cpg1251
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
16.12.2013 р. справа №913/1498/13
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівМ'ясищева А.М. Будко Н.В., Москальової І.В. при секретарі: за участю представників сторін: прокурор: від позивача: від скаржника: від третіх осіб: розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу на рішення господарського судуЛебеденко В.В. Русланова Г.М., посвідчення №004307 від 19.09.12р. не з'явився Алексеєва Ю.Б., довіреність №05-2599 від 04.09.13р. Максименко Д.Є., довіреність №05-3736 Муха А.А., довіреність №05-2367 від 08.08.13р. не з'явився Державного підприємства "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вуглепереробних та вугледобувних підприємств" м.Луганськ Луганської області від у справі 05.11.2013р. №913/1498/13 (головуючий суддя Рябцева О.В., судді:Василенко Т.А., Яресько Б.В.) за позовом до за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача проЗаступника прокурора Луганської області м.Луганськ в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області м.Луганськ Державного підприємства "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вуглепереробних та вугледобувних підприємств" м.Луганськ 1.Луганська обласна рада м.Луганськ 2.Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області м.Луганськ 3.Кіровська міська рада м.Кіровськ, Луганської області стягнення збитків в сумі 6291839,24 грн., заподіяних порушенням водного законодавства
В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Луганської області від 05.11.2013р. у справі №913/1498/13 стягнуто з Державного підприємства "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств", м.Луганськ м.Олександрівськ, вул.Нова, 150, ідентифікаційний код 32449971 на користь Державного бюджету України, бюджету Луганської обласної ради та місцевого бюджету Кіровської міської ради Луганської області збитки в розмірі 6291 839,24 грн., зарахувавши кошти на аналітичний рахунок, відкритий в Головному управлінні Державного казначейства України за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним та місцевим бюджетами" Плану розрахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій" за наступними реквізитами: балансовий рахунок 33110331700023 спеціального фонду місцевого бюджету м.Кіровськ Луганської області, код за ЄДРПОУ 37325108, УДКСУ м.Кіровськ Луганської області, код платежу за бюджетною класифікацією 24062100, банк одержувач - ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.
З Державного підприємства "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств", м.Луганськ, м.Олександрівськ, вул. Нова, 150, ідентифікаційний код 32449971 стягнуто в доход Державного бюджету України на рахунок 31214206783006, банк отримувача - ГУДКСУ у Луганській області, отримувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код ОКПО - 37991503, код класифікації доходів 22030001 судовий збір в сумі 68 820,00 грн.
Рішення господарського суду мотивована приписами: Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 389, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009р. за №767/16783, якою визначено розмір шкоди в сумі 6 291 839,24 грн.; ст.ст.1,73,95,110 Водного кодексу України.
Відповідач є суб'єктом підприємницької діяльності, метою створення якого є організація діяльності з ліквідації шахт, з додержанням чинного законодавства, у тому числі природоохоронного.
Позивачем нарахована шкода за період після одержання відповідачем за актом приймання - передачі майна ліквідованої шахти "Голубівська" і до одержання умов скиду.
Чинним законодавством встановлено самостійні підстави для відшкодування збитків,заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, зокрема внаслідок забруднення водних об'єктів, у тому числі пов'язаного із самовільними та аварійними скидами у водний об'єкт забруднюючих речовин із зворотними водами.
Оскільки із встановлених судом обставин справи вбачається, що відповідач вчинив дії, що призвели до забруднення вод, за що передбачена відповідальність у вигляді відшкодування збитків, враховуючи, що розрахунок розміру відшкодування збитків здійснено на підставі зазначеної вище Методики, та оскільки відповідачем не доведено, що розмір збитків позивачем визначено з порушенням вимог чинного законодавства, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Оскаржуючи рішення господарського суду ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вуглепереробних та вугледобувних підприємств" просить його скасувати та передати справу на новий розгляд до суду першої інстанції, оскільки воно ухвалено з порушенням норм процесуального права, а також в зв'язку з неповним з'ясуванням об ставин, що мають значення для справи та невідповідністю висновків, викладених у рі шенні місцевого господарського суду обставинам справи.
Відповідно до чинного законодавства, відповідальність у вигляді відшкодування шкоди настає за чотирьох умов: протиправної поведінки, наявності шкоди, причинно-наслідкового зв'язку між протиправною поведінкою і завданою шкодою, наявністю вини особи, що завдала цю шкоду.
Так, у своєму рішенні суд вказує, посилаючись на акт перевірки, що води які від качуються та скидаються підприємством з метою запобігання підтопленню, є зворотніми (дренажними) і утворилися в результаті виконання робіт з попередження підтоп лення земель в результаті ліквідації шахт. Це суперечить п.11,15 Постанови КМУ від 27.08.1997 р. №939 "Про затвердження Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" - згідно якої це підземні води та проекту ліквідації шахти - згідно якого це шахтні води. "Шахтна вода" - це ґрунтові води, що надходять до шахт, фільтруючись через сотні метрів (іноді - більше кілометра) грунту. При цьому у шахтній воді розчиняються солі, що знаходяться у ґрунті, що призводить до її забруднення.
Вихід цієї води на поверхню та забруднення (перевищення вмісту солей) сталися внаслідок попередньої діяльності гірничодобувного підприємства, що ліквідується. Під час діяльності скаржника із запобігання підтопленню не утворюються забруднюючи речо вини, що свідчить про відсутність вини скаржника безпосередньо у забрудненні.
Тому висновки суду, що скаржник (відповідач) вчинив дії, що призвели до забруд нення є помилковими, оскільки останній повинен здійснити заходи щодо усунення нас лідків попередньої діяльності шахти та вжиття заходів щодо попередження шкідливого впливу на навколишнє природне середовище, але лише у спосіб передбачений проектом ліквідації. Тобто, у даному випадку, відсутні: безпосередній причинний зв'язок між діями скаржника та шкодою; вина скаржника (відповідача).
Для встановлення цих складових скаржником (відповідачем) подано клопо тання, яке судом не задоволено.
Відповідно до ст.ст.44, 45 Гірничого закону України, п.6 Постанови КМУ від 27.08.1997 р. №939 ліквідація гірничого підприємства проводиться за відповідним прое ктом, затвердженим власником (керівником) гірничого підприємства, який пройшов еко логічну, технічну та інші види експертиз.
Згідно п.7 ПКМУ №939 не пізніше ніж за рік до початку проведення ліквідації Міненерговугілля видає відповідний наказ, в якому зазначаються, у тому числі, підпри ємства, на які покладаються функції з проведення відповідно до затвердженого проекту ліквідації гірничого підприємства заходів (далі - Замовник).
Наказом №61 від 06.02.2008р. ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" призначено замовником і виконавцем робіт, передбачених проектом ліквідації шахти "Госубовська", правонаступником якого, в межах розподільчого балансу, є скаржник (відповідач).
Наявні в матеріалах справи листи №397 від 22.01.2010р., №11-1212 від 27.05.2010р., а також листи №11-860 від 07.04.2010р., №3913 від 01.06.2010р. свідчать, що кло потання про видачу умов скиду разом з проектом ГДС були подані своєчасно і свідчать про відсутність вини скаржника (відповідача) у самовільному скиді вод.
Несвоєчасна видача умов скиду сталася внаслідок пред'явлення Державним управ лінням охорони навколишнього природного середовища в Луганській області вимог щодо обов'язкового включення до проекту ГДС заходів з поетапного досягнення ГДС забруд нюючих речовин шляхом здійснення заходів по демінералізації шахтних вод, які не пе редбачені проектом ліквідації шахти. Саме відсутність у проекті заходив, виконання яких повинен замовити скаржник (відповідач) спричинило несвоєчасну видачу умов ски ду і, як наслідок самовільний скид води.
Діяльність із запобігання підтопленню є вимушеною мірою, припинення якої при зведе до створення надзвичайного стану на суміжних діючих шахтах та територіях міста Кіровськ, Первомайськ, Золоте, Горськ, сел.Карбоніт. Факт існування загрози підтвер джується довідкою ТОВ "Луганськгеоекоцентр" №15 від 14.11.20013р. Тобто відсутня вина скаржника (відповідача) у самовільному скиді вод.
Також судом не досліджено проект ліквідації шахти "Голубівська" в цілому.
Висновок суду, що проектом передбачався скид шахтних вод після ліквідації шах ти після певної процедури очищення, у зв'язку з чим виключалась наявність забруд нення навколишнього середовища не відповідає обставинам справи та потребує спеці альних знань.
В матеріалах справи присутній розділ проекту ліквідації шахти "Голубів ська", що спростовує даний висновок, а саме - витяг з т.4 П3598ПЗЗ проекту ліквіда ції (Оцінка впливу на навколишнє середовище). Де п.4.4.2.2. "Джерела впливу на водне середовище" підтверджує, що заходи по демінералізації шахтних вод (будівництво демінералізаційної установки) даним проектом не передбачаються ".... у зв'язку з відсу тністю індивідуального та серійного обладнання, що виробляється підприємствами Украї ни, значних капітальних вкладень, тому концентрація солей у водах, що скидаються пере вищує ПДК забруднюючих речовин, що призведе до збільшення солевмісту у річній воді". Навіть на сьогоднішній день "...екологічно безпечного і економічно обґрунтовано го методу зниження солевмісту в шахтних водах..." не існує, що підтверджується прото колом робочої наради Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації від 26.07.2013р.
Так як відповідач фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Постанови КМ України від 11.03.2011р. №236 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної та торфодобувної промисловості", та відповідно п.14 ПКМУ №939 відповідає за виконання у повному обсязі заходів і робіт, пов'язаних з ліквідацією гірничого підприємства згідно із затвердженим проектом, то відсутність у проекті необхідних заходів доводить відсутність вини скаржника (відповідача).
Крім того данний висновок підтверджується абз.2 п.1.7 Роз'яснень Вищого арбітражного суду №02-5/744 від 27.06.2001р. зі змінами у якому говориться, що якщо у процесі вирішення спору буде виявлено факт порушення природоохоронного законодавства, зумовленого недоліками у роботі проектувальної чи будівельної організації немає підстав для задоволення позову.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін судова колегія встановила:
Державною екологічною інспекцією в Луганській області на підставі вимоги Стаханово-Алчевського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері від 10.10.2011р. №2197 здійснено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства на ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств", за результатами якої складено акт від 11.10.2011р.
З акту перевірки вбачається, що підприємство здійснює скид зворотних (дренажних) вод, які утворилися в результаті виконання робіт з попередження підтоплення земель в результаті ліквідації шахт, а саме: шахта "Голубівська" - при наявності умов скиду дренажних вод №002, виданих з 11.05.2011р. на термін до 11.05.2014р. Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Луганській області.
В період з 01.07.2010р. по 10.05.2011р. ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" здійснювало скид зворотних (дренажних) вод з водовідливу ліквідованої шахти "Голубівська" в р.Лугань самовільно без наявності затверджених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин - умов скиду дренажних вод, що є порушенням ст.70 Водного кодексу України (в позові прокурор посилається на порушення ст.ст.44, 73 Водного кодексу України).
У зв'язку з наявністю факту заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу, контролюючим органом на підставі Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 389, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009р. за №767/16783, визначено розмір шкоди в сумі 6291839,24 грн.
Перевірку здійснено Державною екологічною інспекцією в Луганській області, а позивачем у справі є Державна екологічна інспекція у Луганській області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2011р. №995 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної екологічної інспекції, у тому числі Державну екологічну інспекцію у Луганській області, встановлено що територіальні органи Державної екологічної інспекції, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків відповідних державних екологічних інспекцій як спеціальних підрозділів Міністерства охорони навколишнього природного середовища. Державна екологічна інспекція у Луганській області має ідентифікаційний код - 37991372.
Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 30.09.2011р. №359 "Про ліквідацію спеціальних підрозділів Міністерства охорони навколишнього природного середовища та затвердження голів комісії з їх ліквідації" ліквідовано Державну екологічну інспекцію в Луганській області (ідентифікаційний код - 34942448).
З огляду на те, що позивач є правонаступником органу, що здійснив перевірку, господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що доводи відповідача про необхідність відмови у позові є необгрунтованими.
Відповідач - ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області 10.03.2004р., реєстраційний №1 392 120 0000 000010.
В 2010 році здійснювалась реорганізація підприємств, що перебували в Управлінні Міністерства вугільної промисловості України. Згідно наказу Міністерства вугільної промисловості України від 02.04.2010р. №99 вирішено припинити реорганізацію ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" шляхом приєднання до ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" та припинити діяльність ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" шляхом поділу на державні підприємства, у тому числі: ДП "Луганська обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація", здійснити інвентаризацію майна ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" і за її результатами скласти розподільчі баланси. Згідно п.9 цього наказу ДП "Луганська обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" є правонаступником усіх прав та обов'язків, пов'язаних з діяльністю ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" згідно з розподільчим балансом.
Згідно Статуту ДП "Луганська обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація", в редакції, зареєстрованій в Єдиного державному реєстрі 27.07.2012р., підприємство створене з метою організації та виконання робіт з ліквідації вугледобувних та вуглепереробних підприємств Луганської області за рахунок коштів державного бюджету та реалізації державної політики в цій галузі з урахуванням соціальної значимості, масштабності та тривалості ліквідації підприємств, без мети одержання прибутку.
Предметом діяльності згідно п.2.2 Статуту є, у тому числі: здійснення функцій замовника з виконання робіт відповідно до затверджених проектів ліквідації гірничих підприємств; організація, проведення та технічний нагляд щодо виконання робіт з ліквідації гірничих підприємств, у тому числі з капітального будівництва, захисту навколишнього природного середовища на підставі договорів (контрактів) підряду.
Також із матеріалів справи вбачається, що наказом Міністерства вугільної промисловості України від 03.10.2007р. №409 затверджено проект ліквідації шахти "Голубівська" ДП "Луганськвуглебудреструктуризація".
Із наданого відповідачем Проекту ліквідації шахти (том І, аркуші справи 146-148) вбачається, що проектом передбачався скид шахтних вод після ліквідації шахти після певної процедури очищення, у зв'язку з чим виключалась наявність забруднення навколишнього середовища.
Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 06.02.2008р. №61 вирішено припинити діяльність ДП "Шахта "Голубівська" шляхом його ліквідації, зобов'язано голову ліквідаційної комісії зупинити доробку підготовлених гірничими роботами запасів вугілля, провести інвентаризацію основних фондів і передати їх ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" згідно з проектом ліквідації підприємства. Цим же наказом ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" призначено замовником і виконавцем робіт, передбачених проектом ліквідації шахти, зобов'язано після інвентаризації прийняти на баланс основні виробничі фонди.
У зв'язку з реорганізацією ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" і ДП "Луганська обласна дирекція "Луганськвуглереструктуризація" за актом від 30.06.2010р. №8 прийому - передачі основних засобів станом на 01.06.2010р. одержав від ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" майно шахти "Голубівська", у тому числі: дільницю "Водовідлив" з обладнанням.
Таким чином, господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що відповідач є суб'єктом підприємницької діяльності, метою створення якого є організація діяльності з ліквідації шахт, з додержанням чинного законодавства, у тому числі природоохоронного.
Ст.95 Водного кодексу України врегульовано, що усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.
Ст.1 Водного кодексу України визначено термін водокористування - використання вод (водних об'єктів) для задоволення потреб населення, промисловості, сільського господарства, транспорту та інших галузей господарства, включаючи право на забір води, скидання стічних вод та інші види використання вод (водних об'єктів).
Умови скидання зворотних вод у водні об'єкти визначені главою 14 Водного кодексу України, а статтею 73 вказаної глави - умови скидання дренажних вод у водні об'єкти.
Згідно ст.73 цього Кодексу підприємства, установи і організації, які експлуатують дренажні системи для ліквідації підтоплення, заболочення чи вторинного засолення зрошуваних земель, зобов'язані впроваджувати ефективні технології для зниження рівня природного і техногенного забруднення дренажних вод перед скиданням їх у водні об'єкти. Умови скидання цих вод у водні об'єкти встановлюються обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища.
Згідно Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.1997р. № 939, ліквідація гірничого підприємства передбачає здійснення заходів щодо припинення господарської діяльності, приведення його виробничих фондів до стану, який гарантує безпеку людей, майна і довкілля, соціальний захист працівників, що вивільняються, а також вирішення інших соціально - економічних питань. У п.11 цього Порядку визначено, що фізична ліквідація гірничого підприємства передбачає виконання робіт з демонтажу обладнання та устаткування, ліній електропередачі та технологічного зв'язку, засипання стовбурів, шурфів, свердловин, інших гірничих виробок, руйнування будівель, споруд та здійснення заходів, спрямованих на розв'язання проблем водовідливу. Роботи з фізичної ліквідації гірничого підприємства виконуються відповідно до затвердженого проекту за умови забезпечення захисту територій і водоносних горизонтів від небезпечного впливу, пов'язаного з відновленням рівня ґрунтових вод та гідроекологічної безпеки на діючих підприємствах та прилеглих територіях, де внаслідок попередньої діяльності підприємства і після його фізичної ліквідації погіршується або може погіршитися геологічна та гідроекологічна ситуація.
В період з 01.07.2010р. по 10.05.2011р. ДП "Луганська обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств" здійснювало скид зворотних (дренажних) вод з водовідливу ліквідованої шахти "Голубівська" в р.Лугань самовільно без наявності затверджених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин - умов скиду дренажних вод,
Матеріали справи свідчать, що ДП "Укрвуглеторфреструктуризація" вживало заходів до отримання умов скиду шахтних вод, в подальшому відповідач звертався до Управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області щодо отримання умов скиду шахтних вод (том І, а. с.209-210).
Відповідач одержав Умови скиду дренажних вод лише 11.05.2011р. з терміном дії до 11.05.2014р. №002.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем нарахована шкода за період після одержання відповідачем за актом приймання-передачі майна ліквідованої шахти "Голубівська" і до одержання умов скиду.
Відповідно до приписів п.2 ч. 3 ст.111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства.
Пунктом 1.2 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. №389 , (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що ця Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які призвели до: забруднення водних об'єктів, у тому числі пов'язаного із самовільними та аварійними скидами у водний об'єкт забруднюючих речовин із зворотними водами або речовин у складі сировини, продукції чи відходів, крім випадків забруднення територіальних і внутрішніх морських вод та виключної морської економічної зони України із суден, кораблів та інших плавучих засобів; забруднення поверхневих та підземних вод під впливом полігонів (сміттєзвалищ) твердих побутових та промислових відходів та обумовлені: самовільним використанням водних ресурсів без дозволу на спеціальне водокористування; забором, використанням води та скидом забруднюючих речовин із зворотними водами з порушенням умов водокористування, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування.
Таким чином, діючим законодавством встановлено самостійні підстави для відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, зокрема внаслідок забруднення водних об'єктів, у тому числі пов'язаного із самовільними та аварійними скидами у водний об'єкт забруднюючих речовин із зворотними водами.
Тому господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що іщо відповідач вчинив дії, що призвели до забруднення вод, за що передбачена відповідальність у вигляді відшкодування збитків , враховуючи, що розрахунок розміру відшкодування збитків здійснено на підставі зазначеної вище Методики, та оскільки відповідачем не доведено, що розмір збитків позивачем визначено з порушенням вимог чинного законодавства, визнав позовні вимоги обґрунтованими і такими ,що підлягають задоволенню.
Посилання скаржника на те, що під час діяльності скаржника із запобігання підтопленню не утворюються забруднюючи речовини, а відсутність у проекті необхідних заходів доводить відсутність вини скаржника безпосередньо у забрудненні з огляду на приписи п.2 ч. 3 ст.111 Водного кодексу України та положення п. 1.2 Методики не може бути прийнято до уваги.
З огляду на наведене, рішення господарського суду відповідає матеріалам справи, приписам чинного законодавства та не підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст.103, 104, 105 ГПК України, судова колегія,
ПОСТАНОВИЛА:
Рішення господарського суду Луганської області від 05.11.2013р. у справі №913/1498/13 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Головуючий А.М. М'ясищев
Судді: Н.В. Будко
І.В. Москальова
Надруковано: 9 прим.
1. скаржнику
2. прокурору
3. позивачу
4-6. третім особам
7. у справу
8. апеляційному суду
9. ГСЛО
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36159178 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
М'ясищев А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні