Постанова
від 24.12.2013 по справі 815/6787/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/6787/13-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Цховребової М.Г.

при секретарі судового засідання - Скачок Р.В.

за участю:

представника позивача - Батранюк О.В.

представника відповідача - Дімова В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс-Агро» до державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс-Агро» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 17.09.2013 року № 0001302202 та № 0001312202.

В судовому засіданні представник позивача підтримала адміністративний позов, просила суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові. (т.1 а.с.3-10)

Представник відповідача заперечував проти позову, просив суд відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову. (т.2 а.с.59-62)

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшов до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що 25.03.2004 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс-Агро» (далі - позивач / ТОВ «Алекс-Агро») зареєстроване виконавчим комітетом Одеської міської ради, як юридична особа, ідентифікаційний код: 32904699, місцезнаходження: 65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 103. (т.1 а.с.40-45, 142-144)

01.04.2004 року позивач узятий на облік в органах державної податкової служби за № 2299 та перебуває на обліку у державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі - відповідач / ДПІ у Суворовському районі м. Одеси). (т.1 а.с.46)

06.04.2004 року позивача зареєстровано платником податку на додану вартість, початок дії Свідоцтва № 100342474 НБ № 433897 - 01.07.2011 року. (т.1 а.с.47)

Відповідачем на адресу позивача надіслано запит від 23.07.2013 року № 828/10/15-54-22-02 (т.2 а.с.108), у якому управління податкового аудиту ДПІ у Суворовському районі м. Одеси відповідно до пп. 20.1.1, 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, просило надати протягом десяти робочих днів інформацію, пояснення та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися) для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) результатів операцій по господарських відносинах із ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП» (код за ЄДРПОУ - 36677021), підтверджуючі придбання товару (робіт, послуг) за листопад, грудень 2012 року та березень 2013 року, а також документи, підтверджуючі реалізацію продукції (робіт, послуг), отриманої від ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП».

Вказаний запит відповідача отримано позивачем 31.07.2013 року. (т.2 а.с.108)

На вищезазначений запит відповідача ТОВ «Алекс-Агро» надано відповідь за вих. № 23 від 06.08.2013 року (т.1 а.с.39), відповідно до якої позивачем надані ксерокопії наступних документів:

1. по відносинам та розрахункам із постачальником товару (ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП») та покупцями товару (ППВК-51; ТОВ «Українська кабельна компанія»): прибуткові, податкові та видаткові накладні, банківські виписки, акти надання послуг з переробки, реєстри виданих та отриманих податкових накладних;

2. договори з постачальниками та покупцями, договори на оренду виробничих, складських та офісних приміщень та акти здачі-приймання майна до договору;

3. оборотно-сальдові відомості по рахункам, картки рахунків.

Вказану відповідь позивача отримано відповідачем 06.08.2013 року. (т.1 а.с.39)

З 28.08.2013 року по 03.09.2013 року, на підставі повідомлення від 27.08.2013 року № 47/15-54-22-02 (т.2 а.с.105) та наказу від 27.08.2013 року № 237 про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Алекс-Агро» (т.2 а.с.107), виданого ДПІ у Суворовському районі м. Одеси, службовою особою відповідача, згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 та ст. 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), проведено позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Алекс-Агро» по взаємовідносинах з ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП» (код за ЄДРПОУ - 36677021) за період з 01.10.2012 року по 31.03.2013 року.

Повідомлення від 27.08.2013 року № 47/15-54-22-02 та копію наказу від 27.08.2013 року № 237 про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки одержано позивачем 28.08.2013 року. (т.2 а.с.106-107)

За результатами проведеної перевірки складено акт від 04.09.2013 року № 464/15-54-22-02/32904699. (т.2 а.с.63-84)

Згідно акту, документи, що були використані при проведенні перевірки:

1. звітні документи, що обліковуються в базах даних АІС «Податковий блок»: декларації з податку на додану вартість з 01.10.2012 року по 31.03.2013 року з додатками; декларація з податку на прибуток за 2012 рік; дані системи співставлення АІС «Податковий блок»; дані отримані від ДПІ у Печерському районі м. Києва з супроводжувальним листом Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Голден Гейтс Груп» (податковий номер 36677021) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.11.2012 р. по 31.03.2013 р.» № 1631/22-8/36677021 від 14.05.2013 року;

2. надані позивачем супроводжувальним листом № 23 від 06.08.2013 року на запит відповідача від 23.07.2013 року № 828/10/15-54-22-02 наступні документи: договір між ТОВ «Алекс-Агро» та ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП» від 01.11.2012 року; первинні документи: податкові накладні, відвантажувальні накладні, виписки банку; картка по рахунку № 631 по контрагенту ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП»; реєстр податкових накладних; оборотно-сальдова відомість по рахунку № 281; оборотно-сальдова відомість по рахунку № 201.

Відповідно до висновку зазначеного акта, перевіркою встановлено:

- на порушення п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198, п.п. 201.1, 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) у ТОВ «Алекс-Агро» завищено суму податкового кредиту по взаємовідносинам з ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП», та встановлено заниження податку на додану вартість на суму 165531 грн., в т.ч.:

- листопад 2012 року - 66411 грн.;

- грудень 2012 року - 56117 грн.;

- березень 2013 року - 34931 грн.;

- лютий 2013 року - 3585 грн.** (податкова накладна за листопад відображена у Додатку 5 до податкової декларації з ПДВ, № 9014497425 від 19.03.2013 року ряд. 28);

- травень 2013 року - 4487 грн.** (податкова накладна за березень відображена у Додатку 5 до податкової декларації з ПДВ, № 9036365240 від 19.06.2013 року ряд. 38);

- на порушення пп. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2, п. 138.4, пп. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) ТОВ «Алекс-Агро» занижено податок на прибуток період 2012 року у сумі 56085 грн.

Згідно змісту даного акта перевірки, вищенаведені порушення встановлені відповідачем виходячи з наступного, зокрема:

- ДПІ у Суворовському районі м. Одеси отримано від ДПІ у Печерському районі м. Києва з супроводжувальним листом Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Голден Гейтс Груп» (податковий номер 36677021) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.11.2012 р. по 31.03.2013 р.» № 1631/22-8/36677021 від 14.05.2013 року (т.2 а.с.85-101), у якому зазначено, зокрема:

- зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що за результатами виходу за податковою адресою товариства з метою вручення запиту про надання інформації № 20351/10/22.8-10 від 13.05.2013 року встановлено відсутність товариства за такою адресою (01004, м. Київ, вул. Басейна, 9, оф. 3), про що складено акт неможливості вручення запиту № 1108/22-8/38148915 від 13.05.2013;

- відповідно до матеріалів, що знаходяться у справі ТОВ «Голден Гейтс Груп», ІАІС «Податковий блок», встановлено наступне, зокрема:

ТОВ «Голден Гейтс Груп» зареєстроване 03.09.2009 року Печерською районною в м. Києві державною адміністрацією;

податкова адреса суб'єкта господарювання відповідно до даних ДПІ: 01004, м. Київ, вул. Басейна, 9, оф. 3;

товариство взято на податковий облік в органах ДПС 08.09.2009 року за № 52785, станом на дату складання акту перевірки перебуває на податковому обліку в ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС;

ТОВ «Голден Гейтс Груп» зареєстроване платником ПДВ відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 15.09.2009 року № 100245017;

статутний капітал ТОВ «Голден Гейтс Груп» відповідно до даних баз ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС на момент його реєстрації складав 320,0 тис.;

аналізом матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших наявних документів встановлено, що в періоді, який перевіряється, ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП» декларувало про проведення операцій з реалізації товарів (робіт, послуг). Остання подана декларація з податку на додану вартість подана до ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС 22.04.2013 року за березень 2013 року;

за результатами аналізу документів, які є в обліковій справі ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП», даних податкової звітності встановлено: основні фонди відсутні (додатки АМ до декларацій з податку на прибуток та баланс за 2012 рік не подавались); транспортні засоби відсутні (додатки АМ до декларацій з податку на прибуток та баланс за 2012 рік не подавались);

- відповідно до висновку зазначеного акту, зокрема: правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб тощо;

- відповідно до вимог п.п. 1, 2 ст. 215, п. 1 ст. 203, ст. 228 ЦК України;

- факт отримання відповідальними особами контрагентів момент передачі товарів, до перевірки не надано дані про транспортування товару покупцю (ТТН), місце його зберігання та перевантаження, враховуючи що ТОВ «ГОЛДЕН ГЕЙТС ГРУП» зареєстровано в м. Києві. Договором також чітко не визначено дане питання.

До зазначеного акту перевірки додано розрахунок штрафних санкцій. (т.1 а.с.33)

Податковим повідомленням-рішенням відповідача від 17.09.2013 року № 0001302202 (т.1 а.с.34) позивача повідомлено, що згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, абз. 1 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки № 464/15-54-22-02 від 04.09.2013 року, встановлено порушення п. 185.1 ст. 185, п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.5, 198.6 ст. 198, п.п. 201.1, 201.2, 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями), у зв'язку з чим позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість, всього у сумі 248297,00 грн., в тому числі: за основним платежем - 165531 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 82766 грн.

Податковим повідомленням-рішенням відповідача від 17.09.2013 року № 0001312202 (т.1 а.с.35) позивача повідомлено, що згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, абз. 1 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки № 464/15-54-22-02 від 04.09.2013 року, встановлено порушення: пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 138.1.1 п. 138.1, п.п. 138.2, 138.4, 138.8 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями), у зв'язку з чим позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств, всього у сумі 84128,00 грн., в тому числі: за основним платежем - 56085 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 28043 грн.

Не погоджуючись із вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями відповідача , позивач оскаржив їх у судовому порядку.

В судовому засіданні також встановлено, що між ТОВ «Алекс-Агро», іменоване надалі - Покупець, та ТОВ «Голден Гейтс Груп», іменоване надалі - Продавець, укладено договір купівлі продажу № 137-12 від 1 листопада 2012 року (т.1 а.с.53), відповідно до якого, зокрема:

1.1. Продавець зобов'язався передати у власність Покупця продукцію у відповідності з п. 2.1 і п. 2.2 цього договору, а Покупець зобов'язався сплатити і прийняти продукцію відповідно до п. 3.1 цього договору в погодженій між Сторонами кількості і якості;

2.1. Продавець зобов'язався передати у власність Покупця продукцію на загальну суму, яка орієнтовано складає 1000000 грн. і складається з суми всіх підписаних накладних до даного договору;

2.2. номенклатура і кількість продукції вказуються у відвантажувальних накладних;

3.1. Покупець здійснює оплату за кожну партію товару згідно виставленим Продавцем рахункам і відвантажувальним накладним в перебігу 30-ти календарних днів з дати відвантаження цієї партії товару;

3.2. Продавець відвантажує кожну партію товару в перебігу 5-ти банківських днів з дати виставляння рахунку фактури;

3.3. ціни на продукцію вказуються на умовах Франко-склад Продавця - м. Одеса;

3.4. транспортні витрати по доставці товару несе одна із сторін за домовленістю;

3.5. право власності на товар і ризик випадково зіпсованого або випадково пошкодженого товару до Покупця переходить у момент передачі товару від Продавця Покупцеві по витратній накладній;

6.1. даний договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31 грудня 2013 року і пролонгується на кожен наступний календарний рік, якщо за 30 календарних днів до закінчення терміну його дії, одна із Сторін заявить про намір припинити його дію. У будь-якому випадку договір діє до повного виконання Сторонами своїх зобов'язань тощо.

На підтвердження виконання умов вищезазначеного договору, подальшого використання придбаних товарно-матеріальних цінностей у господарській діяльності підприємства, правильності декларування позивачем податкових зобов'язань та правомірності формування ним податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат з податку на прибуток підприємства за спірними правовідносинами за перевіряємий період позивачем суду надано, зокрема (т.1 а.с.54-130, 145-208, 211-250, т.2 а.с.1-39, 53-56):

- видаткові накладні;

- податкові накладні;

- банківські виписки по рахункам;

- реєстри виданих та отриманих податкових накладних;

- податкові декларації з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства за спірний період з додатками до них, в т.ч. уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, та доказами отримання їх органом ДПС;

- оборотно-сальдові відомості по рахункам: 201, 631, 281;

- листування ТОВ «Голден Гейтс Груп» із ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві та позивачем з приводу проведення перевірки, за результатами якої складено акт від 14.05.2013 року № 1631/22-8/36677021;

- договір оренди позивачем виробничих, складських та офісних приміщень № 48/12-42 від 28.04.2012 року із додатками (додатковими угодами) до нього;

- на підтвердження подальшого використання придбаних товарно-матеріальних цінностей у господарській діяльності підприємства позивача: договори поставки із додатковими угодами; акти здачі-прийняття готової продукції, виготовленої з давальницької сировини та надання послуг з переробки; акт приймання-передачі до договору підряду; акти здачі-прийняття давальницької сировини; накладні; видаткові та податкові накладні; довіреності тощо.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (т.2 а.с.57-58), 03.09.2009 року Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією проведено державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Голден Гейтс Груп», ідентифікаційний код: 36677021, яке станом на момент укладання договору з позивачем (01.11.2012 року) та виконання договірних зобов'язань за ним: зареєстровано, місцезнаходження: 01004, м. Київ, вул. Басейна, 9, оф. 3, - не змінено.

08.09.2009 року ТОВ «Голден Гейтс Груп» узято на облік в органах державної податкової служби за № 52785 та перебуває на обліку у державній податковій інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС. (т.1 а.с.50)

15.09.2009 року ТОВ «Голден Гейтс Груп» зареєстровано платником податку на додану вартість, початок дії Свідоцтва № 100245017 НБ № 452263 - 15.09.2009 року. (т.1 а.с.51)

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.ч. 2, 4, 6 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Спірні правовідносини врегульовано законодавством (у редакції, чинній на час виникнення відповідних відносин): Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), Порядком періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 (далі - Порядок № 1245).

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі: податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Згідно з п.п. 79.1, 79.2 ст. 79 ПК України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 83.1 статті 83 ПК України встановлено, що для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є:

- документи, визначені цим Кодексом;

- податкова інформація;

- експертні висновки;

- судові рішення;

- інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність".

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, згідно п. 9 Порядку № 1245 органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби.

Пунктом 10 Порядку № 1245 встановлено, що запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.

У запиті зазначаються:

- посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації;

- підстави для надіслання запиту;

- опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє:

- наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації;

- наявність інформації в системі органів державної податкової служби;

- відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку. (п. 11 Порядку № 1245)

Відповідно до п. 16 Порядку № 1245 у разі коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку, суб'єкт інформаційних відносин звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Згідно з п. 73.5 ст. 73 ПК України, зокрема, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України встановлено, що у цьому розділі об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 ПК України, витрати операційної діяльності включають:

- собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2 , 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку;

- витрати банківських установ, до яких відносяться:

а) процентні витрати за кредитно-депозитними операціями, в тому числі за кореспондентськими рахунками та коштами до запитання, цінними паперами власного обігу;

б) комісійні витрати, в тому числі за кредитно-депозитними операціями, розрахунково-касове обслуговування, інкасацію та перевезення цінностей, операціями з цінними паперами, операціями на валютному ринку, операціями з довірчого управління;

в) від'ємний результат (збиток) від операцій з купівлі/продажу іноземної валюти та банківських металів;

г) від'ємне значення курсових різниць від переоцінки активів та зобов'язань у зв'язку зі зміною офіційного курсу національної валюти до іноземної валюти відповідно до підпункту 153.1.3 пункту 153.1 статті 153 цього Кодексу;

ґ) суми страхових резервів, сформованих у порядку, передбаченому статтею 159 цього Кодексу;

д) суми коштів (зборів), внесені до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;

е) витрати з придбання права вимоги на виконання зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги (факторинг);

є) витрати, пов'язані з реалізацією заставленого майна;

ж) інші витрати, прямо пов'язані зі здійсненням банківських операцій та наданням банківських послуг;

з) інші витрати, передбачені цим розділом.

Згідно з п. 138.2 ст. 138 ПК України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.

Пунктом 138.4 статті 138 ПК України встановлено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Згідно п. 138.8 ст. 138 ПК України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме, зокрема, прямих матеріальних витрат.

Згідно з пп. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138 ПК України, до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку.

Відповідно до пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України, не включаються до складу витрат, зокрема, витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду.

Датою виникнення права орендаря (лізингоотримувача) на збільшення податкового кредиту для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об'єкта фінансового лізингу таким орендарем.

Датою виникнення права замовника на віднесення сум до податкового кредиту з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).

Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п. 198.5 ст. 198 ПК України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу);

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Платник податку може включити на підставі бухгалтерської довідки до податкового кредиту виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, суми податку, сплачені (нараховані) у вартості товарів/послуг, необоротних активів, що не були включені до складу податкового кредиту при придбанні або виготовленні таких товарів/послуг, необоротних активів, та/або з яких були визначені податкові зобов'язання відповідно до цього пункту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів.

З метою застосування цього пункту податкові зобов'язання і податковий кредит визначаються на дату початку фактичного використання товарів/послуг, необоротних активів, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники податку, що застосовували касовий метод до набрання чинності цим Кодексом або застосовують касовий метод, мають право на включення до податкового кредиту сум податку на підставі податкових накладних, отриманих протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

Для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів:

а) у паперовому вигляді;

б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.

Згідно з п. 201.2 ст. 201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Статтею 203 ЦК України передбачені загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину:

- зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства;

- особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності;

- волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі;

- правочин має вчинятися у формі, встановленій законом;

- правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним;

- правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Згідно з ч. 1 ст. 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

На підставі встановлених в судовому засіданні обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов до висновків про те, що:

- податкову інформацію та її документальне підтвердження на запит відповідача від 23.07.2013 року № 828/10/15-54-22-02, отриманий позивачем 31.07.2013 року, надано позивачем 06.08.2013 року та отримано відповідачем 06.08.2013 року, - тобто у встановлений законодавством строк (протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту).

Крім того, вищезазначений запит відповідача не відповідає вимогам абз. 1, 2 п. 73.3 ст. 73 ПК України та п.п. 9, 10 Порядку № 1245, зокрема в ньому не зазначені підстави для надіслання запиту, визначені абз. 3 п. 73.3 ст. 73 ПК України, що звільняє позивача від обов'язку надання відповіді на такий запит та свідчить про протиправність дій відповідача щодо проведення спірної документальної позапланової невиїзної перевірки позивача на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України.

Доказів на підтвердження наявності інших обставин, передбачених ст. 78 ПК України для проведення спірної документальної позапланової перевірки, суду не надано.

Тобто, відповідачем не доведено правомірність проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, за результатами проведення якої складено акт від 04.09.2013 року № 464/15-54-22-02/32904699;

- у спірному акті перевірки, як на підставу для здійснення висновків про допущені позивачем порушення, йде посилання, в т.ч. на ст. 228 ЦК України, при цьому:

- перелік правочинів, які є нікчемними як такі, що порушують публічний порядок, визначений ст. 228 ЦК України. Такими є правочини, що посягають на суспільні, економічні та соціальні основи держави, зокрема: правочини, спрямовані на використання всупереч закону комунальної, державної або приватної власності; правочини, спрямовані на незаконне відчуження або незаконне володіння, користування, розпорядження об'єктами права власності українського народу - землею як основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, її надрами, іншими природними ресурсами (стаття 14 Конституції України); правочини щодо відчуження викраденого майна; правочини, що порушують правовий режим вилучених з обігу або обмежених в обігу об'єктів цивільного права тощо.

Усі інші правочини, спрямовані на порушення інших об'єктів права, передбачені іншими нормами публічного права, не є такими, що порушують публічний порядок;

- з урахуванням того, що при кваліфікації правочину за ст. 228 ЦК України має враховуватися вина, яка виражається в намірі порушити публічний порядок сторонами правочину або однією зі сторін, - доказом вини може бути вирок суду, постановлений у кримінальній справі, щодо знищення, пошкодження майна чи незаконного заволодіння ним тощо;

- відповідного вироку(-ів) суду станом на час проведення перевірки позивача та прийняття відповідачем оскаржених податкових повідомлень-рішень не було, немає відповідного вироку(-ів) суду і станом на момент розгляду і вирішення цієї адміністративної справи;

- законодавцем визначений перелік обставин-підстав, з настанням (здійсненням) яких пов'язано виникнення права платника податку на податковий кредит.

Даний перелік є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає. При цьому з будь-якою залежністю із правильністю (своєчасністю, правомірністю тощо) декларування податкових зобов'язань та формування податкового кредиту з податку на додану вартість, сплатою податкових зобов'язань підприємствами-контрагентами платника цього податку тощо - законодавець не пов'язує.

За умови невстановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху грошових коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальників робіт (послуг) по ланцюгу для одержання Підприємством незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.

Поняття «добросовісний платник», яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов'язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентами податкових зобов'язань;

також:

- станом на час укладання договору з позивачем, виконання договірних зобов'язань за ним, в т.ч. у перевіряємий період, контрагент позивача - ТОВ «Голден Гейтс Груп», ідентифікаційний код: 36677021: зареєстрований відповідно до вимог діючого законодавства, як юридична особа; узятий на облік в органах державної податкової служби як платник податку, в тому числі як платник ПДВ; місцезнаходження не змінено, його місцезнаходження змінено лише 20.05.2013 року, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- дослідженими в судовому засіданні доказами по справі у їх сукупності, які також були у розпорядженні відповідача під час проведення спірної перевірки, з урахуванням специфіки досліджених договірних правовідносин, - доведено правильність декларування позивачем податкових зобов'язань та правомірність формування валових витрат з податку на прибуток та податкового кредиту з податку на додану вартість за спірними правовідносинами за перевіряємий період.

При цьому також слід зазначити, що зустрічні звірки , на акт про неможливість проведення якої щодо контрагента позивача посилається відповідач, як на підставу встановлення порушень з боку позивача, - відповідно до положень п. 73.5 ст. 73 ПК України, не є перевірками .

Доказів витребування у позивача в ході перевірки, на виконання відповідачем своїх повноважень, передбачених ПК України, даних про транспортування товару покупцю (ТТН), місце його зберігання та перевантаження тощо, на ненадання яких, як на підставу встановлення порушень з боку позивача, посилається відповідач, - відповідачем суду не надано.

Крім того, питання транспортування товару покупцю, місце його зберігання та перевантаження - не є істотними умовами договору купівлі-продажу.

Товарно-транспортні накладні є основними (обов'язковими) документами на підтвердження правомірності здійснення перевезення вантажів на договірних умовах. Відповідно, правова позиція відповідача, по суті, що товарно-транспортні накладні є обов'язковими документами, що доводять зв'язок із фінансово-господарською діяльністю саме за договором купівлі-продажу, - є помилковою, необґрунтованою та законодавчо безпідставною. Відповідно, відсутність ТТН у позивача не спростовує реальність здійснення позивачем господарських операцій з ТОВ «Голден Гейтс Груп» за договором купівлі-продажу.

Оборотно-сальдові відомості по рахункам, картки рахунків, договір оренди позивачем виробничих, складських та офісних приміщень тощо, як документальне підтвердження даних щодо місця зберігання отриманого від ТОВ «Голден Гейтс Груп» за договором купівлі-продажу товару та його оприбуткування, надано позивачем відповідачу ще на запит відповідача від 23.07.2013 року № 828/10/15-54-22-02. Проте даній документації відповідачем оцінку не надано та не зазначено підстави її неврахування;

тому:

- висновки відповідача про порушення позивачем пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 138.1.1 п. 138.1, п.п. 138.2, 138.4, 138.8 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, п. 185.1 ст. 185, п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.5, 198.6 ст. 198, п.п. 201.1, 201.2, 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями), - є необґрунтованими та безпідставними.

Інших доводів та/або доказів щодо обґрунтування правомірності оскаржених податкових повідомлень-рішень відповідачем суду не наведено та не надано,

відповідно:

- податкові повідомлення-рішення від 17.09.2013 року № 0001302202 та № 0001312202 - прийняті відповідачем не на підставі та не у спосіб, що передбачені законодавством України; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; непропорційно, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення, тому вони є протиправними та підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 71, 86, 94, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс-Агро» - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 17.09.2013 року № 0001302202 та № 0001312202.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

В повному обсязі постанову складено 24 грудня 2013 року.

Суддя М.Г. Цховребова

24 грудня 2013 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2013
Оприлюднено09.01.2014
Номер документу36408288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6787/13-а

Постанова від 07.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 24.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні