Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
УХВАЛА
21.01.2014 р. № 820/13524/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - Судді Бездітка Д.В.,
при секретарі судового засідання - Шевченко І.С.,
за участю: представника позивача - Копилової В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп",
третя особа Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп", третя особа Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп" (код ЄДРПОУ 37226410): 61195, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, буд. 114, кв. 50.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Подані через канцелярію суду заперечення, що надійшли після проголошення ухвали про закриття провадження по справі, судом до уваги не приймаються.
Судом встановлено, що позивачем направлено лист від 29.03.2013 р. №4616/10/18.3-24 на адресу підприємства відповідача про подання до податкового органу заяви за формою 1-ОПП.
Також, складено довідку про неможливість вручення листа платнику податків від 06.06.2013 р. №1044/18.3-009, зроблений запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 06.06.2013 р. та складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 09.08.2013 р. Згодом, складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 06.08.2013р. №460/20-31-18-02-44.
Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області в позовній заяві та в усних поясненнях вказує на те, що на момент звернення до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, ТОВ «Альфа-Комп» (код ЄДРПОУ 37226410) було зазначено відомості про місцезнаходження, які не відповідають юридичній адресі підприємства. Державним реєстратором внесені вищезазначені відомості до Єдиного державного реєстру з порушенням вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Суд зазначає, що саме вказані вище обставини слугували підставою для звернення податкового органу до суду з вказаним позовом.
У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Частиною 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено право податкових органів на звернення до суду з вимогами про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV, державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено як засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч.1 ст. 6 Закону державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Суд дійшов до висновку, що при тлумаченні вказаних норм законодавства, зазначений вище Закон розділяє поняття та процедуру зміни відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі, які не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, та проведення державної реєстрації змін до установчих документів. При цьому чинним законодавством (зокрема, Податковим кодексом України) не передбачено право органів державної податкової служби на звернення до суду з вимогою щодо скасування змін до Єдиного державного реєстру, які не опосередковані змінами до установчих документів.
Вказаний висновок також зазначений в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21.06.2012 року по справі № К/9991/46219/11.
Отже, враховуючи, що державної реєстрації змін до установчих документів здійснено не було, підстави для звернення податкового органу до суду про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, відсутні.
Відповідно до ч.2 ст.157 КАС України, суд роз'яснює позивачу, що у податкового органу не передбачене законами України право звернення в будь-який суд з вимогою щодо скасування записів в ЄДР, не пов'язаних зі змінами до установчих документів.
Суд зазначає, що хоча позовні вимоги сформовані у відповідності до ст. 67 Податкового кодексу України, але предмет позову стосується зміни місцезнаходження підприємства відповідача та ніяким чином не стосується внесення змін державним реєстратором до установчих документів, що виключає право податкового органу для звернення до суду.
Відповідно до п.1. ч.1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 157, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Закрити провадження у справі за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп", третя особа Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Роз'яснити позивачу, що повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Повний текст ухвали складено 24 січня 2014 року.
Суддя Д.В.Бездітко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2014 |
Оприлюднено | 28.01.2014 |
Номер документу | 36823968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бездітко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні