cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 грудня 2013 року м. Київ К/9991/34808/11
Вищий адміністративний суд України у складі: суддя Костенко М.І.- головуючий, судді Бухтіярова І.О., Приходько І.В.,
розглянув у попередньому судовому засіданні касаційні скарги державної податкової інспекції у Артемівському районі м. Луганська (далі - ДПІ) та Державної податкової адміністрації України
на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03.03.2011
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18.05.2011
у справі № 2а-7643/10/1270
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Алан плюс" (далі - Товариство)
до ДПІ
та державної податкової адміністрації у м. Луганську
про визнання недійсним акта індивідуальної дії.
За результатами розгляду касаційних скарг Вищий адміністративний суд України
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2010 року Товариство звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило: визнати дії ДПІ такими, що порушують права позивача; визнати нечинним та скасувати рішення ДПІ від 07.09.2010 № 914 про анулювання Товариства платником ПДВ; зобов'язати ДПІ поновити відповідну реєстрацію Товариства у Реєстрі платників ПДВ з 07.09.2010.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 03.03.2011, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 18.05.2011, позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано акт ДПІ від 07.09.2010 № 914, за яким було анульовано реєстрацію позивача платником ПДВ, та зобов'язано податкову інспекцію поновити Товариство у Реєстрі платників податку на додану вартість з 07.09.2010; в решті позову відмовлено за необґрунтованістю.
Посилаючись на невідповідність висновків судів дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства (зокрема, підпункту «е» пункту 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість»), ДПІ та Державна податкова адміністрація України звернулися до Вищого адміністративного суду України з касаційними скаргами, в яких просять скасувати оскаржувані судові акти та повністю відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування касаційних вимог скаржники зазначають, що наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про непідтвердженість місцезнаходження платника відповідає визначеній у наведеній нормі підставі анулювання реєстрації платника ПДВ.
Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційних вимог з урахуванням такого.
Судовими інстанціями у справі з'ясовано, що згідно з актом від 07.09.2010 № 914 податковим органом було анульовано реєстрацію Товариства платником податку на додану вартість з причин відсутності платника за місцезнаходженням (згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).
Відповідно до підпункту «е» пункту 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість» реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням.
Отже, обставини, якими ДПІ обґрунтовує законність своїх дій з позбавлення позивача статусу платника ПДВ, відповідають наведеній нормі Закону.
Втім, як встановили суди, постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19.01.2011 № 2а-9425/10/1270 було визнано протиправними дії державного реєстратора щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність Товариства за місцезнаходженням.
З огляду на установлену в судовому порядку протиправність відповідних дій такі дії не можуть породжувати правові наслідки, зокрема, у вигляді створення обставини, з якою чинне законодавство пов'язує можливість анулювання реєстрації особи платником ПДВ.
А відтак суди цілком правомірно визнали незаконним рішення ДПІ про анулювання реєстрації Товариства платником ПДВ, задовольнивши позов у відповідній частині.
Оскільки висновки судів відповідають правильному застосуванню норм матеріального права, а обставинам даної справи надана об'єктивна юридична оцінка, то підстав для скасування оскаржуваних судових актів не вбачається.
Згідно з частиною третьою статті 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
З урахуванням викладеного, керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України,
УХВАЛИВ:
1. Касаційні скарги державної податкової інспекції у Артемівському районі м. Луганська та державної податкової адміністрації України відхилити.
2. Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03.03.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18.05.2011 у справі № 2а-7643/10/1270 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку статей 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: М.І. Костенко судді:І.О. Бухтіярова І.В. Приходько
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 24.12.2013 |
Номер документу | 36261018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Костенко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні