Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 827/1422/13-а
10.02.14 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Цикуренка А.С.,
суддів Санакоєвої М.А. ,
Дудкіної Т.М.
секретар судового засідання Бражникова Ю.В.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод "Таврида Електрик"- Макєєнко Олександр Ігорович, довіреність № б/н від 01.01.13
представник відповідача, Севастопольської митниці Міндоходів - Плешивцева Людмила Володимирівна, довіреність № 10-08/1693 від 14.10.13
представник відповідача, Севастопольської митниці Міндоходів - Шушляпін Андрій Вячеславович, довіреність № 2838 від 11.12.13
розглянувши матеріали справи №827/1422/13-а за апеляційною скаргою Севастопольської митниці Міндоходів на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Александров О.Ю. ) від 17.12.13
до Севастопольської митниці Міндоходів (пл. Нахімова, 5 а, м.Севастополь,99011)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 17.12.13 задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод "Таврида Електрик" до Севастопольської митниці Міндоходів про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення Севастопольської митниці Міндоходів №9 від 22.05.2013 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю "Механічний завод "Таврида Електрик" податкового
зобов'язання з мита частково, у загальному розмірі 526 219,71 грн., у тому числі: 442 304,83 грн. основний платіж, 83 914,88 грн. - штрафні санкції;
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення Севастопольської митниці Міндоходів №10 від 22.05.2013 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» податкового зобов'язання з податку на додану вартість, частково, у загальному розмірі 113 237,87 грн., у тому числі: 94 855,53 грн. - основний платіж, 18 382,24 грн. - штрафні санкції.
Стягнуто з Державного бюджету України, шляхом зобов'язання Головного управління Державної казначейської служби у м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Балаклавська, 9, ідентифікаційний код 38022717) списати у безспірному порядку з рахунку Севастопольської митниці Міндоходів (99011, м. Севастополь, пр. Нахімова, б. 5-А, ідентифікаційний код 38691247) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (99053, м. Севастополь, вул. Вакуленчука, б. 22, ідентифікаційний код 25147690) судовий збір у розмірі 2 328,41 грн. (дві тисячі триста двадцять вісім грн. 41 коп.).
Стягнуто з Державного бюджету України на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (99053, м. Севастополь, вул. Вакуленчука, б. 22. ідентифікаційний код 25147690) витрати, пов'язані із проведенням судової експертизи у розмірі 4 048,00 грн. (чотири тисячі сорок вісім грн. 00коп.).
Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 17.12.13 та прийняти нове рішення по справі.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 17.12.13 без змін.
Представник відповідача у судовому засіданні наполягав на задоволенні апеляційної скарги, скасуванні постанови Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 17.12.13 та прийнятті нового рішення.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального та процесуального права, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне значення для справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Севастопольської митниці Міндоходів (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень від 22.05.2013: №9 про визначення податкового зобов'язання з мита частково, у загальному розмірі 526 565,21 грн., у тому числі: 442 595,24 грн. - основний платіж, 83 969,97 грн. - штрафні санкції; №10 про визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, частково, у загальному розмірі 113 307,22 грн., у тому числі: 94 913,62 грн. - основний платіж, 18 393,60 грн. - штрафні санкції.
Посадовими особами відповідача проведено планову документальну перевірку стану дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (код ЄДРПОУ 25147690) законодавства України з питань митної справи за період з 01.04.2010 по 31.12.2013.
За результатами перевірки складений акт №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 (далі - Акт перевірки) (т.1, а.с.20-40).
За висновками Акту перевірки встановлені, зокрема, порушення позивачем:
1. У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок заниження митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін, становить 6704,44 грн., у тому числі з мита - 258,20 грн., з податку на додану вартість - 6 446, 24 грн.
2. Факт невірної класифікації товару - двокомпонентна рідка силіконова гума «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powers торгівельної марки «Wacker Silicones», який був імпортований Товариством у період з 01.04.2010 по 28.02.2012, та декларувався в товарній підкатегорії 3910000050 УКТЗЕД. В усіх випадках ввізне мито сплачувалося за ставкою 2%. Даний товар необхідно було класифікувати в товарній підкатегорії 3910000030 УКТЗЕД (до 15.01.2011) або 3910000090 (після 15.01.2011). В таких випадках класифікації ставка ввізного мита становить 5 %. Встановлений факт є порушенням вимог Закону України «Про Митний тариф України», статей 7, 8, 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф України», а також порядку заповнення граф ВМД, передбаченого Інструкцією про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженою наказом Держмитслужби України від 09.07.1997 № 307, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 29.05.2002 за № 462/6750 (чинні на момент здійснення митного оформлення товарів). У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок невірної класифікації товару - двокомпонентна рідка силіконова гума «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» торгівельної марки «Wacker Silicones», становить 529 304,67 грн., у тому числі з мита - 441 087,25 грн., з податку на додану вартість - 88 217,42 грн.
3. Факт невірної класифікації товарів - термостатів «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт. Р\УЕ-120-18кВт), що, були імпортовані Товариством та оформлені за митною декларацією від 10.12.2012 №12303000/2012/004659, та декларувалися в товарній під категорії 9032102000 (ввізне мито сплачувалося за ставкою 1%). Даний товар необхідно було класифікувати в товарній під категорії 8516101100 УКТЗЕД. В такому випадку класифікації ставка ввізного мита становить 2%. Встановлений факт є порушенням статті 257 Митного кодексу України (у редакції Закону України від 13.03.2012 р. № 4495-VI), вимог Закону України від «Про Митний тариф України», Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 № 1372/21684 (чинні на момент здійснення митного оформлення товарів). У відповідності до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», яке виникло внаслідок невірної класифікації товарів - термостати «ECOFLOW» (PWE -120-12 kBt, PWE -120-18кВт), становить 1 151,25 грн., у тому числі з мита - 959,38 грн., з податку на додану вартість -191,87 грн.
На підставі акту перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідачем винесено податкові повідомлення: №9 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 529 852,26 грн., у тому числі: 445 358,11 грн. - основний платіж, 84 494,15 грн. - штрафні санкції (т.1, а.с.14-16); №10 від 22.05.2013 про визначення суми податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на додану вартість з товарів, увезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 113 966,87 грн., у тому числі: 95 466,19 грн. - основний платіж, 18 500,68 грн. - штрафні санкції (т.1, а.с.17-19).
Доказів оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень в адміністративному порядку сторонами не надано.
Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» (ідентифікаційний код 25147690) зареєстровано юридичною особою (т.1, а.с.21), перебуває на обліку в органі державної митної служби як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності з 17.07.1998 за №12300/1/98/00099.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Механічний завод Таврида Електрик» згідно контракту № 26607-11 від 22.06.2011 (т.1, а.с.137) та на підставі комерційного інвойсу RA № 0472-11 REF 26607-11 від 22.06.2011 придбало у компанії BEV GmbH (Німеччина) партію силіконових еластомерів (Liquid Silicon) Powersil 600 А и Powersil 600 В для виробництва деталей електротехнічного призначення.
13.09.2012 ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» надало до Севастопольської митниці вантажну митну декларацію № 123030000/2012/003101 для проведення процедури митного оформлення товару - силіконових еластомерів: Powersil 600 компоненти А і В (т.1, а.с.133).
12.10.2012 ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик» надало до Севастопольської митниці вантажну митну декларацію № 123030000/2012/003590 для проведення процедури митного оформлення товару - силіконових еластомерів: Powersil 600 компоненти А і В (т.1, а.с.132).
При декларуванні вказаного товару позивачем в графі 33 вантажної митної декларації зазначений код 3910000050, що відповідає найменуванню товару «Силіконові еластомері».
В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач дійшов висновку, що позивачем невірно класифіковано товар - двокомпонентну рідку силіконову гуму «Powersil 600 А/В», що складається з компонентів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» торгівельної марки «Wacker Silicones», який імпортований Товариством у період з 01.04.2010 по 28.02.2012, та декларувався в товарній підкатегорії 3910000050 УКТЗЕД. В усіх випадках ввізне мито сплачувалося за ставкою 2%. На думку відповідача вказаний товар необхідно класифікувати в товарній підкатегорії 3910000030 УКТЗЕД (до 15.01.2011) або 3910000090 (після 15.01.2011). В таких випадках класифікації ставка ввізного мита становить 5 %.
Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок невірної класифікації силіконів «Powersil 600А» і «Powersil 600В» (відповідно до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України) його сума складає 529 304,67 грн., у тому числі з мита - 441 087,25 грн., з податку на додану вартість - 88 217,42 грн. Штрафні санкції з мита складають 83 969,75 грн., з податку на додану вартість - 16 796,35 грн. (т.2, а.с.73).
Відповідно до частини другої статті 3 Митного кодексу України від 11.07.2002 р. № 92-IV (далі - МК України) митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.
Статтею 311 МК України визначено, що українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Відповідно до статті 313 МК України митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
Законом України «Про митний тариф» від 05.04.2001 р. № 2371-III (далі - Закон №2371) встановлено, що митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів.
Відповідно до Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів» від 17.05.2002 р. № 466/2002 (далі - Указ №466) Україна приєдналась до вказаної системи.
Згідно з пунктом «а» статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 р., що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов'язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов'язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об'єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.
Відповідно до пункту 1 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 428 (далі - Порядок №428) цей Порядок визначає процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД).
Відповідно до Порядку №428 та Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 р., Держмитслужба приймає рішення про проведення деталізації товарів в УКТЗЕД на національному рівні та запровадження додаткових одиниць виміру.
Відповідно до Закону №2371, до групи 39 віднесені пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них. За кодом 3910 визначені силікони у первинних формах: силіконові масла - код 3910 00 00 10, силіконові еластомери - код 3910 00 00 50, інші - код 3910 00 00 90. Силікони цієї товарної позиції є продуктами невизначеного хімічного складу, що містять у молекулі більше одного зв'язку кремній - кисень - кремній та органічні групи, зв'язані з атомами кремнію прямими зв'язками кремній - вуглець. Вони мають високу стабільність і можуть бути рідкими, напіврідкими чи твердими. До цих продуктів відносяться силіконові масла, мастила, смоли та еластомери. Силіконові еластомери хоч і не потрапляють під визначення «синтетичний каучук» у групі 40, мають певну здатність до розтягування, яка не змінюється за високих чи низьких температур. Ця властивість робить їх придатними для використання у виробництві прокладок або інших ущільнювальних матеріалів, що піддаються дії високих чи низьких температур.
Отже, для визначення та віднесення товару до підгрупи коду 3910 УКТЗЕД суттєвими є наявність ознак товару, зокрема, можливість використання товару у медицині, а також для виготовлення гнучких форм і для герметизації електротехнічних виробів. Такі ознаки встановлюються документами, які містять характеристики товару, необхідні для його класифікації.
Згідно з технічним описом вказаним в графі 33 вантажних митних декларацій, товар що декларується - Powersil 600 А/В, має властивості «подовження до розриву - 500 %, в'язкість суміші - 15 мПА*с, силу розтягування - 6.5 Н/мм*2, питомий опір згину->300 s, питомий опір розриву 1А3.5», що відповідає властивостям еластомеру.
Відповідно до висновку №20-0191 від 21.09.2012 Кримської служби з експертного забезпечення митних органів, проби підпадають під визначення полімерів у первинних формах згідно примітці 6 а) до групи 39 за УКТЗЕД. Проби за певними характеристиками не суперечать інформації зазначеної декларантом у графі 31 ВМД ІМ 40 ТД від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101 у частині «силікон» (т.1, а.с.181-182).
Згідно з пунктом 2 (b) Основних правил інтерпретації Українського класифікатору товарів Зовнішньоекономічної діяльності, затверджених Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» від 21.12.2010 р. № 2829-VI (далі - Основні правила) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
Згідно з пунктом 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Відповідно до пункту 1 Приміток до Розділу VII УКТЗЕД - «Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироди з них» - товари, подані в наборах, що складаються з двох або більше різних компонентів, які повністю або частково входять до цього розділу і призначені для змішування з метою створення продукту, зазначеного в розділі VI або VII, слід класифікувати у товарній позиції, яка відповідає цьому продукту, за умови, що ці компоненти: (a) з огляду на спосіб їх пакування явно призначені для використання разом без попереднього перепакування; (b) подаються разом; і (c) визначаються або їх власною природою, або за їх співвідношенням і доповнюють один одного.
Згідно з Примітками до товарних підпозицій до Розділу VII Закону №2371 до будь-якої товарної позиції цієї групи полімери (включаючи співполімери) і хімічно модифіковані полімери слід включати відповідно до таких положень: (a) якщо існує товарна підпозиція «інші» на тому самому рівні: (3) хімічно модифіковані полімери включаються до товарної підпозиції «інші» за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозиції.
Щодо доводів відповідача, що спірний товар не відповідає поняттю набір (комплект), компоненти А і В якого не подаються разом, що товар призначений для використання позивачем без попереднього перепакування, окремо, колегія суддів не погоджується з цим оскільки це спростовується супровідною документацією - компоненти Powersil 600 А і В ввозяться за однією вантажною митною декларацією від 13.09.2012 № 123030000/2012/003101, від 12.10.2012 № 123030000/2012/003590, в кількості, що відповідає для змішування продукту стосовно 9 частин компонента Powersil 600 А до 1 частини компонента Powersil 600 В, як це передбачено технічною документацією на товар.
Відповідно до підпункту 3 пункту 1 приміток до товарних позицій групи 39 УТКЗЕД, затверджених Законом №2371, якщо у товарній позиції існує товарна підпозиція «інші» на тому самому рівні, то згідно з підпунктом (3) пункту (а) розділу 1 Приміток Пояснень до класифікації в товарну позицію «інші» включаються лише хімічно модифіковані полімери за умови, якщо ці хімічно модифіковані полімери не включені до іншої більш специфічної товарної підпозіції. Згідно підпункту «а» пункту 3 Основних правил, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару.
Отже, Севастопольська митниця безпідставно віднесла товар, зазначений в декларації № 123030000/2012/003101 який є еластомером в категорію «інші», оскільки для еластомерів передбачена окрема категорія, яка більш конкретно описує товар - «силіконові еластомери».
Використання компонентів А і В окремо неможливо, оскільки в такому випадку не створюється кінцевий продукт - силіконова гума. Таким чином, класифікувати зазначений товар, окремо як кремнійорганічні смоли з компонентом А і кремнійорганічни смоли з компонентом В, як різні товари неможливо, оскільки вони представляють собою єдиний товарний продукт, що утворюється як результат змішання зазначених компонентів. Основним компонентом суміші є полімер полідиметилсилоксан-силіконова резина.
Сумуючи вище викладене, позивач при заповнюванні вантажних митних декларації від 13.09.2012 року № 123030000/2012/003101, від 12.10.2012 № 123030000/2012/003590, та інших щодо імпорту вказаного товару, вірно визначив товарну позицію задекларованого товару як еластомер та надав йому код УКТ ЗЕД 3910 0000 50.
Також слід зазначити, що протягом 2008 - 2012 років на підставі контрактів, укладених між ТОВ «Механічний завод Таврида Електрик» та BEV GmbH (Німеччина), позивач неодноразово здійснював ввіз на митну територію України та декларування товару: силікон-еластомер 600 А/В» торгової марки «Wacker silicones», із зазначенням у графі 33 вантажних митних декларацій коду товару 3910 0000 50. Відділом митного оформлення Севастопольської митниці протягом 2008 - 2012 року здійснювалось митне оформлення вказаного товару за УКТ ЗЕД 3910000050, що не заперечується відповідачем.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 29.11.2012, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08.07.2013 у справі №2а-2436/12/2770 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Механічний завод «Таврида Електрик» до Севастопольської митниці Міндоходів про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару №КТ 123000002-0007-2012 від 28.09.2012, адміністративний позов задоволений повністю (т.1. а.с.125-130, т.2, а.с.64-71). З вказаного рішення вбачається, що у висновку експертної установи зокрема зазначається, що силікони «Powersil 600 А» и «Powersil 600 В» подаються лише в комплекті, призначені для використання разом без попереднього перепакування, являється багатокомпонентним товаром (єдиним цілим), який складається із різних компонентів, не є товаром, що надходить у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, а також двокомпонентна силіконова гума Powersil 600 А/В, що утворюється шляхом змішування компонентів А та В у співвідношенні 9:1 являється еластомером.
Також висновок судової експертизи на питання «чи відноситься товар, зазначений у вантажній митній декларації №123030000/2012/003101 від 13.09.2012, до силіконових еластомерів з кодом УКТЗЕД 3910000050», містить відповідь, що товару за описом у вантажній митній декларації №123030000/2012/003101 від 13.09.2012 відповідають характеристики товарної під категорії 3910000050 за УКТЗЕД: «силікони у первинних формах: - силіконові еластомери»».
За правилом частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже, правомірність класифікації товарів - силіконів «Powersil 600 А» и «Powersil 600 В», як еластомерів, з віднесенням до товарної підкатегорії 3910000050 за УКТЗЕД: «силікони у первинних формах: - силіконові еластомери», встановлена судовим рішенням в адміністративній справі.
В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач також дійшов висновку, що позивачем невірно класифіковано товар - термостати «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт, PWE-120-18кВт), що імпортовані Товариством та оформлені за митною декларацією від 10.12.2012 №12303000/2012/004659, та декларувалися в товарній підкатегорії 9032102000 (ввізне мито сплачувалося за ставкою 1%). На думку відповідача вказаний товар необхідно класифікувати в товарній підкатегорії 8516101100 УКТЗЕД. В такому випадку класифікації ставка ввізного мита становить 2%.
Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок невірної класифікації термостатів «ECOFLOW» (PWE-120-12кВт. РWЕ-120-18кВт) (відповідно до вимог підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України) його сума складає 1 151,25 грн., у тому числі з мита - 959,38 грн., з податку на додану вартість - 191,87 грн. Штрафні санкції з мита складають 239,85 грн., з податку на додану вартість - 47,97 грн. (т.2, а.с.76).
Розділом «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України (Додаток до Закону України «Про Митний тариф України» (у редакції Закону України від 21 грудня 2010 року N 2829-VI) визначено правила за якими здійснюється класифікація товарів в УКТЗЕД.
До товарної позиції 9032 «Прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування» за УКТЗЕД, віднесено:
9032 10 - термостати:
9032 10 20 00 - електронні
- інші:
9032 10 81 00 - з електричним пусковим пристроєм
9032 10 89 00 - інші
9032 20 00 00 - маностати
- інші прилади та апаратура:
9032 81 00 00 - гідравлічні або пневматичні
9032 89 00 00 - інші
9032 90 00 00 - частини і приладдя.
Згідно з керівництвом з експлуатації, доданим до виробу, останній має назву «Водяний термостат PWE-120», призначений для нагріву та утримання температури на певному рівні з автоматичним регулюванням температури для утримання температури на встановленому рівні; застосовується для управління температурою форми, з метою підтримання температури переробки пластмаси та забезпечення високої якості (т.1, а.с.233-258).
TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» використовує набутий термостат для виготовлення виробів з пластмаси в технологічному процесі. Прес-форма є змінним інструментом для термопластавтомата, який застосовується для відливання пластмасових виробів. Щоб кінцеві вироби відповідали технічним регламентам, прес-форма перед заливкою пластмаси повинна бути нагріта до заданої температури (значення залежить від техпроцесу). Температура прес-форми повинна бути постійною при всьому процесі заливки пластмаси. При заливанні розплавленої пластмаси в прес-форму прес-форма може перегрітися (значення температури буде більше допустимої), так само як при охолодженні пластмаси температура прес-форми може впасти нижче заданої, від чого пластмасове виріб втрачає свої властивості. Для того щоб температура прес-форми була постійною і не змінювалася, застосовується Термостат, технологичним завданням якого є підтримка заданої температури в прес-формі. За призначенням і характеристиками ввезений апарат є термостатом, і враховуючи це, Товариством був визначений код товару 9032102000.
Відповідно до пункту 7 приміток до товарної групи 90, які затверджені Законом України «Про митний тариф України», до товарної позиції 9032 включаються:
(а) прилади і апарати для автоматичного регулювання витрати, рівня, тиску або інших змінних параметрів газів чи рідини, або для автоматичного регулювання температури незалежно від того, чи базується їх дія на використанні електричних явищ, які змінюються залежно від параметрів, що підлягають автоматичному регулюванню, сконструйовані для приведення відповідного параметра до конкретної величини та утримування його, стабілізуючи від коливань, вимірюючи постійно або періодично дійсну величину;
(b) автоматичні регулятори електричних величин, а також прилади та апарати для автоматичного регулювання неелектричних величин, дія яких ґрунтується на використанні електричних явищ, які змінюються залежно від параметрів, що підлягають автоматичному регулюванню, сконструйовані для приведення відповідного параметра до конкретної величини та утримування його, стабілізуючи від коливань, вимірюючи постійно або періодично дійсну величину.
Згідно з Додатковою приміткою до товарної групи 90, термін «електронний» в товарних підкатегоріях 9015 10 10 00, 9015 20 10 00, 9015 30 10 00, 9015 40 10 00, 9015 80 11 00, 9015 80 19 00, 9024 10 10 00, 9024 80 10 00, 9025 19 20 00, 9025 80 40 00, 9026 10 21 00, 9026 10 29 00, 9026 20 20 00, 9026 80 20 00, 9027 80 13 00, 9027 80 17 00, 9030 20 91 00, 9030 33 10 00, 9030 89 30 00, 9031 80 32 00, 9032 10 20 00 і товарних категоріях 9027 10 10, 9027 80 11, 9031 80 34, 9031 80 38 означає прилади та апарати, до яких входять один або кілька виробів, класифікованих у товарних позиціях 8540, 8541 або 8542. У той же час до товарних позицій 8540, 8541 або 8542 не слід включати вироби, які виконують функцію випрямляча струму і належать лише до складу силового блока живлення приладів або апаратів.
Згідно з керівництвом з експлуатації, доданим до виробу - «Водяний термостат PWE-120», агрегат складається з одного циркулярного насосу, нагрівача, теплообмінника, кількох фільтрів та трьох електроклапанів, що підводять охолоджену воду, якщо це потрібно. Елементами термостату є: пресостат низького тиску (тиск водопостачання); пресостат високого тиску (тиск води у цепі термостату і форми); датчик горизонту (токопровідний датчик рівня води); датчик температури РТ100 (основний датчик регулювання температури); термостати безпеки, що виключають обладнання у разі перегріву; клапан безпеки (спрацювує при тиску вище 10 бар); сіточні фільтри; клапан видалення повітря, зниження тиску; клапан охолодження; клапан дренажу (відкриває приток повітря для видалення води з контуру); теплообмінник; циркулярний насос; електричний нагрівач; головний вимикач; панель управління; звуковий сигнал;
До товарних позицій 8540, 8541, 8542 за УКТЗЕД, віднесено: лампи, трубки електронні з термокатодом, холодним катодом чи фотокатодом (наприклад, лампи, трубки вакуумні, паро- чи газонаповнені, ртутні дугові випрямні лампи та трубки, електронно-променеві трубки, телевізійні передавальні трубки) (8540); діоди, транзистори та аналогічні напівпровідникові прилади; фоточутливі напівпровідникові прилади, включаючи фотогальванічні елементи, зібрані або не зібрані у модуль, вмонтовані або не вмонтовані у панель; світловипромінювальні діоди; п'єзоелектричні кристали, зібрані (8541); електронні інтегровані схеми (8542).
Таким чином, за назвою товарної позиції, що відповідає вимогам пунктів 1, 6 розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України щодо правил класифікації товарів, виріб - «Водяний термостат PWE-120», відноситься до товарної позиції 9032 10 «Прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування» - термостати», та з урахуванням технічних характеристик - до товарної підкатегорії 9032 10 20 00 - електронні.
Відповідачем в порушення частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України не надано належних доказів не додержання позивачем вимог розділу «Основні правила інтерпретації УКТЗЕД» Митного тарифу України (Додаток до Закону України «Про Митний тариф України» при класифікації товару - «Водяний термостат PWE-120», чи відсутності в нього статусу «електронний».
Згідно з висновком судової товарознавчої експертизи №988 від 13.11.2013 товар, зазначений у вантажній митний декларації 12303000/2012/004659 від 10.12.2012, як термостат електронний PWE-120-12, РWЕ-120-18 «ECOFLOW», термостатуюча рідина - вода, відповідає характеристикам підкатегорії 903210200, вказаним в Українському класифікаторі товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), - прилади та апаратура для автоматичного регулювання або керування: термостати; електронні;, інші. Вказаний товар відноситься за своїми характеристиками до термостатів з кодом УКТЗЕД 9032 1020 00 (т.2. а.с.110-116).
В акті перевірки №0005/123000000/0025147690 від 25.04.2013 відповідач також дійшов висновку, що позивачем не підтверджено належними документами такої складової митної вартості імпортованих товарів, як вартість перевезення імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін.
Згідно здійсненого відповідачем розрахунку податкового зобов'язання ТОВ «Механічний завод «Таврида Електрик», що виникло внаслідок заниження митної вартості імпортованих товарів при перевезенні автомобільним транспортом з урахуванням умов поставки FCA DE Берлін його сума складає 6 704,44 грн., у тому числі з мита - 258,20 грн., з ПДВ - 6 446,24 грн. Штрафні санкції з мита складають 64,55 грн., з податку на додану вартість - 1 611,56 грн. (т.2, а.с.77-78).
Як вказано в Акті перевірки зазначені умови поставки відповідно до Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати (далі - МТП) ІНКОТЕРМС (редакція 2000 року) між видання МТП №560, які введені в дію з 01.01.2000, означають, що зобов'язання продавця щодо поставки вважається виконаним після передачі товару, очищеного від мита на експорт, під відповідальність перевізника, названого покупцем, у погодженому місці або пункті. При цьому, витрати по перевезенню товару від зазначеного пункту покладаються на покупця. Факт перевезення підтверджують наступні надані перевізником документи:
- міжнародні товарно-транспортні накладні від 27.07.2012 № 32365-12, № 32795-12, № 32765-12, № 32233-12, № 32174-12, № 32600-12, від 13.08.2012 № 33100-12, № 32875-12, № 33176-12 від 06.09.2012 № 33202-12, № 33270-12, № 32765-12, № 33201-12, № 32234-12, № 33204-12, від 10.09.2012 № 33386-12, від 10.09.2012 № 33201-12;
- податкові накладні від 01.08.2012 № 168, від 20.08.2012 № 179, від 12J9.2012 № 200, від 18.09.2012 №204;
- рахунки-фактури від 27.07.2012 № АТ-0000149, від 14.08.2012 № АТ-0000166, від 10.09.2012 № АТ-0000191, від 07.09.2012 № АТ-0000183;
- акти виконаних робіт (надання послуг) від 01.08.2012 № АТ-0001089, від 20.08.2012 № АТ-0001226, від 18.09.2012 № АТ-0001379, від 12.09.2012 № АТ- 0001335.
В наданих TOB «АТП-2202» підписаних сторонами актах виконаних робіт різних послуг) та виставлених до оплати за надані послуги рахунках-фактурах зазначалася загальна сума до сплати (загальна вартість виконаних робіт (наданих послуг) без її розподілу на такі складові як: вартість транспортування до митного кордону України тощо. Розрахунок заниження митної вартості товарів TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», які переміщувалися через митний кордон України за вищенаведеними документами на перевезення вантажів наведено у додатку 6.
Колегія суддів вказує, що всі понесені Товариством транспортні витрати мають належне документальне забезпечення і підтверджені виданими TOB «АТП-2202» міжнародними товарно-транспортними накладними, податковими накладними, рахунками-фактурами, актами виконаних робіт.
Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 20.08.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 13 442,25 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 19 694,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 10 805,37 грн. (т.2, а.с.6).
Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 20.08.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 713,7 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 1 222,96 грн., з них від м. Берлін до кордону України 762,96 грн. (т.2, а.с.5).
Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 12.09.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 18 544,45 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 25 252,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 116,87 грн. (т.2, а.с.3).
Згідно з бухгалтерською довідкою TOB «Механічний завод «Таврида Електрик» від 18.09.2012 вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу вагою 19 238,65 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 26 405,36 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 855,36 грн. (т.2, а.с.4).
Перевізником - Товариством з обмеженою відповідальністю «АТП -2202», на адресу митного органу надано довідки: від 16.08.2012 за вих. №2, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 713,7 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 1 222,96 грн., з них від м. Берлін до кордону України 762,96 грн. (т.2, а.с.7); від 30.07.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 13 442,25 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 19 694,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 10 805,37 грн. (т.2, а.с.8); від 10.09.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 18 544,45 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 25 252,87 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 116,87 грн. (т.2, а.с.9); від 11.09.2012 за вих. №1, про те, що вартість вантажоперевезення за маршрутом м. Берлін (Німеччина) - м. Севастополь (Україна) вантажу, вагою 19 238,65 кг, що належить TOB «Механічний завод «Таврида Електрик», складає 26 405,36 грн., з них від м. Берлін до кордону України 14 855,36 грн. (т.2, а.с.10).
Вказані довідки надані відповідачу під час проведення перевірки, але до уваги відповідачем не взяті, що призвело до протиправного висновку про наявність відповідного порушення.
Крім того, чинним законодавством України не встановлена типова форма первинного документа для розділення зазначених витрат та визначення сум митних платежів, а тому він складається підприємствами в довільній формі - у вигляді довідки в митні органи, що має бути прийнята для обчислення і поділу вартості транспортних витрат відповідно з положеннями пунктів пункту 2 частини одинадцятої, частини 21 статті 58 Митного кодексу України.
Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч вимог ч.2 ст.71 КАС України відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним рішення з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодавства.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Севастопольської митниці Міндоходів залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 17.12.13 по справі №827/1422/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 лютого 2014 р.
Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко
Судді підпис М.А.Санакоєва
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя А.С. Цикуренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37435696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні