Ухвала
від 09.12.2013 по справі 2а-6672/12/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"09" грудня 2013 р. м. Київ К/800/25641/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Кошіля В.В.

Суддів Борисенко І.В.

Моторного О.А.

при секретарі Струсевичі Д.С.

за участю представників сторін:

позивача - Пожайрибко О.Б.

відповідача-2 - Гашинського Д.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби

на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 18.04.2013

у справі № 2а-6672/12/2670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Велика Ведмедиця»

до 1. Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби,

2. Головного управління Державного казначейства України в м. Києві

про визнання протиправними дій, визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення, визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання надати висновок

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Велика Ведмедиця» звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби щодо прийняття податкового повідомлення-рішення № 0000091530 від 10.05.2012, визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000091530 від 10.05.2012; визнання протиправною бездіяльності ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС щодо ненадання висновків до державного казначейства з зазначенням у них сум бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок позивача за лютий 2011 року - на суму 64 099,00 грн., за березень 2011 року - 43 270 грн., за квітень 2011 року - 142 668 грн., за травень 2011 року - 88 571 грн., за червень 2011 року - 135 217 грн., за серпень 2011 року -11 480 грн., за листопад 2011 року - 88 475 грн.; зобов'язання ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС надати до державного казначейства висновок з зазначенням сум, що підлягають відшкодуванню з бюджету на поточний банківський рахунок позивача за лютий 2011 року - на суму 64 099 грн., за березень 2011 року - 43 270 грн., за квітень 2011 року - 142 668 грн., за травень 2011 року - 88 571 грн., за червень 2011 року - 135 217 грн., за серпень 2011 року - 11 480 грн., за листопад 2011 року - 88 475 грн.; стягнення з Державного бюджету України на користь позивача бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 573 780 грн., у тому числі: за лютий 2011 року - на суму 64 099 грн., за березень 2011 року - 43 270 грн., за квітень 2011 року - 142 668 грн., за травень 2011 року - 88 571 грн., за червень 2011 року - 135 217 грн., за серпень 2011 року - 11 480 грн., за листопад 2011 року - 88 475 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.09.2012 у задоволенні позовних вимог відмовлено

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.04.2013 рішення суду першої інстанції скасовано; прийнято нову постанову, якою позовні вимоги задоволено; визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби щодо винесення податкового повідомлення - рішення № 0000091530 від 10.05.2012; визнано недійсним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС № 0000091530 від 10.05.2012; визнано протиправною бездіяльність ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС щодо ненадання висновків до державного казначейства з зазначенням у них сум бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок позивача за лютий 2011 року - на суму 64 099 грн., березень 2011 року - 43 270 грн., квітень 2011 року - 142 668 грн., травень 2011 року - 88 571 грн., червень 2011 року -135 217 грн., серпень 2011 року - 11 480 грн., листопад 2011 року - 88 475 грн.; зобов'язано ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС надати до Державного казначейства висновок з зазначенням сум, що підлягають відшкодуванню з бюджету на поточний банківський рахунок позивача за лютий 2011 року - на суму 64 099 грн., березень 2011 року - 43 270 грн., квітень 2011 року - 142 668 грн., травень 2011 року - 88 571 грн., червень 2011 року - 135 217 грн., серпень 2011 року - 11 480 грн., листопад 2011 року - 88 475 грн.; стягнуто з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві на користь ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на загальну суму 573 780 грн.

В касаційній скарзі відповідач-1 просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції, як таке, що прийняте з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, за результатами проведеної документальної невиїзної перевірки ТОВ «Велика Ведмедиця» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за лютий, березень, квітень, травень, червень, серпень, листопад 2011 року, складено акт № 6/15-309/33305962 від 20.04.2012, в якому зафіксовано порушення: пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за лютий 2011 року в розмірі 64 099 грн., березень 2011 року в розмірі 43 270 грн., квітень 2011 року в розмірі 142 668 грн., травень 2011 року в розмірі 88 571 грн., червень 2011 року в розмірі 135 217 грн., серпень 2011 року в розмірі 11 480 грн., листопад 2011 року в розмірі 88 475 грн.

На підставі результатів вказаної перевірки, 10.05.2012 податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000091530, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 573 780 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 143 445 грн.

Матеріалами справи встановлено, що ТОВ «Велика Ведмедиця» подано до ДПІ у Святошинському районі м. Києва податкові декларації з ПДВ за лютий-серпень 2011 року, листопад 2011 року з розрахунками сум бюджетного відшкодування: за лютий 2011 року в розмірі 144 643 грн., березень 2011 року - 160 361 грн., квітень 2011 року - 247 733 грн., травень 2011 року - 166 875 грн., червень 2011 року - 241 599 грн., серпень 2011 року - 45 703 грн., листопад 2011 року - 308 475 грн. Усього зазначено до бюджетного відшкодування 1 315 389 грн.

ДПІ у Святошинському районі м. Києва проведено позапланові виїзні перевірки позивача, за результатами, яких складено наступні довідки:

- № 40/07-208/33305962 від 04.04.2011, якою підтверджено відображене ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетне відшкодування у декларації за січень 2011 року у розмірі 340 866 грн., у декларації за лютий 2011 року у розмірі 144 643 грн.;

- № 52/07-208/33305962 від 17.05.2011, якою підтверджено відображене ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетне відшкодування у декларації за березень 2011 року у розмірі 160 361 грн.;

- № 77/07-208/33305962 від 15.07.2011, якою підтверджено відображене ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетне відшкодування у декларації за квітень 2011 року у розмірі 247 733 грн.

Згідно акту перевірки № 56/07-207/33305962 від 17.08.2011 висновки щодо достовірності заявленого ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку згідно податкової декларації з ПДВ за травень 2011 року у розмірі 166 875 грн., за червень 2011 року у розмірі 241 599 грн. будуть здійснені після проведення перевірки по ланцюгу постачання.

Відповідно до довідок № 107/07-207/33305962 від 28.10.2011 та № 3/07-208/33305962 від 12.01.2012 висновки щодо достовірності заявленого ТОВ «Велика Ведмедиця» бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника згідно податкової декларації з ПДВ за серпень 2011 року у розмірі 45 703 грн., за листопад 2011 року у розмірі 308 475 грн. будуть здійснені після проведення перевірки по ланцюгу постачання.

Згідно акту № 6/15-309/33305962 від 20.04.2012 про результати документальної невиїзної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС зазначено, що на порушення пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, п. 200.4 ст. 200 ПК України, позивачем завищені суми бюджетного відшкодування ПДВ: за лютий 2011 року на 64 099 грн., за березень 2011 року на 43 270 грн., за квітень 2011 року на 142 668 грн., за травень 2011 року на 88 571 грн., за червень 2011 року на 135 217 грн., за серпень 2011 року на 11 480 грн., за листопад 2011 року на 88 475 грн.

До 28.03.2012 позивачу відшкодовано 741 609 грн., а невідшкодованою залишилась сума у розмірі 573 780 грн.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач, фактично частково відмовився проводити бюджетне відшкодування, посилаючись на проведення зустрічних перевірок «по ланцюгу».

Податковим органом встановлено, що суми від'ємного значення ПДВ виникли за рахунок придбання товарів/послуг у наступних постачальників: ТОВ «Альянс Холдинг», ТОВ «Сіті Ойл Груп», ПП «Авантіс», ПП «Інтекс Ком», ТОВ «Вартекс», ТОВ «Континент Нафто Трейд», ТОВ «Золотий Екватор», ТОВ «Торговий дім «Дакота», ТОВ «Автодистрибюшн Карго Партс».

Матеріалами справи встановлено, що на час укладення та виконання правочинів, контрагенти позивача - ТОВ «Альянс Холдинг», ТОВ «Сіті Ойл Груп», ПП «Авантіс», ПП «Інтекс Ком», ТОВ «Вартекс», ТОВ «Континент Нафто Трейд», ТОВ «Золотий Екватор», ТОВ «Торговий дім «Дакота», ТОВ «Автодистрибюшн Карго Партс» були зареєстровані як юридичні особи та платниками податку на додану вартість.

Відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14, п. 198.3, п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу; податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Необхідно відмітити, що п. 198.2 ст. 198 зазначеного Кодексу право платника податку на податковий кредит ставить в залежність від отримання податкової накладної, а не від отримання матеріалів по зустрічних перевірках по ланцюгу, встановлення факту формування та сплати ними податкових зобов'язань за відповідними господарськими операціями.

Згідно з пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до п. п. 200.1, 200.2, 200.3, пп. «а» п. 200.4 ст. 200 зазначеного Кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.

Таким чином, визначальним фактом права платника на бюджетне відшкодування податку на додану вартість в даному випадку є фактична оплата ним сум такого податку контрагентам у попередніх податкових періодах, яка позивачем здійснена, що підтверджується дослідженими судами доказами. При цьому, будь-які порушення контрагентами по ланцюгу вимог податкового законодавства стосовно податку на додану вартість не впливають на право платника податку - покупця отримати бюджетне відшкодування за умови дотримання останнім цих вимог.

За встановлених обставин, відсутності порушень норм матеріального та процесуального права, висновок суду апеляційної інстанції про задоволення позовних вимог є вірним, а касаційна скарга відповідача-1 - необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 18.04.2013 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Головуючий (підпис)В.В. Кошіль Судді (підпис)І.В. Борисенко (підпис)О.А. Моторний

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення09.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36334284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6672/12/2670

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 01.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 03.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні