Постанова
від 17.12.2013 по справі 827/1422/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 грудня 2013 рокуСправа №827/1422/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі

судді - Александрова О.Ю., за участю секретаря - Ополєвої О.Г.,

за участю представників:

позивача - Макєєнка Олександра Ігоровича, довіреність б/н від 01.01.2013;

відповідача - Плешивцевої Людмили Володимирівни, довіреність №10-08/1693 від 14.10.13,

Шушляпіна Андрія В’ячеславовича, довіреність №2838 від 11.12.2013,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» до Севастопольської митниці Міндоходів про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Севастопольської митниці Міндоходів (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень від 22.05.2013: №9 про визначення податкового зобов'язання з мита частково, у загальному розмірі 526 565,21 грн., у тому числі: 442 595,24 грн. - основний платіж, 83 969,97 грн. - штрафні санкції; №10 про визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, частково, у загальному розмірі 113 307,22 грн., у тому числі: 94 913,62 грн. - основний платіж, 18 393,60 грн. - штрафні санкції.

Позовні вимоги мотивовані таким:

1. Актом перевірки встановлено факт порушення податкового законодавства підприємством ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» внаслідок невірної класифікації товару - двокомпонентної рідкої силіконової гуми «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів « Powersil 600 А» і «Powersil 600 В», який був імпортований позивачем у період з 01.04.2010 по 28.02.2012 та декларувався в товарній підкатегорії 3910 0000 50 УКТ ЗЕД. За думкою співробітників Севастопольської митниці даний товар необхідно було класифікувати в товарній підкатегорії 3910 0000 30 УКТЗЕД (до 15.01.2011) або 3910 0000 90 УКТ ЗЕД (після 15.01.2011), і відповідачем була визначена сума податкового зобов'язання у розмірі 529 304,67 грн., у тому числі: податкового зобов'язання з мита - 441 087, 25 грн., податкового зобов'язання з податку на додану вартість - 88 217,42 грн.

2. TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» протягом десяти років набувало згідно контрактів і на підставі комерційних інвойсів у німецької компанії BEV GmbH партію силіконів-еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А і Powersil 600 В торгової марки «Wacker sislcones» для виробництва деталей електротехнічного призначення. При кожному декларуванні зазначеного товару позивачем у графі 31 вантажної митної декларації був привласнений код товару 3910000050, що відповідає найменуванню товару «Силіконові еластомери». Код товару був визначений підприємством на підставі правила статті 69 Митного Кодексу України з урахуванням Основних правил інтерпретації Українського класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі по тексту «УКТ ЗЕД»), затверджених Законом України «Про митний тариф» і протягом усього зазначеного періоду Севастопольська митниця вважала правильним застосування зазначеного коду класифікатора УКТЗЕД підприємством.

3. Згідно з технічним описом, декларований товар Powersil 600 А/В «представлений у рідкій формі з додатковим затверджувачем, є двокомпонентною силіконової гумою - еластомером, яка вулканізується при кімнатній температурі в м'яку форму продукту з високою механічною силою і спеціальними характеристиками: низькою в'язкістю, високим опором розтягування і згину, властивостями відштовхування води і діелектричним властивостями. Зазначений продукт має європейське найменування LSR (liquid silicone rubber), тобто «Рідка силіконова гума» і є силіконовим еластомером. У відповідності з підпунктом (b) пункту 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів повинні класифікуватись за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основнівластивості цих товарів . Основним компонентом Powersil 600 А/В є полімер - силіконова гума. Таким чином, товар, що декларується, відноситься до групи 39 УКТЗЕД «Пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них» розділу VII УКТЗЕД. Відповідно пункту 3 приміток до групи 39 до товарних позицій 3901-3911 відносяться товари, що одержані в результаті хімічного синтезу. Підпункт (b) пункту 3 відносить силікони до товарної позиції 3910. Група 3910 включає в себе три підгрупи товарів: 3910 00 00 Силікони у первинних формах: 3910 00 00 10 - силіконові масла; 3910 00 00 50 - силіконові еластомери; 3910 00 00 90 - інші. У відповідності до пункту 1 Приміток до розділу VII УКТЗЕД - «Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них, каучук, гума та вироби з них» - товари, що складаються з двох або більше різних компонентів , які повністю або частково входять до цього розділу і призначені для змішування з метою створення продукту , слід класифікувати у товарній позиції, яка відповідає цьому продукту. Згідно з технічним описом вказаним в графі 3 1 ВМД, товар що декларується Powersil600 А/В має властивості «подовження до розриву - 500 %, в'язкість суміші - 15 аПА, силу розтягування - 6.5 н/мм, питомий опір згину >300 з, питомий опір розриву 1 А», що відповідає властивостям еластомеру. Таким чином, позивач правильно визначив товарну позицію вказаного товару як еластомер та надав йому код УКТЗЕД 3910 0000 50.

4. Актом перевірки встановлено факт порушення податкового законодавства TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» внаслідок невірної класифікації товарів - термостатів «ECOFLOW» (PWE-120-12 кВт., PWE-120-18 кВт.), що були імпортовані позивачем за митною декларацією від 10.12.2012 № 12303000/2012/004659, та декларувалися в товарній підкатегорії 9032 1020 00 УКТ ЗЕД. За думкою співробітників Севастопольської митниці даний товар необхідно було класифікувати в товарній підкатегорії 8516 1011 00 УКТ ЗЕД, і відповідачем була визначена сума податкового зобов'язання у розмірі 1 151,25 грн., у тому числі податкового зобов'язання з мита - 959,38 грн., податкового зобов'язання з податку на додану вартість - 191,87 грн. Відповідно до Пояснень до товарної позиції 9032 УКТЗЕД, на підставі керівництва з експлуатації, товару був присвоєний код до виробу «Термостат електронний PWE-120» - 9032102000 (пристосування й апаратура для автоматичного управління і регулювання температурою; Термостат). Обладнання (термостат) віднесено розділу 18 Класифікатора УКТЗЕД - прилади та апарати оптичні, фотографічні, вимірювальні, презиційно, медичні або хірургічні; годинники всіх видів та музичні інструменти, їх частини і пристосування. Товарна група 90. Відповідно до пункту 7 приміток до товарної групи 90, які затверджені Законом України «Про митний тариф України», до товарної позиції 9032 включаються: (а) прилади і апарати для автоматичного регулювання витрати, рівня, тиску або інших змінних параметрів газів чи рідини, або для автоматичного регулювання температури незалежно від того, чи базується їх дія на використанні електричних явищ, які змінюються залежно від параметрів, що підлягають автоматичному регулюванню, сконструйовані для приведення відповідного параметра до конкретної величини та утримування його, стабілізуючи від коливань, вимірюючи постійно або періодично дійсну величину. Згідно з доданим до термостата технічним паспортом виробника, Термостат PWE-120 застосовується для автоматичного регулювання та керування температурою прес-форми. Даний Термостат електронний PWE-120 є повністю укомплектованою системою автоматичного контролю і регулювання температури при виготовленні виробів з пластмаси в прес-формах. TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» використовує набутий термостат для виготовлення виробів з пластмаси в технологічному процесі, опис якого дано нижче. Прес-форма є змінним інструментом для термопластавтомату, який застосовується для відливання пластмасових виробів. Щоб кінцеві вироби відповідали технічним регламентам, прес-форма перед заливкою пластмаси повинна бути нагріта до заданої температури (значення залежить від техпроцесу). Температура прес-форми повинна бути постійною при всьому процесі заливки пластмаси. При заливанні розплавленої пластмаси в прес-форму прес-форма може перегрітися (значення температури буде більше допустимої), так само як при охолодженні пластмаси температура прес-форми може впасти нижче заданої, від чого пластмасове виріб втрачає свої властивості. Для того щоб температура прес-форми була постійною і не змінювалася, застосовується Термостат, технологічної завданням якого є підтримка заданої температури в прес-формі. Таким чином, придбаний прилад за своїми характеристиками цілком відповідає групі товарів з кодом 9032, даним законом України «Про митний тариф України». За призначенням і ввезених характеристикам ввезений апарат є термостатом, враховуючи це, підприємством і був визначений код товару 9032 10 2000.

5. Актом перевірки встановлено факт порушення податкового законодавства підприємством TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» внаслідок заниження митної вартості Імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA Берлін і заниження митної вартості послуг з перевезення у розмірі 32 035,50 грн. та сплати митних платежів не в повному обсязі - у розмірі 6704,44 грн., у тому числі: мита - 258,20 грн., податку на додану вартість - 6 446,24 грн. Всі здійснені підприємством транспортні витрати мають належне документальне забезпечення і підтверджені, виданими TOB «АТП-2202» міжнародними товарно-транспортними накладними, податковими накладними, рахунками-фактурами і актами виконаних робіт, що зазначено в акті перевірки на сторінці 8. Однак, перевіряючими не прийняті до уваги надані підприємством документи від TOB «АТП-2202» - довідки про розподіл вартості наданих послуг з перевезення вантажів на митній території України та за її межами, з виділенням відповідних сум, що підтверджують правильність нарахування та сплати підприємством сум митних платежів. Чинним законодавством України не встановлена типова форма первинного документа для розділення зазначених витрат та визначення сум митних платежів, а тому вона складається підприємствами в довільній формі - у вигляді довідки в митні органи і зобов'язана бути прийнята для обчислення і поділу вартості транспортних витрат відповідно з положеннями частин одинадцятої та двадцять першою статті 58 Митного кодексу України.

Ухвалами суду від 03.06.2013 за вказаним позовом відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідач надав суду заперечення на позов, у якому із заявленими вимогами не погодився, зокрема, зазначив:

1. Стосовно класифікації товару - двокомпонентна рідка силіконова резина «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» торгівельної марки «Wacker Silicones». Згідно інформації, зазначеної на web-сайті виробника товару ( http://www.wacker.com/cms/en/products-markets/productselector/productselector. ), а також інформації щодо фізичних характеристик товару POWERSIL 600 А/В виробника продукції, додаткової інформації виробника про товар («сілікони для електронної промисловості»); листів безпеки товарів «POWERSIL 600 А» і «POWERSIL 600 В», товар - «POWERSIL 600 А/В» являє собою текучій двокомпонентний продукт силіконової гуми (рідку силіконову гуму), яка при змішуванні компоненту А та В зшивається (вулканізується) при кімнатній температурі з утворенням еластомерів з високою механічною міцністю. Товар поставляється у вигляді рідин в бочках де компонент А - силіконовий каучук, компонент В - зшивач.

Відповідно до висновку Кримської служби з експертного забезпечення митних органів Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи (КСЕЗМО) від 21.09.2012 № 20-0191, зразки товару являють собою вязкоподібні рідини білого («POWERSIL 600 А») та сірого («POWERSIL 600 В») кольорів, що складаються з силіконових полімерів, які містять у молекулі більше одного зв'язку кремній-кисень-кремній та органічні групи, пов'язані з атомами кремнію зв'язками кремній-вуглець; не змішуються з водою, етанолом, ацетоном, однак, розчинні у гексані, толуолі, CCL4. Висновком КСЕЗМО встановлено, що проби товару підпадають під визначення полімерів у первинних формах згідно примітки 6 (а) до групи 39 (рідини і пасти, включаючи дисперсії (емульсії та суспензії) та розчини), та є силіконами.

Згідно з листом безпеки товари «POWERSIL 600 А» та «POWERSIL 600 В» є полідиметилсилоксанами з функціональними групами та добавками для формування сітки (адитивного зшивання).

Враховуючи викладене, товари «POWERSIL 600 А» та «POWERSIL 600 В» на момент митного оформлення представлені як полімерні силіконові смоли у первинних формах, що містять добавки для адитивного зшивання, та утворюють еластомери лише після змішування разом компонентів А та В у відповідних пропорціях при безпосередньому їх використанні, постачаються у бочках.

Згідно опису товарної позиції 3910 УКТЗЕД в ній класифікуються силікони у первинних формах. Визначення терміну «первинні форми» у товарних позиціях 3901 - 3914 дано у примітці 6 до товарної групи 39 УКТЗЕД, а саме термін «первинні форми» означає тільки такі форми: рідини і пасти, включаючи дисперсії (емульсії та суспензії) та розчини; блоки неправильної форми, шматки (грудки), порошки (включаючи формувальні порошки), гранули, пластівці та подібні об'ємні форми.

У відповідності до пояснень до товарної позиції 3910 УКТЗЕД, силікони цієї товарної позиції є продуктами невизначеного хімічного складу, що містять у молекулі більше одного зв'язку кремній - кисень - кремній та органічні групи, зв'язані з атомами кремнію прямими зв'язками кремній - вуглець. Вони мають високу стабільність і можуть бути рідкими, напіврідкими чи твердими. Згідно пункту (2), (3) пояснень до товарної позиції 3910 УКТЗЕД, силіконові смоли використовуються переважно у виготовленні лаків, ізолюючих або водовідштовхувальних покриттів і т.д., де потрібна стійкість до високої температури. Вони також використовуються для одержання шаруватих пластиків, що містять скловолокно, азбест чи слюду як армувальний матеріал, а також для виготовлення гнучких форм і для герметизації електротехнічних виробів. В свою чергу силіконові еластомери хоч і не потрапляють під визначення «синтетичний каучук» у групі 40, мають певну здатність до розтягування, яка не змінюється за високих чи низьких температур.

Таким чином, відповідно до вимог УКТЗЕД, товари «POWERSIL 600 А» та «POWERSIL 600 В» повинні були класифікуватися в товарній підкатегорії 3910000030 «силіконові смоли» (до 15.01.2011), та 3910000090 «інші» (з 15.01.2011). В такому випадку класифікації ставка ввізного мита становить 5%.

2. Стосовно класифікації товару - термостатів електронних: PWE-120- 12кBт,PWE-120-18кBт .

Згідно інформації, що міститься в керівництві по експлуатації термостату, він призначений для нагріву та підтримання температури на певному рівні з автоматичним регулюванням температури для утримання температури на встановленому рівні. Термостат застосовується для управління температурою технологічної оснастки (форм, прес-форм тощо), з метою підтримання температури переробки пластмаси і забезпечення високої якості.

Термостати «ЕСОFLOW» (PWE-120-12кBт, PWE-120-18кBт) за своєю суттю є термостатичними пристроями, які поєднують в собі і термостати і виконавчі пристрої (насос, нагрівач , клапани і інше), призначені для нагріву, та автоматичного регулюванням температури технологічної оснастки (ливарної форми, прес-форми), та її утримання на встановленому рівні.

Відповідно до Пояснень УКТЗЕД до товарної позиції 9032 не включаються «термостатичні» або «термостатні» випарні апарати, шафи і т.п., в яких температура підтримується постійною завдяки термостату і які повинні класифікуватися у відповідних товарних позиціях.

Відповідно до Пояснень до товарної позиції 9032 УКТЗЕД прилади та апаратура для автоматичного регулювання температурою підключаються до виконавчого пристрою (насоса, компресора, клапана, пальника печі і т.п.), який відновлює запропоноване значення змінної (наприклад, рівня рідини, вимірюваної в баку, або температури, вимірюваної в приміщенні) чи, у випадку запобіжної системи, зупиняє, наприклад, роботу машини або апарата, щодо яких здійснюється регулювання. Якщо апаратура автоматичного керування комбінується з виконавчим пристроєм, класифікація цілого повинна визначатися за Правилом 1 або за Правилом З (b) ОПІ.

Вказані апарати призначені для нагрівання (охолодження) технологічної оснастки. Причому нагрів здійснюється за рахунок вбудованого електричного нагрівача. Проте агрегати не мають в своєму складі холодильного обладнання.

Таким чином, керуючись ОПІ 3 ( b ) та 6, примітками до розділу XVI, до груп 84, 85, 90 УКТЗЕД, поясненнями до позицій 8419, 8516, 9032 УКТЗЕД, враховуючи, що апарати за своєю суттю є безінерційними водонагрівачами, їх класифікація повинна розглядатися в межах товарної позицій 8516 УКТЗЕД, а саме в товарній підкатегорії 8516101100 УКТЗЕД (ставка ввізного мита становить 2%).

3. Щодо митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FСА Берлін і заниженням митної вартості послуг з перевезення на загальну суму 32 035,50 грн.

У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок заниження митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FСА DE Берлін, становить 6704,44 грн., у тому числі з мита - 258,20 грн., з податку на додану вартість - 6 446,24 грн.

Згідно з частиною другою статті 52 Митного кодексу України декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов'язані подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Згідно з частиною другою статті 53 Митного кодексу України документи, що подаються декларантом для підтвердження заявленої митної вартості, є транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів.

У випадку надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом первинним документом є акт виконаних робіт.

Так як первинним документом, що підтверджує здійснення господарської операції - перевезення вантажу - є акт виконаних робіт, то саме у акті повинні розподілятись витрати на транспортування до та після ввезення на митну територію України для цілей визначення митної вартості.

Таким чином, висновки з цього приводу, викладені в акті від 25.04.2013 №0005/3/123000000/0025147690 планової виїзної документальної перевірки ТОВ «Механічний завод «Таврида електрик» відповідають вимогам законодавства з питань митної справи /т1, а.с.85-93/.

01.07.2013 від представника позивача до суду надійшла заява про зміну позовних вимог (вх. №5760), у якій позовні вимоги викладено у такій редакції: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №9 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання з мита, частково, у загальному розмірі 526 219,71 грн., у тому числі: 442 304,83 грн. - основний платіж, 83 914,88 грн. - штрафні санкції, і податкове повідомлення-рішення №10 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, частково, у загальному розмірі 113 237,87 грн., у тому числі: 94 855,53 грн. - основний платіж, 18 382,24 грн. - штрафні санкції /т.1, а.с.188-196/.

08.08.2013 від представника відповідача до суду надійшло заперечення на зміни позовних вимог /т.2, а.с.80-87/.

Ухвалою суду від 13.08.2013 за клопотанням представника позивача у справі призначено товарознавчу експертизу, проведення якої доручено Севастопольському відділенню Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Заслуженого професора М.С. Бокаріуса, провадження у справі зупинено до отримання висновків експертизи.

04.12.2013 до суду зі вказаної експертної установи надійшов висновок судової товарознавчої експертизи №988 від 13.11.2013. Ухвалою суду від 04.12.2013 провадження у справі поновлено, справу призначено до судового розгляду.

17.12.2013 до суду від представника відповідача надійшли заперечення (вх. №11287) на висновок експерта /т.2, а.с.123-125/.

У судовому засіданні 17.12.2013 представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.

Представники відповідача у судовому засіданні 17.12.2013 проти позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Працівниками Севастопольської митниці Міндоходів проведено планову документальну перевірку стану дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (код ЄДРПОУ 25147690) законодавства України з питань митної справи за період з 01.04.2010 по 31.12.2013.

За результатами перевірки складений акт №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 (далі за текстом - Акт перевірки) /т.1, а.с.20-40/.

За висновками Акта перевірки встановлені, зокрема, такі порушення з боку Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик»:

1. У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок заниження митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін, становить 6704,44 грн., у тому числі з мита - 258,20 грн., з податку на додану вартість - 6 446, 24 грн.

2. Факт невірної класифікації товару - двокомпонентна рідка силіконова гума «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powers торгівельної марки «Wacker Silicones», який був імпортований Товариством у період з 01.04.2010 по 28.02.2012, та декларувався в товарній підкатегорії 3910000050 УКТЗЕД. В усіх випадках ввізне мито сплачувалося за ставкою 2%. Даний товар необхідно було класифікувати в товарній підкатегорії 3910000030 УКТЗЕД (до 15.01.2011) або 3910000090 (після 15.01.2011). В таких випадках класифікації ставка ввізного мита становить 5 %. Встановлений факт є порушенням вимог Закону України «Про Митний тариф України», статей 7, 8, 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф України», а також порядку заповнення граф ВМД, передбаченого Інструкцією про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженою наказом Держмитслужби України від 09.07.1997 № 307, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 29.05.2002 за № 462/6750 (чинні на момент здійснення митного оформлення товарів). У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок невірної класифікації товару - двокомпонентна рідка силіконова гума «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» торгівельної марки «Wacker Silicones», становить 529 304,67 грн., у тому числі з мита - 441 087,25 грн., з податку на додану вартість - 88 217,42 грн.

3. Факт невірної класифікації товарів - термостатів «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт. Р\УЕ-120-18кВт), що, були імпортовані Товариством та оформлені за митною декларацією від 10.12.2012 №12303000/2012/004659, та декларувалися в товарній під категорії 9032102000 (ввізне мито сплачувалося за ставкою 1%). Даний товар необхідно було класифікувати в товарній під категорії 8516101100 УКТЗЕД. В такому випадку класифікації ставка ввізного мита становить 2%. Встановлений факт є порушенням статті 257 Митного кодексу України (у редакції Закону України від 13.03.2012 р. № 4495-VI), вимог Закону України від «Про Митний тариф України», Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 № 1372/21684 (чинні на момент здійснення митного оформлення товарів). У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок невірної класифікації товарів - термостати «ECOFLOW» (PWE -120-12 kBt, PWE -120-18кВт), становить 1 151,25 грн., у тому числі з мита - 959,38 грн., з податку на додану вартість -191,87 грн.

На підставі акта перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» відповідачем прийняті податкові повідомлення:

- №9 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 529 852,26 грн., у тому числі: 445 358,11 грн. - основний платіж, 84 494,15 грн. - штрафні санкції /т.1, а.с.14-16/;

- №10 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на додану вартість з товарів, увезених на територію Уhкаїни суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 113 966,87 грн., у тому числі: 95 466,19 грн. - основний платіж, 18 500,68 грн. - штрафні санкції /т.1, а.с.17-19/.

Доказів оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень в адміністративному порядку сторонами суду не надано.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (ідентифікаційний код 25147690) зареєстровано юридичною особою /т.1, а.с.21/, перебуває на обліку в органі державної митної служби як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності з 17.07.1998 за №12300/1/98/00099 /т.1, а.с.21/.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод Таврида Електрик» згідно контракту № 26607-11 від 22.06.2011 /т.1, а.с.137/ та на підставі комерційного інвойсу RA № 0472-11 REF 26607-11 від 22.06.2011 /т.1, а.с.137/ придбало у компанії BEV GmbH (Німеччина) партію силіконових еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А и Powersil 600 В для виробництва деталей електротехнічного призначення.

13.09.2012 ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» надало до Севастопольської митниці вантажну митну декларацію № 123030000/2012/003101 для проведення процедури митного оформлення товару - силіконових еластомерів: Powersil 600 компоненти А і В /т.1, а.с.133/.

12.10.2012 ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» надало до Севастопольської митниці вантажну митну декларацію № 123030000/2012/003590 для проведення процедури митного оформлення товару - силіконових еластомерів: Powersil 600 компоненти А і В /т.1, а.с.132/.

При декларуванні вказаного товару позивачем в графі 33 вантажної митної декларації зазначений код 3910000050, що відповідає найменуванню товару «Силіконові еластомері».

В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач дійшов висновку, що позивачем невірно класифіковано товар - двокомпонентну рідку силіконову гуму «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» торгівельної марки «Wacker Silicones», який був імпортований Товариством у період з 01.04.2010 по 28.02.2012, та декларувався в товарній підкатегорії 3910000050 УКТЗЕД. В усіх випадках ввізне мито сплачувалося за ставкою 2%. На думку відповідача вказаний товар необхідно було класифікувати в товарній підкатегорії 3910000030 УКТЗЕД (до 15.01.2011) або 3910000090 (після 15.01.2011). В таких випадках класифікації ставка ввізного мита становить 5 %.

Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок невірної класифікації силіконів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» (відповідно до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України) його сума складає 529 304,67 грн., у тому числі з мита - 441 087,25 грн., з податку на додану вартість - 88 217,42 грн. Штрафні санкції з мита складають 83 969,75 грн., з податку на додану вартість - 16 796,35 грн. /т.2, а.с.73/.

Відповідно до частини другої статті 3 Митного кодексу України від 11.07.2002 р. № 92-IV (далі - Кодекс №92) митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.

Статтею 311 Кодексу №92 визначено, що українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до статті 313 Кодексу №92 митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.

Законом України «Про митний тариф» від 05.04.2001 р. № 2371-III (далі - Закон №2371) встановлено, що митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів.

Відповідно до Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів» від 17.05.2002 р. № 466/2002 (далі - Указ №466) Україна приєдналась до вказаної системи.

Згідно з пунктом «а» статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 р., що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов'язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов'язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об'єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.

Відповідно до пункту 1 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 428 (далі - Порядок №428) цей Порядок визначає процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД).

Відповідно до Порядку №428 та Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 р., Держмитслужба приймає рішення про проведення деталізації товарів в УКТЗЕД на національному рівні та запровадження додаткових одиниць виміру.

Відповідно до Закону №2371, до групи 39 віднесені пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них. За кодом 3910 визначені силікони у первинних формах: силіконові масла - код 3910 00 00 10, силіконові еластомери - код 3910 00 00 50, інші - код 3910 00 00 90. Силікони цієї товарної позиції є продуктами невизначеного хімічного складу, що містять у молекулі більше одного зв'язку кремній - кисень - кремній та органічні групи, зв'язані з атомами кремнію прямими зв'язками кремній - вуглець. Вони мають високу стабільність і можуть бути рідкими, напіврідкими чи твердими. До цих продуктів відносяться силіконові масла, мастила, смоли та еластомери. Силіконові еластомери хоч і не потрапляють під визначення «синтетичний каучук» у групі 40, мають певну здатність до розтягування, яка не змінюється за високих чи низьких температур. Ця властивість робить їх придатними для використання у виробництві прокладок або інших ущільнювальних матеріалів, що піддаються дії високих чи низьких температур.

Отже, для визначення та віднесення товару до підгрупи коду 3910 УКТЗЕД суттєвими є наявність ознак товару, зокрема, можливість використання товару у медицині, а також для виготовлення гнучких форм і для герметизації електротехнічних виробів. Такі ознаки встановлюються документами, які містять характеристики товару, необхідні для його класифікації.

Згідно з технічним описом вказаним в графі 33 вантажних митних декларацій, товар що декларується - Powersil 600 А/В, має властивості «подовження до розриву - 500 %, в'язкість суміші - 15 мПА*с, силу розтягування - 6.5 Н/мм*2, питомий опір згину->300 s, питомий опір розриву 1А3.5», що відповідає властивостям еластомеру.

Відповідно до висновку №20-0191 від 21.09.2012 Кримської служби з експертного забезпечення митних органів, проби підпадають під визначення полімерів у первинних формах згідно примітці 6 а) до групи 39 за УКТЗЕД. Проби за певними характеристиками не суперечать інформації зазначеної декларантом у графі 31 ВМД ІМ 40 ТД від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101 у частині «силікон» /т.1, а.с.181-182/.

Згідно з пунктом 2 (b) Основних правил інтерпретації Українського класифікатору товарів Зовнішньоекономічної діяльності, затверджених Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» від 21.12.2010 р. № 2829-VI (далі -Основні правила) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Згідно з пунктом 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Відповідно до пункту 1 Приміток до Розділу VII УКТЗЕД - «Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироди з них» - товари, подані в наборах, що складаються з двох або більше різних компонентів, які повністю або частково входять до цього розділу і призначені для змішування з метою створення продукту, зазначеного в розділі VI або VII, слід класифікувати у товарній позиції, яка відповідає цьому продукту, за умови, що ці компоненти: (a) з огляду на спосіб їх пакування явно призначені для використання разом без попереднього перепакування; (b) подаються разом; і (c) визначаються або їх власною природою, або за їх співвідношенням і доповнюють один одного.

Згідно з Примітками до товарних підпозицій до Розділу VII Закону №2371 до будь-якої товарної позиції цієї групи полімери (включаючи співполімери) і хімічно модифіковані полімери слід включати відповідно до таких положень: (a) якщо існує товарна підпозиція «інші» на тому самому рівні: (3) хімічно модифіковані полімери включаються до товарної підпозиції «інші» за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозиції.

Суд критично відноситься до доводів відповідача про те, що спірний товар не відповідає поняттю набір (комплект), компоненти А і В якого не подаються разом, що товар призначений для використання позивачем без попереднього перепакування, окремо, оскільки це спростовується супровідною документацією - компоненти Powersil 600 А і В ввозяться за однією вантажною митною декларацією від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101, від 12.10.2012 № 123030000/2012/003590, в кількості, що відповідає для змішування продукту стосовно 9 частин компонента Powersil 600 А до 1 частини компонента Powersil 600 В, як це передбачено технічною документацією на товар.

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 приміток до товарних позицій групи 39 УТКЗЕД, затверджених Законом №2371, якщо у товарній позиції існує товарна підпозиція «інші» на тому самому рівні, то згідно з підпунктом (3) пункту (а) розділу 1 Приміток Пояснень до класифікації в товарну позицію «інші» включаються лише хімічно модифіковані полімери за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозіції. Згідно підпункту «а» пункту 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару.

Таким чином, Севастопольська митниця не мала права відносити товар, зазначений в декларації № 123030000/2012/003101 який є еластомером в категорію «інші», оскільки для еластомерів передбачена окрема категорія, яка більш конкретно описує товар - «силіконові еластомери».

Судом встановлено, що використання компонентів А і В окремо неможливо, оскільки в такому випадку не створюється кінцевий продукт - силіконова гума. Таким чином, класифікувати зазначений товар, окремо як кремнійорганічні смоли з компонентом А і кремнійорганічни смоли з компонентом В, як різні товари неможливо, оскільки вони представляють собою єдиний товарний продукт, що утворюється як результат змішання зазначених компонентів. Основним компонентом суміші є полімер полідиметилсилоксан -силіконова резина.

З аналізу вищевказаних нормативно-правових актів суд дійшов до висновку, що ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» при заповнюванні вантажних митних декларації від 13.09.2012 року № 123030000/2012/003101, від 12.10.2012 № 123030000/2012/003590, та інших щодо імпорту вказаного товару, вірно визначив товарну позицію задекларованого товару як еластомер та надав йому код УКТ ЗЕД 3910 0000 50.

Також суд звертає увагу на ту обставину, що протягом 2008 - 2012 років на підставі контрактів, укладених між ТОВ «Механічний завод Таврида Електрик» та BEV GmbH (Німеччина), позивач неодноразово здійснював ввіз на митну територію України та декларування товару: силікон-еластомер 600 А/В» торгової марки «Wacker silicones», із зазначенням у графі 33 вантажних митних декларацій коду товару 3910 0000 50. Відділом митного оформлення Севастопольської митниці протягом 2008 - 2012 року здійснювалось митне оформлення вказаного товару за УКТ ЗЕД 3910000050, що не заперечується відповідачем.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 29.11.2012, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08.07.2013 у справі №2а-2436/12/2770 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» до Севастопольської митниці Міндоходів про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару №КТ 123000002-0007-2012 від 28.09.2012, адміністративний позов задоволений повністю /т.1. а.с.125-130, т.2, а.с.64-71/.

В ухвалі Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08.07.2013 у справі №2а-2436/12/2770, зокрема, зазначено:

«Судова колегія, дослідивши висновок судової експертизи № 2759/2760/4838 від 17.06.2013, оцінивши його в порядку статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, тобто у сукупності та у взаємозв'язку з іншими доказами наявними у справі, не знайшла підстав не довіряти висновкам експерта.

Так, у висновку експертної установи зокрема зазначається, що силікони «Powersil 600 А» и «Powersil 600 В» подаються лише в комплекті, призначені для використання разом без попереднього перепакування, являється багатокомпонентним товаром (єдиним цілим), який складається із різних компонентів, не є товаром, що надходить у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, а також двокомпонентна силіконова гума Powersil 600 А/В, що утворюється шляхом змішування компонентів А та В в співвідношенні 9:1 являється еластомером.

Також висновок судової експертизи на питання «чи відноситься товар, зазначений у вантажній митній декларації №123030000/2012/003101 від 13.09.2012, до силіконових еластомерів з кодом УКТЗЕД 3910000050», містить відповідь, що товару за описом у вантажній митній декларації №123030000/2012/003101 від 13.09.2012 відповідають характеристики товарної під категорії 3910000050 за УКТЗЕД: «силікони у первинних формах: - силіконові еластомери»».

За правилом частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній. Цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже, обставина щодо правомірності класифікації товарів - силіконів «Powersil 600 А» и «Powersil 600 В», як еластомерів, з віднесенням до товарної підкатегорії 3910000050 за УКТЗЕД: «силікони у первинних формах: - силіконові еластомери», встановлена судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, й доказуванню у справі №827/1422/13-а не підлягає, оскільки в останній беруть участь ті самі особи.

В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач також дійшов висновку, що позивачем невірно класифіковано товар - термостати «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт, PWE-120-18кВт), що були імпортовані Товариством та оформлені за митною декларацією від 10.12.2012 №12303000/2012/004659, та декларувалися в товарній підкатегорії 9032102000 (ввізне мито сплачувалося за ставкою 1%). На думку відповідача вказаний товар необхідно було класифікувати в товарній під категорії 8516101100 УКТЗЕД. В такому випадку класифікації ставка ввізного мита становить 2%.

Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок невірної класифікації термостатів «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт. РWЕ-120-18кВт) (відповідно до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України) його сума складає 1 151,25 грн., у тому числі з мита - 959,38 грн., з податку на додану вартість - 191,87 грн. Штрафні санкції з мита складають 239,85 грн., з податку на додану вартість - 47,97 грн. /т.2, а.с.76/.

Згідно з розділом «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України (Додаток до Закону України «Про Митний тариф України» (у редакції Закону України від 21 грудня 2010 року N 2829-VI) класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b) відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов'язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

До товарної позиції 9032 «Прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування» за УКТЗЕД, віднесено:

9032 10 - термостати:

9032 10 20 00 - електронні

- інші:

9032 10 81 00 - з електричним пусковим пристроєм

9032 10 89 00 - інші

9032 20 00 00 - маностати

- інші прилади та апаратура:

9032 81 00 00 - гідравлічні або пневматичні

9032 89 00 00 - інші

9032 90 00 00 - частини і приладдя.

Згідно з керівництвом з експлуатації, доданим до виробу, останній має назву «Водяний термостат PWE-120», призначений для нагріву та утримання температури на певному рівні з автоматичним регулюванням температури для утримання температури на встановленому рівні; застосовується для управління температурою форми, з метою підтримання температури переробки пластмаси та забезпечення високої якості /т.1, а.с.233-258/.

Як зазначив позивач, TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» використовує набутий термостат для виготовлення виробів з пластмаси в технологічному процесі. Прес-форма є змінним інструментом для термопластавтомата, який застосовується для відливання пластмасових виробів. Щоб кінцеві вироби відповідали технічним регламентам, прес-форма перед заливкою пластмаси повинна бути нагріта до заданої температури (значення залежить від техпроцесу). Температура прес-форми повинна бути постійною при всьому процесі заливки пластмаси. При заливанні розплавленої пластмаси в прес-форму прес-форма може перегрітися (значення температури буде більше допустимої), так само як при охолодженні пластмаси температура прес-форми може впасти нижче заданої, від чого пластмасове виріб втрачає свої властивості. Для того щоб температура прес-форми була постійною і не змінювалася, застосовується Термостат, технологичним завданням якого є підтримка заданої температури в прес-формі. За призначенням і характеристиками ввезений апарат є термостатом, і враховуючи це, Товариством був визначений код товару 9032102000.

Відповідно до пункту 7 приміток до товарної групи 90, які затверджені Законом України «Про митний тариф України», до товарної позиції 9032 включаються:

(а) прилади і апарати для автоматичного регулювання витрати, рівня, тиску або інших змінних параметрів газів чи рідини, або для автоматичного регулювання температури незалежно від того, чи базується їх дія на використанні електричних явищ, які змінюються залежно від параметрів, що підлягають автоматичному регулюванню, сконструйовані для приведення відповідного параметра до конкретної величини та утримування його, стабілізуючи від коливань, вимірюючи постійно або періодично дійсну величину;

(b) автоматичні регулятори електричних величин, а також прилади та апарати для автоматичного регулювання неелектричних величин, дія яких ґрунтується на використанні електричних явищ, які змінюються залежно від параметрів, що підлягають автоматичному регулюванню, сконструйовані для приведення відповідного параметра до конкретної величини та утримування його, стабілізуючи від коливань, вимірюючи постійно або періодично дійсну величину.

Згідно з Додатковою приміткою до товарної групи 90, термін «електронний» в товарних підкатегоріях 9015 10 10 00, 9015 20 10 00, 9015 30 10 00, 9015 40 10 00, 9015 80 11 00, 9015 80 19 00, 9024 10 10 00, 9024 80 10 00, 9025 19 20 00, 9025 80 40 00, 9026 10 21 00, 9026 10 29 00, 9026 20 20 00, 9026 80 20 00, 9027 80 13 00, 9027 80 17 00, 9030 20 91 00, 9030 33 10 00, 9030 89 30 00, 9031 80 32 00, 9032 10 20 00 і товарних категоріях 9027 10 10, 9027 80 11, 9031 80 34, 9031 80 38 означає прилади та апарати, до яких входять один або кілька виробів, класифікованих у товарних позиціях 8540, 8541 або 8542. У той же час до товарних позицій 8540, 8541 або 8542 не слід включати вироби, які виконують функцію випрямляча струму і належать лише до складу силового блока живлення приладів або апаратів.

Згідно з керівництвом з експлуатації, доданим до виробу - «Водяний термостат PWE-120», агрегат складається з одного циркулярного насосу, нагрівача, теплообмінника, кількох фільтрів та трьох електроклапанів, що підводять охолоджену воду, якщо це потрібно. Елементами термостату є:

-.пресостат низького тиску (тиск водопостачання);

-.пресостат високого тиску (тиск води у цепі термостату і форми);

- датчик горизонту (токопровідний датчик рівня води);

- датчик температури РТ100 (основний датчик регулювання температури):

- термостати безпеки, що виключають обладнання у разі перегріву;

- клапан безпеки (спрацювує при тиску вище 10 бар);

- сіточні фільтри;

- клапан видалення повітря, зниження тиску;

- клапан охолодження;

- клапан дренажу (відкриває приток повітря для видалення води з контуру);

- теплообмінник;

- циркулярний насос;

- електричний нагрівач;

- головний вимикач;

- панель управління;

- звуковий сигнал;

До товарних позицій 8540, 8541, 8542 за УКТЗЕД, віднесено:

- лампи, трубки електронні з термокатодом, холодним катодом чи фотокатодом (наприклад, лампи, трубки вакуумні, паро- чи газонаповнені, ртутні дугові випрямні лампи та трубки, електронно-променеві трубки, телевізійні передавальні трубки) (8540);

- діоди, транзистори та аналогічні напівпровідникові прилади; фоточутливі напівпровідникові прилади, включаючи фотогальванічні елементи, зібрані або не зібрані у модуль, вмонтовані або не вмонтовані у панель; світловипромінювальні діоди; п'єзоелектричні кристали, зібрані (8541);

- електронні інтегровані схеми (8542).

Таким чином, за назвою товарної позиції, що відповідає вимогам пунктів 1, 6 розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України щодо правил класифікації товарів, виріб - «Водяний термостат PWE-120», відноситься до товарної позиції 9032 10 «Прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування» - термостати», та з урахуванням технічних характеристик - до товарної підкатегорії 9032 10 20 00 - електронні.

Відповідачем в порушення частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України не надано суду належних доказів не додержання позивачем вимог розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України (Додаток до Закону України «Про Митний тариф України» при класифікації товару - «Водяний термостат PWE-120», чи відсутності в нього статусу «електронний».

Помилковою є думка відповідача щодо віднесення товару - «Водяний термостат PWE-120», до товарної підкатегорії 8516101100, оскільки назва такої підкатегорії - «водонагрівачі безінерційні», не відповідає назві вказаного товару, й така класифікація суперечить вимогам пунктів 1, 6 розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України.

За визначенням, що наведено у Вікіпедії (ru.wikipedia.org/wiki) термостат - пристрій для підтримання постійної температури. Підтримання температури забезпечується або за рахунок використання терморегуляторів, або здійсненням фазового переходу.

За визначенням, що наведено у Вікіпедії (ru.wikipedia.org/wiki) водонагрівач - пристрій для нагріву води у місцевій системі гарячого водопостачання.

Отже, призначення термостату та водонагрівача принципово різні: термостату - підтримання постійної температури, а водонагрівача - нагрів води. За технічними характеристиками виробника, товар - «Водяний термостат PWE-120», визначено саме як термостат, з відповідним призначенням, а не як водонагрівач з властивим саме йому призначенням.

Згідно з висновком судової товарознавчої експертизи №988 від 13.11.2013 товар, зазначений у вантажній митний декларації 12303000/2012/004659 від 10.12.2012, як термостат електронний PWE-120-12, РWЕ-120-18 «ECOFLOW», термостатуюча рідина - вода, відповідає характеристикам підкатегорії 903210200, вказаним в Українському класифікаторі товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), - прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування: термостати; електронні;, інші. Вказаний товар відноситься за своїми характеристиками до термостатів з кодом УКТЗЕД 9032 1020 00 /т.2. а.с.110-116/.

В основу наведеного висновку судової товарознавчої експертизи покладено встановлені експертизою такі обставини:

- водяний термостат PWE торгівельної марки «ECOFLOW», застосовується в промисловості при переробці пластмас з метою утримання постійної температури прес-форми на певному рівні з автоматичним регулюванням температури на встановленому рівні;

- водяний термостат PWE-120 торгівельної марки «ECOFLOW», призначено для нагріву та утримання температури прес-форми на певному рівні з автоматичним регулюванням температури для утримання температури на встановленому рівні;

- водяний термостат PWE-120 торгівельної марки «ECOFLOW» застосовується для управління температурою форми, з ціллю утримання температури переробки пластмаси та забезпечення високої якості продукції, що виготовляється.

Вказані обставини відповідають зазначеному у керівництві з експлуатації до виробу - «Водяний термостат PWE-120».

У будь-якому разі, доводи, наведені відповідачем у запереченнях на висновок судової товарознавчої експертизи №988 від 13.11.2013 не спростовують правильність класифікації позивачем відповідного товару за правилами пунктів 1, 6 розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України, які мають вищу юридичну силу, ніж Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом Державної митної служби України від 30.2.2010 №1561.

В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач також дійшов висновку, що позивачем не підтверджено належними документами такої складової митної вартості імпортованих товарів, як вартість перевезення імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін.

Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок заниження митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін його сума складає 6 704,44 грн., у тому числі з мита - 258,20 грн., з ПДВ - 6 446,24 грн. Штрафні санкції з мита складають 64,55 грн., з податку на додану вартість - 1 611,56 грн. /т.2, а.с.77-78/.

Як вказано в Акті перевірки зазначені умови поставки відповідно до Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати (далі - МТП) ІНКОТЕРМС (редакція 2000 року) між видання МТП №560, які введені в дію з 01.01.2000, означають, що зобов'язання продавця щодо поставки вважається виконаним після передачі товару , очищеного від мита на експорт, під відповідальність перевізника, названого покупцем, у погодженому місці або пункті. При цьому, витрати по перевезенню товару від зазначеного пункту покладаються на покупця. Факт перевезення підтверджують наступні надані перевізником документи:

- міжнародні товарно-транспортні накладні від 27.07.2012 № 32365-12, № 32795-12, № 32765-12, № 32233-12, № 32174-12, № 32600-12, від 13.08.2012 № 33100-12, № 32875-12, № 33176-12 від 06.09.2012 № 33202-12, № 33270-12, № 32765-12, № 33201-12, № 32234-12, № 33204-12, від 10.09.2012 № 33386-12, від 10.09.2012 № 33201-12;

- податкові накладні від 01.08.2012 № 168, від 20.08.2012 № 179, від 12J9.2012 № 200, від 18.09.2012 №204;

- рахунки-фактури від 27.07.2012 № АТ-0000149, від 14.08.2012 № АТ-0000166, від 10.09.2012 № АТ-0000191, від 07.09.2012 № АТ-0000183;

- акти виконаних робіт (надання послуг) від 01.08.2012 № АТ-0001089, від 20.08.2012 № АТ-0001226, від 18.09.2012 № АТ-0001379, від 12.09.2012 № АТ- 0001335.

В наданих TOB «АТП-2202» підписаних сторонами актах виконаних робіт різних послуг) та виставлених до оплати за надані послуги рахунках-фактурах зазначалася загальна сума до сплати (загальна вартість виконаних робіт (наданих послуг) без її розподілу на такі складові як: вартість транспортування до митного кордону України тощо. Розрахунок заниження митної вартості товарів TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», які переміщувалися через митний кордон України за вищенаведеними документами на перевезення вантажів наведено у додатку 6.

Такий висновок відповідача не заснований на законі та не відповідає фактичним обставинам справи.

Суд погоджується з думкою позивача, що всі понесені Товариством транспортні витрати мають належне документальне забезпечення і підтверджені виданими TOB «АТП-2202» міжнародними товарно-транспортними накладними, податковими накладними, рахунками-фактурами, актами виконаних робіт.

Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 20.08.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 13 442,25 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 19 694,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 10 805,37 грн./т.2, а.с.6/.

Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 20.08.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 713,7 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 1 222,96 грн., з них від м. Берлін до кордону України 762,96 грн./т.2, а.с.5/.

Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 12.09.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 18 544,45 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 25 252,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 116,87 грн./т.2, а.с.3/.

Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 18.09.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 19 238,65 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 26 405,36 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 855,36 грн./т.2, а.с.4/.

Перевізником - Товариством з обмеженою відповідальністю «АТП -2202», на адресу митного органу надано довідки:

- від 16.08.2012 за вих. №2, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 713,7 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 1 222,96 грн., з них від м. Берлін до кордону України 762,96 грн./т.2, а.с.7/;

- від 30.07.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 13 442,25 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 19 694,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 10 805,37 грн./т.2, а.с.8/;

- від 10.09.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 18 544,45 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 25 252,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 116,87 грн./т.2, а.с.9/;

- від 11.09.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 19 238,65 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 26 405,36 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 855,36 грн./т.2, а.с.10/.

Як стверджує позивач всі вказані довідки були надані відповідачу під час проведення перевірки, але до уваги відповідачем не взяті, що призвело до протиправного висновку про наявність відповідного порушення.

Крім того, слід визнати слушним довід позивача, що чинним законодавством України не встановлена типова форма первинного документа для розділення зазначених витрат та визначення сум митних платежів, а тому він складається підприємствами в довільній формі - у вигляді довідки в митні органи, що має бути прийнята для обчислення і поділу вартості транспортних витрат відповідно з положеннями пунктів пункту 2 частини одинадцятої, частини 21 статті 58 Митного кодексу України.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач правомірність прийнятих податкових повідомлень в оскаржуваній позивачем частині належним чином не довів. Висновки перевіряючої особи, що викладені у акті перевірки, не підкріплені доказами і носять характер суб'єктивних припущень.

З врахуванням наведеного, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про задоволення уточненого позову повністю.

При вирішенні спору суд приймає рішення щодо розподілу судових витрат.

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України відповідно до задоволених вимог (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ передбачено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами, суд вважає необхідне стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

До позовної заяви додані платіжні доручення: №1506 від 30.05.2013 про сплату судового збору у розмірі 42,41 грн. (за позовну вимогу немайнового характеру), №1505 від 30.05.2013 про сплату судового збору у розмірі 2 294,00 грн. за позовну вимогу майнового характеру) /т.1, а.с.2, 3/.

Також позивачем були понесені витрати на оплату вартості судової експертизи у розмірі 4 048,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2273 від 12.09.2013, рахунком №988 від 06.09.2013, актом виконаних робіт по проведенню експертного дослідження №988 від 13.11.2013 /т.2, а.с.128, 130, 129/.

Інших судових витрат позивача під час розгляду справи судом не встановлено. Саме у вказаних сумах належить присудити позивачеві судові витрати.

У судовому засіданні 17.12.2013 оголошено вступну та резолютивну частини постанови, відповідно до вимог частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 20.12.2013.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення Севастопольської митниці Міндоходів №9 від 22.05.2013 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» податкового зобов'язання з мита частково, у загальному розмірі 526 219,71 грн., у тому числі: 442 304,83 грн. - основний платіж, 83 914,88 грн. - штрафні санкції;

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення Севастопольської митниці Міндоходів №10 від 22.05.2013 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» податкового зобов'язання з податку на додану вартість, частково, у загальному розмірі 113 237,87 грн., у тому числі: 94 855,53 грн. - основний платіж, 18 382,24 грн. - штрафні санкції.

4. Стягнути з Державного бюджету України, шляхом зобов'язання Головного управління Державної казначейської служби у м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Балаклавська, 9, ідентифікаційний код 38022717) списати у безспірному порядку з рахунку Севастопольської митниці Міндоходів (99011, м. Севастополь, пр. Нахімова, б. 5-А, ідентифікаційний код 38691247) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (99053, м. Севастополь, вул. Вакуленчука, б. 22, ідентифікаційний код 25147690) судовий збір у розмірі 2 328,41 грн. (дві тисячі триста двадцять вісім грн. 41 коп.).

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (99053, м. Севастополь, вул. Вакуленчука, б. 22, ідентифікаційний код 25147690) витрати, пов'язані із проведенням судової експертизи у розмірі 4 048,00 грн. (чотири тисячі сорок вісім грн. 00 коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.Ю. Александров

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36184878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/1422/13-а

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 28.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 17.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні