Ухвала
від 21.11.2013 по справі 820/5204/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2013 р.Справа № 820/5204/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючого судді Старостіна В.В.

суддів Шевцової Н.В.

Мінаєвої О.М.

за участю:

секретаря судового засідання Антоненко Н.В.

представника позивача Семенова В.О.

представника відповідача Полухіна А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.08.2013р. по справі № 820/5204/13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос"

до Державної екологічної інспекції у Харківській області

про визнання дій незаконними,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лотос" (позивач), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної екологічної інспекції у Харківській області (відповідач), в якому просив суд:

- визнати відсутність у Державної екологічної інспекції у Харківській області компетенції (повноважень) на витребування та одержання у Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Лотос» інформації про час роботи технологічного обладнання, від якого здійснювалися викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря в період з 01.02.2009р. по 11.02.2013р.;

- визнати незаконними дії Державної екологічної інспекції у Харківській області з витребування та одержання у Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Лотос» інформації про час роботи технологічного обладнання, від якого здійснювалися викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря в період з 01.02.2009р. по 11.02.2013р.;

- визнати відсутність у Державної екологічної інспекції у Харківській області компетенції (повноважень) на визначення (розрахунку) розміру збитків, які заподіяні Товариством з обмеженою відповідальністю фірми «Лотос» наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря протягом періоду з 01.02.2009р. по 24.10.2012р.;

- визнати незаконними дії Державної екологічної інспекції у Харківській області з визначення (розрахунку) розміру збитків, які заподіяні Товариством з обмеженою відповідальністю фірми «Лотос» наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря протягом періоду з 01.02.2009р. по 24.10.2012р.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 15.08.2013 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос" до Державної екологічної інспекції у Харківській області про визнання дій незаконними відмовлено.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.08.2013 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.

Відповідач, подав заперечення на апеляційну скаргу, в яких, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.08.2013 року залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Харківській області за результатами проведення планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Лотос» складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 852/09-18 від 16-19, 22-24.10.2012р., яким виявлено порушення позивачем статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" № 2707-ХІІ від 16.10.1992р., а саме, що підприємство використовує без відповідного дозволу в своїй діяльності котел опалювальний Хотвел-100, котел опалювальний Маяк-50, 2 витяжні установки, 2 зварювальні апарати. На момент перевірки дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній, що є порушенням ст.11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Акт перевірки був отриманий та підписаний директором TОB "Лотос" без зауважень.

На підставі акту перевірки відповідач надіслав позивачеві лист "Про надання інформації" № 1837/01-24/07-20 від 04.04.2013р., яким просив позивача, з метою нарахування шкоди, заподіяної державі внаслідок наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, надати йому відомості про час роботи технологічного обладнання, від якого здійснюються викиди в період з 01.02.2009р. по 11.02.2013р., а саме: керуючись ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Положенням про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011 № 429 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.11.2011 р. за № 1347/20085 відповідач просив позивача в термін до 16.04.2012р. надати до Інспекції довідку про час роботи технологічного обладнання, від якого здійснювалися викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, згідно звіту з інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря, в період з 01.02.2009р. по 11.02.2013р., а саме по періодам: з 01.02.2009р. по 31.03.2009р.; з 01.04.2009р. по 30.06.2009р.; з 01.07.2009р. по 30.09.2009р.; з 01.10.2009р. по 31.10.2009р.; з 01.11.2009р. по 31.12.2009р.; з 01.01.2010р. по 31.03.2010р.; з 01.04.2010р. по 30.06.2010р.; з 01.07.2010р. по 30.09.2010р.; з 01.10.2010р. по 30.11.2010р.; з 01.12.2010р. по 31.12.2010р.; з 01.01.2011р. по 31.03.2011р.; з 01.04.2011р. по 30.09.2011р.; з 01.10.2011р. по 30.11.2011р.; з 01.12.2011р. по 31.12.2011р.; з 01.01.2012р. по 31.03.2012р.; з 01.04.2012р. по 30.06.2012р.; з 01.07.2012р. по 30.09.2012р; з 01.10.2012р. по 30.11.2012р.; з 01.12.2012р. по 31.12.2012р.; з 01.01.2013р. по 31.01.2013р.; з 01.02.2013р. по 11.02.2013р.; копію титульної сторінки і табл. 2.2 , 2.1, з інвентаризації стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, копію табл. 6.2 з документів у яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Позивач отримав вище зазначений лист та відмовився від надання відповідної інформації з підстав відсутності в ньому відповідних посилань на положення Законів та нормативно-правових актів України, які встановлюють право відповідача нараховувати шкоду заподіяну державі за три роки.

За наслідками виявлених порушень та у відповідності пункту 4.18 наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 464 від 10.09.2008 р. "Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства", зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 січня 2009 р. за № 18/16034, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Харківської області було складено протокол про адміністративне правопорушення № 001693 від 24 жовтня 2012 року та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 24 жовтня 2012 року № 03-28-456 відносно директора ТОВ "Лотос" ОСОБА_4 за порушення ч.1 ст.78 КУпАП (викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без відповідного дозволу) та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмір 136,00 гривень, який був сплачений у повному обсязі згідно квитанції.

На підставі викладеного та враховуючи вимоги ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Держекоінспекцією видано припис від 24 жовтня 2012 року № 03-27/238. Пунктами 2 та 3 керівника ТОВ "Лотос" було зобов'язано отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з одночасною забороною здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без відповідного дозволу.

Зазначений дозвіл ТОВ "Лотос" було отримано 12.02.2013 року. Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з його необґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту д) статті 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб.

Згідно п. 6.2 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011 року за № 429 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 25.11.2011 року за № 1347/20085, Держекоінспекція для виконання покладених на неї завдань має право одержувати в установленому законом порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб.

Порядок отримання інформації та вимоги до документування управлінської інформації та організації роботи з документами в установах незалежно від способу фіксації та відтворення інформації, яка міститься в документах, включаючи їх підготовку, реєстрацію, облік і контроль за виконанням передбачено "Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади" затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. N 1242.

Отже, твердження позивача, що у Держекоінспекції відсутні повноваження та відсутній порядок отримання інформації про часи роботи технологічного обладнання, є безпідставними та необгрунтованими.

Згідно ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Згідно п. 6.11 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011р. N 429 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 р. за N 1347/20085, Держекоінспекція для виконання покладених на неї завдань має право: розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред'являти претензії.

ТОВ "Лотос" отримав дозвіл № 6310136300-229 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами 12.02.2013 року, терміном дії до 12.02.2018 року.

Тобто з моменту створення підприємства (30.01.1992 року) до моменту отримання зазначеного вище дозволу, здійснювало наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів.

Відповідно п.1.2 "Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 року №639," передбачається, що ця Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб).

Підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 Методики передбачається, що наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря вважаються викиди забруднюючих речовин, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, включаючи окремі забруднюючі речовини, викиди яких підлягають регулюванню відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 2.2 Методики факт наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря встановлюється державними інспекторами при проведенні перевірки суб'єктів господарювання інструментально-лабораторними методами контролю та розрахунковими методами.

Пунктом 3.6 Методики встановлено, що розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовини в атмосферне повітря від джерела викиду, який здійснюється без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, здійснюється за параметрами джерела викиду, зафіксованими у відповідній документації суб'єкта господарювання або згідно з методиками для розрахунків маси викидів забруднюючих речовин за час роботи джерела без дозволу на викиди.

Згідно до п.3.6 Методики необхідно враховувати, що час роботи джерела без дозволу на викиди може визначатися не раніше 01.02.2009 року, з дня набрання чинності Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 року № 639 яким затверджено Методику.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що позивачем не доведено суду обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

Відповідно до ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

При цьому, колегія суддів зазначає, що не оспорюючи факту здійснення викидів без відповідного дозволу, позивачем не доведено, яким чином вище зазначені дії відповідача порушують його права, свободи та інтереси.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.

За таких обставин, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос" залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 15.08.2013р. по справі № 820/5204/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Старостін В.В. Судді (підпис) (підпис) Шевцова Н.В. Мінаєва О.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Старостін В.В.

Повний текст ухвали виготовлений 26.06.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2013
Оприлюднено16.12.2013
Номер документу35982732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5204/13-а

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Постанова від 15.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 01.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні