Ухвала
від 20.12.2013 по справі 908/2799/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 8/85/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

20.12.2013 Справа № 908/2799/13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мего Плюс" (49000, м.Дніпропетровськ, вул. Ногинська, 28)

до відповідача Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації (69057, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 129-А)

про стягнення 405650 грн. 84 коп. основного боргу за договором № 06/204-11 від 01.12.2011р., 19404 грн. 55 коп. річних процентів

Суддя Попова І.А

Представники:

Позивача - Василенко О.В., дов. від 19.12.2013 р.

Відповідача - Бенза К.С., дов. № 4 від 17.09.2013 р.

13 листопада 2013 року до господарського суду Запорізької області надійшла заява Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Запорізької області у справі № 908/2799/13 від 14.10.2013 р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 14.11.2013 р. у зв'язку з направленням матеріалів справи № 908/2799/13 до Донецького апеляційного господарського суду вирішення питання про прийняття до розгляду заяви про відстрочку виконання рішення по даній справі відкладено до повернення матеріалів вказаної справи до господарського суду Запорізької області.

У зв'язку з усуненням обставин, які зумовили відкладення прийняття до розгляду заяви про відстрочку виконання рішення по даній справі, заяву прийнято судом та призначено до розгляду в судовому засіданні 20.12.2013 р.

В обґрунтування заяви від 13.11.2013 р. та заяви про уточнення від 04.12.2013 р. Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації вказує, що є бюджетною установою, у кошторисі якої не передбачено на 2013 рік витрат на погашення кредиторської заборгованості за минулі роки та витрат на оплату судового збору. Кошторисних призначень для погашення такої заборгованості не передбачено Законами України «Про Державний бюджет на 2012 рік» та «Про Державний бюджет на 2013 рік». На підставі звернень Департаменту щодо сприяння вирішенню питання погашення кредиторської заборгованості за бюджетними програмами 2011 року Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України звернулося до Міністерства фінансів України листом від 29.01.2013 р. № 7/7/1227 з проханням розглянути можливість виділення коштів на погашення кредиторської заборгованості за рахунок бюджетної програми 3511090 «Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України», передбаченої Міністерством фінансів України, у а разі неможливості передбачити Міністерству окрему бюджетну програму «Погашення бюджетної кредиторської заборгованості, що виникла у 2011 - 2012 роках за бюджетними програмами Мінрегіону» під час підготовки законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2013 рік» за підсумками першого кварталу 2013 року. Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 03.10.2013 р. № 31-06330-02/6-7/28940, ст. 22 Закону України «Про Державний бюджет на 2013 рік» передбачає реструктуризацію фактичної державної заборгованості, що виникла станом на 01 січня 2013 р. шляхом видачі фінансових казначейських векселів. Проте, постановою КМУ від 21.08.2013 р. № 683 встановлено, що шляхом видачі казначейських векселів можливе погашення кредиторської заборгованості, обсяг якої становить понад 500 тис. грн. Питання щодо погашення заборгованості за минулі роки у сумі, меншій за 500 тис. грн., залишається неврегульованим. Відповідно до ст.. 44 Бюджетного кодексу України державний бюджет України виконується за розписом, який затверджується членом Кабінету Міністрів України відповідальним за формування та реалізацію державної бюджетної політики, або особою, яка виконує його обов'язки, відповідно до бюджетних призначень у місячний строк з дня прийняття Закону про Державний бюджет України. Згідно з п. 1.6 Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2002 р. № 57, розпис складається відповідно до бюджетних призначень, установлених у законі про Державний бюджет України, та затверджується Міністром фінансів України в місячний термін з дня прийняття цього закону. Частиною 5 ст. 44 Бюджетного кодексу України встановлено, що Закон про Державний бюджет України приймається Верховною Радою України до 01 грудня року, що передує плановому. Однак, станом на 04 грудня 2013 р. питання щодо прийняття Закону про Державний бюджет на 2014 рік Верховною Радою України не підіймалось. Заявник вказує, згідно п.п. 26, 30, 31 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002р. № 28, необхідно близько двох місяців для затвердження розпису Державного бюджету та кошторису установи. Таким чином, до набрання чинності Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік», затвердження розпису Державного бюджету України та кошторису установи Департамент позбавлений можливості виконати рішення господарського суду Запорізької області від 14.10.2013 р. та погасити кредиторську заборгованість перед ТОВ «Мего Плюс». Зважаючи на те, що у Департаменту немає окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду, у кошторисі департаменту на 2013 рік не передбачено коду економічної класифікації видатків бюджету для списання судових витрат та штрафних санкцій, безспірне списання заборгованості здійснюватиметься за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків установи, у межах бюджетних асигнувань, передбачених у кошторисі. Таким чином, оскільки до набрання чинності Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік», затвердження розпису державного бюджету та врегулювання всіх пов'язаних з цим питань на законодавчому рівні Департамент не матиме змоги погасити кредиторську заборгованість перед ТОВ «Мего Плюс», блокування рахунків департаменту на цій підставі призведе до виникнення кредиторської заборгованості перед іншими підрядниками, тобто буде паралізована діяльність державної установи, яка виконує важливі для регіону функції з реалізації державної політики у галузі житлово-комунального господарства (у тому числі у сфері питної води та питного водопостачання, теплопостачання, енергоефективності та енергозбереження, ціно-, тарифоутворення і розрахунків за житлово-комунальні послуги), житлової політики, благоустрою населених пунктів, квітково-декоративного насінництва та розсадництва, поводження з побутовими відходами, поховання, а також у сфері будівництва, розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, інженерного захисту територій, будіндустрії та промисловості будівельних матеріалів, підвищення енергоефективності у будівництві на території області. Враховуючи викладене, той факт, що на даний момент Верховною Радою України не прийнято Закон України «Про Державний бюджет на 2014 рік», те, що дата його прийняття залишається невідомою, заявник просить відстрочити виконання рішення господарського суду Запорізької області від 14.10.2013 р. у справі № 908/2799/13 до 01.05.2014 р.

Стягувач - позивач по справі - заперечив проти надання відстрочки виконання рішення суду. У відзиві на заяву вказує, що відповідач не вказав та не надав жодних доказів наявності виняткових обставин, які можуть бути підставою для задоволення заяви про відстрочку виконання рішення суду. Також зазначає, що відповідач не заперечує проти існування заборгованості, однак ним не вжито можливих заходів для сплати боргу та протягом двох років відповідач не вчинив жодної дії щодо погашення навіть частини боргу.

Заслухавши представників сторін, вивчивши надані матеріали, суд встановив, що рішенням господарського суду Запорізької області від 14.10.2013 р. у справі №908/2799/13 задоволено позовні вимоги ТОВ «Мего плюс» та стягнуто на його користь з Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації 405650 грн. 84 коп. основного боргу за договором № 06/204-11 від 01.12.2011р., 19404 грн. 55 коп. річних процентів. На виконання рішення, яке набрало законної сили, 31.10.2013 р. видано відповідний наказ.

Згідно з п. 1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, за поданням прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом. При цьому, слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Втім, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

В обґрунтування доводів про причини порушення зобов'язань щодо оплати виконаних робіт № 06/204-11 від 01.12.2011 п. та неможливості на даний час виконання рішення суду у даній справі Департамент вказує на відсутність у кошторисі на 2013 р. витрат на погашення кредиторської заборгованості за минулі роки та необхідність врегулювання пов'язаних з цим питань на законодавчому рівні, зокрема, затвердженням Державного бюджету на 2014 рік.

Наявні матеріали свідчать, що боржником вживаються заходи щодо погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої у Державній казначейській службі України. Зокрема, за зверненням Запорізької обласної державної адміністрації Міністерство регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України звернулось до Міністерства фінансів із проханням розглянути можливість виділення коштів на погашення кредиторської заборгованості за бюджетними програмами 2011 року.

Тобто, сплата боргу позивачу у даній справі за рішенням суду від 14.10.2013 р. беззаперечно знаходиться у зв'язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України «Про Державний бюджет на 2014 рік» та затвердженням розпису Державного бюджету України та виконання рішення можливе за рахунок коштів певного призначення у разі відтермінування виконання даного рішення.

Господарський процесуальний кодекс України не визначає переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнюють його виконання. Тому суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами ст. 43 ГПК.

Здійснивши оцінку обставин, якими відповідач обґрунтовував заяву про розстрочку виконання рішення суду, а саме: джерела фінансування, особливості діяльності установи, та враховуючи матеріальні інтереси сторін, у відповідності з вимогами ст. 43 ГПК України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви та надання відстрочки виконання рішення суду по даній справі до 01.05.2014 р.

Вимоги заявника щодо зобов'язання Головне управління Державної казначейської служби України в Запорізькій області здійснювати проведення платежів за платіжними дорученнями департаменту на період відстрочки виконання судового рішення не можуть бути розглянуті судом, оскільки вирішення таких питань не регулюється приписами ст. 121 ГПК України, на підставі якої судом розглянуто заяву про відстрочку виконання судового рішення, а унормовані приписами Закону України «Про виконавче провадження» з урахуванням відповідних нормативних актів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Запорізької області від 14.10.2013 р. у справі №908/2799/13 задовольнити.

Виконання рішення господарського суду Запорізької області від 14.10.2013 р. у справі № 908/2799/13 відстрочити до 01.05.2014 р.

Суддя І.А. Попова

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36275833
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2799/13

Ухвала від 10.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 14.11.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 14.10.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 12.09.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 13.01.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Ухвала від 20.12.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 28.11.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Рішення від 14.10.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 20.08.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні