Постанова
від 17.12.2013 по справі 5011-49/7477-2012
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" грудня 2013 р. Справа№ 5011-49/7477-2012

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Копитової О.С.

суддів: Гарник Л.Л.

Сотнікова С.В.

при секретарі судового засідання - Атарщіковій А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

на ухвалу господарського суду м. Києва від 07.10.2013 року

по справі № 5011-49/7477-2012 (суддя Мандичев Д.В.)

за заявою (боржника) товариства з обмеженою відповідальністю «СБ план бау Україна»

про банкрутство

за участю представників:

від заявника (боржника): не з'явився

ліквідатор: не з'явився

від ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.10.2013 по справі № 5011-49/7477-2012 (суддя Мандичев Д.В.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, припинено провадження по справі.

Обґрунтовуючи ухвалу господарський суд зазначив, що ліквідатором вчинено всі необхідні дії та покладені на нього Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» обов'язки для виявлення майнових активів боржника з метою задоволення вимог кредиторів і відповідно є підстави для затвердження поданого ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу та ліквідації боржника як юридичної особи.

Не погоджуючись із вказаною ухвалою суду першої інстанції, державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду міста Києва від 07.10.2013 по справі № 5011-49/7477-2012, а провадження по справі припинити.

Ухвалою суду від 02.12.2013 відновлено державній податковій інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві строк на подання апеляційної скарги, прийнято апеляційну скаргу до провадження та призначено до розгляду на 17.12.2013.

Обґрунтовуючи подану скаргу, апелянт посилається на порушення місцевим господарським судом норм матеріального і процесуального права, зокрема ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, а також неповним встановленням обставин справи. При цьому, обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги в якій ставиться питання про скасування ухвали господарського суду, прийнятої за наслідками розгляду звіту ліквідатора та затвердження ліквідаційного балансу, скаржник посилається на норми Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, що регулюють загальний порядок ліквідації юридичних осіб та дотримання яких є необхідним при зверненні особи до господарського суду з заявою про визнання його банкрутом. В своїй скарзі апелянт так і зазначає, що всі обставини на які він посилається, виходячи з вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» повинні бути в наявності та з'ясовані на момент порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою, чого судом першої інстанції зроблено не було. На жодну норму закону, яка регулює проведення ліквідаційної процедури в межах провадження по справі про банкрутство, скаржник не посилається, як і не визначає яких саме порушень припустився господарський суд при прийнятті рішення про затвердження звіту ліквідатора боржника. Не вказує, скаржник і на будь-які недоліки в роботі ліквідатора, що могли б бути підставою для не затвердження його звіту та направлення його на доопрацювання.

В даному випадку слід зазначити, що з апеляційною скаргою, що містить такі самі обґрунтування, апелянт вже звертався до Київського апеляційного господарського суду, оскаржуючи постанову господарського суду м. Києва від 11.07.2012 в цій справі про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 04.09.2012 постанову господарського суду м. Києва від 11.07.2012 по справі № 5011-49/7477-2012 залишено без змін, апеляційну скаргу ДПІ у Оболонському районі м. Києва ДПС залишено без задоволення.

Постановою Вищого господарського суду України від 22.11.2012 касаційну скаргу ДПІ у Оболонському районі м. Києва ДПС залишено без задоволення, постанову Київського апеляційного господарського суду від 04.09.2012 по справі № 5011-49/7477-2012 без змін.

Тобто, доводам апелянта, що визначені в апеляційній скарзі вже була надана оцінка, як судом апеляційної інстанції так і судом касаційної інстанції і вони визнані безпідставними та необґрунтованими.

Однак, враховуючи приписи статті 101 Господарського процесуального кодексу України щодо повноважень апеляційного суду при розгляді апеляційних скарг, зокрема враховуючи, що апеляційний суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги, а перевіряє законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі, колегія суддів вважає за доцільне переглянути ухвалу господарського суду м. Києва від 07.10.2013 року.

Представники заявника (боржника), ліквідатора та скаржника в судове засідання апеляційної інстанції призначене на 17.12.2013 не з'явились, про причини неявки суд не повідомили. Враховуючи те, всі учасники провадження у справі про дату, час та місце слухання справи повідомлялися належним чином, колегія суддів вважає за можливе здійснити перегляд ухвали місцевого господарського суду в даній справі за наявними матеріалами справи та без участі їх представників.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та перевіривши правильність застосування господарським судом при прийнятті оскарженої ухвали норм матеріального і процесуального права, колегія суддів не вбачає підстав для скасування спірної ухвали в силу наступного.

Відповідно до частини 2 статті 41 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон).

Згідно частини 1 статті 5 Закону, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Як вбачається з матеріалів справи товариство з обмеженою відповідальністю «СБ план бау Україна» звернулось до господарського суду міста Києва з заявою про визнання його банкрутом, в зв'язку з неможливістю сплатити борг та просило суд застосувати процедуру передбачену ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.06.2012 порушено провадження у справі про банкрутство № 5011-49/7477-2012, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду міста Києва від 11.07.2012 визнано банкрутом товариство з обмеженою відповідальністю «СБ план бау Україна», відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Юринця А.В. та зобов'язано ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора.

Як встановлено вище, зазначена ухвала залишена без змін за наслідками апеляційного та касаційного оскарження.

Ухвалою господарського суду м. Києва від 17.12.2012 припинено повноваження арбітражного керуючого Юринця А.В. як ліквідатора ТОВ «СБ план бау Україна», призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Ронського Р.М. та зобов'язано ліквідатора надати суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.10.2013 по справі № 5011-49/7477-2012 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, припинено провадження по справі.

Згідно наявних в матеріалах справи доказів, у судовому засіданні 07.10.2013, місцевим господарським судом було заслухано ліквідатора, який надав пояснення щодо вжитих ним заходів у ліквідаційній процедурі банкрута, а також розглянуто поданий звіт.

Як вбачається зі звіту ліквідатора та поданих ним суду документів, відповідно до вимог ч. 1 ст. 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», з метою розшуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, вжиття заходів щодо захисту майна боржника, здійснення нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника, забезпечення збереження та ефективного використання майнових активів та формування ліквідаційної маси було направлено запити до державної авіаційної служби України департаменту льотної придатності, головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, інспекції державного технічного нагляду, державної митної служби України, національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті, управління державної автомобільної інспекції ГУМВС України у м.Києві, інспекції державного архітектурно-будівельного контрою у місті Києві, територіального управління Держгірпромнагляду України по Київській області та м. Києву, державним реєстраторам заборон відчудження об"єктів нерухомого майна та обтяжень рухомого майна, головного міжрегіонального управління статистики у м.Києві, державної інспекції сільського господарства України, філії "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг", комунального підприємства "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна", державної інспекції по нагляду за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами, державного департаменту інтелектуальної власності; інспекції головного державного реєстратора флоту України, банківським установам.

Крім того, для виявлення кредиторів боржника було подано оголошення про визнання ТОВ "СБ план бау Україна" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, яке було опубліковано в газеті "Голос України" № 134 від 25.07.2012. Також з метою встановлення наявності кредиторської заборгованості перед державними органами ліквідатором було направлено повідомлення про банкрутство боржника ДПІ у Оболонському районі м. Києва, Оболонському відділу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Ки\ві, УПФ України в Оболонському районі м. Києва, Оболонської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ФСС на випадок безробіття в Оболонському районі м. Києва. З кредиторськими вимогами до боржника зазначені органи не звертались.

Відповідно до ліквідаційного балансу ТОВ "СБ план бау Україна" загальна сума кредиторської заборгованості останнього становить 512 392,19 грн.

Відповідно до даних ліквідатора, що були ним отримані під час ліквідаційної процедури коштів та майна, що належать боржнику, станом на дату подання звіту не встановлено, в зв'язку з чим кредиторські вимоги не погашені.

Відповідно до частини 5 статті 32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність майна у банкрута.

Згідно частини 6 статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги кредиторів, що не задоволені за відсутністю майна вважаються погашеними.

У частині 2 статті 32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.

Господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, як це передбачено в пункті 6 статті 40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», у разі затвердження звіту ліквідатора в порядку ст. 32 даного Закону.

Враховуючи викладені обставини, колегія суддів приходить до висновку, щодо наявності підстав для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та відповідно припинення провадження по справі, що вірно було зроблено господарським судом 07.10.2013 року.

Перевіривши законність і обґрунтованість оскаржуваної ухвали місцевого господарського суду у повному обсязі, судова колегія дійшла висновку про відсутність правових підстав для її зміни чи скасування. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування даної ухвали, судовою колегією не встановлено та апелянтом не доведено.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 99, 101-105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду м. Києва від 07.10.2013 по справі № 5011-49/7477-2012 - без змін.

Матеріали справи № 5011-49/7477-2012 повернути до господарського суду м. Києва.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня її прийняття.

Головуючий суддя О.С. Копитова

Судді Л.Л. Гарник

С.В. Сотніков

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36336510
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-49/7477-2012

Постанова від 11.03.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк B.Я.

Ухвала від 28.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк B.Я.

Постанова від 17.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Копитова О.С.

Ухвала від 02.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Копитова О.С.

Ухвала від 07.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 17.12.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 03.12.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Постанова від 22.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Заріцька А.О.

Ухвала від 13.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Заріцька А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні