Рішення
від 19.12.2013 по справі 705/6058/13-ц
УМАНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №705/6058/13

2/705/1946/13

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2013 року Уманський міськрайонний суд Черкаської області

в складі: головуючого-судді Мельничука Ю.В.

при секретарі Юхименко Г.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Умані цивільну справу за позовом прокурора Уманського району до ОСОБА_1 районної державної адміністрації, третя особа на стороні відповідача ОСОБА_2, треті особи, що не заявляють самостійних вимог - Державна інспекція сільського господарства в Черкаській області, управління Держземагенства в ОСОБА_1 районі Черкаської області, ТОВ «Інвест регіон» про визнання незаконними і скасування розпорядження, скасування державного акту на право власності на землю та повернення землі,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Уманського району звернувся до суду з вказаним позовом, посилаючись на те, що прокуратурою Уманського району на підставі постанови про проведення перевірки від 09.07.2013 року в порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів, було проведено перевірку в діяльності ОСОБА_1 районної державної адміністрації, якою виявлені суттєві порушення вимог земельного та містобудівного законодавства.

Встановлено, що розпорядженням ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року гр.ОСОБА_2, надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 0,55 га, наданої для ведення особистого селянського господарства, що належить йому на праві приватної власності та посвідчується державним актом на землю серії ЯИ №635612 від 02.04.2010 року.

Розпорядженням ОСОБА_1 районної державної адміністрації №129/01-02-1 від 20.06.2012 року гр.ОСОБА_2 надано згоду на зміну цільового призначення зазначеної вище земельної ділянки та переведення її з категорії земель сільськогосподарського призначення, виділених для ведення особистого селянського господарства, на землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за функціональним використанням - на забудовані землі комерційного призначення, виділені під розміщення АЗС.

На підставі розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №129/01-02-1 від 20.06.2012 року, договору купівлі-продажу №3-926 від 01.03.2010 року гр.ОСОБА_2 видано державний акт на право власності на земельну ділянку, серії ЯК №352798 від 07.07.2012 року.

Зміна цільового призначення вказаної ділянки проведена на підставі постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002 року «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» (чинної на час виникнення спірних правовідносин).

Зазначені розпорядження та виданий на їх підставі державний акт на право власності на землю не відповідають вимогам законодавства та підлягають скасуванню.

Частиною 2 статті 23 ЗК України визначено пріоритетність земель сільськогосподарського призначення та встановлено першочерговість надання земельних ділянок даної категорії для сільськогосподарських потреб.

У відповідності до ч.6 ст.20 ЗК України земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу.

Частиною 1 ст.91 ЗК України одним із обов’язків власників земельних ділянок визначено забезпечення використання належної земельної ділянки за цільовим призначенням.

Пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» встановлено, що проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронними і санітарно-епідеміологічними органами, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, після чого підлягає державній землевпорядній експертизі. У випадку отримання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи замовник подає проектні матеріали на розгляд відповідно до сільської, селищної, міської ради або до районної держадміністрації, яка приймає рішення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

Проект відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення гр.ОСОБА_2 для проведення державної землевпорядної експертизи не направлявся.

Крім того, розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року та №129/01-02-1 від 20.06.2012 року прийняті з порушенням вимог містобудівного законодавства.

У відповідності до п.8 визначено, що зміна цільового призначення проводиться у випадку, якщо вона пов'язана з наступним використанням цієї ділянки для сільськогосподарських потреб, ведення лісового і водного господарства, будівництва об'єктів, призначених для обслуговування членів територіальних громад району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі тощо).

Перевіркою встановлено, що рішенням Дмитрушківської сільської ради Уманського району №11-3/УІ від 18.11.2011 року внесено зміни до генерального плану с.Дмитрушки Уманського району та включено спірну земельну ділянку в адміністративні межі населеного пункту. Дане рішення прийняте з метою включення майбутнього об’єкту будівництва на вказаній земельній ділянці - АЗС, біля автошляху Київ-Одеса км 200+300-200+950 км, основною умовою зведення якого є обслуговування територіальної громади села Дмитрушки та учасників руху.

Відповідно до вимог ст.39 ЗК України використання земель житлової і громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови.

У відповідності із ч.4 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забороняється зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території.

Відповідно до висновку відділу містобудування та архітектури ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 20.09.2011 року №184 «Про внесення змін до генерального плану села Дмитрушки» розміщення АЗС біля автошляху Київ-Одеса км 200+300- 200+950 км в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради не відповідає вимогам містобудівної документації - генеральному плану села Дмитрушки.

Крім того, відповідно до вимог ст.11 Закону України «Про основи містобудування» повноваження щодо зміни меж населених пунктів належать відповідним обласним та районним радам, а тому рішення Дмитрушківської сільської ради Уманського району №11-3/УІ від 18.11.2011 року, яким було внесено зміни до генерального плану с.Дмитрушки Уманського району та включено майбутній об’єкт будівництва - АЗС, в адміністративні межі населеного пункту, є незаконним.

Враховуючи викладене, зміна цільового призначення спірної земельної ділянки відповідно до п.8 постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» не можлива.

В даному випадку, зміна цільового призначення спірної земельної ділянки можлива у випадку дотримання процедури, передбаченої п.10 постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб», тобто шляхом подачі відповідного висновку ОСОБА_1 районної державної адміністрації та проектної документації до Черкаської обласної державної адміністрації, яка має повноваження на прийняття розпорядження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

Таким чином, в порушення вимог законодавства, а окрім того з перевищенням повноважень, ОСОБА_1 районною державною адміністрацією змінено цільове призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення, наданої для ведення особистого селянського господарства, та віднесено її до категорії земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

На підставі викладеного, розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року та №129/01-02-1 від 20.06.2012 року та виданий на їх підставі державний акт на земельну ділянку серії ЯК №352798 від 07.07.2012 року підлягають визнанню недійсними та скасуванню.

Відповідно до ч.1 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов’язані з їх недійсністю.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадянина або держави в судах у випадках, визначених законом

Згідно зі ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру» підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Статтею 19 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокуратура здійснює нагляд за відповідністю актів, які видаються всіма органами, підприємствами, установами, організаціями чи посадовими особами вимогам Конституції України та чинним законам.

Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Незаконна зміна цільового призначення спірної земельної ділянки порушує інтереси держави у сфері контролю за використанням та охороною земель, ефективного використання земельних ресурсів.

Указане відповідно до п.2 ст.121 Конституції України, ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру» є підставою для захисту інтересів держави органами прокуратури шляхом пред’явлення цього позову.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та Положення про Держсільгоспінспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року №459/2011, Державна інспекція сільського господарства України є центральним органом виконавчої влади, до повноважень якого, згідно ст.6 цього Закону, належить здійснення контролю за додержанням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Оскільки органи Державної інспекції сільського господарства України не наділені повноваженнями щодо звернення з позовами до суду, з даним позовом звертається прокурор, який набуває статусу позивача.

Відповідно до ч.2 ст.45 ЦПК України з метою представництва інтересів громадянина або держави в суді прокурор в межах своїх повноважень, визначених законом звертається до суду з позовною заявою (заявою), бере участь у розгляді справ за його позовами.

У відповідності до ч.1 п.1 ст.15 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.

Згідно п.7 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду №3 від 01.03.2013 року, спори, що виникають із земельних відносин, у яких хоча б однією зі сторін є фізична особа, незважаючи на участь у них суб’єкта владних повноважень, згідно зі статтею 15 ЦПК розглядаються в порядку цивільного судочинства. А згідно ст.114 ЦПК України щодо виключної підсудності, - позови, що виникають з приводу нерухомого майна, пред’являються за місцезнаходженням майна або основної його частини.

Тому прокурор Уманського району просив визнати недійсним та скасувати розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,55 га (нормативно-грошова оцінка земельної ділянки 29 975,00 грн.) ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», визнати недійсним та скасувати розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №129/01-02-1 від 20.06.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність гр.ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», скасувати державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯК №352798 від 07.07.2012 року та судові витрати покласти на відповідача.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача - ОСОБА_1 райдержадміністрації Черкаської області ОСОБА_3 заперечувала проти задоволення позовних вимог та просила суд відмовити в їх задоволенні оскільки вона вважає, що позовні вимоги прокурора Уманського району не обґрунтовані і відповідно є такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Матеріали до проектів та проекти розпоряджень «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» та «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» готувались управлінням Держкомзему у м.Умань та ОСОБА_1 районі Черкаської області, даному проекту розпорядження проводилась відомча і галузева правова експертиза.

Прокурором Уманського району Черкаської області подано позов про скасування розпорядження, з мотивів невідповідності розпорядження райдержадміністрації від 22.05.2012р. №99/01-02-1 В«Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради" та розпорядження райдержадміністрації від 12.06.2012р. №129/01-02-1 В«Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради" діючому законодавству.

По суті позовних вимог на думку представника відповідача позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Ст.123 ЗК України встановлено порядок надання земельних ділянок державної власності та щодо надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; відповідно до ст.20 ЗК України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення земель і затверджують проекти землеустрою.

Згідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №677 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» проект відведення земельної ділянки розробляється у разі: зміни цільового призначення земельної ділянки відповідно до закону… Проект складається державною або іншою землевпорядною організацією, яка має ліцензію на виконання землевпорядних робіт на замовлення (заяви) власника земельної ділянки, проект погоджується із землевласником, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, після чого райдержадміністрація розглядає проектні матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельних ділянок за межами населеного пункту, якщо така зміна пов'язана з наступним використанням цієї ділянки для сільськогосподарських потреб, водного господарства, будівництва об'єктів, призначених для обслуговування жителів територіальних громад району (шкіл, лікарень підприємств торгівлі тощо).

Оскільки земельна ділянка була виділена гр.ОСОБА_4 для ведення селянського господарства, куплена 01.03.2010р. ОСОБА_2 для ведення селянського господарства із врахуванням потреб у зміні цільового призначення земельної ділянки, розташованої за межами населеного пункту, що передбачає використання земельної ділянки для інших (комерційних потреб) потреб, то районна державна адміністрація розглянула проектні матеріали, підготувала висновок з цього питання і подала його разом з матеріалами до обласної державної адміністрації, яка приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки (крім громадських потреб).

Такі матеріали подавались до Черкаської облдержадміністрації, звідки надійшли із комісії облдержадміністрації з визначення доцільності розміщення об'єктів на території області, розгляду матеріалів з надання у користування, передачу в оренду та у власність земельних ділянок із рішенням «рекомендувати ОСОБА_1 райдержадміністрації провести зміну цільового призначення земельної ділянки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №502».

ОСОБА_1 райдержадміністрація, так як земельна ділянка приватної форми власності знаходиться за межами населеного пункту, розглянула заяву гр.ОСОБА_2 від 28.11.2011р., відповідно до пункту «а» статті 17, пункту 12 розділу 10 ЗК України, пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб» від 11.04.2002р. №502, враховуючи рішення Дмитрушківської сільської ради від 21.09.2011р. №10-11/VІ «Про внесення змін до генерального плану села», від 18.11.2011р. №11-3/VІ «Про затвердження матеріалів по внесенню змін до містобудівної документації», від 18.11.2011р. №11-4/VІ «Про надання дозволу на зміну цільового призначення земельних ділянок ОСОБА_5, ОСОБА_2М.», договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченому 01.03.2010 року державним нотаріусом ОСОБА_1 міської державної нотаріальної контори ОСОБА_6, зареєстрованому в реєстрі за №3-926, пропозиції по внесенню змін до містобудівної документації з метою розміщення комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради,які погоджені 11.11.2011р. головним архітектором району ОСОБА_7, затверджені згідно рішення Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011 року №11-3/УІ, пропозиції комісії Черкаської облдержаміністрації з визначення доцільності розміщення об'єктів на території області, розгляду матеріалів надання у користування, передачу в оренду та у власність земельних ділянок (протокол №2 від 15.05.2012р.), керуючись пунктом 2 статті 17, пунктом 1 статті 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», розпорядженням ОСОБА_1 райдержадміністрації від 22.05.2012р. №99/01-02-1 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» дала дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, а розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5500 га, цільове призначення якої змінюється, ОСОБА_2, під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300, 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами села Дмитрушки Уманського району Черкаської області, виготовлений приватним підприємством «Геоплан», відповідно до пункту «а» статті 17, статті 65, пункту 1 розділу 10 ЗК України, Постанови Кабінету Міністрів України 11.04.2002р. №502 «Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель перебувають у власності громадян або юридичних осіб», Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №677 «Про затвердження Порядку розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок», враховуючи розпорядження ОСОБА_1 райдержадміністрації від 22.05.2012р. №99/01-02-1 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», рішення Дмитрушківської сільської ради від 21.09.2011р. №10-11 /VI «Про внесення змін до генерального плану села», рішення Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011р. №11-3/УІ „Про затвердження матеріалів по внесенню змін до містобудівної документації", рішення Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011р. №11-4/УІ В«Про надання дозволу на зміну цільового призначення земельних ділянок ОСОБА_5, ОСОБА_2М», довідку про кількісні характеристики земельної ділянки від 01.06.2012р. №1000/7-1-19, видану міськрайонним управлінням Держкомзему у м.Умань та ОСОБА_1 районі Черкаської області та висновок міськрайонного управління Держкомзему у м.Умань та ОСОБА_1 районі Черкаської області від 08.06.2012 року №3580/7-1-19, висновок відділу містобудування та архітектури ОСОБА_1 райдержадміністрації 31.05.2012р. №116/01-09, висновок державного закладу «ОСОБА_1 районна санітарно-епідеміологічна станція» від 29.05.2012р. №5, висновок державного управління охорони навколишнього природного середовища в Черкаській області від 15.06.2012р. №477, висновок служби охорони культурної спадщини Черкаської облдержадміністрації від 30.05.2012р. №468/01-37, висновок державного підприємства «Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 01.11.2011р. №789, розрахунок розміру втрат сільськогосподарського виробництва, спричинений вилученням сільськогосподарських угідь за рахунок земель для ведення особистого селянського господарства за межами села Дмитрушки, затвердженого заступником голови облдержадміністрації ОСОБА_8, висновок комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації і землеустрою, про погодження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2, загальною площею 0,5500 га на землі для розміщення автозаправної станції для обслуговування територіальної громади та учасників руху від 18.06.2012, договір купівлі-продажу земельної ділянки, посвідчений 01.03.2010 державним нотаріусом ОСОБА_1 міської державної нотаріальної контори ОСОБА_6, зареєстрований в реєстрі за №3-926, пропозиції по внесенню змін до містобудівної документації з метою розміщення комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради погоджені 11.11.2011 головним архітектором району ОСОБА_7, затверджені рішенням Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011 №11-3/VI, пропозиції комісії Черкаської облдержадміністрації з визначення доцільності розміщення об’єктів на території області, розгляду матеріалів з надання у користування, передачу в оренду та у власність земельних ділянок (протокол №2 від 15.05.2012), комісії ОСОБА_1 райдержадміністрації по вибору, вилученню (викупу) і наданню земельних ділянок (протокол №29-11 від 08.12.2011), керуючись пунктом 2 статті 17, пунктом 2 статті 21 Закону України „Про місцеві державні адміністраціїВ» , розпорядженням від 12.06.2012 №129/01-02-1 „Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» :

-затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5500 га, цільове призначення якої змінюється, ОСОБА_2, під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300 - 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами села Дмитрушки Уманського району Черкаської області, виготовлений приватним підприємством „ГеопланВ» та прийняла рішення у п.2 розпорядження:

- змінити цільове призначення земельної ділянки, перевести земельну ділянку загальною площею 0,5500 га ріллі для ведення особистого селянського господарства у землі комерційного використання під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300 - 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами с.Дмитрушки Уманського району Черкаської області.

- за основним цільовим призначенням земельну ділянку віднести до категорії земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за функціональним використанням - до забудованих земель комерційного призначення.

- відшкодувати втрати сільськогосподарського виробництва у сумі 29975 грн. 00 коп. на рахунок Дмитрушківської сільської ради, відкритий в ОСОБА_1 УДКСУ Черкаської областї, МФО 854018, код податку 21110000, ОКПО 37960695, рахунок 33219848700412.

Згідно заяви ОСОБА_2 до Дмитрушківської сільради від 14.09.2013р. він мав намір будувати об’єкт для громадських потреб - автозаправочний комплекс із магазином супутніх товарів. У даному випадку Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвест Регіон» розпочате будівництво АГЗС - також об’єкту для громадських потреб.

Зважаючи на зазначені документи, райдержадміністрацією дане розпорядження було прийняте правомірно і у відповідності до діючого законодавства, підстави щодо його скасування відсутні, просили суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Разом з тим представник відповідача - ОСОБА_1 райдержадміністрації зазначила в доповненнях до заперечення, що прокурором Уманського району подано позов про скасування розпорядження, з мотивів невідповідності розпоряджень райдержадміністрації від 22.05.2012р. №99/01-02-1 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення - земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» та розпорядження ОСОБА_1 райдержадміністрації від 12.06.2012р. №129/01-02-1 «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» діючому законодавству.

Згідно ч.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №677 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» проект відведення земельної ділянки розробляється у разі: … зміни цільового призначення земельної ділянки відповідно до закону. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5500 га, цільове призначення якої змінюється, під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300 - 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільради за межами с.Дмитрушки, виготовлений на замовлення власника земельної ділянки ОСОБА_2, приватним підприємством „Геоплан", яке має ліцензію на виконання землевпорядних робіт. Проект погоджено із землевласником, державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Черкаській області (висновок від 15.06.2012р. №477), службою охорони культурної спадщини облдержадміністрації (висновок від 30.05.2012р. №468/01-37), державним закладом «ОСОБА_1 районна санітарно-епідеміологічної станція» (висновок від 29.05.2012р. №5), Дмитрушківською сільською радою (рішення від 21.09.2011р. №10-11), відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації (висновок від 31.05.2012р. №116/01-09), державним підприємством „Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою"( висновок від 01.11.2011р. №789), управлінням Держкомзему в ОСОБА_1 районі (висновок від 8.06.2012р. №3580/7-1-19), розрахунок розміру втрат сільськогосподарського виробництва, спричинений вилученням сільськогосподарських угідь за рахунок земель для ведення особистого селянського господарства за межами села Дмитрушки затверджено заступником голови облдержадміністрації ОСОБА_8

Проект землеустрою було розглянуто на комісії з розгляду питань, пов'язаних погодженням документації із землеустрою, про погодження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 загальною площею 0,55 га на землі для розміщення автозаправної станції для обслуговування територіальної громади та учасників руху (висновок від 18.06.2012р.), згідно якого погоджено зміну цільового призначення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства 0,55 га ріллі на землі іншого використання під розміщення АЗС.

За основним цільовим призначенням земельну ділянку віднесено до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за функціональним використанням - до забудованих земель комерційного призначення. Жодних заперечень від уповноважених органів чи негативних висновків не було. Лише після цього райдержадміністрація розглянула проектні матеріали та прийняла рішення про зміну цільового призначення земельних ділянок за межами населеного пункту, так як зміна цільового призначення земельних ділянок пов'язана з наступним використанням цієї ділянки для будівництва АЗС із комплексом об'єктів, призначених для обслуговування жителів територіальних громад району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі тощо).

Дмитрушківській сільській раді відшкодовані втрати сільськогосподарського виробництва у сумі 29975 грн. 00 коп., 70% з яких уже використано.

Згідно заяви ОСОБА_2 до Дмитрушківської сільради від 14.09.2013р. він мав намір будувати об'єкт для громадських потреб - АЗС із магазином супутніх товарів. У даному випадку покупцем земельної ділянки - ТОВ „Інвест Регіон" розпочате будівництво АЗС - також об'єкту для громадських потреб.

Відміна розпоряджень та розірвання угод між ОСОБА_2 і ТОВ „Інвест Регіон" тягне за собою негативні наслідки - зменшення надходження коштів до сільського бюджету. А державний інтерес має бути - у самозабезпеченості, а не дотаційності сільських бюджетів. Розпорядження ОСОБА_1 райдержадміністрації від 22.05.2012р. №99/01-02-1 та від 12.06.2012р. №129/01-02-1 є актами індивідуальної дії, і вичерпують свою дію фактом видачі державного акту зі зміненим цільовим призначенням земельної ділянки, що є юридичним наслідком прийнятого розпорядження і їх скасування чи відміна не може бути підставою для автоматичного визнання недійсним акту та розірванням договору купівлі - продажу земельної ділянки. До такого висновку прийшов і Конституційний суд України в рішенні від 16.04.2009р. №7-рп/2009 (у справі за конституційним поданням Харківської місьради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини 14 статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" де зазначено, що - „Ненормативні правові акти місцевого самоврядування та адміністрації є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання".

Проект відведення земельної ділянки погоджений з органами земельних ресурсів, природоохоронними і санітарно-епідеміологічними органами, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, а також підлягає державній землевпорядній експертизі, після якої замовник подає проектні матеріали відповідно до сільської, селищної... ради або до райдержадміністрації для прийняття рішення.

Статтею 8 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» передбачено, що державна експертиза проводиться в обов'язковій, вибірковій та добровільній формах. Обов'язковій державній експертизі підлягають: проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальний одиниць; проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; проект землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; технічна документація з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Ст.8 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» дається вичерпний перелік проектів, що підлягають обов'язковій державній експертизі. Проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки не входять до даного переліку.

Враховуючи вищевикладене, на думку представника відповідача ОСОБА_1 райдержадміністрацією спірні розпорядження було прийнято правомірно і у відповідності до вимог діючого законодавства, підстави щодо їх скасування відсутні.

Представник третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_2 - ОСОБА_9 також заперечував проти задоволення позовних вимог прокурора Уманського району та просив суд відмовити в їх задоволенні, оскільки він вважає, що позовні вимоги прокурора Уманського району не обґрунтовані на законі, а розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,55 га (нормативно-грошова оцінка земельної ділянки 29 975,00 грн.) ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», визнати недійсним та скасувати розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №129/01-02-1 від 20.06.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність гр.ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради» прийняті у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме у відповідності до вимог ст.ст.17,20,122 ЗК України (в редакції чинній на момент прийняття спірних розпоряджень), вимог Закону України В«Про місцеві державні адміністраціїВ» від 09.04.1999 року зі змінами та доповненнями, ст.9 Закону України В«Про державну експертизу землевпорядної документаціїВ» від 17.06.2004 року із змінами, Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб».

Представник третьої особи без самостійних вимог - управління Держземагенства в ОСОБА_1 районі Черкаської області в судовому засіданні з позовними вимогами прокурора Уманського району не погодилася, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню з підстав, аналогічних запереченням представника відповідача - ОСОБА_1 районної державної адміністрації.

Представник третьої особи без самостійних вимог - державної інспекції сільського господарства в Черкаській області в судове засідання не з’явився, повідомлений про час і місце розгляду справи належним чином, причини неявки суду не відомі.

Представник третьої особи без самостійних вимог - ТОВ В«Інвест-РегіонВ» в судове засідання з’явився, але процесуальної позиції щодо позовних вимог суду не надав та не повідомив.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, вважає, що в задоволенні позовних вимог прокурора Уманського району необхідно відмовити на підставі наступного.

Судом встановлені наступні факти і відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено,що земельна ділянка на праві приватної власності на підставі державного акту на земельну ділянку серія ЯИ №635612, зареєстрованого від 01.02.2010 року за №011079400021, виданого на підставі розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 31.12.2009 року, площею 0,5500 га для ведення особистого селянського господарства, належала ОСОБА_4. Кадастровий номер - 7124382500:02:000:0029.

Відповідно договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого 01.03.2010 року державним нотаріусом ОСОБА_1 міської державної нотаріальної контори ОСОБА_6, зареєстрованого в реєстрі за №3-926, земельна ділянка площею 0,5500 га перейшла у власність до ОСОБА_2- третьої особи на стороні відповідача.

ОСОБА_2 в подальшому звернувся із заявою до Дмитрушківської сільської ради Уманського району Черкаської області щодо надання дозволу на зміну цільового призначення вказаної земельної ділянки з - для ведення особистого селянського господарства, на - землі комерційного призначення під розміщення АЗС.

У відповідності до п.1 рішення Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011 року №11-4/VІ В«Про надання дозволу на зміну цільового призначення земельних ділянок ОСОБА_5, ОСОБА_2М.В» було вирішено внести пропозицію райдержадміністрації надати дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2, яка належить йому на праві власності згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯИ №635612 та договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого 01.03.2010 року державним нотаріусом ОСОБА_1 міської державної нотаріальної контори ОСОБА_6, зареєстрованого в реєстрі за №3-926 для ведення особистого селянського господарства площею 0,55 га на землі комерційного використання під розміщення АЗС, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300-200+950(ліворуч) за межами села Дмитрушки в адміністративних межах Дмитрушівської сільської ради.

Згідно розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 22.05.2012 року №99/01-02-1 В«Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» було надано дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки площею 0,5500 га ріллі, яка передана у власність ОСОБА_2 площею 0,5500 га для ведення особистого селянського господарства та на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,5500 га цільове призначення якої змінюється із земель для ведення особистого селянського господарства на землі комерційного призначення, під розміщення автомобільної заправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300-200+950(ліворуч) за межами села Дмитрушки в адміністративних межах Дмитрушівської сільської ради.

Згідно розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 20.06.2012 року №129/01-02-1 В«Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» на підставі проекту землеустрою земельної ділянки, виготовленого ПП В«ГеопланВ» , відповідно до п.В«аВ»ст.17,65, п.12 розділу 10 ЗК України, постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 року №502 В«Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осібВ» , було:

- затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,5500 га, цільове призначення якої змінюється, ОСОБА_2,під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300 - 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами села Дмитрушки Уманського району Черкаської області, виготовлений приватним підприємством „ГеопланВ» ;

- змінено цільове призначення земельної ділянки, переведено земельну ділянку загальною площею 0,5500 га ріллі для ведення особистого селянського господарства у землі комерційного використання під розміщення автозаправної станції, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км 200+300 - 200+950 (ліворуч) в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами с.Дмитрушки Уманського району Черкаської області;

- за основним цільовим призначенням земельну ділянку віднесено до категорії земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за функціональним використанням - до забудованих земель комерційного призначення;

- визначено ОСОБА_2 відшкодувати втрати сільськогосподарського виробництва у сумі 29975 грн. 00 коп. на рахунок Дмитрушківської сільської ради.

На підставі вказаного вище розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 20.06.2012 року №129/01-02-1, ОСОБА_2 виготовив та зареєстрував державний акт на право власності на землю серія ЯК №352798 від 07.07.2012 року за реєстраційним номером 712438251002330, площею 0,5500 га., з цільовим призначенням земельної ділянки - під розміщення АЗС.

Згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки від 19.10.2012р., зареєстрованого в реєстрі №828, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_10 вищезазначена земельна ділянка була відчужена ОСОБА_2 ТОВ В«Інвест-РегіонВ» м.Київ.

У відповідності до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку земельна ділянка за реєстраційним номером 712438251002330, площею 0,5500 га., з цільовим призначенням земельної ділянки - під розміщення АЗС, в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 19.10.2012 року №828, 05.11.2012 року зареєстрована на праві власності за ТОВ В«Інвест-РегіонВ» м.Київ.

Відповідно вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ч.2 ст.20 ЗК України( в редакції чинній на момент прийняття спірних розпоряджень до 02.10.2012 року)визначено, що зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об’єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Частиною 3 ст.20 ЗК України (в редакції чинній на момент прийняття спірних розпоряджень до 02.10.2012 року) передбачено, що зміна цільового призначення земель,які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб»,згідно п.п.2-4 передбачено, що зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту; сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення, який складається державною або іншою землевпорядною організацією.

Згідно п.6 вказаного Порядку проект відведення земельної ділянки погоджується або перепогоджується з органом земельних ресурсів,природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, а також підлягає державній землевпорядній експертизі,після якої замовник подає проектні матеріали відповідно до сільської, селищної, міської ради або до районної держадміністрації для прийняття рішення.

Відповідно до п.8 вказаного Порядку районна держадміністрація розглядає подані проектні матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки, яка знаходиться за межами населеного пункту, якщо така зміна пов'язана з наступним використанням цієї ділянки для сільськогосподарських потреб, ведення лісового і водного господарства, будівництва об'єктів, призначених для обслуговування членів територіальних громад району (шкіл, лікарень,підприємств торгівлі тощо).

Рішення сільської, селищної, міської ради або відповідного органу виконавчої влади про зміну цільового призначення земельної ділянки є підставою для оформлення громадянину або юридичній особі державного акта на право власності на земельну ділянку із зміненим цільовим призначенням (п.12 Порядку).

Виходячи з матеріалів адміністративної справи згідно розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 22.05.2012 року №99/01-02-1 В«Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» останньому було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

В результаті чого, приватним підприємством «Геоплан» у 2012 році був розроблений «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5500 га, цільове призначення якої змінюється, ОСОБА_2 під розміщення АЗС, що є частиною комплексу по обслуговуванню територіальної громади та учасників руху автошляхом Київ-Одеса км.200+300+950 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради за межами населеного пункту Уманського району Черкаської області».

Вищевказаний проект землеустрою було погоджено з відповідними установами в тому числі з комісією Черкаської облдержадміністрації з визначення доцільності розміщення об’єктів на території області, розгляду матеріалів з надання у користування, передачу в оренду та у власність земельних ділянок, яка надала позитивний висновок з цього питання(а.с.60, 130-142).

В подальшому згідно розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 20.06.2012 року №129/01-02-1 В«Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та змінено цільове призначення земельної ділянки, переведено земельну для ведення особистого селянського господарства у землі комерційного використання під розміщення АЗС.

На підставі вказаного вище розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 20.06.2012 року №129/01-02-1, ОСОБА_2 виготовив та зареєстрував державний акт на право власності на землю серія ЯК №352798 від 07.07.2012 року за реєстраційним номером 712438251002330, площею 0,5500 га., з цільовим призначенням земельної ділянки - під розміщення АЗС.

Враховуючи, що земельна ділянка площею 0,55 га, що належала ОСОБА_2 на праві власності, знаходиться за межами населеного пункту с.Дмитрушки Уманського району Черкаської області, в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради, зміна її цільового призначення пов’язана з будівництвом АЗС, призначеної для обслуговування територіальної громади с.Дмитрушки та учасників руху автошляхом Київ-Одеса, тому суд вважає, що ОСОБА_1 райдержадміністрація була уповноважена розглянути подані проектні матеріали та прийняти відповідні розпорядження від 22.05.2012 року №99/01-02-1 В«Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» та від 20.06.2012 року №129/01-02-1 В«Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської радиВ» .

Доказів того, що проектні документи не відповідають вимогам Закону, або не погоджені з відповідними установами, представником прокурора Уманського району суду не надано.

Суд критично оцінює посилання представника позивача на те, що при прийнятті оскаржуваних розпоряджень відповідно до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» проект відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення гр.ОСОБА_2 для проведення державної землевпорядної експертизи не направлявся, оскільки відповідно до ст. 9 Закону України В«Про державну експертизу землевпорядної документації», обов'язковій державній експертизі підлягають: загальнодержавні й регіональні (республіканські) програми використання та охорони земель; схеми землеустрою і техніко-економічні обгрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж аміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; проект землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; технічна документація з бонітування грунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Тобто, у вищевказаній статті 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» зазначений вичерпний перелік документів, які підлягають обов'язковій державній експертизі.

Проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки не входять до даного переліку.

Разом з тим підлягають критичній оцінці судом посилання представника позивача, що розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року та №129/01-02-1 від 20.06.2012 року прийняті з порушенням вимог містобудівного законодавства, оскільки спірна земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту с.Дмитрушки, про що свідчить рішення Дмитрушківської сільської ради від 18.11.2011р. №11-3/VІ.

Відповідно до п.42 ст.26 глави 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Пунктами 9 та 10 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п’ять років.

Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Рішення Дмитрушківської сільської ради Уманського району Черкаської області від 18.11.2011 року №11-3/VІ В«Про затвердження матеріалів по внесенню змін до містобудівної документаціїВ» та від 21.09.2011 року №10-11/VІ В«Про внесення змін до генерального плану селаВ» на момент розгляду справи чинні, судом не скасовані, а тому також були підставою для прийняття ОСОБА_1 райдержадміністрацією оскаржуваних розпоряджень.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.20 ЗК України в редакції до 02.10.2012 року, Законом України В«Про державну експертизу землевпорядної документації» від 17.06.2004 року із змінами, Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002р. «Про порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб»,ст.ст.10, 11, 58-60, 61,208, 209, 212, 215 ЦПК України,суд, -

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позову прокурора Уманського району до ОСОБА_1 районної державної адміністрації, третя особа на стороні відповідача ОСОБА_2, треті особи, що не заявляють самостійних вимог - Державна інспекція сільського господарства в Черкаській області, управління Держземагенства в ОСОБА_1 районі Черкаської області, ТОВ «Інвест регіон» про визнання недійсним і скасування розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №99/01-02-1 від 22.05.2012 року «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,55 га (нормативно-грошова оцінка земельної ділянки 29 975,00 грн.) ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», визнання недійсним та скасування розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №129/01-02-1 від 20.06.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та надання земельної ділянки у власність гр.ОСОБА_2 в адміністративних межах Дмитрушківської сільської ради», скасування державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №352798 від 07.07.2012 року відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Черкаської області через Уманський міськрайонний суд Черкаської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Головуючий Ю.В. Мельничук

СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення19.12.2013
Оприлюднено23.01.2014
Номер документу36328787
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —705/6058/13-ц

Ухвала від 12.12.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Мазуренко Ю. В.

Ухвала від 03.04.2014

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Магда Л. Ф.

Ухвала від 07.02.2014

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Магда Л. Ф.

Рішення від 19.12.2013

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Мельничук Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні