cpg1251
Справа № 815/68/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Самойлюк Г.П.
за участю секретаря: Білова С.І.
сторін:
позивач: Будяну О.В. - представник по довіреності
відповідач: Трусов А.С. - представник по довіреності
розглянувши у відкритому судовому засіданні в примішенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Трейд» до державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними та незаконними дій щодо складання акту «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ПП «Трейд» за серпень 2013 року, а саме р. 24 залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» та зроблення висновків в акті; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004372202 від 02.12.2013р,-
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 23 січня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До суду надійшов позов приватного підприємства «Трейд» до державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, в якому позвач просив визнати протиправними та незаконними дії щодо складання акту «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ПП «Трейд» за серпень 2013 року, а саме р. 24 залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» та щодо зроблення висновків в цьому акті камеральної перевірки про порушення з боку приватного підприємства «Трейд» п. 200.1,п.200.3,п.200.4, п.200.6 ст. 200 та п. 102.5 ст. 102 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми від'ємного значення податку на додану вартість за серпень 2013 року у розмірі 144017 грн. 00 коп.; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №0004372202 від 02.12.2013р; стягнення з Державного бюджету України на користь ПП «Трейд» судових витрат у розмірі сплаченого судового збору.
Позивач зазначив, що дії відповідача щодо складання висновків акту камеральної перевірки про порушення з боку ПП «ТРЕЙД» п.200.1, п.200.3, п.200.4, п.200.6 ст.200 та п.102.5 ст. 102 Податкового кодексу України є незаконними та безпідставними, податкове повідомлення-рішення є таким, яке прийнято з порушенням чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню. Позивач вважає, що залишок від'ємного значення який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за серпень 2013 року та за жовтень 2013 року сформовано правомірно, а посилання на порушення з боку позивача п.200.1, п.200.3, п.200.4, п.200.6 ст.200 ПК України є безпідставними, оскільки сума у розмірі 144017,00 грн. не заявлялася до бюджетного відшкодування та не враховувалась в рахунок зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні періоди, така сума була правомірно відображена ПП «ТРЕЙД» в рядку 24 "Залишок значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового наступного податкового періоду" податкової звітності з ПДВ. Крім того, зазначена сума може бути включена до рядка 24 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» до повного її погашення податковими зобов'язаннями наступних податкових періодів без обмеження будь-яким строком.
Окрім того, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення, яким встановлено суму завищення відємного значення ПДВ за жовтень 2013 року, в той час як взагалі не проводилась перевірка наведеного періоду.
Представник позивача в судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у запереченнях, зазначивши, що в порушення п.200.1, п.200.3, п.200.4, п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України ПП «Трейд» в уточнюючому розрахунку до податкової декларації за серпень 2013 року завищено значення у ряд.24 (залишок від'ємного значення який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) у сумі 144017,00 грн., а враховуючи вимоги п. 102.5 статті 102 Податкового кодексу України ПП «Трейд» не має права на отримання суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість: Серпень 2013 - 144017,00 грн., в зв'язку з чим підстави для скасування податкового повідомлення-рішення №0004372202 від 02.12.2013р. відсутні.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Трейд» зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 17.03.2003 року (а.с.10-11).
Згідно довідки Головного управління статистки в Одеській області Серії АА №802464, одним іх основних видів діяльності позивача є: 46.39 неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (а.с.12-13).
22.04.2004 року позивач зареєстрований платником податку на додану вартість, про що видано свідоцтво №200109761 про реєстрацію платника податку на додану вартість (а.с. 14).
18 жовтня 2013 року головним державним ревізор-інспектором відділу камеральних перевірок управління податкового аудиту ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області Мухаїром В.М. на підставі п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України, п.200.10 статті 200 ПКУ проведено камеральну перевірку з питань перевірки даних, задекларованих Приватним підприємством «Трейд» в Уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (вх. № 9059079007 від 20.09.2013 року) до даних звітності відображених у податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 (звітна нова) (вх. № 9059079007 від 20.09.2013 року).
За наслідками перевірки складено акт №605/22-02/32430850 від 18.10.2013 року «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість Приватного підприємства «Трейд» за серпень 2013 року, а саме р. 24 залишок від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду», відповідно до висновків якого встановлено: в порушення п.200.1, п.200.3, п.200.4, п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України ПП «Трейд» (код ЄДРПОУ 32430850) в уточнюючому розрахунку до податкової декларації за серпень 2013 року завищено значення у ряд.24 (залишок від'ємного значення який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) у сумі - 144017,00 грн., а враховуючи вимоги п. 102.5 статті 102 Податкового кодексу України «Строки давності та їх застосування» ПП «Трейд» не має права на отримання суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість : Серпень 2013 - 144017,00 грн. (а.с.34-38).
21.11.2013 року позивачем подано заперечення на акт перевірки, на які отримано відповідь про залишення останніх без задоволення, а висновків акту - без змін (а.с.43-44).
На підставі акту перевірки №605/22-02/32430850 від 18.10.2013 року ДПІ у Київському районі мітса Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004372202 від 14 січня 2013 року (а.с.45).
Судом встановлено, що підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення №0004372202 від 14 січня 2013 року є порушення позивачем п.200.1, п.200.3,п.200.4, п.200.6 ст. 200 ПК України.
Пунктом 198.3 статті 198 ПК України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.3 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Згідно п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то по-перше, бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченні отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів послуг; по друге залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Пунктом 200.6 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 ст. 200 цього Кодексу . Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.
Наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492 затверджено форму та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (далі Порядок № 1492).
Згідно з пунктами 4.6.3-4.6.5 Порядку № 1492, якщо за результатами поточного звітного (податкового) періоду платником податку визначено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту (заповнено рядок 19 декларації), така сума враховується у зменшення суми податкового боргу за попередні звітні (податкові) періоди з ПДВ, а решта зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 20.2 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду). Якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення (рядок 22 декларації), подається (Д2) (додаток 2).
Платники, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та заповнили рядок 22 декларації, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають (Д3) (додаток 3). Значення рядка 3 (Д3) (додаток 3) переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період. Залежно від обраного платником напряму повернення суми бюджетного відшкодування (на рахунок цього платника у банку або у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів) така сума вказується або в рядку 23.1, або у рядку 23.2, або частково розподіляється у рядках 23.1 та 23.2 декларації.
Відповідно до п. 4.6.6 залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).
Судом встановлено, ПП «Трейд» подано до ДПІ у Київському районі м. Одеси податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2013 року від 20.09.2013 року (а.с.15-16).
ПП «Трейд» було подано до ДПІ у Київському районі м. Одеси уточнюючий розрахунок сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (вх. № 9065704731 від 17.10.2013 року) (а.с.27-30).
Згідно з поданим уточнюючим розрахунком ПП «Трейд» до ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області з ПДВ за серпень 2013 року та додатками Д2) (вх. № 9065704732 від 17.10.2013 року, уточнюючий), (ДЗ) (вх. 9065704731 від 17.10.2013 року, уточнюючий ) наданих до декларації (звітна нова) (вх. № 9059079007 від 20.09.2013 року), сума що після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду наступних звітних (податкових) періодів відображена у рядку 24 розрахунку, який сформовано з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового поточного звітного (податкового) періоду, а саме: листопад 2007 року, квітень 2008 року, червень 2008 року, липень 2008 року, серпень 2008 року, вересень 2008 року, грудень 2008 року, вересень 2009 року, січень 2010 року, лютий 2010 року, березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, червень 2010 року, липень 2010 року складає 144017,00 грн.
Перевіркою правомірності визначення податкових зобов'язань та податкового кредиту розрахунків з бюджетом та показників, відображених у декларації (уточнююча) за серпень 2013 року (з додатками) встановлено, що на порушення п. 200.4 ст. 200, п. 102.5 ст.102 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року, ПП «Трейд» завищено суму показника від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду: Серпень 2013- 144017,00 грн. Фактично за результатами аналізу та звірки даних, зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування податку на додану вартість, із даними звітності та іншими даними наявними в ДПІ, що підтверджують факт сплати платником товарів /послуг загальна сума ПДВ складає 144017, грн.
В акті перевірки зазначено, що згідно з даними податкової звітності з ПДВ станом на час подання декларації (уточненої) з ПДВ за серпень 2013 року ряд.24 Залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду (рядок 22 декларації звітного (податкового) періоду) фактично 100 відсотково сплачено у складі отриманих товарів(послуг) постачальникам таких товарів (послуг) у попередніх податкових періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх податкових періодів, або не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування платника.
За результатами перевірки дотримання вимог Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492, у частині відображення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (ряд.24) встановлено безпідставне відображення суми ПДВ у розмірі - 144017 грн.
Також підприємством в порушення п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України у додатку 2 (уточненому) до декларації з ПДВ за серпень 2013 не відображено залишок від'ємного значення, фактично сплачений постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України та не погашений податковими зобов'язаннями попередніх звітних (податкових) періодів або не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування.
Суд погоджується з зазначеною позицією перевіряючого органу, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 102.5 статті 102 ПК України, заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Щодо платників, які не мали право на бюджетне відшкодування у зв'язку з обмеженнями, встановленими ПК України, то такі платники мають право в рядку 24 податкової декларації з ПДВ відображати залишок від'ємного значення податку до повного його погашення або шляхом нарахування податкового зобов'язання, або шляхом отримання права на бюджетне відшкодування.
Водночас слід зауважити, що у разі якщо залишок від'ємного значення податку попереднього податкового періоду сформовано платником за придбаними товарами/послугами, які після завершення строку позовної давності (1095 днів) є неоплаченими, то такі товари/послуги вважаються безоплатно отриманими, а тому з урахуванням п. 198.3 статті 198 ПК України право на податковий кредит та, відповідно, бюджетне відшкодування за такими послугами/товарами платник втрачає.
Отже, якщо платник податку має намір повернути суму надміру сплаченого податку, яка обліковується за його особовим рахунком, шляхом її зарахування на поточний рахунок в банку або її зарахування у сплату наявного податкового зобов'язання з іншого податку, такий платник податку обов'язково повинен подати заяву до органу податкової служби у строк, що не перевищує 1095 днів з дати здійснення такої переплати.
Нормами податкового законодавства передбачено два шляхи отримання бюджетного відшкодування: зарахування суми платнику повної суми бюджетного відшкодування до зменшення податкових зобов'язань по цьому податку в наступних податкових періодах;повернення повної суми бюджетного відшкодування на рахунок платника. При цьому платником, у кожному звітному періоді можливе застосування лише єдиного з цих шляхів, а зміну задекларованого напряму до відшкодування сум податку на додану вартість Податковим кодексом України не передбачено.
У разі, якщо платник податку не дотримувався цих вимог та не включав оплати попередніх періодів в розрахунок суми бюджетного відшкодування в відповідному звітному періоді, це являється порушенням Податкового кодексу України, така своєчасно не заявлена сума від'ємного значення відповідно до пп. «а» п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України визначається сумою бюджетного відшкодування по результатах періоду його виникнення, від відшкодування якої добровільно відмовляється такий платник податку.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтованими є висновки викладені відповідачем в акті перевірки №605/22-02/32430850 від 18.10.2013 року про порушення позивачем п.200.1, п.200.3, п. 200.4,п.200.6 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме завищення в уточнюючому розрахунку до податкової декларації за серпень 2013 року значення у ряд. 24 (залишок від'ємного значення який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду) у сумі - 144017 грн.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними та незаконними дій щодо складання акту «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ПП «Трейд» за серпень 2013 року, а саме р. 24 залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» та щодо зроблення висновків в цьому акті камеральної перевірки про порушення з боку приватного підприємства «Трейд» п. 200.1,п.200.3,п.200.4, п.200.6 ст. 200 та п. 102.5 ст. 102 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми від'ємного значення податку на додану вартість за серпень 2013 року у розмірі 144017 грн. 00 коп, суд вважає, що вони не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п.п. 75.1.1 ст. 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків.
Камеральна перевірка проводиться посадовими особами податкового органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюються відповідно до вимог ст. 86 цього Кодексу (ст. 76 Податкового кодексу України).
Пунктом 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку. Після реєстрації в органі державної податкової служби акт вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
Згідно вимог пункту 76.1 статті 76 Кодексу камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Камеральні перевірки податкової звітності з податку на додану вартість платників податку - юридичних осіб проводяться працівниками підрозділів оподаткування юридичних осіб протягом 30 днів, наступних за останнім днем граничного строку подання звітної податкової декларації до органу ДПС або днем фактичного подання уточнюючого розрахунку.
Як вбачається з матеріалів справи, уточнюючий розрахунок сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок подано 17.10.2013 року, а перевірку проведено 18.10.2013 року.
За результатами проведених камеральних перевірок працівники підрозділів оподаткування юридичних осіб проводять: складання актів, підготовку та направлення податкових повідомлень-рішень з метою застосування згідно пункту 120.1 статті 120 Кодексу штрафних санкцій до платників податків, які не подали у встановлені терміни до податкового органу податкову звітність з ПДВ; складання актів у разі якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про наявність у такій звітності помилок (порушень); підготовку та направлення податкових повідомлень-рішень у разі якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, завищення суми бюджетного відшкодування, завищення від'ємного значення суми податку на додану вартість (згідно пункту 123.1 статті 123 Кодексу); оформлення довідок про неможливість вручення платнику податку документа (листа, акта камеральної перевірки, податкового повідомлення-рішення тощо) та передача до підрозділу податкової міліції з метою встановлення місцезнаходження платника податків; формування висновків за наслідками камеральних перевірок податкової звітності та опрацювання іншої наявної в базах даних та звітній частині облікової справи платника податкової інформації (результатів Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів, розбіжностей у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних контрагентів, даних митних органів, інформації Єдиного реєстру податкових накладних тощо).
Форма акта про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість затверджена наказом ДПА України від 25.01.2011 N 41 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", набула чинності з 4 березня 2010 року.
Акт складається у разі виявлення за результати камеральної перевірки помилок (порушень) за кожен звітний (податковий) період. Залежно від підстави перевірки (неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з податку на додану вартість (пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76, п. 49.18 ст. 49 Кодексу) або виявлення помилок (порушень) в податковій звітності з податку на додану вартість (п. 200.10 ст. 200, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76) в Акті зазначається:суть помилки (порушення) - відміткою та, у разі необхідності, указанням пунктів Кодексу та нормативно-правових актів;інформація про застосовані штрафи для визначення повторності порушень;таблиця з показниками, у яких допущено помилки (для перевірки з питань виявлення помилок (порушень) в податковій звітності з податку на додану вартість), або таблиця з показниками термінів подання податкової звітності з податку на додану вартість; відповідний висновок (лист ДПА України № 8073/7/16-1617 від 23.03.2011р. «Відносно питань адміністрування податку на додану вартість».
Відповідно до листа ДПА України № 17197/7/15-0617 від 21.06.2011 року «Відносно оформлення акту про результати камеральної перевірки податкової декларації (розрахунку) відносно окремих загальнодержавних та місцевих податків та зборів», у разі якщо за результатами перевірки не встановлено порушень, робиться відповідний запис у відповідному розділі декларації (розрахунку).
З урахуванням наведених норм та встановлених обставин, суд дійшов висновку, що в даному випадку податковим органом, враховуючи встановлене порушення, правомірно складено саме акт камеральної перевірки. Іншого порядку дій податкового органу як суб'єкта владних повноважень у спірних правовідносинах закон не передбачає.
Відповідно тверджень представника позивача щодо неправомірного зазначення в оскаржуваному податковому повідомлені-рішенні звітного періоду, за який подано декларацію - жовтень 2013 року, судом встановлено, що відповідачем допущена описка щодо звітного періоду, що не є підставою вважати рішення податкового органу таким що не відповідає вимогам діючого законодавства, з урахуванням встановлення порушення позивачем вимог податкового законодавства.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач під час проведення перевірки та складання висновків в акті перевірки з викладенням та обґрунтуванням встановлених порушень діяв на підставі та у межах повноважень, передбачених законодавством.
Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Частиною другою ст.71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням наведеного та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги приватного підприємства «Трейд» не підлягають задоволенню.
Відповідно ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011р. під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 69,70, 71,94,122,158-163 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «Трейд» до державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправними та незаконними дій щодо складання акту «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ПП «Трейд» за серпень 2013 року, а саме р. 24 залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» та зроблення висновків в акті; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004372202 від 02.12.2013р., - відмовити.
Стягнути з приватного підприємства «Трейд» (код ЄДРПОУ 32430850, місцезнаходження: 65101, м. Одеса, вул. Космонавта Комарова,12) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2421, 54 (дві тисячі чотириста двадцять одну гривню 54 копійки) грн.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 28 січня 2014 року.
Суддя: Г.П. Самойлюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36847824 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні