Постанова
від 28.04.2014 по справі 820/13524/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

28 квітня 2014 р. №820/13524/13-а

Харківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді -Волошина Д.А. ,

за участю секретаря судового засідання Ільницької І.Л.

представників : позивача - Щербак Л.О., відповідача - не прибув, третя особа - Задорожньої В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп" (код ЄДРПОУ 37226410): АДРЕСА_1

В обґрунтування позовних вимог зазначила, що на адресу податкового органу надійшли відомості щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Альфа-комп». При проведенні перевірки ВПМ зафіксовано відсутність платника податків за місцезнаходженням, про що складена відповідна довідка від 05.08.2013р. Станом на 06.06.2014 року звернень посадових осіб ТОВ «Альфа-комп» до ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області в порядку п. 10.2.1 розділу Х Податкового обліку платників податків і зборів № 1588 не надходило, у зв'язку з чим поставити ТОВ «Альфа-комп» на податковий облік немає можливості. Таким чином, позивач вважає, що при реєстрації змін щодо місцезнаходження ТОВ «Альфа-комп» подало державному реєстратору Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації недостовірні дані щодо юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходився, а тому, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є недостовірними. Вказане, на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо ТОВ «Альфа-комп».

Представник позивача в судове засідання прибула, позовні вимоги підтримала та просила задовольнити позов.

Представник відповідача в судове засідання, не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, заперечень проти позову не надавав.

Представник третьої особи в судове засідання прибув, проти позову заперечував та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування заперечень зазначив, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не передбачено права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються до органу державної реєстрації та права вимагати додаткові документи. Відомості занесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними, доки до них не внесено відповідних змін. Таким чином, вважає, що дії державного реєстратора стосовно проведення реєстраційних дій відносно вказаної юридичної особи є правомірними.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Альфа-комп» (код ЄДРПОУ 37226410) зареєстровано як юридична особа 26.08.2010 року, про що зроблено запис № 10721020000025381.

08.01.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни в тому числі до відомостей про місцезнаходження ТОВ «Альфа-комп» та зазначено адресу: АДРЕСА_1 про що зроблено запис № 10721050007025321.

Реєстраційну справу ТОВ «Альфа-комп» було належним чином передано та взято на облік до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.

Позивачем на адресу платника податків ТОВ «Альфа-комп», а саме - АДРЕСА_1, засобами поштового зв'язку було направлено лист із повідомленням про надання заяви за ф.№1-ОПП до позивача. Зазначений лист було повернуто на адресу позивача із позначкою „через збіг терміну зберігання". (а.с.9-11)

При проведенні працівниками ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області перевірки щодо наявності ТОВ «Альфа-комп» за адресою реєстрації: АДРЕСА_1, було встановлено, що за даною адресою це підприємство не значиться, що підтверджується довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків № 96/20-31-02-10 від 05.08.2013 року, повідомленням про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 06.08.2013 року. (а.с. 13,14).

Як вбачається з матеріалів справи підставою для внесення змін до установчих документів ТОВ «Альфа-комп» є протокол загальних зборів учасників ТОВ «Альфа-комп» № 3 від 25.12.2012 року та договір про відступлення шляхом купівлі продажу частки у статутному капіталі ТОВ «Альфа-комп» від 25.12.2012 року, за якими частка в розмірі 100 % статутного капіталу ТОВ «Альфа-комп» перейшла від ОСОБА_3 до ОСОБА_4, який зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 (а.с. 46-49)

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон №755-IV).

За визначенням термінів згідно зі ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до ч.1 ст.4 вказаного Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру (ч. 2 ст. 4 Закону).

За приписами ч.1 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Як вбачається з матеріалів справи 09.01.2013 року реєстраційну справу юридичної особи ТОВ «Альфа-комп» було знято з обліку та взято на облік до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. (а.с. 35).

Водночас, ч. 7 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Суд зазначає, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачено права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються для реєстрації, з огляду на факти, що викладені в позовній заяві в обґрунтування позовних вимог. Окрім того, обставини за яких позивач звернувся до суду з відповідним позовом взагалі не існували на момент проведення реєстраційної дії.

Положеннями ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Позивачем не надано доказів скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.

При цьому відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

За змістом ст.ст. 87 та 88 Цивільного кодексу України визначено порядок складання і затвердження установчих документів та вимоги до змісту установчих документів, які не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Отже, реєстраційна дія по зміні місцезнаходження юридичної особи не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.

Щодо посилання позивача на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 12.4 12.4. "Порядку обліку платників податків і зборів", щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Відповідно до пункту 12.5 зазначеного Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону (755- IV).

Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (дод. 25).

Таким чином, наслідком вказаних обставин може бути лише внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч.2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а не скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, як того вимагає позивач.

Також суд зазначає, що повноваження контролю можуть бути реалізовані конкретним органом державної податкової служби України з урахуванням територіальної юрисдикції, тобто лише відносно того платника податків, який знаходиться на обліку в цьому податковому органі, відповідно до вимог ст.ст.63, 64 Податкового кодексу України.

Згідно матеріалів справи встановлено, що відповідач по справі не перебуває на обліку як платник податків, зборів (обов'язкових платежів) у ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області, а тому у позивача відсутні повноваження на здійснення контролю за діяльністю відповідача.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивачем не надано належних доказів в обґрунтування своїх позовних вимог.

Враховуючи вищезазначене суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Комп", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 30 квітня 2014 року.

Суддя Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено05.05.2014
Номер документу38484775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/13524/13-а

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні