Головуючий у 1 інстанції - Лагутін А.А.
Суддя-доповідач - Губська Л.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2013 року справа №812/6784/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Губської Л.В.,
суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В.,
при секретарі: Мосіній К.С.,
за участю: представника позивача Золотухіної І.В. (довіреність від 16.09.2013 р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Соболя Костянтина Леонідовича в інтересах Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та управління Укртрансінспекції у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2013 року в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Потенціал-Луганськ» до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - управління Укртрансінспекції у Луганській області, про скасування наказу № 597 від 23.07.2013 року в частині анулювання ліцензії на внутрішні перевезення пасажирів, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ПП «Потенціал-Луганськ», звернувся до суду з даним адміністративним позовом, в якому просив скасувати як незаконний Наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті № 597 від 23.07.2013 р. «Про прийняття рішення щодо анулювання ліцензії» в частині анулювання Ліцензії серії АГ № 586396 від 07.09.2011 р. на внутрішні перевезення пасажирів автобусами ПП «Потенціал-Луганськ».
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2013 року позов задоволено повністю.
Не погодившись з таким рішенням, представник відповідача та третьої особи подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також неповне з'ясування обставин справи, просить постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову. На обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що під час проведення перевірки було встановлено та задокументовано факти порушень позивачем пунктів Ліцензійних умов щодо провадження діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», тому членами комісії управління Укртрансінспекції у Луганській області, згідно вимог діючого законодавства України, було прийнято рішення про анулювання ліцензії на перевезення пасажирів позивачем.
В судовому засіданні представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечувала, просила залишити без змін рішення суду першої інстанції.
Належним чином повідомлений про дату, час і місце апеляційного розгляду представник відповідача та третьої особи до суду не прибув, що, відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, не є перешкодою для судового розгляду справи.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду дійшла до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Так, судом установлено і підтверджується матеріалами справи, що ПП «Потенціал-Луганськ» зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 03.08.2006 року за № 1 382 102 0000 009218, здійснює такі види діяльності за КВЕД-2010: 49.31 пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення; 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 49.41 вантажний автомобільний транспорт, що підтверджено довідкою № 717417 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та Статутом, 06.09.2011 року ним отримано Ліцензію серії АГ № 586396 на надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом з необмеженим строком дії.
10.07.2013 року до Управління Укртрансінспекції у Луганській області надійшов лист управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради від 09.07.2013 № 670, у якому зазначено, що до управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради надходять звернення громадян щодо порушення посадовими особами ПП «Потенціал-Луганськ» законів України «Про автомобільний транспорт» та «Про безпеку руху» при перевезенні пасажирів та наданні пільг при їх перевезенні, а також виконанні Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, у зв»язку з чим управління транспорту та зв'язку Луганської міської ради просило Управління Укртрансінспекції у Луганській області провести перевірку додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт» на ПП «Потенціал-Луганськ» з наступних питань:
- забезпечення оформлення трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту відповідно до положень трудового законодавства;
- утримання транспортних засобів в належному технічному та санітарному стані;
- забезпечення зберігання автотранспортних засобів відповідно до положень ст.21 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- ведення обліку ДТП, учасником яких став автотранспортний засіб ліцензіата, відповідно до порядку обліку дорожньо-транспортних пригод;
- відповідність транспортних засобів вимогам, які встановлені ст.20 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- законність переобладнання транспортних засобів (встановлення додаткових сидінь не передбачених конструкцією транспортного засобу для пасажирів тощо), законність встановлення газового обладнання;
- контроль технічного та санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
- проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв;
- дотримання належних умов праці та відпочинку водіїв згідно вимогам діючого законодавства;
- розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення безпеки дорожнього руху, проведення з персоналом автомобільного транспорту та водіями профілактичної роботи з дотримання вимог законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
- проведення стажування та інструктажів водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту;
- організації проведення періодичного навчання водіїв методам надання першої медичної допомоги потерпілим від ДТП.
На підставі зазначеного листа в.о. начальника Управління Укртрансінспекції у Луганській області винесено наказ від 12 липня 2013 року № 127, яким створено комісію з проведення позапланової перевірки за місцезнаходженням та в транспортних засобах ПП «Потенціал-Луганськ» додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», згідно з ліцензією серії АГ № 586396 від 07.09.2011 року та визначено період проведення перевірки.
За результатами проведеної перевірки Управлінням Укртрансінспекції у Луганській області було складено Акт проведення позапланової перевірки № 127 від 17.07.2013 року, а також Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт» за № 127/1 від 17.07.2013 року та Акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт».
Зазначені акти стали підставою для прийняття Наказу державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті № 597 від 23.07.2013 року «Про прийняття рішення щодо анулювання ліцензії» в частині анулювання ліцензії серії АГ № 586396 від 07.09.2011 року на внутрішні перевезення пасажирів автобусами ПП «Потенціал-Луганськ», який є предметом даного позову.
Так, в акті проведення позапланової перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт» № 127 від 17.07.2013 року вказано про виявлення на підприємстві позивача наступних порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт»:
- п.2.3.4, а саме: 16.07.2013 - 17.07.2013 року виявлено 3 факти роботи на лінії автобусів без проходження передрейсового технічного огляду;
- п.2.3.8, а саме: ліцензіат не забезпечив організацію роботи водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів, встановленого Мінтрансзв'язку, оскільки встановлено, що водії ОСОБА_4 та ОСОБА_5 працюють понад 12 годин на добу;
- п.2.3.13, а саме: ліцензіат не забезпечив оформлення трудових відносин з водіями ОСОБА_6 та ОСОБА_5;
- п.2.3.14, а саме: ліцензіат не забезпечив зберігання 70 автотранспортних засобів відповідно до положень ст.21 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- п.2.3.17, а саме: ліцензіат не забезпечив проведення періодичного навчання певного кола водіїв методам надання першої домедичної допомоги потерпілим від ДТП;
- п.п..3.1.7, 2.5.1, 2.5.3, а саме: ліцензіат не здійснює належну організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду відповідно до Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 року № 124/345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 18.07.2000 року за № 435/4656, з проведенням таких медичних оглядів у відведеному для цього приміщенні, оскільки виявлено 3 факти роботи на лінії водіїв без проходження передрейсового медичного огляду, а також виявлено допуск до надання послуг з перевезень водіїв, які не мають медичної довідки щодо придатності керування автобусом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про непідтвердження наявності порушень, зафіксованих в акті перевірки, оскільки вони спростовуються наданими позивачем належними та допустимими доказами, а саме: копією Журналу реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом, Наказом № 120/1/к від 09.07.2013 року про покладення на механіка автомобільної колони (з випуску на лінію) виконання обов'язків начальника відділу технічного контролю у порядку суміщення посад, з доплатою за виконання обов'язків начальника відділу технічного контролю у розмірі 10% посадового окладу начальника відділу технічного контролю згідно штатного розкладу, записами в трудових книжках водіїв про прийняття їх на роботу відповідно до наказів про прийняття на роботу та табелями обліку робочого часу, документами, які підтверджують оренду територій підприємством позивача, на яких зберігаються автобуси, копіями сертифікатів про проходження періодичного навчання водіїв методам надання медичної допомоги потерпілим від ДТП, копіями журналу щозмінного передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв та медичних довідок водіїв щодо придатності до керування транспортним засобом, а також поясненнями водіїв, допитаних в судовому засіданні в якості свідків.
Проаналізувавши всі надані доказі в їх сукупності, суд першої інстанції дійшов висновку, що порушення ліцензійних умов, викладені в акті перевірки № 127 від 17.07.2013 року не знайшли свого документального підтвердження, а відтак, обставини, вказані в цьому акті не можуть бути підставою для прийняття відповідачем рішення про анулювання ліцензії ПП «Потенціал - Луганськ».
Так, відповідно до ст.21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», підставами для анулювання ліцензії є: заява ліцензіата про анулювання ліцензії; акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов; наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців відомостей про перебування юридичної особи у стані припинення шляхом ліквідації (перебування фізичної особи - підприємця у стані припинення підприємницької діяльності) або про державну реєстрацію її припинення (державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності особи - підприємця); нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - підприємця; акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або зобній особі для провадження господарської діяльності; акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов; акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності; акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування.
Також п.7.7 Положення про порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку від 02.07.2010 року № 429 визначений перелік підстав, які свідчать про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов.
Цей перелік є вичерпним.
Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо відсутності підстав для анулювання ліцензії ПП «Потенціал - Луганськ», у зв»язку зі спростуванням вказаних в акті перевірки № 127/1 від 17.07.2013 року порушень Ліцензійних умов, як-то:
- невиконання вимог щодо зберігання автотранспортних засобів поза межами житлових зон у спеціально пристосованих для цього місцях з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- допуск до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли перед рейсову (після рейсову) перевірку технічного та санітарного стану;
- допуск до надання послуг з перевезень водіїв, які не пройшли щозмінного перед рейсового медичного огляду;
- встановлення факту наявності у ліцензіата водіїв, трудові відносини з якими не оформлені відповідно до положень трудового законодавства;
- допуск до надання послуг з перевезення водіїв, які не мають відповідної медичної довідки щодо придатності до керування автотранспортним засобом установленого зразка.
Крім того, аналізуючи акт про повторне порушення ліцензійних умов за № 127/2 від 17.07.2013, який став однією з підстав для анулювання ліцензії позивача і в якому йдеться посилання на акт проведення позапланової перевірки додержання ПП «Потенціал-Луганськ» Ліцензійних умов від 24.10.2012 року № 140, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність факту повторного порушення, у зв»язку зі спростуванням наявності самих порушень, зафіксованих в акті перевірки від 17.07.2013 року.
До того ж, порушення, встановлені під час проведення позапланової перевірки додержання ПП «Потенціал-Луганськ» ліцензійних умов, що зазначені в акті проведення позапланової перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов від 24.10.2012 року № 140, були повністю виправлені позивачем, що не заперечувалось відповідачем.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи і судове рішення ухвалено у відповідності до норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому підстав для скасування постанови судова колегія не вбачає.
Керуючись ст.ст.195,196,198,200,205,206,211,212,254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Соболя Костянтина Леонідовича в інтересах Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та управління Укртрансінспекції у Луганській області - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2013 року в адміністративній справі № 812/6784/13-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали, ухвала в повному обсязі складена 23 грудня 2013 року.
Головуючий: Л.В. Губська
Судді: Т.Г. Арабей
І.В. Геращенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36252772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Губська Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні