Постанова
від 25.11.2013 по справі 804/12978/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2013 р. Справа № 804/12978/13-а

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Рищенко А. Ю., при секретарі судового засідання -Шайді О.В., за участю: представника позивача - представників відповідача - Новікова М.А., Чорнат Л.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» про стягнення адміністративно-господарської санкції у розмірі 28 727, 16 грн., -

ВСТАНОВИВ:

02.10.2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовом до Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» про стягнення адміністративно-господарської санкції у розмірі 28 727, 16 грн.

Свої позовні вимоги Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовує тим, що відповідач не виконав свого обов'язку щодо працевлаштування інвалідів, тому за 2 робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами повинен був до 15.04.2013 року самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі - 28 721, 42 грн., пеню у розмірі - 5, 74 грн. Позивачем було розраховано вказані суми санкції та пені, надані на підтвердження цього відповідні розрахунки, у зв'язку із чим такі підлягають стягненню у загальному розмірі - 28 727, 16 грн.

Просить суд: стягнути з Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» (ідентифікаційний код юридичної особи - 33575543) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (ідентифікаційний код юридичної особи - 25005978) адміністративно-господарські санкції у розмірі - 28 721, 42 грн. (двадцять вісім тисяч сімсот двадцять одна гривня 42 копійки) та пеню у розмірі - 5, 74 грн. (п'ять гривень сімдесят чотири копійки), у загальному розмірі - 28 727, 16 грн. (двадцять вісім тисяч сімсот двадцять сім гривень 16 копійок).

Під час судового засідання представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі та пояснив обставини справи таким чином як вони викладені вище.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі, пояснюючи, що на виконання вимог ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» ним було виділено та створено робочі місця для працевлаштування інвалідів. Основним видом діяльності підприємства - є охоронна діяльність. Так, наказом від 01.08.2012 року загальна кількість працевлаштованих складає 69 осіб, з яких в охороні задіяні 45 осіб, однак таку обставину позивач до уваги не прийняв. Згідно умов чинного законодавства державна служба зайнятості здійснює пошук необхідної роботи та працевлаштовує інвалідів за умови виконання роботодавцем зобов'язань, передбачених ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». У 2012 році відповідачем було створено 3 робочих місця для працевлаштування інвалідів, одне з яких зайняте інвалідом. Також Дочірнє підприємство «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» 18.01.2012 року, 17.02.2012 року, 19.03.2012 року, 26.04.2012 року, 24.05.2012 року, 26.06.2012 року, 17.07.2012 року подало до Криворізького районного центру зайнятості звіти про наявність вакансій форми № 3-ПН, в тому числі про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів, однак районним центром зайнятості протягом 2012 року для роботи інвалідів не направлено. Крім того, відповідач розмістив в мережі Інтернет оголошення про пропозицію працездатним інвалідам звернутись до підприємства з питань щодо їх працевлаштування. Згідно норм чинного законодавства, обов'язок працевлаштування інвалідів покладається на районний центр зайнятості, а це на думку відповідача показує те, що застосування адміністративно-господарських санкцій та пені є протиправним зі сторони Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним у задоволенні даного адміністративного позову відмовити повністю з наступних підстав.

Відповідно до ст. 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Частиною 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (у відповідній чинній редакції) визначено, що підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування, тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Також ч. 3 ст. 18 вищевказаного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Пошук підходящої роботи для інвалідів здійснює державна служба зайнятості.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (у відповідній чинній редакції) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Під час судового засідання було встановлено, що основним видом діяльності Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» є охоронна діяльність.

Так, згідно даних наданих Звітів про наявність вакансій у період січень - грудень 2012 року відповідачем були створені відповідні вакантні робочі місця для працевлаштування інвалідів у визначеній кількості. Це підтверджується копіями Звітів, направлених Дочірнім підприємством «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» Криворізькому міському центру зайнятості, звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік Дніпропетровському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, які є наявними в матеріалах справи. Та факт отримання таких Криворізьким міським центром зайнятості підтверджується оригіналами, копіями поштових повідомлень про вручення.

Відповідно до вимог Порядку подання підприємствами установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (у відповідній чинній редакції) звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.

Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, які утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, також подають (надсилають) копію довідки органу державної податкової служби про включення їх до реєстру неприбуткових установ. Оригінал довідки пред'являється під час подання звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів. У разі надсилання звіту поштою копія довідки засвідчується нотаріально.

Роботодавець, який має відокремлені підрозділи, подає звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, підготовлений з урахуванням даних цих підрозділів. У разі зміни їх кількості роботодавець разом із звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів подає відомості про такі підрозділи за формою, затвердженою Мінпраці.

Господарське об'єднання, утворене відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», разом із зведеним звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів, підготовленим з урахуванням даних об'єднання та підприємств, що увійшли до його складу (далі - підприємства), подає:

окремі звіти об'єднання та підприємств про зайнятість і працевлаштування інвалідів;

перелік підприємств за формою, затвердженою Мінпраці;

копії договорів, що підтверджують розміщення на підприємстві громадської організації інвалідів, яке входить до складу господарського об'єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг), платіжних доручень за такими договорами, розрахунків витрат на виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг), що підтверджують безпосереднє виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг) підприємством громадської організації інвалідів та включення до цих витрат заробітної плати інвалідів, які працюють на зазначеному підприємстві.

Якщо до складу господарського об'єднання входить підприємство, яке зареєстроване або повинно бути зареєстроване в іншому відділенні Фонду, відділення Фонду, якому господарське об'єднання подає звіт, інформує про це відповідне відділення Фонду.

Звіти роботодавців про зайнятість і працевлаштування інвалідів зберігаються у відділеннях Фонду протягом трьох років.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем були вчинені всі необхідні дії для забезпечення працевлаштування інвалідів, а саме: створено та введено до штатного розкладу посаду охоронника. Адже основним видом діяльності підприємства є охоронна діяльність та за умовами праці необхідним є постійне знаходження таких на повітрі. А це потребує постійного ходіння, стояння на відкритому повітрі. Також даний факт було встановлено і під час судового розгляду справи, про що суд повідомив представник відповідача. Тому, саме на посаді охоронника за бажанням та відповідністю визначеними основними вимогами мають працювати інваліди, про що і подавалися щомісячні звіти до центру зайнятості за встановленою формою 3-ПН.

Слід також зазначити про те, що у відповідь на запити Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» Криворізьким міським центром зайнятості були надані направлення на працевлаштування інвалідів на посаду - охоронника, а саме за даними центру зайнятості: кількість направлених на підприємство інвалідів з числа зареєстрованих в центрі зайнятості за 2012 рік становить - 22 особи, з яких 19 осіб - не влаштовує заробітна плата, тобто які самостійно відмовились від запропонованої роботи, а 3 з них отримали відмову в прийнятті на роботу від роботодавця - у зв'язку із невідповідністю вимогам за станом здоров'я. За поясненнями відповідача ним у 2012 році було створено 3 робочих місця для працевлаштування інвалідів, одне з яких зайняте інвалідом, а інші - не відповідають займаній посаді за станом здоров'я.

Крім того, відповідачем було розміщено в мережі Інтернет оголошення про пропозицію працездатним інвалідам звернутись до підприємства з питань щодо їх працевлаштування. Дані факти, які також підтверджуються матеріалами справи, суд бере до уваги як належні докази з огляду на приписи ст.ст. 69, 70, 71 КАС України.

Тобто, покладені на відповідача нормами чинного законодавства обов'язки щодо виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів були виконані ним у повному обсязі та належним чином.

У відповідності до положень ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з положень ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (у відповідній чинній редакції), відповідач виконав покладені на нього чинним законодавством України обов'язки щодо виділення та створення робочих місць для інвалідів, створення для них умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації та забезпечення інших соціально-економічних гарантій, виходячи зі специфіки основної діяльності підприємства, що є визначальним в даному випадку, надання державній службі зайнятості необхідної інформації для організації працевлаштування інвалідів, звітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість працевлаштування інвалідів. Цей факт знайшов своє підтвердження під час судового розгляду справи та підтверджується наявними матеріалами справи. Тому, накладення позивачем на підприємство адміністративно-господарських санкцій та пені згідно приписів Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» є протиправними.

На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позивачем неправомірно були нараховані адміністративно-господарські санкції та пеня за незайняті робочі місця у кількості 2-х для працевлаштування інвалідів у загальному розмірі - 28 727, 16 грн. (в тому числі адміністративно-господарська санкція у розмірі - 28 721, 42 грн., пеня у розмірі - 5, 74 грн.). Таким чином, у задоволенні даного адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства «Безпека Нова» Приватного підприємства «Безпека Нова» про стягнення адміністративно-господарської санкції у розмірі 28 727, 16 грн. - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений 29.11.2013 року.

Судддя А.Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36247864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12978/13-а

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні