у сукупності та беручи до уваги заявлені позивачем вимоги, суд приходить до висновку про наявність підстав для закриття провадження у даній справі в частині позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ, що виразились у встановленні в акті перевірки нікчемності правочинів, укладених СПД ОСОБА_1 із ТОВ «Укрдім», ТОВ «ТВК «Град», ТОВ «Кітіллар», ТОВ «Елтекс-ЛТД» та ТОВ «Торг Вест Лайт». Провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, відповідно до якої суд закриває провадження в адміністративній справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 157, ст. 160, ст. 165 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд м. Києва,-
У Х В А Л И В:
1. Закрити провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ, що виразились у встановленні в акті перевірки нікчемності правочинів, укладених СПД ОСОБА_1 із ТОВ «Укрдім», ТОВ «ТВК «Град», ТОВ «Кітіллар», ТОВ «Елтекс-ЛТД» та ТОВ «Торг Вест Лайт».
2. Копію ухвали направити сторонам.
3. Роз'яснити позивачу, що повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.
Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому в ст. 254 та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок та строки, визначені ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.А. Кармазін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 12.12.2013 |
Номер документу | 35942302 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні