КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-5087/10/2370 Головуючий у 1-й інстанції: Паламар П.Г. Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.
У Х В А Л А
Іменем України
03 грудня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Грищенко Т.М., суддів - Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е., при секретарі - Киш С.А., у відкритому судовому засіданні в м. Києві розглянув апеляційну скаргу Черкаської міської ради на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року по справі за адміністративним позовом Прокурора міста Черкаси до Черкаської міської ради, треті особи на стороні позивача без самостійних вимог - Черкаська обласна організація товариства сприяння обороні України, Комплексна спеціалізована дитячо-юнацька спортивно-технічна школа товариства сприяння обороні України, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог: Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа Черкаської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення Черкаської міської ради №4-1195 від 4.06.2009 року в частині затвердження п. 2.2 Статуту комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Черкаської міської ради,
В С Т А Н О В И В :
Прокурор міста Черкаси звернувся до суду з даним позовом у зв»язку з тим, що 4 червня 2009 року відповідачем було прийняте рішення №4-1195, яким був затверджений Статут комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Черкаської міської ради, де у п. 2.2 зазначалось, що дана спортивна школа є юридичною особою з дня державної реєстрації у виконавчому комітеті Черкаської міської ради, з17.02.2005 року, згідно з рішенням №124. Вказувалась також колишня назва - Комплексна спеціалізована дитячо-юнацька спортивно-технічна школа сприяння обороні України та те, що її правонаступником є саме Комплексна дитячо-юнацька спортивно-технічна школа Черкаської міської ради, в том числі в частині виданих дозволів, прав на землю та інше.
Прокурор вважає, що вказані у даному пункті відомості не відповідають дійсності, а правонаступництво нічим не обґрунтоване.
Прокурором міста Черкаси 6.10.2010 року був внесений протест на рішення Черкаської міської ради №4-1195 в частині затвердження п. 2.2 Статуту спортивної школи Черкаської міськради, який був залишений без розгляду, що і спонукало прокурора звернутись до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Черкаської міської ради №4-1195 від 4.06.2009 року в частині затвердження п. 2.2 Статуту КДЮСШ Черкаської міської ради.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року вказаний позов був задоволений повністю.
На дану постанову Черкаською міською радою була подана апеляційна скарга, у якій відповідач не погоджувався з висновками суду першої інстанції, викладеними у постанові, вважав, що суд неповно з»ясував обставини справи, надав неправильну оцінку доказам, наданим відповідачем, порушив норми матеріального та процесуального права. У суді представник відповідача підтримала доводи апеляційної скарги та просила скасувати постанову суду першої інстанції у повному обсязі та винести нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову.
Представник третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити в силі постанову суду першої інстанції.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, вивчивши доводи, викладені у постанові суду першої інстанції та апеляційній скарзі, колегія суддів дійшла до наступних висновків.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням Черкаської міської ради від 20.01.2005 року №7-147 був затверджений Статут Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Черкаської міської ради. 22.05.2005 року державним реєстратором була здійснена реєстрація цього Статуту та присвоєний код ЄДРПОУ 14208508.
Дана реєстрація була пов»язана зі зміною назви Комплексної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивно-технічної школи товариства сприяння обороні України на Комплексну спеціалізовану дитячо-юнацьку спортивно-технічну школу Черкаської міської ради та приведення установчих документів до вимог чинного законодавства. Представник відповідача в судовому засіданні пояснила, що між Черкаською обласною організацією ТСОУ та Спортивним комітетом по фізичній культурі та спорту Черкаського міськвиконкому 3.03.2005 року була укладена угода, згідно з якою сторони брали на себе зобов»язання спільно утримувати спортивну школу Черкаської міськради і ця угода діє і понині.
4.06.2009 року Черкаська міськрада винесла рішення №4-1195, яким були затверджені зміни назв спортивних шкіл та їх статути в нових редакціях, зокрема Комплексна спеціалізована ДЮСТШ товариства сприяння обороні України змінила назву на Комплексну ДЮСШ Черкаської міськради.
Прокуратурою міста Черкаси в порядку нагляду була проведена перевірка законності прийняття Черкаською міськрадою останнього рішення, зокрема, і в частині затвердження п. 2.2 Статуту Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Черкаської міської ради, що потягло надалі внесення протесту на вказане рішення та подальше звернення до суду.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року позов прокурора був задоволений. Суд першої інстанції, задовольняючи позов прокурора міста Черкаси, виходив з вимог ст. 19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадови особи, зобов»язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, і норм Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про об»єднання громадян» від 16.06.1992 року №2460-ХП, де у ст. 23 вказується, що право власності об»єднань громадян реалізують їх вищі статутні органи управління (загальні збори, конференції, з»їзди тощо) в порядку, передбаченому законодавством України та статутними документами.
Суд встановив, що згідно з п. 4.17 розділу 4 Статуту Товариства сприяння обороні України вищим керівним органом товариств є відповідні конференції.
Згідно п. 4.17 цього ж розділу Статуту ТСО України бюро комітету організації, у даному випадку Черкаського обласної організації, створює, ліквідує або реорганізує професійно-технічні навчальні заклади, навчально-методичні центри, спортивні, спортивно-технічні, промислові, ремонтно-будівельні, комерційні, інші госпрозрахункові організації у встановленому порядку за рахунок коштів товариства.
З огляду на цю норму, судом першої інстанції було встановлено, що Комплексна дитячо-юнацька спортивно-технічна школа ДИСААФ та профспілок відкрита спільною постановою ВЦСПС та ДТСААФ СРСР від 30.03.1984 року у м. Черкаси. ЇЇ Статут, як школи Товариства сприяння оборони України, зареєстрований рішенням Черкаської міської ради 17.02.1998 року №124. Засновником цієї школи є Черкаський обласний комітет товариства сприяння обороні України, а тому тільки за його рішенням з погодженням з центральним комітетом Товариства сприяння обороні України, може бути припинена діяльність заснованої ним школи. При цьому, Комплексна спеціалізована ДЮСТШ була внесена відповідним чином до ЄДРПОУ 30.03.1998 року і органом її управління вказане Товариство сприяння обороні України.
Щодо Комплексної спеціалізованої ДЮСТШ Черкаської міської ради, Статут якої затверджений Черкаською міською радою 20.01.2005 року, то засновником її вказана Черкаська міська рада. При цьому, вказаний статут не містить положення, що ця спортивна школа є правонаступником спортивної школи Товариства сприяння обороні України.
Всупереч наведеному, державним реєстратором Черкаської міської ради спортивній школі, засновником якої була Черкаська міська рада, був присвоєний ідентифікаційний код спортивної школи Товариства сприяння обороні України.
Надалі, рішенням Черкаської міської ради від 4.06.2009 року №4-1195, яке є предметом оскарження у цьому позові, були затверджені зміни назв спортивних шкіл та їх статути в новій редакції, п.1.2 цього рішення змінено назву спортивної школи Товариства сприяння обороні України на комплексну дитячо-юнацьку спортивну школу Черкаської міської ради, а п. 3.2 рішення затверджений її Статут у новій редакції, де у п. 2.2 цього Статуту вказується, що ця спортивна школа є юридичною особою з дня державної реєстрації у виконавчому комітеті Черкаської міської ради від 17.02.2005 року рішенням №124 і зазначається колишня назва школи, як школи Товариства сприяння обороні Україні.
Вже після цього, у зв»язку зі зміною назви та внесенням змін у Статут, була проведена реєстрація нової редакції Статуту з вказанням нової назви школи, рішенням Черкаської міської ради від 20.01.2005 року №7-147. При цьому, до спортивної школи з новою назвою переходило правонаступництво від минулої школи та всі права, в тому числі на майно та землю.
У судовому засіданні представник третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог вказував, що саме останнє було метою міської ради, з огляду на те, що спортивна школа ТСО України має достатню матеріальну базу та землі в прибережній зоні р. Дніпро. Він підтвердив, що комітет Черкаської обласної організації ТСО України та його органи не приймали рішення про ліквідацію чи про перереєстрацію її Черкаською міською радою із зміною засновника та форми власності.
Тому, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов до правомірного висновку, що відповідачем не надано доказів, на підставі яких у Статуті спортивної школи Черкаської міської ради зроблений запис про її правонаступництво після спортивної школи ТСО України.
Колегія вважає, що винесеними Черкаською міською радою рішеннями та реєстраційними діями в односторонньому порядку, без винесення належних рішень та погоджень органами управління ТСО України, Комплексна спеціалізована дитячо-юнацька спортивно-технічна школа товариства сприяння обороні України була фактично ліквідована.
При цьому, суд першої інстанції вірно не прийняв до уваги посилання відповідача на лист від 25.02.2004 року №1/75 Черкаського ОО ТСОУ , яким була дана згода на зміну засновника спортивної школи Товариства, з огляду на те, що даним листом була надана згода надати документи для затвердження Статуту спортивної школи Черкаської міської ради, які так надані і не були. Суд також не взяв до уваги і посилання відповідача на угоду про співпрацю від 3.03.2005 року, тому що така угода не може бути підставою для зміни засновника.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що позов прокурора міста Черкаси знайшов своє підтвердження в суді першої інстанції щодо встановлення протиправності рішення Черкаської міської ради №4-1195 від 4.06.2009 року в частині затвердження п. 2.2 Статуту Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Черкаської міської ради, з огляду на те, що вказане рішення було прийняте всупереч вимогам ст.19 Конституції України, а саме за відсутності правових підстав та належних документів та погоджень.
Всупереч доводам апеляційної скарги щодо неповного з»ясування судом першої інстанції обставин даної справи та порушення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів наголошує на протилежному і вважає, що доводами апеляційної скарги висновки суду першої інстанції щодо протиправності спірного рішення відповідача в частині затвердження Статуту КДЮСШ Черкаської міської ради не спростовані.
У відповідності з ч.2 ст. 71 КАС України саме на відповідача покладається обов»язок доказування у справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову, проте, ним не було надано доказів правомірності свого рішення.
Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду , - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 160, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Черкаської міської ради, - залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2010 року, - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня складення ухвали в повному обсязі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.М.Грищенко
суддя І.О.Лічевецький
суддя В.Е.Мацедонська
.
Головуючий суддя Грищенко Т.М.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2013 |
Оприлюднено | 30.12.2013 |
Номер документу | 36412260 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грищенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні