ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
09 жовтня 2014 рокусправа № 804/12978/13-а
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Лукманової О.М.
суддів: Божко Л.А. Прокопчук Т.С.
при секретарі: Сонник А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року у справі № 804/12978/13-а за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірнього підприємства Безпека Нова Приватного підприємства Безпека Нова про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
в с т а н о в и л а:
У жовтні 2013 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до ДП Безпека Нова ПП Безпека Нова (далі по тексту - відповідач), в якому просило стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції у розмірі 28727,16 грн. та стягнути пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5,74 грн.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову та прийняти нову постанову, якою задовольнити заявлені позовні вимоги. Свої вимоги обґрунтував тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначив, що відповідачем належним чином не було створено робочі місця для працевлаштування інвалідів. Апелянт також вважав, що згідно до вимог діючого законодавства, за робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції, в зв'язку з несплатою адміністративно-господарських санкцій у передбачений законом строк до стягнення підлягає також пеня.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні адміністративного позову виходив з того, що ДП Безпека Нова ПП Безпека Нова виконав покладені на нього чинним законодавством України обов'язки щодо виділення та створення робочих місць для інвалідів, створення для них умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації та забезпечення інших соціально-економічних гарантій, виходячи зі специфіки основної діяльності підприємства.
Матеріалами справи встановлено, що ДП Безпека Нова ПП Безпека Нова надало до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік, в якому: середньооблікова кількість штатних працівників становить 84 осіб, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 3 осіб, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа.
Згідно до розрахунку позивача, за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів (двох), виходячи з середньої річної заробітної плати штатного працівника та кількості осіб, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , відповідачу нараховані адміністративно-господарські санкції в розмірі 28727,16 грн. та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5,74 грн.
Як вбачається з матеріалів справи ДП Безпека Нова ПП Безпека Нова у 2012 році було створено 3 робочих місця для працевлаштування інвалідів, одне з яких зайняте інвалідом. Відповідач протягом січня-грудня 2012 року своєчасно звітував до Криворізького районного центру зайнятості про наявність вакансій для осіб з обмеженими фізичними можливостями за формою № 3-ПН, в тому числі про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів, однак центром зайнятості не направлялось для працевлаштування на підприємство жодної особи, якій встановлено інвалідність. Така обставина підтверджується листом Криворізького районного центру зайнятості від 31.05.2013 року №05-14/1681, в якому центр зайнятості погоджується зі звітністю товариства за січень-липень 2012 року.
Матеріалами справи встановлено, що відповідач вживав заходи щодо можливого працевлаштування інвалідів, надавав повідомлення про наявні вільні робочі місця в інтернет мережі.
Відповідно до ст. 19, 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 18-1 вищевказаного Закону пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань здійснює державна служба зайнятості.
Колегія суддів звертає увагу, що ДП Безпека Нова ПП Безпека Нова вчинялися всі залежні від нього заходи, спрямовані на недопущення порушень Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні . Докази відмови відповідача від працевлаштування інвалідів, направлених до відповідача органами державної служби зайнятості відсутні, а тому відсутні підстави для стягнення з підприємства адміністративного-господарських санкцій та пені.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, постанову суду першої інстанції слід залишити без змін, як таку, що прийнята з додержанням вимог матеріального та процесуального права.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.ст. 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013 року по справі № 804/12978/13-а - залишити без змін.
Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий: О.М. Лукманова
Суддя: Л.А. Божко
Суддя: Т.С. Прокопчук
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2014 |
Оприлюднено | 20.10.2014 |
Номер документу | 40923590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні