3/382
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"16" січня 2007 р. Справа № 3/382
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н.В. Болгар розглянув у судовому засіданні 16.01.07 о 15:55 адміністративну справу № 3/382
за позовом: Державної податкової інспекції у м. Кіровограді;
до відповідача: Виконавчого комітету Кіровоградської міської ради;
за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державного реєстратора Реєстраційної Палати виконавчого комітету Кіровоградської міської ради
про зобов'язання вчинити певні дії,
за участю:
секретаря судового засідання Маринич Т.П.;
представників
позивача – головного державного податкового інспектора юридичного відділу Шитрі А.В., довіреність № 20 від 25.12.06;
відповідача – головного спеціаліста відділу правового супроводу діяльності міського голови, секретаря міської ради, органів міського управління правового забезпечення адміністративного департаменту Мамченка А.А., довіреність № 5021/11 від 22.12.06;
третьої особи - керуючого Реєстраційною Палатою, державного реєстратора Білоусової Т.В.
Державна податкова інспекція у м. Кіровограді звернулася до господарського суду з позовною заявою, у якій просить зобов'язати виконавчий комітет Кіровоградської міської ради в особі Реєстраційної палати виконкому Кіровоградської міської ради вчинити реєстраційні дії по заповненню реєстраційної картки про державну реєстрацію припинення юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей" (адреса: м. Кіровоград, вул. Мурманська, 3, ; ід. код 23220721, ліквідованого за ухвалою арбітражного суду Кіровоградської області від 30.03.01 у справі про банкрутство № 05-01/2177/3-207, внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення цієї юридичної особи та надати державній податковій інспекції у м. Кіровограді повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття з обліку.
Виконавчий комітет Кіровоградської міської ради проти позову заперечує, посилаючись на те, що державній податковій інспекції у м. Кіровограді слід визначитись до кого вона звертає свій позов, зазначаючи відповідачем одну особу, а у прохальній частині позовної заяви просить внести запис до Єдиного Державного реєстру , надати повідомлення про проведення припинення державної реєстрації іншу особу; у позовній заяві не зазначено, в чому полягають неправомірні дії або бездіяльність безпосередньо виконавчого комітету Кіровоградської міської ради; відповідно до ст. ст. 1, 6 7 (ч. 2) Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців" державний реєстратор – посадова особа призначається на посаду та звільняється з посади міським головою міста обласного значення за погодженням із спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, має посвідчення та печатку для засвідчення реєстраційних дій; оскільки законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців не передбачено прийняття виконавчим комітетом рішень з питань здійснення державної реєстрації юридичних та фізичних осіб, інших реєстраційних дій, то виконавчий комітет Кіровоградської міської ради не може бути належним відповідачем у даній справі; згідно ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців" державні реєстратори за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність, встановлену законом, дії або бездіяльність державного реєстратора можуть бути оскаржені до суду у порядку, встановленому законом.
Третя особа поясненнях посилається на те, що до 01.07.04 ліквідація юридичних осіб здійснювалася відповідно до "Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998 р. № 740 (далі по тексту - Положення про державну реєстрацію); з причин неотримання органом державної реєстрації документів, передбачених у п. 34 названого Положення, виключення товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей" з реєстру суб'єктів підприємницької діяльності не здійснено; з 01.07.04 порядок державної реєстрації припинення юридичної особи за судовим рішенням щодо визнання юридичної особи банкрутом регулюється ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"; судове рішення про ліквідацію юридичної особи - банкрута, після набрання чинності названим Законом, для здійснення державним реєстратором дій, передбачених у п. п. 5, 6 ст. 39 Закону, не надходило.
Арбітражним керуючим Шимановською Г.Л. не виконані вимоги суду, викладені в ухвалі від 09.01.07 - не надані докази подання виконкому Кіровоградської міської ради (його реєстраційній палаті) затверджений ліквідаційний баланс товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей" та документи, вказані у п. 34 Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 740 від 25.05.1998 р.
У судовому засіданні представник позивача просить вимоги задовольнити повністю; представники відповідача та третьої особи проти задоволення вимог заперечують, посилаючись на відсутність правових підстав для їх задоволення.
При розгляді матеріалів справи, заслуховуванні пояснень представників сторін у судовому засіданні господарський суд встановив наступне:
Ухвалою арбітражного суду Кіровоградської області від 30.03.01 у справі № 05-01/2177/3-207 був затверджений звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей", ліквідована юридична особа - банкрут, провадження у справі про банкрутство припинено.
За п. п. 33, 34, 35, 37 названого Положення скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації , в тому числі, на підставі рішення арбітражного суду (господарського суду) у разі визнання суб'єкта підприємницької діяльності банкрутом (у випадках, передбачених законодавством); скасування державної реєстрації здійснюється органом державної реєстрації шляхом виключення його з Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією заходів щодо ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу державної реєстрації документів, перелічених у п. 34 Положення; скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта підприємницької діяльності статусу юридичної особи і є підставою для виключення його є Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; орган державної реєстрації у 10-денний термін повідомляє відповідні органи державної податкової служби та державної статистики про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Підпунктом 6 пункту "б" ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів (а не виконавчого комітету конкретно) сільської, селищної і міської ради відноситься здійснення в установленому порядку державної реєстрації підприємств та інших суб'єктів підприємницької діяльності, розташованих на відповідній території.
У м. Кіровограді повноваження щодо здійснення державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності були покладені на Реєстраційну Палату виконавчого комітету Кіровоградської міської ради урахуванням редакції п. 2 Загальної частини Положення про державну реєстрацію.
Реєстр суб'єктів підприємницької діяльності є автоматизованою системою збирання, накопичення, обробки та оперативного надання інформації про суб'єкта підприємницької діяльності, і саме до такого Реєстру мав заносити дані про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про скасування такої державної реєстрації орган державної реєстрації.
"Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій" затверджене постановою Кабінету міністрів України від 22.01.1996 № 118. Згідно п. п. 1, 6 такого Положення у редакції, що діяла на час прийняття судового рішення у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей", здійснення створення і ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України - автоматизованої системи збору, накопичення та обробки даних про підприємства та організації всіх форм власності, а також їх відокремлені підрозділи (філії, відділення, представництва тощо) покладено на Держкомстат, який такої є його розпорядником.
Виходячи із викладеного орган державної реєстрації та виконавчий комітет міської ради, Реєстр суб'єктів підприємницької діяльності, про який йдеться у п. 10 Положення про державну реєстрацію, та Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, про який йдеться у п. 1 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, не тотожними поняттями.
Звертаючись до господарського суду із адміністративним позовом про зобов'язання виконавчого комітету Кіровоградської міської ради вчинити дії по заповненню реєстраційної картки про державну реєстрацію припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей", внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення цієї юридичної особи та надати державній податковій інспекції повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття з обліку.
Матеріали реєстраційної справи товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей", надані для огляду у судовому засіданні керівником Реєстраційної Палати виконавчого комітету Кіровоградської міської ради не містять документів, які мали бути подані відповідно до п. 34 Положення про державну реєстрацію. Докази скасування державної реєстрації органом державної реєстрації не здійснювалося.
З 01.07.04 набрав чинності Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі по тексту - Закон № 755), який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
За визначенням, що містить ч. 1 ст. 4 названого Закону № 755, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Визначення Єдиного державного реєстру містить ст. 1 Закону це автоматизована система накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Визначення Єдиного державного реєстру у Положенні про державну реєстрацію, за яким виконком Кіровоградської міської ради ухвалою арбітражного суду від 30.03.01 у справі № 05-01/2177/3-207 зобов'язано скасувати державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей" було відсутнє.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 755 державна реєстрація юридичних та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітету міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Виходячи із норм ст. 6 Закону № 755, державний реєстратор у м. Кіровограді - місті обласного значення призначається на посаду та звільняється з посади міським головою, підпорядковується міському голові, організаційне та матеріально технічне забезпечення роботи державного реєстратора здійснює виконавчий комітет міської ради, методологічне та інформаційне забезпечення діяльності - спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації; державний реєстратор має посвідчення реєстратора та власну печатку.
Із викладеного слідує, що ні виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради, ні його Реєстраційною Палатою не здійснюються ті дії, які зазначені у вимозі державної податкової інспекції у м. Кіровограді і які Законом віднесені до повноважень саме державного реєстратора.
Статтею 33 Закону № 755 встановлені підстави для припинення юридичної особи, в тому числі і за судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася. з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи за судовим рішенням щодо визнання юридичної особи банкрутом встановлений ст. 39 Закону № 755.
Господарський суд Кіровоградської області не надсилав державному реєстратору Реєстраційної Палати виконавчого комітету Кіровоградської міської ради ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Апогей" для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідне судове рішення, повідомлення органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду, фондів соціального страхування про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису; після завершення ліквідаційної процедури в процесі банкрутства, яка встановлена законом, постановлення рішення про ліквідацію юридичної особи - банкрута, в день набрання таким судовим рішенням законної сили суд не направляв відповідне рішення державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, тому підстави у державного реєстратора проведення дій, про які зазначено у ч. 6 ст. 39 Закону № 755 відсутні.
У господарського суду відсутні підстави для примусового зобов'язання не тільки відповідача, а і державного реєстратора здійснити у судовому провадженні по даній адміністративній справі дії, проведення яких вимагає у позовній заяві державна податкова інспекція у м. Кіровограді.
Позов визнаний поданим необґрунтовано і задоволенню господарським судом не підлягає.
Керуючись ч. ч. 1, 2, 3 ст. 160, ст. 163, ч. 1, 2, 3, 4 ст. 254, ч. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити.
Копії рішення направити сторонам та третій особі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але не була у встановлений строк подана апеляційна скарга, постанова набирає чинності після закінчення строку для подання такої скарги.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.
Суддя Н. В. Болгар
20.01.07 12:30
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 365755 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні