ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" грудня 2013 р. Справа № 821/4336/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кузьменко Н.А.,
при секретарі - Поповій К.Г.,
за участю:
представників позивача - Агеєнка О.В., Авер`янової С.Б., Васильєвої М.В.
представника відповідача - Тітова Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Югспецстрой" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення перевірки №621 від 13.11.2013 року, -
встановив:
15 листопада 2013 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Югспецстрой" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області з позовними вимогами про визнання протиправним та скасування наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Югспецстрой» №621 від 13.11.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 13.11.2013 року Державною податковою інспекцією у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області прийнято наказ № 621 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Югспецстрой» (код за ЄДРПОУ 23139806) з питань дотримання платником податків ТОВ «Югспецстрой» вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських операцій з ПП «Островок», ТОВ «Олімп-Пром», ТОВ «Новатор Груп», ТОВ «Фаворит Найс», ТОВ «Кастон Юг», ПП «Сервісагротрейд» за період з 01.01.2011 року по 01.01.2013 року. Також, представник позивача зазначив, що відповідачем порушено вимоги ст. 78 Податкового кодексу України при призначенні даної перевірки, оскільки, за постановою суду, слідчого судді, прокурора, слідчого може бути призначена перевірка тільки того платника податків (юридичної особи), стосовно посадового особи (посадових осіб) якого існує кримінальне провадження та розслідується кримінальне правопорушення. Зазначене стало підставою для звернення до суду з позовом.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача - Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області в судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що 31.10.2013 року отримано постанову від 29.10.2013 року про призначення документальної перевірки ТОВ «Югспецстрой» винесеної старшим слідчим з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Херсонській області Руснак О.Б. на підставі ч.2 ст. 93, ч.2 ст. 40 та ст. 110 КПК України у кримінальному провадженні № 32012230000000072. Відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України на підставі постанови слідчого від 29.10.2013 року ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області 13.11.2013 року видано наказ № 621 «Про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ «Югспецстрой» та направлення на її проведення № 497/21-03-22-05. Також, представник відповідача зазначив, що не погоджується з доводами позивача, щодо відсутності у слідчого повноважень на призначення перевірки, оскільки, КПК України не обмежує слідчого щодо визначення напрямку розслідування у конкретному кримінальному провадженні, натомість встановлює обсяг обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні та обов'язок доказування.
Суд, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи та надані докази, дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.
Судом встановлено, що 29 жовтня 2013 року старшим слідчим з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Херсонській області майором податкової міліції Руснак О.Б. винесено постанову про призначення документальної перевірки, в якій зазначено, призначити у кримінальному провадженні № 32012230000000072 позапланову документальну перевірку ТОВ «Югспецстрой» (код ЄДР 23139806) за період з 01.01.2011 року по 01.01.2013 року з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських операцій з ПП «Островок» (код ЄДР 31848906), ТОВ «Олімп-Пром» (код ЄДР 37517265), ТОВ «Новатор Груп» (код ЄДР 37517244), ТОВ «Фаворіт Найс» (код ЄДР 37517254), ТОВ «Кастон ЮГ» (код ЄДР 38269676), ПП «Сервісагротрейд» (код ЄДР 33590336). Для організації проведення перевірки постанову направлено до ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області. З даною постановою 14.11.2013 року ознайомлено директора ТОВ «Югспецстрой» Агеєнко О.В., що підтверджується розпискою на даній постанові.
Першим заступником начальника СУ ФР ГУ Міндоходів у Херсонській області Литвиненко С.А. направлено на ім`я начальника ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області Олефіренку С.В. супровідний лист від 30.10.2013 року за № 4131/7/21-22-09-0214 з постановою слідчого для організації проведення документальної перевірки ТОВ «Югспецстрой».
Заступником начальника ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області Марієнчук С.П. затверджено програму перевірки ТОВ «Югспецстрой» з питань дотримання податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських операцій з ПП «Островок» (код ЄДР 31848906), ТОВ «Олімп-Пром» (код ЄДР 37517265), ТОВ «Новатор Груп» (код ЄДР 37517244), ТОВ «Фаворіт Найс» (код ЄДР 37517254), ТОВ «Кастон ЮГ» (код ЄДР 38269676), ПП «Сервісагротрейд» (код ЄДР 33590336).
13 листопада 2013 року за № 621 начальником ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області Олефіренко С.В. видано наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Югспецстрой», в якому зазначено, що на виконання постанови старшого слідчого з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Херсонській області Руснака О.Б. «Про призначення документальної перевірки» від 29.10.2013 року з питань дотримання платником податків ТОВ «Югспецстрой» вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських операцій з ПП «Островок» (код ЄДР 31848906), ТОВ «Олімп-Пром» (код ЄДР 37517265), ТОВ «Новатор Груп» (код ЄДР 37517244), ТОВ «Фаворіт Найс» (код ЄДР 37517254), ТОВ «Кастон ЮГ» (код ЄДР 38269676), ПП «Сервісагротрейд» (код ЄДР 33590336) головному державному ревізору-інспектору відділу проведення камеральних перевірок управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Херсонській області Поповій О.М. доручено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Югспецстрой».
На підставі наказу № 621 від 13.11.2013 року, п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, п.п 78.1.11 п.78.1, п. 78.2 ст. 78 Податкового кодексу України начальником ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області видане направлення на перевірку за № 497/21-03-22-05 від 13 листопада 2013 року, дане направлення отримано директором позивача 14.11.2013 року.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України.
Згідно положень ст. 41 Податкового кодексу України, Контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.
Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.
Відповідно до положень п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Не є предметом документальної планової перевірки питання трансфертного ціноутворення, визначені статтею 39 цього Кодексу.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Відповідно до вимог п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
- отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Відповідно до пункту 78.2 ст. 78 Податкового кодексу України, обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться у межах порушеної кримінальної справи.
Рішення про призначення позапланової перевірки приймається керівником податкового органу за наявності підстав, передбачених ст.78 Податкового кодексу України.
Податковий орган, отримавши постанову в межах кримінальної справи про проведення такої перевірки, зобов'язаний виконати її та здійснити документальну позапланову виїзну перевірку.
Твердження позивача стосовно того, що податковий орган не мав права на проведення перевірки, в зв'язку з тим, що перевірку може бути призначено тільки того платника податків (юридичної особи), стосовно посадової особи (посадових осіб) якого існує кримінальне провадження та розслідується кримінальне правопорушення, суд не приймає до уваги, оскільки, на підставі вимог ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється в зв'язку з отриманням постанови слідчого.
З огляду на вищезазначене, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено факт правомірності його дій щодо призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Югспецстрой» та винесення наказу ДПІ у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області № 621 від 13.11.2013 року.
Таку ж саму позицію висловив Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 02 жовтня 2013 року по справі № К/9991/17860/12.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Югспецстрой" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення перевірки задоволенню не підлягають.
На підставівимог частини 3 статті 160 КАС України, в судовому засіданні 12 грудня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Керуючись ст.ст. 7, 8, 9, 14, 71, 86, 158 - 163 КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Югспецстрой" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним та скасування наказу про проведення перевірки №621 від 13.11.2013 року - залишити без задоволення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 16 грудня 2013р.
Суддя Кузьменко Н.А.
кат. 8.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36029586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кузьменко Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні